Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert noe av det dummeste man kan gjøre, blekke opp nærmere 350 papp for en 8 år gammel alfa, men hadde jeg hatt råd skulle jeg klint til:

    http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=19821933

    "Alt" feil med forhjulstrekk og 3,2L V6 i nesa og 250hk som river og sliter men det skulle jeg ha levd med....

    Kanskje fått galingene i Autodelta til å se over den, da kan man få 3,7L og 328hk, lo godt når de kjørte den på Top Gear.
    (Riktignok i en 147GTA)
    Clarkson mente at diffsperren de hadde satt på var det samme som å prøve å slukke en vulkan med et fuktig kjøkkenhåndkle
    ;D ;D ;D ;D ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hehey, Morgan 3-wheeler! Dæven, skal være noe av det absolutt mest spektakulære kjøreopplevelsen!

    Tenke seg sluket og guru'n klemt nedi en slik, ikke mye armsving igjen tipper jeg ;D ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Hehey, Morgan 3-wheeler! Dæven, skal være noe av det absolutt mest spektakulære kjøreopplevelsen!

    Tenke seg sluket og guru'n klemt nedi en slik, ikke mye armsving igjen tipper jeg ;D ;D
    POKKER ... nå Har du ødelagt denne dagen ihvertfall... HUFF for et klamt syn .............................. :-X







    8)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9

    Morgan relanserer 3-hjularen.
    Ser jo faktisk artig ut å køyre ein slik!

     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tøfft med relansering av trehjulingen! Synd de ikke benytter en Ducatimotor e.l. istedetfor HD, men det kan ha noe med V-vinkelen å gjøre. Lest endel om hvordan det er å kjøre en orginal trehjuling, motoren spytter olje så det er ikke vits i å ha på hvit dress, og det single bakhjulet gjør at bilen føles "vektløs" i sving. Sikkert knallgøy!
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Denne skal det lekes med til sommeren. :)



    Importert nå i vinter, så aner ikke hvordan denne er å kjøre. Men jeg har mine misstanker om at dette er noe crap kjøremessig. Tar heldigvis ikke lang tid før godfølsen kommer med disse bilene likevel.

    Må vel prøve å få Pontiacen min på veien igjen også. :)

    Peugot 106 i Rallye eller GTI eller hva sprekeste versjon heter frister litt om prisen er rett når vi skal ha "ny" bil nr.2 mot slutten av sommeren. Er det noen opplagte svakheter på disse? Min mor sin 106 likte i allefall ikke spesielt godt å kjøre uten olje. "Det bråker litt" var budskapet. Så bråket det VELDIG, så ble det stille. :)


    Geir Arne
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    1.314
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Mine personlige kriser, herunder finans-, har siden hindret meg i ha det veldig moro med bil, men for noen-og-tyve år siden var dette veldig kos:
    Bildet er rappet fra nettet; min var kremgul.
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    ganilsen skrev:
    Peugot 106 i Rallye eller GTI eller hva sprekeste versjon heter frister litt om prisen er rett når vi skal ha "ny" bil nr.2 mot slutten av sommeren. Er det noen opplagte svakheter på disse? Min mor sin 106 likte i allefall ikke spesielt godt å kjøre uten olje. "Det bråker litt" var budskapet. Så bråket det VELDIG, så ble det stille. :)


    Geir Arne
    - Om det er eit hint av oljelekkasje, dropp det.
    - Støtdempere treng sjekkes etter 100.000 km
    - Klutsj må være 100%.
    - Ellers må ein sjekke bakaksling (ser fort om hjula har i overkant negativ camber) og lytte til om det er lyd frå drivakslingane.

    For brukte GTI / Rallye, sjekk gjerne gjennom ein klubb som f.eks. http://peugeot-sport-club.no/
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Et stilig Peugot prosjekt er 205 med mi16 motor.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    10.756
    Et annet morsomt oppsett er Ford Zetec 2 liter. Erstatt innsprut med to doble Weber og vips så har man en motor på 165 hk. Denne motoren er bolt-on i Cortina MkII og Escort MkI og MkII, rett på chlutchuset til 1.6 literutgavene av Cortina. 1.6 chlutchus er bolt-on i Escort. Mye tøffere motor enn Pintomotoren.

     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tøfft! Zetec med gassere må jo være morsomt både ytelses og lydmessig!
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    SR20DET motoren til Nissan er og dugandes lyd og ytelsesmessig. Om en ikkje i den litt harry 240SX.

    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=HDCPMlmedAY[/video]
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Brasse skrev:
    ganilsen skrev:
    Peugot 106 i Rallye eller GTI eller hva sprekeste versjon heter frister litt om prisen er rett når vi skal ha "ny" bil nr.2 mot slutten av sommeren. Er det noen opplagte svakheter på disse? Min mor sin 106 likte i allefall ikke spesielt godt å kjøre uten olje. "Det bråker litt" var budskapet. Så bråket det VELDIG, så ble det stille. :)


    Geir Arne
    - Om det er eit hint av oljelekkasje, dropp det.
    - Støtdempere treng sjekkes etter 100.000 km
    - Klutsj må være 100%.
    - Ellers må ein sjekke bakaksling (ser fort om hjula har i overkant negativ camber) og lytte til om det er lyd frå drivakslingane.

    For brukte GTI / Rallye, sjekk gjerne gjennom ein klubb som f.eks. http://peugeot-sport-club.no/
    Takk for tipset. :)

    Zetec i Escort må jo også være meget festlig. Og med dobbel-Weber trenger man vel heller inget styringssystem. Morsomt OG driftsikkert OG bakhjulstrekk. Trenger ikke BMWen noe lenger da. :p


    Geir Arne
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    SR20DET motoren til Nissan er og dugandes lyd og ytelsesmessig. Om en ikkje i den litt harry 240SX.

    [youtube=600,350]http://www.youtube.com/watch?v=HDCPMlmedAY[/video]
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Godkjent og alt bare moro, helt anonymt sivilpurk-utseende. 3" rustri eksos med racekat gjorde at andre bilers alarmer gikk i parkeringshus ;D ;D
    Chassiet på P14 er meget kapabelt til å kjøre fort på svingete vei, UP brukte disse maaange år over tiden, eneste problemet var dårlig sving som gjorde at de måtte dra brekket for å snu på en vanlig bredde riksvei.
    Ble solgt da lappen GARANTERT hadde røket og det er dumt når man kjører drosje til levebrød. ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Sprøtt hvordan det er med HK og fart (Eller aerodynamikkens krefter iforhold til motorkraft og vekt.). Klarer selv 0-100 på 9 sek blank fint med 125hk i en ny Golf med liten bensin turbo. Greit nok at denne har maks dreiemoment fra 1500-4500rpm, men fortsatt sprøtt at det ikke skiller mere en 2 sek på dobbel HK effekt. Men på en annen side krever det jo ofte 450-500hk og klare under 5 sek i en tung sportssedan ::)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    10.756
    hifiguru skrev:
    Tøfft! Zetec med gassere må jo være morsomt både ytelses og lydmessig!
    Regner med at et par av disse dukker opp på første losjecruising i år. Pass opp, bilene ser meget anonyme ut. ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Sprøtt hvordan det er med HK og fart (Eller aerodynamikkens krefter iforhold til motorkraft og vekt.). Klarer selv 0-100 på 9 sek blank fint med 125hk i en ny Golf med liten bensin turbo. Greit nok at denne har maks dreiemoment fra 1500-4500rpm, men fortsatt sprøtt at det ikke skiller mere en 2 sek på dobbel HK effekt. Men på en annen side krever det jo ofte 450-500hk og klare under 5 sek i en tung sportssedan ::)
    Leste test på Golf GT (1,4/170hk) hvor de gjentatte ganger klarte å presse 0-100 ned mot 7 blank, ikke langt unna GTI.
    Mange turbomotorer som er boostet funker ikke veldig bra på første. Uansett, det er stor forskjell på 9 og 7 sek i en såpass liten etappe.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.741
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Vakkert som i "vil ha i stua" vakkert. For noen linjer!! Morgans mesterstykke. Idealbilen, enkelt å komme til mekanikken, tre hjul er akkurat nok, høyt mntert eksosanlegg slik at ikke veisaltet får gnage vilt og uhemmet på det nusselige røret.. Åpen. slik at det ikke er noe sted å feste den dustete skiboksen. Familiefedre skal ikke kjøre bil, de skal passe barna og fore de med økologiske tre-leker.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Beklager gamlinger. En bil skal ha 4-hjul. Selv om det er Morgan som har laget den. Aero derimot syntes jeg er særdeles vellykket. Perfekt match mellom klassisk og ny design. :)



    Geir Arne
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    hifiguru skrev:
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Sprøtt hvordan det er med HK og fart (Eller aerodynamikkens krefter iforhold til motorkraft og vekt.). Klarer selv 0-100 på 9 sek blank fint med 125hk i en ny Golf med liten bensin turbo. Greit nok at denne har maks dreiemoment fra 1500-4500rpm, men fortsatt sprøtt at det ikke skiller mere en 2 sek på dobbel HK effekt. Men på en annen side krever det jo ofte 450-500hk og klare under 5 sek i en tung sportssedan ::)
    Leste test på Golf GT (1,4/170hk) hvor de gjentatte ganger klarte å presse 0-100 ned mot 7 blank, ikke langt unna GTI.
    Mange turbomotorer som er boostet funker ikke veldig bra på første. Uansett, det er stor forskjell på 9 og 7 sek i en såpass liten etappe.
    GT TSI motoren vurderte jeg faktisk sterkt. Den er på 160hk i dagens Mk6 Golf, men jeg er litt skeptisk til denne motoren rent driftsmessigst. Det sitter en kompressor, som fungerer på lav turtall og en turbo, som tar over litt lenger oppe.
    Den kjører svært livlig og har omtrent bedre en diesel bunndrag. I hvert fall mye jevnere en de fleste oljebrennere.

    Men den virker å være svært komplisert denne motoren og er litt skremt over evt overraskelser. Det ryktes at VAG skal kutte ut denne motoren pga høye garanti kostnader på den.
    Dog skal det nevnes at motoren har blitt kåret 3 år på rad til International engine of the year i sin klasse.
    TSIen på 125Hk har kun en lavtrykk turbo, men 80% tilgjengelig dreiemoment fra tomgang og full moment på 1500rpm står det respekt av. Hjelper jo at den ikke sperrer før over 6500omr også :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Høres ut som om du har behov for en rak 6er Digiman. :D


    Geir Arne
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Rak 6 har ikke dreiemoment!

    edit: Jo, nyere med variable kamtider etc og turbo selvsagt men i utgangspunktet er det slapt....


    Kjenner den "normale" TSI'n, kjørt den endel i Skoda Superb som er svær som en limo men tusler pent avsted med den lille motoren. Er det ikke 200nm rett over tomgang?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ganilsen skrev:
    Beklager gamlinger. En bil skal ha 4-hjul. Selv om det er Morgan som har laget den. Aero derimot syntes jeg er særdeles vellykket. Perfekt match mellom klassisk og ny design. :)



    Geir Arne
    Dæven GA, den var frekk! Synes den forrige med karnapprutene bak var noe spes, denne ble jo moderne! (Litt for moderne?) hmmmm
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Rak 6 har ikke dreiemoment!
    I beg to differ. :)

    Bunndrag, silkemyk gange og et herlig snerr oppover er det jeg tenker på når jeg husker tilbake. Nevnte jeg respons? :p


    Geir Arne
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Er det ikke 200nm rett over tomgang?
    Stemmer det. 80% moment fra tomgang og 200nm fra 1500-4500 på den minste 1.4 TSI.
    160hk 1.4 TSIen har vel 240-250nm mener jeg. Det mere interessante og det jeg setter stor pris på er at så og si hele momentet er tilgjengelig over et 4000rpm spenn.

    Rekker 6er er absolutt pent det ganilsen, men har blitt frelst på disse nymotens turbo maskinene. (Bensin)
    Turbo-lag finnes ikke lenger og kraftutviklingen er svært så lineær.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Rekker 6er er absolutt pent det ganilsen, men har blitt frelst på disse nymotens turbo maskinene. (Bensin)
    Turbo-lag finnes ikke lenger og kraftutviklingen er svært så lineær.
    Uten å gjøre dette om til en turbo/ikke turbo tråd er det et par punkter jeg ikke liker. 1:Bunndrag (altså før turboen kicker inn). 2: Toppen (når en normal turbomotor mister pusten).

    Såklart er det noe turboladede motorer er bra på. Forbruk og et meget kraftig mellomregister gjør motoren meget kjørbar.


    Geir Arne
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    ganilsen skrev:
    Uten å gjøre dette om til en turbo/ikke turbo tråd er det et par punkter jeg ikke liker. 1:Bunndrag (altså før turboen kicker inn). 2: Toppen (når en normal turbomotor mister pusten).

    Såklart er det noe turboladede motorer er bra på. Forbruk og et meget kraftig mellomregister gjør motoren meget kjørbar.


    Geir Arne
    Ser den, men det er ikke så gjeldene lenger imo. Løsningen er lavtrykk turboer og f.eks variabel tosteg turboer, som f.eks sitter i siste BMW 535i.
    Som nevnt har du omtrent full moment fra tomgang i den motoren som jeg kjører og hifiguru snakker om. Altså den oppleves som sterk i bånn og drar velvillig opp til rødmerket. I en type bil som Golf er denne motoren helt riktig føler jeg.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Siden det er snakk om motorer her nå så.. Jeg synes motoren på "konebilen" her i hjemmet drar greit over det meste av turtallsområdet (bensin, uten turbo):
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    3,2 liter V6'er. Kjører stort sett en gammel dieselfemmer med turbo selv, så det er en fin avveksling å låne "konebilen" innimellom. Den gamle dieselmotoren skal forresten "stelles litt godt med" utover året slik at den vil trekke greit den også. ;)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    10.756
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Sprøtt hvordan det er med HK og fart (Eller aerodynamikkens krefter iforhold til motorkraft og vekt.). Klarer selv 0-100 på 9 sek blank fint med 125hk i en ny Golf med liten bensin turbo. Greit nok at denne har maks dreiemoment fra 1500-4500rpm, men fortsatt sprøtt at det ikke skiller mere en 2 sek på dobbel HK effekt. Men på en annen side krever det jo ofte 450-500hk og klare under 5 sek i en tung sportssedan ::)
    Leste test på Golf GT (1,4/170hk) hvor de gjentatte ganger klarte å presse 0-100 ned mot 7 blank, ikke langt unna GTI.
    Mange turbomotorer som er boostet funker ikke veldig bra på første. Uansett, det er stor forskjell på 9 og 7 sek i en såpass liten etappe.
    GT TSI motoren vurderte jeg faktisk sterkt. Den er på 160hk i dagens Mk6 Golf, men jeg er litt skeptisk til denne motoren rent driftsmessigst. Det sitter en kompressor, som fungerer på lav turtall og en turbo, som tar over litt lenger oppe.
    Den kjører svært livlig og har omtrent bedre en diesel bunndrag. I hvert fall mye jevnere en de fleste oljebrennere.

    Men den virker å være svært komplisert denne motoren og er litt skremt over evt overraskelser. Det ryktes at VAG skal kutte ut denne motoren pga høye garanti kostnader på den.
    Dog skal det nevnes at motoren har blitt kåret 3 år på rad til International engine of the year i sin klasse.
    TSIen på 125Hk har kun en lavtrykk turbo, men 80% tilgjengelig dreiemoment fra tomgang og full moment på 1500rpm står det respekt av. Hjelper jo at den ikke sperrer før over 6500omr også :)
    Propell i innsuget er feigt.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    digiman skrev:
    hifiguru skrev:
    Hadde SR20DET i (de)Primeran min, 250hk på (feil) drivhjul, funket best fra 3.gear og oppover, selv om jeg iblant klarte gode 0-100-tider. (dvs under 7sek)
    Sprøtt hvordan det er med HK og fart (Eller aerodynamikkens krefter iforhold til motorkraft og vekt.). Klarer selv 0-100 på 9 sek blank fint med 125hk i en ny Golf med liten bensin turbo. Greit nok at denne har maks dreiemoment fra 1500-4500rpm, men fortsatt sprøtt at det ikke skiller mere en 2 sek på dobbel HK effekt. Men på en annen side krever det jo ofte 450-500hk og klare under 5 sek i en tung sportssedan ::)
    Leste test på Golf GT (1,4/170hk) hvor de gjentatte ganger klarte å presse 0-100 ned mot 7 blank, ikke langt unna GTI.
    Mange turbomotorer som er boostet funker ikke veldig bra på første. Uansett, det er stor forskjell på 9 og 7 sek i en såpass liten etappe.
    GT TSI motoren vurderte jeg faktisk sterkt. Den er på 160hk i dagens Mk6 Golf, men jeg er litt skeptisk til denne motoren rent driftsmessigst. Det sitter en kompressor, som fungerer på lav turtall og en turbo, som tar over litt lenger oppe.
    Den kjører svært livlig og har omtrent bedre en diesel bunndrag. I hvert fall mye jevnere en de fleste oljebrennere.

    Men den virker å være svært komplisert denne motoren og er litt skremt over evt overraskelser. Det ryktes at VAG skal kutte ut denne motoren pga høye garanti kostnader på den.
    Dog skal det nevnes at motoren har blitt kåret 3 år på rad til International engine of the year i sin klasse.
    TSIen på 125Hk har kun en lavtrykk turbo, men 80% tilgjengelig dreiemoment fra tomgang og full moment på 1500rpm står det respekt av. Hjelper jo at den ikke sperrer før over 6500omr også :)
    Propell i innsuget er feigt.
    Hehe! Og det sier du nå som vi er snart over 15Kr literen for 95 blyfri :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    10.756
    Her snakker vi morrobil, ikke bensingjerrige småbiler. ;D
    Lyden av to sultne Webere, eller SU som i min bil, er verd pengene. Dessute er det slik at det som er morro skal koste litt ekstra
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Enig med PP, ingenting som er som raping i gamle gassere når det bare er på skøy. Faktisk så får jeg litt gasserfeeling i Alfan, med åpent filter snerrer det godt og gjør at den er litt ujevn i draget, spesiellt ved 3500 skjer det en markant overgang i drag samt at lyden hardner voldsomt til... Må oppleves ca en gang pr, tredje minutt og gjør sitt med forbruket! ;D ;D ;D
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Selvfølglig enig jeg også :) Morobiler skal være moro og ikke fornuftige. Ergo en smiley bak innlegget mitt ;)
    Morobilen jeg kunne tenkt meg har jeg alt beskrevet tidligere i tråden. Ingen racer, men høy nostalgi faktor med i bildet hos meg. Ikke veier den noe heller, så 110hk orginalt funker helt greit.
    Ellers er min fars tidligere BMW M3 noe av det mest moro jeg var kjørt. Selv om han bor i et land med ratt og gir på feil side :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn