Bil, båt og motorsykkel Morrobil tråden.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.959
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Gumball 3000 Oslo, Tony Hawk og co. Sweet SLS Rides. Junior fikk autograf og hilst på helten. Avlyst skating på ankomstkvelden pga været, men dagen etter var det nydelig vær på Aker Brygge. The Birdman viste hvem som var sjefen i Verten. Glemte desverre helt alle bilene..

    image.jpg image.jpg
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Jeg satte meg inn i en Morgan 1993 modell med litt ekstra krutt i helgen. Jeg fikk plass med hjelp av skohorn og når jeg hadde fått klemt meg skikkelig inn satt jeg veldig bekvemt.

    Motorlyden var temmelig brutal. 350hk på 900kg bil flytter på seg.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Laksevåg - Bergen



    Min VOLVO 164 E - 1973 mod. Dårlige bilder tatt av gamle foto fra ca 1980. 3 liters B30 med innsprøytning - 160 hk/din, skinnseter, fargete ruter, aircondition, servostyring. Ikke noe racerbil, men gikk på 4.gir fra 30 km/t. Seig og behagelig, og herlig 6'er lyd.
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Alle har jo gjort noen feil her i livet. Min feil er at jeg var trailersjåfør i ca 6 år på 80-tallet. Vogntog fra tidlig 1980 sammenlignet med vogntog i dag er det samme som å sammenligne hummer og kanari. Har tatt noen bilder fra gamle fotografier, så kvaliteten er middelmådig. Om det var en morrobil er vel å trekke det litt langt, men der var fritt og fint. Mobiltelefon var jo ikke tilgjengelig, så var du på langtur var det fine dager uten forstyrrelser av noe slag. Legg merke til musikkassettene og kaffekokeren :)
    image.jpg image.jpg image.jpg
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    5.754
    Sted
    oslo
    Hol-Aurland skuffer aldri med kjøreglad bil :cool:

    strekningen var jo i tillegg 99% folketom!
    lykke!


    drepte sikkert 1kg insekter.




    er alltid plass til litt DIY hifi i bilen også, selv om den ikke akkurat er designet med god lyd i tankene :rolleyes:

    smultringer i dørene.


    fulltoner med midlertidig finish... (som på DIY språket vanligvis betyr endelig finish)


    kjekt med minidsp i bilen!



    et helt greit resultat med tanke på forholdene.
    blir nok sikkert endret 2000 ganger før jeg blir fornøyd. :p



    må se om jeg snart får slengt inn bakhøyttalerne og en subwoofer også.
    kan jo ikke råne uten sub!
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.500
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut som ekte kjøreglede det der! Selv har jeg en god stund hatt lyst på en morrobil fra 80-tallet, men etter å ha tenkt et par tanker om sikkerhet har jeg slått det fra meg. Tanken dukker likevel opp igjen ved jevne mellomrom.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    5.754
    Sted
    oslo
    Ser ut som ekte kjøreglede det der! Selv har jeg en god stund hatt lyst på en morrobil fra 80-tallet, men etter å ha tenkt et par tanker om sikkerhet har jeg slått det fra meg. Tanken dukker likevel opp igjen ved jevne mellomrom.
    ja man vil jo helst unngå å krasje med gamle biler, men jeg synes nå risikoen er verdt det ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.629
    Antall liker
    93.881
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Hol-Aurland skuffer aldri med kjøreglad bil :cool:

    strekningen var jo i tillegg 99% folketom!
    lykke!


    drepte sikkert 1kg insekter.




    er alltid plass til litt DIY hifi i bilen også, selv om den ikke akkurat er designet med god lyd i tankene :rolleyes:

    smultringer i dørene.


    fulltoner med midlertidig finish... (som på DIY språket vanligvis betyr endelig finish)


    kjekt med minidsp i bilen!



    et helt greit resultat med tanke på forholdene.
    blir nok sikkert endret 2000 ganger før jeg blir fornøyd. :p



    må se om jeg snart får slengt inn bakhøyttalerne og en subwoofer også.
    kan jo ikke råne uten sub!
    og jeg som trodde det var effektkurver og dreiemoment....så feil kan man ta
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.640
    Antall liker
    10.117
    Cars and Coffee utenfor Ælvespeilet cafe, Porsgrunn, hver tirsdag 18:00 - 21:00. Anbefales for alle med interesse for morrobiler, og morrosykler.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    4.492
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nei man skal ikke kødde med små biler ;)dette er en av mine favoritter datsun 1200/ sunny b110 racingpreppa orginal 1200 motor borret opp til 1,3 med 170 hester 700 kilo og estimert toppfart på 250kmt det er rimelig seigt til en 1,3 liter å være ;) skal jeg ha meg en veteranbil skal det være en slik racing replica for gata :)
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    At den ikke har rustet bort tyder på godt vedlikehold?
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    At den ikke har rustet bort tyder på godt vedlikehold?
    Siste utgavene av 940-ene var ganske bra behandlet mot rust. Litt skjønnhetsfeil finnes det - helt klart, men rust er det faktisk lite av. Høyre bakdør er den døren på en taxi som blir mest brukt. Tenk hvor mange ganger denne døren har vært åpnet og lukket i løpet av nesten 800000 km. For ikke å snakke om hvor mange ganger stemplene i motoren har gått opp og ned. Kamakselen er kun beskyttet med en tynn oljefilm, og ligger jo praktisk talt stål mot stål mot ventilløfterne. At dette fortsatt ruller er jo ufattelig.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    836
    Antall liker
    1.046
    Min dailydriver, speedometeret har vært skrudd tilbake en gang, uvisst hvor mye. Motoren går som ny, girkassa girer ok. Ellers så må ting byttes nå og da i understell grunnet slitasje. Ellers er høy km.stand ingen uvanlighet når det gjelder Mercedes 124. I en klubb jeg er medlem i, så finnes det eksemplarer som har rullet alt fra 1,4 mill til 1,8 mill. Da ofte 250D, jeg har E 300 Diesel, facelift, 6-sylindre uten turbo på 136hk. Ingen oljeforbruk, starter på et blunk og stopper med et brak(god komp). Eneste jeg har gjort med motoren er å skifte registerkjede og strammer. Dieselfilter hver 60 000km, oljeskift + filter hver 10 000km. Ingen oljeforbruk. Fyller halvfullt på peilepinnen, stadig halvfullt etter 10 000km. Denne bilen stoler helt og holdent på gjennom mange års bruk. Kjørte på Europatur ifjor sommer.. Holdt 160-180 km/t hele veien på Autobahn :cool:

    11892066_10156029159405341_6269058178445152731_n.jpg
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.197
    Antall liker
    8.575
    Torget vurderinger
    1
    '99 A6. Runder halvmillionen før jul. Motor bruker fremdeles ikke olje.
    Merk at jeg har kjørt 67mil og tanken er litt over halvfull.....
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Ikkje rart det endte i stolpen,ser ut som Erna Solberg som set bak spakene.(ho skulle svingt litt til høgre:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.629
    Antall liker
    93.881
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikkje rart det endte i stolpen,ser ut som Erna Solberg som set bak spakene.(ho skulle svingt litt til høgre:)
    Erna ville aldri ha kjørt en RØD bil! Og VW Typ1 kom ikke i 2.0 TDi versjon.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.706
    Torget vurderinger
    23
    Janis Joplin's Porsche 356 up for grabs!

    Dette er definitivt en sak som kommer inn under betegnelsen morrobil. En godbit enhver Porsche-elskende arkitekt med respekt for seg selv bør passe på og plukke opp :D. "Cool" er ikke i nærheten av å dekke beskrivelsen på denne bilen. Her snakker vi skikkelig "Sub-Zero"... Eieren, tidsepoken, bilen som i seg selv er ikonisk nok, lakkjobben... Denne blir dyr! Amerikanerne ELSKER slik memorabilia.

     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.833
    Antall liker
    107.706
    Torget vurderinger
    23
    Er de ikke redde for parketten da?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.629
    Antall liker
    93.881
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Er det forresten italiensk treff på Vålerbanen i helgen? Møtte mange Alfaer og noen Fiat når jeg var på den kanten i går. Desverre kunne jeg ikke ta bilder da jeg satt bak rattet
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.629
    Antall liker
    93.881
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Ikke akkurat morobil, men siden vi var innom distanse. Min mors Polo i går :)

    image.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn