er det frekt å spørre hvilket oppsett du liker best av stue og loftstue? ;Dmteinum skrev:Har for mye utstyr :-X
Stue nede
Kilde: Squeezebox Duet
Pre/Dac/headamp: Burson HA-160D
Hodetelefoner: AKG K-702
Amp: KingRex QS-01
HT: Monopulse 42A
Loftstue
Kilde: Squeezebox Touch
DAC: Benchmark DAC1
Buffer: Burson AB-160
Pre: Bottlehead Foreplay III
Amp: MAE SET-1
HT: Dallas II (Fostex FE206E)
Nix. Oppsettet nede har den mest fleksible/allsidige lydsignaturen og fungerer på det meste av musikk. Rør & fulltone oppsettet er mye mer kresen på hva du spiller. Her er det gjerne tradisjonell jazz, med naturlige instrumenter som gjelder. Selvsalgt kan jeg bruke audiolense og lage et drc filter slik at dette også spiller snorrett, men da må en ha en amp med mye mer krefter.bjarnetv skrev:er det frekt å spørre hvilket oppsett du liker best av stue og loftstue? ;D
Dette liker jeg, drit lekkert er en grei formulering her ;Dmteinum skrev:
Og kvalitet som du lett kan kan leve med mteinum?mteinum skrev:Cool! Da funker også Spotify via Squeezebox Touch her
Dette låter meget bra. Det blir nok neppe stopp i platekjøpet grunnet dette da jeg ser at mye av den musikken jeg nå kjøper inn ikke finnes på spotify.gismo skrev:Og kvalitet som du lett kan kan leve med mteinum?
Jeg er klar som et egg. Må bare vente på at den/de blir levert først ;Dgismo skrev:Kjør på, dette kan vi nå ;D
Du kan jo smutte inn Wimp på klemmeboksen også, masse musikk der også, avhengig av begge jeg...... Nydelig møbel Morten, smakfullt valg!mteinum skrev:Dette låter meget bra. Det blir nok neppe stopp i platekjøpet grunnet dette da jeg ser at mye av den musikken jeg nå kjøper inn ikke finnes på spotify.gismo skrev:Og kvalitet som du lett kan kan leve med mteinum?
Jepp. Det er fire justerbare føtter under som tar evt. ugjevnheter i gulvet.johnnygrandis skrev:At den står uten noen form for synlige føtter syntes jeg er en smart fin detalj !
Kremt. det var noe støv på ampen ser jeg... får ta en ny runde senereottone skrev:Veeldig lekkert, mteinum. Ikke bare høyttalerne. Når du i tillegg tydelig er like flink med støvkluten som med kamera så må jo dette bli klasse over.
Takker gismo, sjefen i huset er ikke helt fan av tradisjonelle hifi rack, så da ble dette en gylden middelvei. Må lage et par hull for rca kontaktene til ampen slik at jeg får den litt innover.gismo skrev:Alphason Finewoods FW1100 er jo bare helt i din (og sikkert flere ) i huset sin smak.
Den var nydelig sammen med øverig interiør, og super match til utstyret ditt
Et nydelig møblert hjem Morten
Flott, hva syns du dette gjorde i oppsettet ditt?mteinum skrev:
Calyxen falt tydeligvis i smak hos deg?mteinum skrev:Stilrent og enkelt. Det var sannelig på tide jeg fikk noe vettugt å sette denne elektronikken i.
Godt spørsmål Kan vel raskt konstantere at det ikke var noen nedgradering. Den som er av størst interesse er hvor bra skjermingen av disse er mot signal og HT kabling.gismo skrev:Flott, hva syns du dette gjorde i oppsettet ditt?
Tør jeg spørre hvilke støpsler og apparatkontakter det var du brukte, og kanskje til og med hvor du fikk dem fra?mteinum skrev:Ikke helt
Men nå er det LMC kabel rund baut.
Glimrende.mteinum skrev:Jepp. Jeg handlet fra DEKOas, han hadde litt LMC og kontakter liggende. Kontaktene er fra elfa med nr 43-207-92 og 43-213-37
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?init=1&shop=ELFA_NO-NO
Du peker iallefall på en tydelig og merkbar forandring (oppgradering) på strømkabler ved å bytte ut lakrissnører (uskjermet) med f.eks LMC.mteinum skrev:Godt spørsmål Kan vel raskt konstantere at det ikke var noen nedgradering. Den som er av størst interesse er hvor bra skjermingen av disse er mot signal og HT kabling.gismo skrev:Flott, hva syns du dette gjorde i oppsettet ditt?
:'(Calyx er en annen divisjon med mer forfinet framstilling av lyd enn hva Burson presterer
Den er så god. Sitter her og hører på Mike Mainieri - Northern Lights [NYC 6037] (2006) og det hele stemmer meget bra. Jan Bangs synther går ned i kjelleren. De iskalde stemningsbildene brer seg ut i rommet med den varme klangen fra Mainieris vibrafon. Man hører hver pust fra Molværs trompet.Loevhagen skrev::'(Calyx er en annen divisjon med mer forfinet framstilling av lyd enn hva Burson presterer
Crap. Og jeg som trodde 160D var så god at separat DAC muligens var bortkastet.