Morten sitt nye lydrom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Loevhagen skrev:
    Takk. Det var som tusan. Den lille Calyxen med eksternt PSU er altså såpass god. Mulig revurdere Anfield og cybervision_ sine omtaler. Jeg stoler mer på deg. ;D
    For all del. Det er ikke som natt og dag. Men mine ører sier at - dersom vi sammenligner lyd med analog film - så kornene er finere på calyxen enn hva Burson presterer. Det er mange parametre som spiller inn her, funksjonalitet, design og ikke minst penger. HA-160D erstattet 3 bokser i mitt oppsett og dette var et stort pluss i dens favør (det synes iallefall min fru ;))

Om jeg finner ut etter hvert at jeg hiver meg på oppgraderingskarusellen og velger PRE-160, drar inn HA-160 igjen for å så se på ny dac, så er absloutt calyx en het kandidat. Men da snakker vi om en totalsum på 25k i oppgradering.

C

Cyber

Gjest
    He? Har jeg sagt annet enn godt om calyx-dacen? Beste jeg har hørt, men som morten sier er jo ikke forskjellene veldig store og når den kun har en inngang utenom usb så ble det lite til mitt bruk. Calyxen er svært god og spiller svært, men setter deg vel et par rader lengre bak i salen jf. HDP.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ah! Denne var det smell i en lørdags morgen 8)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Håper virkelig disse gutta blir signa snart. Hadde vært kult med en CD fra Dirty Loops, kvaliteten på youtube er heller dårlig - dumt den calyxen ikke kan trylle ;).

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.033
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    mteinum skrev:
    Håper virkelig disse gutta blir signa snart. Hadde vært kult med en CD fra Dirty Loops, kvaliteten på youtube er heller dårlig - dumt den calyxen ikke kan trylle ;).

Med kvaliteten man får på youtube så trengs nok mere enn en trylleformel fra calyxen ;D ;D
    Men ting ser så flott ut hos deg nå :)

gismo

Anfield

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Antall liker
    42
    mteinum skrev:
    Loevhagen skrev:
    Takk. Det var som tusan. Den lille Calyxen med eksternt PSU er altså såpass god. Mulig revurdere Anfield og cybervision_ sine omtaler. Jeg stoler mer på deg. ;D
    For all del. Det er ikke som natt og dag. Men mine ører sier at - dersom vi sammenligner lyd med analog film - så kornene er finere på calyxen enn hva Burson presterer. Det er mange parametre som spiller inn her, funksjonalitet, design og ikke minst penger. HA-160D erstattet 3 bokser i mitt oppsett og dette var et stort pluss i dens favør (det synes iallefall min fru ;))

Om jeg finner ut etter hvert at jeg hiver meg på oppgraderingskarusellen og velger PRE-160, drar inn HA-160 igjen for å så se på ny dac, så er absloutt calyx en het kandidat. Men da snakker vi om en totalsum på 25k i oppgradering.
    Har vel heller ikke "disset" Calyxen, det har hverken jeg eller Cyber gjort meg bekjent. Men vi har litt forskjellige oppfatninger av den. Ikke uvanlig. Ingen av oss har copyright på "sannheten".

Mteinum: Antar du har brukt din Calyx med USB? Har du testet ut forskjellene mellom USB og Coax (som forøvrig var hva jeg benyttet mest under dens opphold her)?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Anfield skrev:
    Mteinum: Antar du har brukt din Calyx med USB? Har du testet ut forskjellene mellom USB og Coax (som forøvrig var hva jeg benyttet mest under dens opphold her)?
    Jeg har prøvd coax i forbindelse med Squeezebox Touch og USB mot MacBook Pro. Har ikke gjort noen direkte sammenligninger mtp samme innspilling, men funksjonelt så har denne virket uten feil i begge oppsett. Plug&Play virker her i praksis mot begge kilder. Jeg testet litt DSD avspilling via AudioGate (Korg). Denne konverterer så til PCM 192/24 og sender ut til dac'en via USB - meget overbevisende resultat.

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde disse før på Heresy og likte de godt. Nå lå de på børsen så det var ikke så mye å tenke på (samt jeg trengte litt lengre kabel)

Chord Epic speaker cable is the result of a successful marriage of two of our award winning speaker cables. The silver-plated oxygen free copper conductors, Teflon insulation and silicone surround are borrowed from Chord Odyssey speaker cable and the shielding system is taken from the Chord Signature speaker cable. The development and success of Signature speaker cable proved conclusively that shielding speaker cable could bring some serious improvements to sound quality. The lessons learned during its development means that we can now apply the same principles to other cables within the Chord range. Chord Epic is a highly effective shielded cable with many of the performance characteristics of the more expensive Chord Signature.

http://www.chord.co.uk/products.php?pg=53

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    De er ikke så veldig fotogene at det gjør noe ;D

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Vet ikke om dette faller 100% inn i din smak, men legger den inn likevel ::)
    Rockabilly med ståbass og orkester med blåserekke er godsaker. :)
    Tror konserter med disse gutta er moro...

[video]HR0NU8MQc_g[/video]

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Enda en grunn til og anskaffe ipad, begynner og bli litt for mange gode grunner nå ;)

Forøvrig et godt album du linket til :)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Regner med det blir action til uka :)