motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Her har jeg helt klart noe å strekke meg etter når det gjelder ryddighet :)
    Kunne vært mye bedre men en gjør så godt en kan :) Har bestilt litt flere strømkabler i rette lengder for å få det litt ryddigere

mvh

Disse kan fåes i forskjellige lengder fra 0,5m-0,75 og oppover :)

s-l1600 kabel.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    God påske, motoren. Ser at våren har kommet tidlig der nede med så mange slanger som er i ferd med å dukke opp. :cool:

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1
    God påske, motoren. Ser at våren har kommet tidlig der nede med så mange slanger som er i ferd med å dukke opp. :cool:
    Takk for det Bjørn, hehe det må litt slanger til ser du :)

mvh
    Egentlig greit å ha god skjerm på kabler. Jeg for min del bruker Supra og Ölflex, men alle vet jo at det er den siste 1-2 meteren av kabling som utgjør hele forskjellen. ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Egentlig greit å ha god skjerm på kabler. Jeg for min del bruker Supra og Ölflex, men alle vet jo at det er den siste 1-2 meteren av kabling som utgjør hele forskjellen. ;)
    hehe ja det kan du si ;) Jeg liker at det ser litt greit ut og at det ikke er helt kaos bak anlegget, ellers har jeg ikke noe tro på effekten av strømkabler annet at de må være lange nok :)

mvh

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.341
    Torget vurderinger
    1

mvh
    hehe ja det kan du si ;) Jeg liker at det ser litt greit ut og at det ikke er helt kaos bak anlegget, ellers har jeg ikke noe tro på effekten av strømkabler annet at de må være lange nok :)

mvh
    Nei, når mange bruker et uttak for 10 amp krets fra sikringsskapet... Men det fort litt spaghetti der bak, og den kan være greit å ha skjerm på strømkablene.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Nei, når mange bruker et uttak for 10 amp krets fra sikringsskapet... Men det fort litt spaghetti der bak, og den kan være greit å ha skjerm på strømkablene.
    Ja skjerm må det være, ellers blir det fort problemer :)

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.876
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    God morgen til deg også motoren. Alltid hyggelig å kikke innom tråden din og plukke opp et og annet musikktips . Og kablingen din er absolutt noe å strekke seg etter !

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å grubler litt i kjedsomlighet på en ellers grå lørdag.Tenker på pu bytte og tenker å gå opp noen hakk på AT stigen eller så har jeg vært veldig godt fornøyd med Denon 103r på tangential armer tidligere :)
    Er det andre som kunne passet godt å gå for etter AT33EV som jeg i grunnen også er fornøyd med?
    Noen kommer nok til å nevne Ortofon men er litt skeptisk fra tidligere erfaringer.

litt sugen på denne :)Men finnes jo så mye bra der ute.

22VIZ2JK.jpg

mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.779
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    føler med deg i dissa tider Motor`n tiden står ekstra stille og fort gjort å bli litt rastløs i tankene ;) mange ideer her og om dagen men,blir fort ikke helt gratis så må bruke tia til hjelp :rolleyes:
    så jo pen ut den AT pu-en der,ser i det minste flott og solid bygd ut :) har jo lite erfaring med platespillere og pu-er selv,
    eneste erfaring jeg har med AT er et headset msr-7, og det spillte i allefall bra veldig godt balansert tight og tunefull bass med en nokså neutral klangkarakter, vet ikke om det går igjen i pu-ene demmes :) men du gjør nok lurt i å kanskje bare fortsette med AT om du generelt liker det dem gjør never change a winning team ;)
    fortsatt Go påskehelg
    Mvh Ivan

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    føler med deg i dissa tider Motor`n tiden står ekstra stille og fort gjort å bli litt rastløs i tankene ;) mange ideer her og om dagen men,blir fort ikke helt gratis så må bruke tia til hjelp :rolleyes:
    så jo pen ut den AT pu-en der,ser i det minste flott og solid bygd ut :) har jo lite erfaring med platespillere og pu-er selv,
    eneste erfaring jeg har med AT er et headset msr-7, og det spillte i allefall bra veldig godt balansert tight og tunefull bass med en nokså neutral klangkarakter, vet ikke om det går igjen i pu-ene demmes :) men du gjør nok lurt i å kanskje bare fortsette med AT om du generelt liker det dem gjør never change a winning team ;)
    fortsatt Go påskehelg
    Mvh Ivan
    Det har du nok rett i Krazy :) har kikket litt på Hana også men har ikke noe erfaring med den men den får jo strålende kritikker rund om

mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.779
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fortsatt Go påskehelg
    Mvh Ivan
    Det har du nok rett i Krazy :) har kikket litt på Hana også men har ikke noe erfaring med den men den får jo strålende kritikker rund om

mvh
    når du ellers virker så fornøyd med resten av riggen, så ville jeg nok bare prøvd å fokusere på å få ut mer av det du allerede liker med det du har :) samtidig er det jo gøy å ta et steg ut av komfortsonen`` å prøve noe nytt få en ny spark/gnist :) er bare verre med hvor man skal betro seg da i forhold til hva man søker om man skal prøve noe nytt når man lenge har hatt ro med et visst merke/sound :) Hana virker intressant hos meg og om det først blir noe å snurre her og med tia men blir nok en stund til her enda, liker jo som du vet å gå litt utenfor almenn ringen,og finne sine egne ting ;) igjen synes AT generelt virker å lage mye fornuftig og lite dill:)
    synd det ikke er like lett med hjemlån av pu-er for test som annet utstyr hehe.
    Mvh Ivan

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    fortsatt Go påskehelg
    Mvh Ivan

mvh
    når du ellers virker så fornøyd med resten av riggen, så ville jeg nok bare prøvd å fokusere på å få ut mer av det du allerede liker med det du har :) samtidig er det jo gøy å ta et steg ut av komfortsonen`` å prøve noe nytt få en ny spark/gnist :) er bare verre med hvor man skal betro seg da i forhold til hva man søker om man skal prøve noe nytt når man lenge har hatt ro med et visst merke/sound :) Hana virker intressant hos meg og om det først blir noe å snurre her og med tia men blir nok en stund til her enda, liker jo som du vet å gå litt utenfor almenn ringen,og finne sine egne ting ;) igjen synes AT generelt virker å lage mye fornuftig og lite dill:)
    Mvh Ivan
    Ja jeg liker å gå litt utenfor det alle andre har, det har jeg i grunnen gjort med hele oppsettet :) Strålende fornøyd men alt kan bli bedre.
    Blir nok å fortsette på AT stigen tenker jeg :)

mvh

Sist redigert:
    M

medlem215396

Gjest
    Fin påminnelse om å rydde i kablene, skal ta en skjerv i eget bol i helga. Ha en fortsatt fin Påske :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.824
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Neste steg for deg er om du på død og liv skal holde deg til AT blir jo ART 9 :)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Neste steg for deg er om du på død og liv skal holde deg til AT blir jo ART 9 :)

O
    Ja kanskje det Ove, den kjenner jeg ikke noe til dessverre men skal ha det i bak hodet :)
    Ellers, er du fornøyd med de nye ampene?
    Sto nettopp opp etter en hard natt på fest, kjenner det i dag kan du si ;)

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.876
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Art 9 er jo et drøyt hopp prismessig , men hvis du liker AT 33 EV kan kanskje AT 33 SA være noe å vurdere også. Toppmodellen i 33 serien med Shibata sliping av nålen.

Platekompaniet kjører jo ofte kampanjer på vinyltilbehør, så med litt is i magen kan du fort spare 20-25 % .

https://www.platekompaniet.no/plate...-og-riaa/audio-technica-at33sa---moving-coil/
    Takk for det Sound :) skal kikke litt på det, mye som frister og kjøper på min har jeg også

mvh

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.779
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    viktigere med lyden av sommerfugler enn prisen når man først er oppi der ;)
    ikke tenk for lenge da blir enn fort tilbakeholden :rolleyes: neida hehe
    Mvh

Sist redigert:

Stein Ivar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    416
    Torget vurderinger
    6
    Veldig fornøyd med Art9 her i alle fall. Hvis du drøyern litt og venter litt på både valutafall og kampanje på PK, vil jeg tro den kan være nede på ca 9k.

Edit: ser jeg betalte 8 792,- når jeg kjøpte min på kampanje

-Stein Ivar

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Veldig fornøyd med Art9 her i alle fall. Hvis du drøyern litt og venter litt på både valutafall og kampanje på PK, vil jeg tro den kan være nede på ca 9k.

Edit: ser jeg betalte 8 792,- når jeg kjøpte min på kampanje

-Stein Ivar
    Takk for det Stein Ivar, bruker litt tid på dette å følger med på prisene fremover så blir det nok en Art 9 :)

mvh

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    44.958
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Dere gamlinger! Musikk, mat og kaffe før hanen galer. Sitter her i stillhet og nipper til doven Cola. :(

Kan anbefale Art9 på det sterkeste. Testet et par steg mellom, men Art9 tok kaka. Utsett kjøp, spar penger og hopp bukk rett dit. Dukker jo opp på brukten innimellom også.

Fortsatt god morgen!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dere gamlinger! Musikk, mat og kaffe før hanen galer. Sitter her i stillhet og nipper til doven Cola. :(

Kan anbefale Art9 på det sterkeste. Testet et par steg mellom, men Art9 tok kaka. Utsett kjøp, spar penger og hopp bukk rett dit. Dukker jo opp på brukten innimellom også.

Fortsatt god morgen!
    Takk for det Tosken :) tenker jeg gjør som du sier, her vokser dessverre ikke pengene på trær :(

mvh

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Pent og rydding bak benken er alltid lurt :)
    Ser at du har kjøpt litt forskjellige strømkabler fra eBay, så en dag du har tid kan det være lurt løsne på lokket på kontaktene for å dobbeltsjekke at pol-skruene er strammet tilstrekkelig og at det ikke er noe «terminering ala Paradox». Tenker da på det sikkerhetsmessige :)

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.829
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser at du har kjøpt litt forskjellige strømkabler fra eBay, så en dag du har tid kan det være lurt løsne på lokket på kontaktene for å dobbeltsjekke at pol-skruene er strammet tilstrekkelig og at det ikke er noe «terminering ala Paradox». Tenker da på det sikkerhetsmessige og ikke det lydmessige :)
    Det har jeg faktisk sjekket Eirik og skal gjøre det igjen når jeg får de nye i hus :) Har sett veldig bra ut til nå.

mvh

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.906
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser at du har kjøpt litt forskjellige strømkabler fra eBay, så en dag du har tid kan det være lurt løsne på lokket på kontaktene for å dobbeltsjekke at pol-skruene er strammet tilstrekkelig og at det ikke er noe «terminering ala Paradox». Tenker da på det sikkerhetsmessige og ikke det lydmessige :)
    Det har jeg faktisk sjekket Eirik og skal gjøre det igjen når jeg får de nye i hus :) Har sett veldig bra ut til nå.

mvh
    Så bra, godt for nattesøvnen å ha tatt den sjekken :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn