motoren
Æresmedlem
I grunnen en fantastisk flott skive,lenge siden den har fått noe tid her hjemme
mvh
mvh
Enig! Minor Majority er stas (om enn kanskje litt ensformig i lengden)I grunnen en fantastisk flott skive,lenge siden den har fått noe tid her hjemme
mvh
Vis vedlegget 490846
Et godt valg Evo denne låta er helt fantastiskLitt i kjedligste laget synns jeg men Dro til med litt Tears For Fears i stedenfor
O
Hehe Evo,det tar nok litt tid er snart sommer å forhåpentlig mindre tid her inne hvis været blir bra."Bare" 2000 små innlegg igjen så er du æresmedlem du også
O
Joda ser den,men det viser jo å mye tid en bruker her inne,blir neste litt skremt.Æres den som æres bør.. Kunne fjernet hele innlegges teller og tittel for min del. Og når off topic teller like mye som alt annet er det ikke noe stort poeng med innlegg. Stjerne har jeg heller ikke, et bevisst valg inn til videre
Har ikke greie på rør i det hele tatt men har hatt en del rør utstyr opp gjennom men NOS rør låter alltid best og det synes jeg er litt rart med tanke på dagens teknologi.Du får nye rør som låter like bra tenker jeg,har vel blitt litt hauset opp de gammle
O
Det er sikkert bare med kabler vi har forventningsbias .....sa han som knapt har hørt en NOS rørFasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.
Fikk du tilslaget på Simens?
Rør er bare en del. Kretsen og dens konstruksjon, trafo og type rør andre ting. Mange faktorer. Endel moderne rør forsterkere låter bortimot transistor. Dette mener jeg at er dumt da særpreg blir borte. ARC, VTL, er et par eksempler som gjør at det er vanskelig å skille. Isåmåte er det nesten mer gøy med en Kina amp basert på feks 45 røret. Hengekøye og lite lineært. Men på rett volum og rett musikk kan det være noe av det beste en har hørt.Det er sikkert bare med kabler vi har forventningsbias .....sa han som knapt har hørt en NOS rørFasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.
Ikke bare 6922 som har gått rett til værs, ser også at 12ax7 nos har blitt avsindig dyre.Fasit ligger vel i det å høre selv. Russiske Mullard rør kan ikke sammenlignes med de klassiske gamle. Kan være at de brukte andre materialer, lengre tid og lagde ting mer forseggjorte før. At endel er hype er jeg enig i og enkelte typer har blitt avsindig dyre. Sånne som 6922.
Takk for tilbudet må se litt etter vert da jeg ikke har fått alt i hus enda og driver å byr på et sett på bayen.Jeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren.
O har 12au7 og ikke 6922 i siemensJeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren.
Fort gjort å ta feil men det har jeg ikke bruk forO har 12au7 og ikke 6922 i siemensJeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren.
O
Neimen jeg harFort gjort å ta feil men det har jeg ikke bruk forO har 12au7 og ikke 6922 i siemensJeg har en kvintett nye Siemens ECC88 fra 60-70tallet liggende. Noen mener de går om hverandre med 6922 andre ikke. Har to 6922 også, men da må du tigge de to siste fra O som har maken par. Når det gjelder 12AX7 så har jeg noen Mullard ECC85 som er gode audiorør, men de har en annen benkofigurasjon enn ECC34 så da må det loddes... Så vet du det motoren.
O
mvh
Zerostat funker som fjell! Bare å huske å skvise avtrekkeren sakte og rolig inn og ikke fort (unngå å få klikkelyd).Sliter litt her med litt ulyder på vinyl i følge av statisk el,funker disse ionepistolene?
Hadde en i 10-12 års alderen men det var kun fordi det var kult
funker utmerket. Har en eldre versjon i rødSliter litt her med litt ulyder på vinyl i følge av statisk el,funker disse ionepistolene?
mvh
Vis vedlegget 491395
Min er hvit. Ikke brukt på 35+ år. ;Dfunker utmerket. Har en eldre versjon i rødSliter litt her med litt ulyder på vinyl i følge av statisk el,funker disse ionepistolene?
mvh
Vis vedlegget 491395