motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ingen stress F, du kan låne EC riaa når som helst. Jeg er stort sett hjemme viss du vil hente.
    Må nok snart på enda en sørlandstur i begravelse så kan evt ta den med da viss det passer seg. Den datoen er ikke spikret enda.

Ps. grattis som bestefar igjen, på tide med horn på veggen (eller i stua) ������
    Takker og bukker Vermin :) Ja horn hadde gjort seg

Fikk et god tilbud på den av Dynabel men jeg er avhengig av å få solgt Jasminen først men gud hjelpe meg det frister :)

mvh

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med barnebarn nr.4 :) Forresten flott å se at man kan få kjøpt forseggjort kabel uten at det trenger å koste mye ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Husker godt Castle fra tidligere år som en rimelig god høyttaler men ser at de har kommet på banen igjen :)

Flotte talere til en fin pris,noen som har hørt dem?

mvh

avon-510.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.693
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sorry, den tittelen gir jeg heller til Queen pga FM - RIP - og det arsenalet av låter de har ved slike anledninger. Live, altså. ;)
    (Og det selv om jeg pt ikke har en eneste skive av de - ok, kanskje en, hvis jeg leter godt - og hele to av Faithless :)

Men dette kusker vel alle...

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser den Gunner,liker ikke queen noe særlig men de var jo store i sin tid :) men den konserten med Faithless gir meg gåsehud hver gang jeg hører den.
    Smaken er som baken

Ha en fin dag

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Verdens beste", blir alltid meningsløst, men for meg blir tittelen aldri touchet av et band som for en stor del bruker synther og utstyr som er programmerbart. Er nok litt gammaldags/forstokket der.

Zappa hadde flere fantastiske band, og mange kjente folk utviklet seg hos han, til å bli toppnavn i musikkverdenen.

Her, ikke ukjente George Duke på Keyboard/vokal.

Mange kan nevnes, men Lowell (RIP) var også en av dem som gikk på Zappaskole.
    Little Feat:

Av folk som holder på nå, er Tedeschi/Trucks band blandt den bedre halvdel hvertfall;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg sier verdens beste bare for å presisere hvor godt jeg liker Faithless,ellers enig med deg blusern :)
    Jeg har en litt bred musikk smak og omfavner teckno,Edm mens hoved tyngden ligger i jazzens/blusens verden

Ha en fin dag blusern :)

mvh

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Da er det endelig en løsning i riaa problemene, Jasminen er byttet ut med en LM 33 så nå er det bare å håpe på at ting faller på plass :)
    Mail er send til Audiomix angående en ny Nos rørpakke og regner med at riaaen er på plass i løpet av få dager.

340.jpg

Denne uken og helgen blir jeg og finne i denne saken med kjølerommet fullt av is/øl :cool:

mvh

37270845_2015786675106544_9170363374393884672_n.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Både bli kvitt den du har og fått en lekker sak i retur. Selv om det ikke ble en sort boks er nok denne meget god og..

Trodde barn kom med storken? På dine kanter er det tydeligvis en pelikan som gjelder... ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer! Både bli kvitt den du har og fått en lekker sak i retur. Selv om det ikke ble en sort boks er nok denne meget god og..

Trodde barn kom med storken? På dine kanter er det tydeligvis en pelikan som gjelder... ;)
    Takker Hcs :) blir moro å se om denne kan gjøre en god jobb og at den ikke er sort er bare et pluss da jeg helst vil ha sølv/shamp finish.

Vi skal ha mange fine dager fremover i Pelikanen, blir en skikkelig lang fest på sjøen denne helgen ;) :cool:

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Lancaster

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Antall liker
    2.441
    Torget vurderinger
    1
    Husker godt Castle fra tidligere år som en rimelig god høyttaler men ser at de har kommet på banen igjen :)

Flotte talere til en fin pris,noen som har hørt dem?
    Vis vedlegget 501098
    Jeg har ikke hørt disse, men spiller på et par Castle Knight 4 som er et par hakk under Avon, så langt veldig godt fornøyd. Den spiller godt og fint på Rega Brio, men tror det kunne hørtes enda bedre ut med litt mer power inn i høyttalerne. Nå sier en lydfil fra youtube meget lite, men en smakebit med Avon kan du se/høre her om du allerede ikke har gjort det:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.760
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir spennende med den LM riaa`n. Håper det blir bra. Fint at det ble en ordning.:)

Mye begrepsforvirring i sommervarmen...
    Det er vel ikke så nøye hva en kaller farkosten over når man koser seg så fælt som dere gjør, men det må da vel helst være en Flamingo? Eller kanskje en hybrid? :rolleyes:

sku_916553528_1.jpg

Pelikan:

Pelikan.jpg

Flamingo:

flamingo.jpg

Hva med en oppblåsbar irsk pub?;)

inflatable_pub.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt du er en kløpper oriontolog blues, kan lite av fugl.. :)

Rør i den LM? Blir spennende å høre hva du synes. Selv har jeg en to boks riaa fra DPA. Holdes høyt av folk i Østfold jeg stoler på.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt du er en kløpper oriontolog blues, kan lite av fugl.. :)

Rør i den LM? Blir spennende å høre hva du synes. Selv har jeg en to boks riaa fra DPA. Holdes høyt av folk i Østfold jeg stoler på.
    Ja det er 3 stk 12AX7 som skal byttes ut med Nos Mullard fortløpende, venter bare å få høre noe fra Audiomix :) Har hatt veldig mye samtaler med Audiomix den siste tiden, utrolig hyggelig kar.
    Har du en link til den riaaen din Hcs? :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Liker det litt ukjente.. Men det er vel bare min lett obskure måte å drive hobby på.. Mainstream haifai er ikke helt meg.. ;)

16 grader her i dag. Sol, tørt og stusselig... Men er litt lei vær her til lands, vi sutrer. I vinter var det for kaldt og mye snø. På våren var det flom.. Nå er det tørke.. Og så kommer høststormene.. Selger aviser gjør det, men fy pokker så kjedelig. Er vi iferd med å bli noen pudlinger? :cool:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Liker det litt ukjente.. Men det er vel bare min lett obskure måte å drive hobby på.. Mainstream haifai er ikke helt meg.. ;)

16 grader her i dag. Sol, tørt og stusselig... Men er litt lei vær her til lands, vi sutrer. I vinter var det for kaldt og mye snø. På våren var det flom.. Nå er det tørke.. Og så kommer høststormene.. Selger aviser gjør det, men fy pokker så kjedelig. Er vi iferd med å bli noen pudlinger? :cool:
    Puddinger? joda vi gjør vel det ;) liker også det litt ukjente, greit å ha noe som ikke alle har

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Apropos vær.. Stedet jeg har frosset mest var i Midtøsten.. På vakt om natta I Libanon. Kliss våt i sørpe.. Satt gjerne fem timer på post.. Etter det har vær vært vær.. ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Apropos vær.. Stedet jeg har frosset mest var i Midtøsten.. På vakt om natta I Libanon. Kliss våt i sørpe.. Satt gjerne fem timer på post.. Etter det har vær vært vær.. ;)
    Rare greier det der, jeg opplevde faktisk -3 grader i nord Thailand for noen år siden .

mvh

• Liker

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.681
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Det ramler inn døra di også motoren. ;)
    Gromme saker det der. Er spent på lytteinntrykk etterhvert. :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det ramler inn døra di også motoren. ;)
    Gromme saker det der. Er spent på lytteinntrykk etterhvert. :)
    Jo takk TT blir ikke test før litt senere i dag da jeg må ut å ta opp krabbeteinene først :)
    Har et lite party på gang denne helgen og så må vi kjøre inn den lille svanen :cool:

mvh

• Liker
    Reaksjoner: TT.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Klarte ikke å vente med testing av riaaen,dette kan jeg si høres lovende ut :) null støy og maler et flott bilde selv med orginale rør.
    Kommer tilbake med rapport senere i dag men nå må en komme seg på sjøen.

Kan like godt bestille nye rør fra Audiomix, ikke noe å vente på :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mens jeg venter på svar fra Audiomix har jeg vært på sjøen å trukket krabbeteiner :) fikk ca 70 stk i første omgang så blir det å trekke igjen i morgen.
    Tror jeg avventer med noe mere testing av ny riaa da det er 31 grader her inne hos meg :(

Ha en fin helg alle sammen

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tøft utseende! Kjekt å høre at det heller ikke er ulyder! Du har jaggu meg hatt nok problemer for en stund nå! Gratulerer fra Drotningsviks utsendte i Bulgarien :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.511
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg må nesten takke Mala Audio for fin service i forbindelse med alle de problemene jeg hadde med riaa delen her hjemme,tror vi fant en grei løsning for begge parter :)

Tommelen opp for Mala Audio

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tommel opp, det er godt å høre når det ordner seg. Selv tar jeg hifi med ro, for varmt. Fått hjem riaa og reterminert strømledning til Jeff Rowland. Skynde seg langsomt, det er kunsten. Når tar du mopeden og dukker opp på disse kanter? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn