motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pynt på baksiden av apparatene er et konsept jeg sliter med å skjønne.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Hun må definitivt sjekkes nærmere - musikken altså;)
    Ble en smule overrasket over stemmen. Kart og terreng stemte ikke helt, sånn rent umiddelbart:)
    Nå sjekket litt, og det er pokker ikke rart at kart og terreng (les stemme og visuelt utseende) ikke stemte helt.

Det er jo så langt i fra Chamberland selv som figurerer i videoen:mad:

Dette rimer litt mer:

6d060f_0617c2e26b4244eba7c9f5675ab789d5.webp.jpeg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hehe ptb :) ikke helt samme dama nei men hun har en nydelig stemme. Satser på at platen dukker opp snart selv om jeg ikke kunne få den på vinyl
    Alltid mye gode tips her på sentralen men det blir fort veldig mye plater på bestillings listen :D

mvh

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Mnja. Hun har jo en flott stemme.
    Lyttet litt gjennom Things You Leave Behind i går, og nå har jeg "skippet" meg raskt igjennom mange av låtene på Most Personal, og - tja.
    Jeg synes Most Personal er et veldig ujevnt album. Alt fra litt interessant til (for mye) eazy listening.

Likte i så måte Things... langt bedre, men... ikke minst hennes "Waits" album er spennede greier. Det må nok anskaffes:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ^ Mnja. Hun har jo en flott stemme.
    Lyttet litt gjennom Things You Leave Behind i går, og nå har jeg "skippet" meg raskt igjennom mange av låtene på Most Personal, og - tja.
    Jeg synes Most Personal er et veldig ujevnt album. Alt fra litt interessant til (for mye) eazy listening.

Likte i så måte Things... langt bedre, men... ikke minst hennes "Waits" album er spennede greier. Det må nok anskaffes:)
    Jeg har bare hørt et par spor av henne men kjøpte platen okke som :)

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Mao spontanitet, gambling og impulsivitet. Et kinderegg som lett kan karakteriseres som fremmedord her i huset:cool:

Joda, jeg kan også være både impulsiv og spontan jeg - bare jeg får tenkt meg grundig om en stund;)
    Her skal det meste både sjekkes, kontrolleres, analyseres, evalueres og vurderes i både én og flere runder før det tas noen beslutninger, må vite. Så det er relativt sjelden at det ris samme dag som det sales:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mao spontanitet, gambling og impulsivitet. Et kinderegg som lett kan karakteriseres som fremmedord her i huset:cool:

Joda, jeg kan også være både impulsiv og spontan jeg - bare jeg får tenkt meg grundig om en stund;)
    Her skal det meste både sjekkes, kontrolleres, analyseres, evalueres og vurderes i både én og flere runder før det tas noen beslutninger, må vite. Så det er relativt sjelden at det ris samme dag som det sales:)
    Ser den men jeg er veldig impulsiv på godt og vondt så jeg gjør en del bomkjøp og avbestillinger i løpet av et år men vi er alle forskjellige :) Jeg kunne nok lært litt av deg og kanskje du av meg.

mvh

• Liker
    Reaksjoner: ptb

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Helt typisk meg, fikk ny strømkabel av en kompis men selvfølgelig var den 15cm for kort så da var det bare inn på bayen å få hjem en 2m og Høium svarer ikke så da ble det Vibrapods fra England.
    Forstår at det kan være vanskelig å få tak i høvdingen både på telefon og mail men jeg har ikke tålmodighet til slikt :rolleyes:

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Holdt på å hive meg på ny cd spiller og la min ut for salg men jeg må prøve å holde min impulsivitet i sjakk, hiver meg på uten å tenke og så angrer jeg med etter 5 minutter :p
    Tror jeg har noe å lære av den godeste ptb :)

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    CW er en dame jeg har sansen for. En av mine første jazz-album var Travelling Miles. God helg:)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser at folk begynner å få nyutgivelsen av Knopfler og gleder meg stort til å høre den, men jeg venter med å snike litt på nett da jeg vil ha den gleden når jeg får den :) Håper den dukker opp til uken.

mvh

uten navn knopfler.png

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har blitt litt begeistret for disse magnet føttene og lurer på om jeg skal dobble hyllen som riaa står på og ha disse i mellom :) Synes at folk som har problemer med vibrasjoner burde prøve slike.
    En lik glass hylle som jeg har og disse i mellom

mvh

s-l1600 magnet til riaa.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har blitt litt begeistret for disse magnet føttene og lurer på om jeg skal dobble hyllen som riaa står på og ha disse i mellom :) Synes at folk som har problemer med vibrasjoner burde prøve slike.

mvh

Vis vedlegget 517772
    Link?

Trenger nok noe når jeg får opp Funk Firm LSD

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh

Vis vedlegget 517772
    Link?

Trenger nok noe når jeg får opp Funk Firm LSD
    her har du de siste jeg viste men finnes mange forskjellige typer og vekt klasser :)

https://www.ebay.com/itm/4pcs-Full-...er-feets-Foot-pads-Machine-feets/192504438627

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, motoren.
    Og hvordan er din erfaring med disse to variantene?

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    motor!
    takket være deg kaster jeg bort tid på å finkjemme anlegget og leter etter vibrasjoner der vibrasjoner ikke finnes, bare for å ha et påskudd til å kjøpe de kule magnetføttene.
    men får vel knipe igjen lommeboka og sitte på hendene til behovet faktisk er der.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk, motoren.
    Og hvordan er din erfaring med disse to variantene?
    Har bare erfaring med de siste jeg linket til og det er helt fantastisk hvor godt det fungerer, hvis jeg kjenner på veggen så er det mye vibrasjoner og kjenner jeg på snurra er det ikke antydning til vibrasjoner.
    Anbefales på det sterkeste :) Kjøp et sett og du vil ikke angre Gunner

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bare det funker karmana så spiller det ikke noen rolle hva en velger :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    motor!
    takket være deg kaster jeg bort tid på å finkjemme anlegget og leter etter vibrasjoner der vibrasjoner ikke finnes, bare for å ha et påskudd til å kjøpe de kule magnetføttene.
    men får vel knipe igjen lommeboka og sitte på hendene til behovet faktisk er der.
    Hehe rama, prøv igjen så du kan kjøpe noen, sikker på det finnes litt vibrasjoner hos deg også :)

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27
    Når du kommer til Oslo neste gang må du gir et vink så skal vi snurre Dire Straits på tape.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Når du kommer til Oslo neste gang må du gir et vink så skal vi snurre Dire Straits på tape.
    Tusen takk for det Fosse, meget spennende :) Kos deg med musikk på tape.
    Hadde selv en Tandberg TD 20A SE hvis jeg husker rett, veldig moro men synes det er litt dyrt i dag med band

mvh

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.587
    Torget vurderinger
    27
    Hadde selv en Tandberg TD 20A SE hvis jeg husker rett, veldig moro men synes det er litt dyrt i dag med band

mvh
    Alt for dyrt, men siden jeg som deg har Dire Straits som en av mine favorittgrupper er de godt representert på tape. Har faktisk mer Dire Straits enn Springsteen på tape, og det skyldes at førstnevnte i det store og hele har bedre lyd.

Var litt fornøyd da jeg klarte å skaffe Live at the BBC på vinyl. Dessverre var vinylen dårlig og ble returnert, siste eksemplar i sjappa, skuffet. Nå har jeg den på tape, og det er stas.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Alt for dyrt, men siden jeg som deg har Dire Straits som en av mine favorittgrupper er de godt representert på tape. Har faktisk mer Dire Straits enn Springsteen på tape, og det skyldes at førstnevnte i det store og hele har bedre lyd.

Var litt fornøyd da jeg klarte å skaffe Live at the BBC på vinyl. Dessverre var vinylen dårlig og ble returnert, siste eksemplar i sjappa, skuffet. Nå har jeg den på tape, og det er stas.
    Jøss det hadde jeg aldri trodd, mye DS på tape hørtes spennende ut :) Tror jeg må klare meg med vinyl og sølv skiver.

mvh

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kom over denne på nett til en meget hyggelig pris i Tyskland, en Marantz SA 15 som jeg synes er meget interessant men ikke faen om han ville sende ut av landet :mad:
    Hvorfor skal det være et problem tro? ikke første gangen det skjer men blir like forbannet hver gang.

mvh

Vis vedlegget 516990

Vis vedlegget 516991
    Legg ut et oppdrag på www.nimber.no eller Fraktekrigen Norge på Facebook. Mange som reiser mellom Tyskland og Norge som kunne tatt den med seg om du virkelig vil ha den :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn