motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å kikker litt på CDON og leter etter plater av Sidsel Endresen som jeg er veldig glad i musikalsk :)

Hvilke plater må en bare ha av henne, gjerne sammen med andre? håper noen som er innom her har noen gode tips

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ...plater av Sidsel Endresen .
    Hvilke plater må en bare ha av henne, gjerne sammen med andre? håper noen som er innom her har noen gode tips

mvh
    Har ingen dedikerte tips, men om du ser på diskografien her, så er det jaggu litt å velge mellom:cool:

https://no.wikipedia.org/wiki/Sidsel_Endresen#Diskografi
    Se det ja, det tenkte jeg ikke på :) skal ta en grundig kikk og finne noe vinyl
    Takker så mye for tips og ha en fin helg ptb :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Når jeg kommer over en artist, et band osv jeg finner som potensielt interessant, så googler jeg som regel diskografien (pleier ofte å være godt oppdatert på wiki) for så å gå inn på iTunes å lytte til låtsnutter der.
    Det er i de fleste tilfeller tilstrekkelig til å avgjøre om et album er interessant å anskaffe, eller ikke.

God helg til deg også, om vi ikke knottes mer i en eller annen tråd utover ettermiddagen:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.987
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Har ingen dedikerte tips, men om du ser på diskografien her, så er det jaggu litt å velge mellom:cool:

mvh
    Kan også være en grei side.......også for mer enn Sidsel Endresen :)

https://www.allmusic.com/artist/sidsel-endresen-mn0000033275/discography

• Liker
    Reaksjoner: ptb

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh

mvh
    Kan også være en grei side.......også for mer enn Sidsel Endresen :)

https://www.allmusic.com/artist/sidsel-endresen-mn0000033275/discography
    Takk for tips Karmana :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Klarte ikke å dy meg, måtte bestille denne av Sidsel Endresen på vinyl :)

mvh

hahahaha.png

• Liker
    Reaksjoner: TT.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var visst litt rask på avtrekkeren der, var inne å hørte litt på youtube og avbestilte umiddelbart :( var ikke helt der kan man si, ble litt for mye pling og plong

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ikke mye å melde her fra men litt musikk må til, sitter å drømmer litt om ny cd spiller/drivverk men det for komme etter vert :)
    Fant en fin Marantz spiller på bayen fra Tyskland men han ville ikke sende ut av landet :( Skjønner ikke problemet?

mvh

WEB_Image%20Diana%20Krall%20Turn%20Up%20the%20Quiet%20(2LP)%201575503173.png

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jive Talking med henne og Jon Eberson.. Når kommer du på disse kanter sa du? :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jive Talking med henne og Jon Eberson.. Når kommer du på disse kanter sa du? :)
    Jive Talking er en fantastisk låt og vi får bare se utover høsten/ vinteren at jeg for tatt meg en tur :) Det er helsen som bestemmer

Kos deg med noe nytt i esken HC :cool:

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjøp det albumet, det er en klassiker. Og velkommen skal du være, det vet du :).

Driver på å pakker ut. Koble litt i kveld. Nå ut å bære stol for muttern :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kjøp det albumet, det er en klassiker. Og velkommen skal du være, det vet du :).

Driver på å pakker ut. Koble litt i kveld. Nå ut å bære stol for muttern :)
    ja det vet jeg HC :) har de 2 beste av hun og Eberson på vinyl. Blir spennende å høre hvordan det går i kveld hos deg :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kom over denne på nett til en meget hyggelig pris i Tyskland, en Marantz SA 15 som jeg synes er meget interessant men ikke faen om han ville sende ut av landet :mad:
    Hvorfor skal det være et problem tro? ikke første gangen det skjer men blir like forbannet hver gang.

mvh

xl_sa-15s2_d.jpg

marantz-02-lg.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Leser så mye her inne om konsertene til ho Bremnes at det kanskje er på tide å kjøpe et album for å gi det en sjanse :)
    Har liksom ikke hørt noe særlig på hennes mange utgivelser da det som regel blir i hjel spilt på messer og lignende.

Prøver meg på denne, Gåte ved gåte på vinyl :)

mvh

uten navn.png

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kom over denne på nett til en meget hyggelig pris i Tyskland, en Marantz SA 15 som jeg synes er meget interessant men ikke faen om han ville sende ut av landet :mad:
    Hvorfor skal det være et problem tro? ikke første gangen det skjer men blir like forbannet hver gang.

mvh
    Har vært ute for dette selv. Det er en mer omfattende papirmølle for de i mange tilfeller og av og til kjenner de ikke til hvordan eller skjønner ikke. Kjøpte et måleinstrument derfra for en tid tilbake. Det var to instrumenter på eBay fra 2 forskjellige tyske selgere. Kjøpte først det ene (billigste) da det ikke forelå begrensninger men det kjøpet ble umiddelbart kansellert av selger fordi han ikke fikk det til liksom.

Prøvde da den andre selgeren og det ble tja, tjo ,nja og tilslutt yes but no but yes.. Etter litt undersøkelse fra hans side fant han en løsning vha DHLl el eller noe men han synes det var vel dyrt men det var jo jeg som skulle betale uansett men for HAN var det et problem ... tyskere vet du... det som ikke står i et budsjett finnes ikke.

Skal se om jeg kan "recapture" prosedyren og evt sende deg PM. Hvis en får skrudd hodet til tyskerene et par omdreininger opp hende det at de ser lyspæren selv om den bare er på 15W.

Fortsatt verdens beste "in field" instrument fra 80 tallet. Med rem rundt nakken har en begge hender fri til måling/feilsøking.
    Mitt originale fra 1980 fikk punktert LCD skjermen på en flytur men savnet det ever since.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Skulle ikke du ha drev? :). Marantz er bra der, men..
    Jodaaaaa HC hehe, har alltid vært svak for SA serien fra Marantz men de har vært for dyre rett og slett :( så kom jeg plutselig over en spiller til en vettug pris i Tyskland men hva hjelper det nå de ikke vil sende det ut av landet.
    Blir nok fremdeles drev fra MHZS hvis ikke det dukker opp noe som en bare MÅ ha, det må jo være lov å ombestemme seg? :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Å, jada, ikke hennes beste, men flere gode spor. Er ingen KB ekspert, men har litt for mye av henne i hyllene (7 stk.). Liker vel "Løsrivelse" best. Så å si alltid god lyd å få.
    Med fare for å starte nok en KB-diskusjon; det er noe irriterende uforklarlig over mitt stadig rykk og napp kjøp av hennes utgivelser. Hun er liksom ålreit på det meste. Stabil hvilepuls. Skal vi kalle det "middelmådighetens nådegave"?!:rolleyes:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Å, jada, ikke hennes beste, men flere gode spor. Er ingen KB ekspert, men har litt for mye av henne i hyllene (7 stk.). Liker vel "Løsrivelse" best. Så å si alltid god lyd å få.
    Med fare for å starte nok en KB-diskusjon; det er noe irriterende uforklarlig over mitt stadig rykk og napp kjøp av hennes utgivelser. Hun er liksom ålreit på det meste. Stabil hvilepuls. Skal vi kalle det "middelmådighetens nådegave"?!:rolleyes:
    Ser den Vina men du har ikke 7 stk på vinyl? fant bare noen få på vinyl av henne

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jodaaaaa HC hehe, har alltid vært svak for SA serien fra Marantz men de har vært for dyre rett og slett :( så kom jeg plutselig over en spiller til en vettug pris i Tyskland men hva hjelper det nå de ikke vil sende det ut av landet.
    Blir nok fremdeles drev fra MHZS hvis ikke det dukker opp noe som en bare MÅ ha, det må jo være lov å ombestemme seg? :)

mvh
    Såklart, ombestemme seg er ikke noe galt. Enig i at Marantz av den serien er fine å se på.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.961
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Såklart, ombestemme seg er ikke noe galt. Enig i at Marantz av den serien er fine å se på.
    Ja de er det og regner med at de funker godt som drev sammen med en god dac :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.866
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser den Vina men du har ikke 7 stk på vinyl? fant bare noen få på vinyl av henne

mvh
    Tror jeg har tre-fire på vinyl, resten på CD. Gidder seff ikke å kjøpe dobbelt opp i begge formater. Pådro meg skaden først i '93, så syv skiver på 25 år er vel ikke så ille. Blir nok noen flere ila de neste 25 årene også!:D

PK har jo 11 stk på vinyl pdd.

https://www.platekompaniet.no/search/?q=kari+bremnes+vinyl

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Plata inneholder noen klassikere. Og kan anbefales.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn