motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.788
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Fint at du deler snøen med oss her.. Venter på at jorwed får summert litt så blir det kanskje noen plater til uka. Svei av 6000 på dipper så da blir det et par skiver. Greit å belønne seg selv innimellom.. God helg!
    Big Dipper!? Hrfmm.....
    HCS er nyfrelst og trenger ett fix NÅ :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Frelst tja.. Mer ekorn tror jeg.. Har 700 plater fra før.. Men kjøper jeg bare plater jeg har lyst til å høre ;). Det beste, bortsett fra å høre litt musikk, er alt jeg kan lese inne på vinyl avd. Tror NAS og jeg kan bli gode venner. Mest engasjement fikk jeg forøvrig fra en cd skive idag.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frelst tja.. Mer ekorn tror jeg.. Har 700 plater fra før.. Men kjøper jeg bare plater jeg har lyst til å høre ;). Det beste, bortsett fra å høre litt musikk, er alt jeg kan lese inne på vinyl avd. Tror NAS og jeg kan bli gode venner. Mest engasjement fikk jeg forøvrig fra en cd skive idag.. :)
    Tøysegutten! Drar i håndbrekken nå etter å ha vært euforisk forleden dag :D

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ble levert på post-i-butikk i går :) Både din og HCS sin.... Blir bare velstand detta! :)
    Fantastisk Jorwed, blir spennende å se hva som er i pakken :) har du fått hentet pakken fra meg?
    Ha en fin uke og kos deg med hva du en gjør

mvh

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.590
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Nei, har ikke fått tid til det enda. Jeg vet jo hva som er i den :)
    Her oppe er snøen ferdig å lave ned og solen skinner.... Godt å ligge i le for været :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Noen her som leser tråden min som har erfaring med Primare? jeg har hatt hjemme både Dac 30 of R32 riaa og det låt virkelig huggorm :(
    Har vært å lest en del i venne tråden til Primare og folk lovpriser fabrikanten :confused:
    Store boxer med ingen ting inni har jeg ikke helt forståelse for men hva mener dere??

Dette gir ikke så veldig godt inntrykk når en betaler 20k, her er et ex av riaa r32

min_primare_r32_04.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    De har vel de ytre mål for å passe i sammen med de andre produktene.
    Har eid Primare CD 30 for mange år siden. Syntes den låt godt:)
    Mange år siden jeg hørte Primare sist, mitt inntrykk er at det er gode produkter. Så handler vel om preferanser og matching.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    De har vel de ytre mål for å passe i sammen med de andre produktene.
    Har eid Primare CD 30 for mange år siden. Syntes den låt godt:)
    Mange år siden jeg hørte Primare sist, mitt inntrykk er at det er gode produkter. Så handler vel om preferanser og matching.
    Ja noe må det være, matching er en ting men at det kunne låte så dårlig hos meg forstår jeg ikke.
    Etter 40 år med hifi har jeg prøvd ganske mye men aldri opplevd noe verre, dessverre :(

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.368
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Den riaa'en der er et resultat av hva markedet ønsket tror jeg - altså en full size boks som matcher de andre kabinettene. Jeg hadde en R20 riaa en stund med mindre kabinett og innmat som da står mer i stil med innpakningen. Denne spilte fint med Denon 103R , og mye avhenger nok av matching.

riaa.jpg

Bruker ellers Primare i TV anlegget , og synes det spiller bra til prisen ( i alle fall brukt-prisen). Gjør ikke noe galt egentlig , men ikke like oppløst og gjennomsiktig lydbilde som det dyreste og beste selvfølgelig.

tv1.jpg

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    5.244
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Har også bare gode erfaringer med Primare, har forsatt R32 RIAA som spiller nydelig, og DAC30 var jeg super fornøyd med, byttet kun pga jeg ville prøve Ayon DAC :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har også bare gode erfaringer med Primare, har forsatt R32 RIAA som spiller nydelig, og DAC30 var jeg super fornøyd med, byttet kun pga jeg ville prøve Ayon DAC :)
    Da må det rett og slett være en virkelig dårlig match her hos meg med Primare

mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke alt er mørkt vet du motoren... Primare er muligens Fiat i portoføljen.. Men gutta bak merket hadde og en Alfa Romeo.. BOW Technology... De lagde et par av de kuleste cd spillerne jeg har møtt..Hadde selv en modell Wizard. Tung som fy, topp speccet med et topp drev fra Philips...En av de ting jeg angrer på at jeg avhendet.. Og , for de som har en kvinne i huset, fjernkontrollen kan sikkert brukes til så mangt... :cool:;)

bowwizard.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Blir lite musikk å melde og ellers ingen ting nytt dessverre :( ikke så mye på innkjøps siden nå om dagene men fikk bestilt meg en ny klokke i dag, bare synd det ikke har noe med lyd å gjøre.

mvh

s-l500 klokke.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.282
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Liker best gamle opptrekksur jeg.. Fikk samsung watch til jul.. Men min gamle omega er favoritt. Men nå kommer det snart en gull Certina I hus, gleder meg.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Liker best gamle opptrekksur jeg.. Fikk samsung watch til jul.. Men min gamle omega er favoritt. Men nå kommer det snart en gull Certina I hus, gleder meg.
    Når du snakker om gamle ur, jeg kjøpte en slik en også :) husker den tiden da alle hadde en slik en

mvh

s-l1600 casio.jpg

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei. Et lite innspill om Primare:
    Har en DAC 30 stående her. Ved siden av står en Meridian G08 CD-spiller. Primare-dacen spiller omtrent på samme nivå som Meridianen når jeg kobler den til med koaksial. G08 fikk veldig gode omtaler da den kom i sin tid, men det er jo en del år siden.

Evo var innom her for noen måneder siden med PS Audio Direct Stream Junior. På Tidal (kjørt gjennom PC for å få samme utgangspunkt som Primare) låt PSn klart bedre enn Primare, forutsatt at grunnlagsmaterialet var godt, DVs de MQA-filene som slår an. På dårlig materiale var Primare mer "tilgivende" - DVs at det som var dårlig, fortsatt var dårlig, mens det på PS ble helt ræva. Ikke overraskende egentlig.

Enig med de som sier at DAC30 er en grei dac til prisen. Jeg fikk min for halv pris -ny - og synes jeg gjorde et OK kjøp.

Jeg ser meg fortsatt litt om etter en ny dac. Jeg er egentlig ganske sur på Tidal for tiden, så dette haster ikke.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hei. Et lite innspill om Primare:
    Har en DAC 30 stående her. Ved siden av står en Meridian G08 CD-spiller. Primare-dacen spiller omtrent på samme nivå som Meridianen når jeg kobler den til med koaksial. G08 fikk veldig gode omtaler da den kom i sin tid, men det er jo en del år siden.

Evo var innom her for noen måneder siden med PS Audio Direct Stream Junior. På Tidal (kjørt gjennom PC for å få samme utgangspunkt som Primare) låt PSn klart bedre enn Primare, forutsatt at grunnlagsmaterialet var godt, DVs de MQA-filene som slår an. På dårlig materiale var Primare mer "tilgivende" - DVs at det som var dårlig, fortsatt var dårlig, mens det på PS ble helt ræva. Ikke overraskende egentlig.

Enig med de som sier at DAC30 er en grei dac til prisen. Jeg fikk min for halv pris -ny - og synes jeg gjorde et OK kjøp.

Jeg ser meg fortsatt litt om etter en ny dac. Jeg er egentlig ganske sur på Tidal for tiden, så dette haster ikke.
    Interessant fremstilling, hatt dacer i mine oppsett siden midt 80 tall og aldri vært så misfornøyd som med Primare produkter.

Har hatt dacer fra Monarchy Audio i hus de siste 9 årene og har vert strålende fornøyd, kommer ikke på tale å kjøpe noe annet :) reagerer veldig godt på rør rulering.

mvh

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    En som virkelig satser på Primare, er X3MKungen. Det kan vel ikke låte såå ille når han satser på dette merket gang etter gang.... Men du har kanskje ikke svensk smak, og kjører vel ikke Volvo heller??

Har egentlig ikke peiling på Monarchy Audio, men får åpenbart lese meg opp. Holdt på å få en AMR i hus, og snuste på siste til Bryston som selges med god rabatt (klasse A+ i Stereophile), men det var det med å få ræva i gir. :cool:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    En som virkelig satser på Primare, er X3MKungen. Det kan vel ikke låte såå ille når han satser på dette merket gang etter gang.... Men du har kanskje ikke svensk smak, og kjører vel ikke Volvo heller??

Har egentlig ikke peiling på Monarchy Audio, men får åpenbart lese meg opp. Holdt på å få en AMR i hus, og snuste på siste til Bryston som selges med god rabatt (klasse A+ i Stereophile), men det var det med å få ræva i gir. :cool:
    Hehe nei kjører ikke Volvo og Primare låter sikkert bra i det rette oppsettet :) Bryston er et spennende merke som jeg faktisk ikke har hørt men det må jeg få gjort noe med :)

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn