motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Tydelig er jeg ikke alene om erfaringen. Litt godt, da vet jeg at det ikke nødvendigvis er min ene som tuller litt. Jeg får være treffsikker på midten neste gang :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    39.382
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Er nok made in China alle de vektene der uansett hvilket merke det er trykket på de. Min er også litt humørsyk. Tror jeg tok ut batteriet en gang - og den ble bedre når jeg satte det inn igjen.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er nok made in China alle de vektene der uansett hvilket merke det er trykket på de. Min er også litt humørsyk. Tror jeg tok ut batteriet en gang - og den ble bedre når jeg satte det inn igjen.
    Ja det er liten tvil om hvor de er laget :) er det noe snart som ikke er laget i China?

mvh

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hmmmm. Fikk flash back til en gammel låt som het "I wish I were Twins"....I gamle dager brukte man gjerne konjunktivformen "were" (hypotetisk konjunktiv) i slike sammensetninger. Men Ian Hunter er sikker for ung til å følge det der.... 8)

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ellers har vi selvfølgelig funnet årsaken til dine problemer med Primare, motor. For høy utgangseffekt førte til forvrengning og elendighet.. Eller så satte du inn støpselet feil vei....he, he..:cool:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du kan jo låne min og prøve både den ene og andre veien....på egen risiko selvfølgelig. Vil ikke påta meg reparasjonsansvaret dersom Focalene dine tar kvelden.....:D

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Et lite spørsmål, motoren. ser at du i anlegget ved trådstart hadde ARC LS-7 pre. Når har du LS-3. Har dessverre ikke lest hele tråden, så kanskje svaret står der et stted. Men kan du kort forklare hvorfor du har byttet - den "gale" veien? Bedr eksemplar nå enn før, øsnek om mer vintage, kanskje 3 låter generelt bedre enn 7 eller at ARC har beveget seg i feil retning, slik som en del mener. Jeg hadde litt lyst på å kjøpe en ganske så strøken atskillig nyere utgave til en egentlig ganske så billig penge her for en del uker siden, men så fikk jeg litt kalde føtter mht lys klang, skarp diskant etc etc, og så tok panikken meg, og jeg rømte unna.....Er litt pysete sånn.
    Mvh
    Harald

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Et lite spørsmål, motoren. ser at du i anlegget ved trådstart hadde ARC LS-7 pre. Når har du LS-3. Har dessverre ikke lest hele tråden, så kanskje svaret står der et stted. Men kan du kort forklare hvorfor du har byttet - den "gale" veien? Bedr eksemplar nå enn før, øsnek om mer vintage, kanskje 3 låter generelt bedre enn 7 eller at ARC har beveget seg i feil retning, slik som en del mener. Jeg hadde litt lyst på å kjøpe en ganske så strøken atskillig nyere utgave til en egentlig ganske så billig penge her for en del uker siden, men så fikk jeg litt kalde føtter mht lys klang, skarp diskant etc etc, og så tok panikken meg, og jeg rømte unna.....Er litt pysete sånn.
    Mvh
    Harald
    Ja det er et godt spørsmål, det er nok bare tilfeldigheter som gjør at jeg sitter på det jeg har i dag, LS-7 som jeg hadde ble solgt i et svakt øyeblikk men hadde noe annet en stund bla Sugden Masterclass pre som jeg var strålende fornøyd med :) Da LS-3 dukket opp i England kunne jeg ikke dy meg og det angrer jeg ikke på.

LS-3 har rett og slett mere kjøtt på beina noe jeg trengte i mitt oppsett og så er jeg veldig glad i designet til ARC :)Så dukker det opp noe i din vei må du bare slå til da jeg tviler på at du vil angre .

mvh

SRM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Antall liker
    2.501
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å kikker litt i plate bunken og noe jeg liker svært godt er Morcheeba :) Har 5-6 album fra dem men har til gode å se at noen her inne har omtalt dem?

Noen flere en meg som har et forhold til dem?

mvh

Dette var et godt tips for meg motoren, så takk for det! Aldri hørt om de en gang.:rolleyes:
    Ha en riktig trivelig helg!

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å kikker litt i plate bunken og noe jeg liker svært godt er Morcheeba :) Har 5-6 album fra dem men har til gode å se at noen her inne har omtalt dem?

Noen flere en meg som har et forhold til dem?

mvh

Dette var et godt tips for meg motoren, så takk for det! Aldri hørt om de en gang.:rolleyes:
    Ha en riktig trivelig helg!
    Bare koselig :) du har virkelig gått glipp av noe, de har mye fint og mange utgivelser

God helg ja :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: SRM

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Mvh
    Harald
    Ja det er et godt spørsmål, det er nok bare tilfeldigheter som gjør at jeg sitter på det jeg har i dag, LS-7 som jeg hadde ble solgt i et svakt øyeblikk men hadde noe annet en stund bla Sugden Masterclass pre som jeg var strålende fornøyd med :) Da LS-3 dukket opp i England kunne jeg ikke dy meg og det angrer jeg ikke på.

LS-3 har rett og slett mere kjøtt på beina noe jeg trengte i mitt oppsett og så er jeg veldig glad i designet til ARC :)Så dukker det opp noe i din vei må du bare slå til da jeg tviler på at du vil angre .

mvh
    Takk for info og ha en riktig god helg. Tror jeg tar en tur innom Stereofil og prøvehører litt der for å høre hvor "ille" dagens utstyr låter. Veldig lenge siden jeg har hørt ARC "in natura" nå. Så uansett blir det morsomt. Snuser nok på litt annet også.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sliten i dag etter en meget vellykket klasse fest i går :) moro med slike samlinger
    Fant en ny plate av denne eminente damen på 3x vinyl, bestilles fortløpende

mvh

live_in_europe_3lp-42624911-.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.373
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ De to damene der var egentlig 2 tyske fans som tilfeldig traff Ferry på en bar.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hvordan er lyden på den trippelen med Gardot?

Jeg eelsker Roxy Music.
    Vis vedlegget 529324
    Det er ikke godt å si blusern da den ble bestilt i dag :) men regner med at den er bra som alle andre utgivelser av henne bortsett fra at dette er live så jeg håper på det beste.
    Grei pris også på Svis, 577kr for et trippel album

mvh

mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.172
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du får rapportere.:)
    Synes den er litt blandet det jeg har hørt på Tidal, og har derfor stått over.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.941
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.030
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ah, enda godt gitaren dekker til vitale deler til frk Gardot :p
    For de som vil se mer Gardot-kropp så er det jo bare å brette ut coveret på The Absence:cool:

Vis vedlegget 529321

Veeeldig unødvendig å tipse meg om sånn, ptb. Er frustrert nok som det er:-\
    Det scene-bildet har blitt utstudert...Jeg er nå helt sikker på hvor de få føflekkene befinner seg^-^
    Kan ikke annet en å le ;)

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.537
    Torget vurderinger
    23
    Bytt nick til strikkmotoren... Melody Gardot, Kari Bræmnæææs... makan til softie :rolleyes::D

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.373
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Bytt nick til strikkmotoren... Melody Gardot, Kari Bræmnæææs... makan til softie :rolleyes::D
    Har så dårlig utstyr sluket at jeg har nødt til å kjøpe plater med god lyd uansett hva det er ;)

mvh
    Ahh... Trodde du hadde begynt å shoppe etter artistenes visuelle uttrykk, fremfor det musikalske og lydmessige;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn