motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    41.427
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ^ Den låta har jo sin helt egne historie innen rock’n.
    Tom Scholtz brukte 5 år på å ferdigstille den, spilte alle instrumenter (unntatt trommer) selv, og tok i bruk helt egne «teknikker» for å få frem den rette sounden. En av rockens bautaer.
    Du kan din historie ptb :) det er noe med den låten som gjør at den aldri slipper taket.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    41.427
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det har vært en deilig helg så langt her i sør, nydelig vær og godt og varmt i sola :)
    Tar en rolig helg for en gangs skyld og koser meg innendørs med litt vinyl på snurra.
    Lar Vestbo Trio bli førstemann ut i dag :)
    Nyt lørdags kvelden folkens.

    mvh

    thumbnail_IMG_0275.jpg


    WEB_Image%20Vestbo%20Trio%20While%20You%20Were%20Gone%20(LP)%20%20vestbo-trio-2015-while-you-w...jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.658
    Antall liker
    39.228
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, skal si du var tidlig på'n. Håper du får en flott dag.
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    God aften, mitt navn er (ikke) Cox! Flott å høre at du har hatt en fin helg, og at den hel..... coronaen har sluppet taket!😀
    Her i heimen jobbes det fremdeles flittig med dødsbo, og litt hifi! Ad det siste, har jeg endelig fått en ny, men brukt, sub!🙂
    Ikke "gå i lufta" nå, motoren - husk mine høyttalere er fra steinalderen, og lager stort sett ikke lyd under 80 - 100 hz!😅
    Sub'en skal kun gi litt liv i bunnen, ikke ta over hele lydbildet! Dermed var det bare flaks at jeg oppdaget at en kar i Oslo la ut en Cambridge Audio minx- x201 på Finn. Jeg tok kontakt og handelen var i havn!😇
    Denne yter 200w, noe som skulle kle en forsterker på 100w - Audiolab 8000p + 8000c!
    Prøvde dem sammen i helga med en cd-spiller, og jeg tror dette vil funke bra! Den lille sub'en ga imidlertid mer lyd&kraft enn størrelsen skulle tilsi!😲 Hele greia skal til feriehuset i løpet av våren, så her spilles det mest cd'er med gode kabler!😉
    Tore
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk for det, motoren!🙂
    Har opp gjennom årene hørt en del høyttalere a la dine, og der var aldri sub noe tema! Alt hang naturlig sammen og bassen ble meget godt ivaretatt!😊
    I kjelleren på feriehuset er det nå (dessverre) blitt et ledig rom, der alle veggene er isolert og panelt! Der har jeg tenkt å lage et slags "lytterom". Det er ca 14kvm, 3,5 × 4m, og med litt møblering ser jeg ikke bort fra at det kan bli et brukbart avslappingsrom for kona og meg! Det eneste jeg kan se /kan bli et (bass)problem er at takhøyden ikke er mer enn 222cm!(lett for meg å vaske tak der nede)🤣
    Hvis jeg får lov, skal jeg prøve å fortelle om dette her inne, og ikke minst lære meg å fotografere + blidebehandling på data!🤞
    Tore
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    41.427
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for det, motoren!🙂
    Har opp gjennom årene hørt en del høyttalere a la dine, og der var aldri sub noe tema! Alt hang naturlig sammen og bassen ble meget godt ivaretatt!😊
    I kjelleren på feriehuset er det nå (dessverre) blitt et ledig rom, der alle veggene er isolert og panelt! Der har jeg tenkt å lage et slags "lytterom". Det er ca 14kvm, 3,5 × 4m, og med litt møblering ser jeg ikke bort fra at det kan bli et brukbart avslappingsrom for kona og meg! Det eneste jeg kan se /kan bli et (bass)problem er at takhøyden ikke er mer enn 222cm!(lett for meg å vaske tak der nede)🤣
    Hvis jeg får lov, skal jeg prøve å fortelle om dette her inne, og ikke minst lære meg å fotografere + blidebehandling på data!🤞
    Tore
    Hørtes ut som en god plan Tore :) og som du vet er det bare å bruke min tråd til hva du vill ;)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.642
    Antall liker
    41.427
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sitter å hører igjennom denne som kom inn døren i går men fikk ikke hørt den :)
    Supert album som det meste fra den kanten.
    ellers skinner solen og det er godt å varmt i solveggen her i sør :) sitter å vurderer en tur på byen :unsure:

    mvh

    s-l500 mocvheeba.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.996
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^^ Stor forskjell på den originale versjonen, og den senere remixede radioversjonen.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.145
    Sted
    Trondheim
    Vil tro det er Whitesnake. Det er STOR forskjell på de i alle fall. Jeg liker radioversjonen best (mest sannsnylig fordi det er den jeg er oppvokst med) :cool:
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.166
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vil tro det er Whitesnake. Det er STOR forskjell på de i alle fall. Jeg liker radioversjonen best (mest sannsnylig fordi det er den jeg er oppvokst med) :cool:
    Originalen kom ute i 1982 og er på Saint and Sinners albumet, mens "nyinnspillingen" er fra 1987 og er på albumet Whitesnake. Originalen er mye mer "bluesy" i soundet. Hvem husker ikke dama til David i videoen (de ble vel sammen privat også etter det jeg husker).

    Whitesnake-Here-I-Go-Again.jpeg
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.145
    Sted
    Trondheim
    Originalen kom ute i 1982 og er på Saint and Sinners albumet, mens "nyinnspillingen" er fra 1987 og er på albumet Whitesnake. Originalen er mye mer "bluesy" i soundet. Hvem husker ikke dama til David i videoen (de ble vel sammen privat også etter det jeg husker).

    Vis vedlegget 803306
    Mye "fullere" i lyden, og mye mer "80-talls" 🥰
    Edit: Dama i videoen er vel Tawny Kitaen
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    11.826
    Sted
    London
    Vi så Whitesnake spille på Download festivalen for noen år siden. Coverdale og Tommy Aldridge er vel de eneste som er igjen fra gamle dager, men det låt helt greit. Stemmen til Coverdale er ikke hva den en gang var, men allsang hjalp på der - og underholdingsverdien var på topp 😀
    964E600E-0F63-40EC-AAFB-F95E0F1FD6C9.jpeg
     

    ou812rh

    HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.830
    Antall liker
    18.166
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vi så Whitesnake spille på Download festivalen for noen år siden. Coverdale og Tommy Aldridge er vel de eneste som er igjen fra gamle dager, men det låt helt greit.
    Ja 1987 lineupen med Vivian Campell, Adrian Vandenberg, Rudy Sarzo i tillegg til de to overnevnte var jo så å si en supergruppe. Steve Vai overtok etter Vivian Campell, men var vel kun medlem et par år!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.996
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jepp @motoren - det var Here I go again jeg siktet til. Originalen banker "pop-versjonen" laaaangt ned i støvla ;) .
    Begynner så smått å se frem til konserten på Hamar til sommeren. Håper ikke den, som enkelte andre konserter/turneer, blir avlyst.

    Sist jeg hørte de live var på Rockefeller i 1997, og det har sildret litt vann i bekken siden den gang.
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    11.826
    Sted
    London
    Ja 1987 lineupen med Vivian Campell, Adrian Vandenberg, Rudy Sarzo i tillegg til de to overnevnte var jo så å si en supergruppe. Steve Vai overtok etter Vivian Campell, men var vel kun medlem et par år!
    Artig sammentreff - samme dagen som Whitesnake spilte, var Vivian Campbell med og spilte i første band ut (Last In Line) og headliner (Def Leppard) 😀
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.996
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå var det aller mest trio´n Coverdale, Lord og Paice jeg hadde i tankene. Den besetningen de hadde fra 79 til 82 kunne jo like gjerne vært navngitt Deep Purple Mark V :cool: , og ha hadde DP line-up fra 1989 vært Mark VI .
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.766
    Antall liker
    17.996
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Men, i 76 ble det jo som kjent besluttet å oppløse DP. Coverdale gikk solo og gav først ut White Snake i 1977, etterfulgt av Northwinds tidlig i 1978 før bandet Whitesnake ble etablert litt senere i 1978 og gav ut albumet Trouble.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn