Ja det hørtes godt ut Jeg klarer heller ikke denne varmen men hva skal en gjøreVi har heldigvis ikke hatt disse voldsomme temperaturene som dere har, men varmt har det vært. Nå meldes det om 14-17 grader, grått og litt regn de neste 3-4 dagene. Det høres helt fantastisk ut i mine ører. Jeg hater mye varme
Jeg har en sval og god kjeller med varmepumpe i tillegg hvis det røyner på så inne har jeg det heldigvis fint, men så må man jo ut av og til. Vi har varmepumpe oppe også, men jeg får ikke lov av fruen å kjøre kjøling der. Hvis det er for varmt oppe så går jeg bare ned i kjelleren og kjøler meg ned med passelige temperaturer og kald drikkeJa det hørtes godt ut Jeg klarer heller ikke denne varmen men hva skal en gjøre
mvh
Hadde varmepumpe i huset mitt men har ikke det i leiligheten Lurer på om jeg ikke må kjøpe meg en liten AC.Jeg har en sval og god kjeller med varmepumpe i tillegg hvis det røyner på så inne har jeg det heldigvis fint, men så må man jo ut av og til. Vi har varmepumpe oppe også, men jeg får ikke lov av fruen å kjøre kjøling der. Hvis det er for varmt oppe så går jeg bare ned i kjelleren og kjøler meg ned med passelige temperaturer og kald drikke
Har du vifte? Jeg har en sånn billig billig vifte i stua oppe og den hjelper veldig
Jeg ser for øvrig at HoJ ikke likte mitt forrige innlegg. Det hadde jeg aldri trodd…
Vis vedlegget 928998
Her også dessverre men de melder regn i morgenHar har solen funnet veien tilbake igjen, 25°c
Absolutt. Viktig å holde skroget fuktig! God rur!Er så varmt og jævlig at musikk orker jeg ikke og lurer på om det heller er lurt å ta en tur ut å få seg et glass eller 10
mvh
Dette var skikkelig moro å lese Tore Godt du koser deg med nye oppdagelser i hifi verdenen .Lenge siden jeg har lest noe fra deg, motoren! I denne varmenhåper jeg du "har stått hainn a", som vi sa hjemme på Helgeland!
Nå må du "bite tennene sammen", for her kommer fortellingen om kose-anlegget, og den blir "i kjent stil" lang og kjedelig!
Jeg kjøpte meg en Quad 24 forforsterker, med ett rør, ifjor vår. Pga fine omtaler, kjøpte jeg den for å prøve den på en Audiolab 8200A med lite "bunn og klang" - nærmest litt for "kvass i lyden" for mine ører! Forsøket gikk "rett i dassen" for å si det mildt! Fikk verken bass eller noe annet - bare noen "pistrete lyder" som ikke lignet noe jeg hadde hørt før!
Jeg så jo etterhvert at det ble anbefalt forsterkerimpedance på 50kOhm på denne Quaden! Ja, ja, tenkte jeg - får finne meg en passende forsterker, da!
Dermed gikk tiden inntil jeg kom over en annonse fra vår venn her inne, Terje Andervik i Porsgrunn!
Han hadde en forsterker av typen Stello 100 Mk2 tilsalgs! 2x50W(8ohm) og en inngangsimpedance på 68kOhm! Tok kontakt med Terje og spurte om han trodde den kunne "matche" Quaden", og han mente det burde gå bra!
Kjøpte den på flekken og ventet bare på å få komme meg til Nemdalen!
Men en forforsterker og forsterker gir lite lyd uten en "kilde"! Hva gjør man da, med en kone som har hundrevis av cd'er med rock fra 60 - tallet og oppover!
Selvfølgelig - få tak i en god, men ikke for dyr, moderne cd - spiller! Kom over en helt ny modell fra Pro-Ject, CD Box S S3!
Så der har du det foreløpige oppsettet!
Skiftet samtidig ut Dali Oberon5 med Oberon7 i hovedanlegget, og prøver nå disse på "kose - anlegget" til kona!
Terje Andervik anbefales hermed sterkt som selger av hifi! Han vet hva han holder på med!!!
Quaden fungerer vanvittig godt med Stello 100 Mk2, og Pro-Ject S3! I tillegg er Oberon5 alldeles topp på dette lille anlegget!
Vil etterhvert koble til en Cambridge Audio Alva Duo MM/MC pre-amp som jeg har på luringen her! Quad'en har ikke riaa-trinn - det var ekstrautstyr! Vil jo spille vinyl også!
Til slutt: Lyden på dette nye oppsettet overgår alt jeg hadde håpet på! Stello'en må være underestimert fra fabrikken - her er det krefter ute og går! Og med et rør greier Quad'en å lage denne "lunere" lyden som rørfolket ofte snakker om!
Håper du har hatt noe godt i glasset mens du slet deg gjennom dette innlegget, motoren!
Vi "tastes"!
Tore(lettet og glad gubbe)
Gratulerer med flott bil Tore Der har du sikret deg mange år med lite problemer.Fillern, motoren! Jeg glemte å fortelle deg at jeg "kjøpte meg" bil for 3 uker siden! Etter å ha "leaset" Ford Kuga'er fra 2012 til idag, fikk jeg et tilbud fra Okkenhaug Bil i Tr.heim jeg ikke kunne si nei til! Det er en Subaru Forester 2021 mod og var kjørt bare 16.717km på 2,5 år! Forrige eier var og er ivrig syklist og brukte bilen stort sett på turer i helgene! Den har konstant 4wd og så mange sikkerhetsdetaljer at jeg har glemt halvparten allerede! Men én glimrende bil for en mann på 195 og 130-140kg - kommer ut og inn uten å dunke hodet i dørkarmen + mye bedre plass i både for- og bakseter samt større bagasjerom! Og den ser ut som en BIL!!
Tore
Noe slikt?Gratulerer med flott bil Tore Der har du sikret deg mange år med lite problemer.
Hadde selv en pick up fra Subaru og tror nesten det er det styggeste en kan få tak i men mange feilfrie mil ble det før rusten tok den
mvh