motorens low-fi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    motoren skrev:
    JanR vi tåler litt OT her vet du.

    mvh
    Bra bra :)

    Da tar jeg sjansen på å legge ut ett bilde av SP8 ;)



    ARC vet å lage hardware :)

    /jan
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.338
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, imo er det ingenting som slår utseende på disse pre'ene.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.173
    Antall liker
    34.559
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har til gode å høre andre som har MG12.. Kunne vært gøy en gang..
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    HoJ skrev:
    Har til gode å høre andre som har MG12.. Kunne vært gøy en gang..

    du er hjertelig velkommen HoJ,det er jo ikke lange biten for deg ;)

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Wergeland skrev:
    motoren skrev:
    ny riaa og pu er ikke langt unna,ser ut som jeg kommer til å gå for AT-150/YASMIN 2,0 SE.

    mvh
    Gjør et søk her på sentralen etter den Jasmin riaan før du bestemmer deg. Mener å huske at det er flere som har skiftet ut denne ganske raskt.
    ble litt betenkt når noen stiller spørsmål ved mine tanker om jasmine 2,0SE,noen her som har erfaring med denne ??
    har lest mye positivt angående jasmine og tenkte å kjøpe denne i usa til en meget hyggelig pris :)

    mvh
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    motoren skrev:
    Wergeland skrev:
    motoren skrev:
    ny riaa og pu er ikke langt unna,ser ut som jeg kommer til å gå for AT-150/YASMIN 2,0 SE.

    mvh
    Gjør et søk her på sentralen etter den Jasmin riaan før du bestemmer deg. Mener å huske at det er flere som har skiftet ut denne ganske raskt.
    ble litt betenkt når noen stiller spørsmål ved mine tanker om jasmine 2,0SE,noen her som har erfaring med denne ??
    har lest mye positivt angående jasmine og tenkte å kjøpe denne i usa til en meget hyggelig pris :)

    mvh
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?action=search2

    ser ut som om noen liker den, andre ikke.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    takker wergeland,her googlet denne riaaen og det virker jo som at de fleste er positive til denne,selvfølgelig er det masse bra der ute men det går jo litt på pris,for meg iallefall.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    se det ja,nå er iallefall riaa biten på plass snart,jasmine lp 2.0se er på vei hjem :)
    får bare håpe dette kan falle i smak.

    mvh
     

    Vedlegg

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    motoren skrev:
    Vermin skrev:
    Se her var det mye tøft, :)
    takker vermin,du må snart ta deg en tur vet du ;)ikke lange biten.

    mvh
    Nei det er jammen ikke lange biten, ikke enkelt og komme på da det er generelt "feil" vei i forhold til hvor vi normalt drar på haifai treff. ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    prøver meg på litt kabel arbeid i helga,kanskje ikke den store oppgraderingen men kan få ryddet litt i kabelsalaten,så blir det jo litt penere da ;)

    mvh
     

    Vedlegg

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Hello Frank. Har ikke fått med meg at du har egen tråd her :) Lekkert oppsett du har, magnepan er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å høre.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Norum skrev:
    Hello Frank. Har ikke fått med meg at du har egen tråd her :) Lekkert oppsett du har, magnepan er virkelig noe jeg kunne tenkt meg å høre.
    takker norum,jo måtte jo prøve meg på en tråd ;)
    du er hjertelig velkommen når det måtte være.

    mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kan du ikke få en kompis på besøk, så stapper du slangen i kjeften hans og plasserer han i naborommet, pumpe ;D
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vermin skrev:
    Kan du ikke få en kompis på besøk, så stapper du slangen i kjeften hans og plasserer han i naborommet, pumpe ;D
    har tenkt på det samme vermin ;D

    spurte samboeren men hu var ikke så tent på det

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    ting lar seg dessverre vente på seg,pumpe og arm er fortsatt ikke sendt fra usa men fikk da en koselig mail fra firmaet om en del oppgraderinger som kommer.
    dette skulle jeg få med på kjøpet som plaster på såret :) aldri feil og få siste oppgradering kostnadfritt.
    så dette blir den første armen som dem har levert med disse oppgraderingene.

    mvh


    I am so sorry about your order. Mr.Frank,
    Your order is stilling on hold. Cause I am I am stilling out of town. I'll try my best to finish my business trip then complete Your order at the first time.

    Next I have a good news for each owner of MG-1 like you which the remodeling of MG-1's parts has completed.
    All these remodeling will update the material and improve the rigidity of MG-1 . Some parts will install a protect copper piece to avoid the crank on the join part. And some parts has change the shape to increase the strength. And the cardinal material has upgrade to glass fiber. All these feature will not only improve the reliability of MG-1 but also increase the performance. That's really exciting, Isn't it?

    I am stilling out of state. But Just got this information from the factory. I'll honor your order to have this upgrade free of charge and You will be the fist one to have a taste on this improvement.

    Once again. If you would like to cancel your order. Please let me know.
    Thank you very much,
    Lin
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hyggelig å se at det selges MG-1 armer i distriktet. Du har fått deg en kul vinylrigg Motoren. Lin er fin å handle med. Jeg opplevde også at ting tok tid av og til, men han leverte alltid. Fint å se at han har forbedret plastikk delene som fester armen. Både jeg og FA opplevde at plasten sprakk, spesielt var headshellet utsatt. Vi mailet Lin og etterlyste bedre og sterkere materialer, og nå ser det ut som om han har fikset dette også. MG-1 er en utrolig vellydende arm, og til prisen kan jeg ikke tenke meg konkurrenter i det hele tatt. Så ha tålmod, og du vil nok bli fornøyd. Vi bestilte forøvrig pumpene våre (akkurat maken til den du venter på) fra Danmark. De ankom lenge før armene kom!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.173
    Antall liker
    34.559
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Flotte høyttalere motoren ;D

    Lurer på hvordan advance acoustic MAA-705 låter med magnepanene.. Har hørt disse blokkene sammen med noen B&W høyttalre, da var det voldsomt trøkk i bånn, men meget lite detaljert i toppen, men kan tippe at de passer bedre med MG'n..

    Flott dette her!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    HoJ skrev:
    Flotte høyttalere motoren ;D

    Lurer på hvordan advance acoustic MAA-705 låter med magnepanene.. Har hørt disse blokkene sammen med noen B&W høyttalre, da var det voldsomt trøkk i bånn, men meget lite detaljert i toppen, men kan tippe at de passer bedre med MG'n..

    Flott dette her!
    takker HoJ,du har vel kanskje sett dem før vil jeg tro ;)
    her i heimen er det en meget bra match mellom MG og advance acoustic ampene,en meget godt bass fundament,tørr og kontrolert.
    mellomtonen er i særklasse (imo) med masse kropp.
    toppen er tørr og meget detaljert,uten å bli stressende på noen måter,alt i alt veldig godt fornøyd.

    det skal vel noe til å finne en bra match med BW

    mvh
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Går det an å ikke være fornøyd hvis man først har landet på Magnepan? ;D

    Neste prosjektet, et stykke fram i tid for min del, blir å sjekke ut ulike effektforsterkere til Maggiesene mine. Ikke det at jeg har noe å klager over nå, mest fordi jeg er nysgjerrig (og et visst utløp må jo nevrosene få). En større Hegel, EC, Naim, Rogue er alle på lista over ting eg kunne tenkt meg å prøvd. AA har jeg ikke vært borti. Har du prøvd noe annet på dine Maggies?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mbare skrev:
    Går det an å ikke være fornøyd hvis man først har landet på Magnepan? ;D

    Neste prosjektet, et stykke fram i tid for min del, blir å sjekke ut ulike effektforsterkere til Maggiesene mine. Ikke det at jeg har noe å klager over nå, mest fordi jeg er nysgjerrig (og et visst utløp må jo nevrosene få). En større Hegel, EC, Naim, Rogue er alle på lista over ting eg kunne tenkt meg å prøvd. AA har jeg ikke vært borti. Har du prøvd noe annet på dine Maggies?
    sant som du sier Mbare :) en må bare være fornøyd.
    brukte lenge en shengya/vincent sp-333 som jeg syntes fungerte meget bra,faktisk så synes jeg at mellomtonen var bedre men totalt sett så fungerer AA bedre.
    testet også ut dem gamle rørmonoblokkene til BIA, Michaelson&austin M-100 men disse hadde ikke krefter nok.

    tror nok gjerne at jeg kommer til å prøve noen mono amper av vincent etter hvert,991 eller 998. er veldig glad i vincent sine forsterkere,synes vincent sin lydsignatur kler maggisene veldig godt.

    mvh
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    [/quote]

    sant som du sier Mbare :) en må bare være fornøyd.
    brukte lenge en shengya/vincent sp-333 som jeg syntes fungerte meget bra,faktisk så synes jeg at mellomtonen var bedre men totalt sett så fungerer AA bedre.
    testet også ut dem gamle rørmonoblokkene til BIA, Michaelson&austin M-100 men disse hadde ikke krefter nok.

    tror nok gjerne at jeg kommer til å prøve noen mono amper av vincent etter hvert,991 eller 998. er veldig glad i vincent sine forsterkere,synes vincent sin lydsignatur kler maggisene veldig godt.

    mvh
    [/quote]

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,27642.0.html Disse hadde vel vært artige å prøvd på maggisene dine :D
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    hei norum

    takker for tipset,har fått med meg at disse ligger på børsen nå,men må nok slå meg til ro med AA blokkene.
    blir nok å prøve ut noe annet over nyttår en gang,er i grunnen fornøyd med tingenes tilstand for øyeblikket.
    men hvor lenge var adam i paradiset ;)

    mvh
     

    maskinisten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    277
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Dette var ikke akkurat det jeg vil kalle ''low-fi'' ! ;)
    Du har virkelig satt sammen et spennende, og helt sikkert veldig vellydende anlegg.
    Har ikke hatt gleden av å høre Magnepan ennå, men etter det jeg har lest og hørt snakk om så skal det jo være helt av ypperste klasse.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    takker så mye maskinisten,joda det begynner å komme seg.
    maggisene er utrolig bra,men tror nok at enten liker du dem eller så hater du dem.
    vet ikke hva en skulle erstattet maggis med hvis en skulle ha prøvet noe annet,kanskje like greit å bare slå seg til ro med tingenes tilstand.

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    heisann og takk for sist

    etter å ha oppholdt meg i varmere strøk i vinter så har vinylriggen måtte vente,har i dag fått dem siste oppgraderingene og etter litt arb med montering av nytt armrør og ny pu spiller det endelig musikk igjen :)
    det er jo litt tidelig å si så mye om lyden men det høres veldig lovende ut,kommer tilbake med litt inntrykk etter hvert som ting går seg til og en får satt seg ned å lyttet litt.

    legger ut litt bilder iallefall nå så får det lydmessige komme etter hvert ;)

    mvh
     

    Vedlegg

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Cobra2 skrev:
    SP 6 ??? :eek: Gammalt, utdatert ræl, dårlig bygget, dårlig kvalitet print, med ubrukelige mengder gain i linjesteg...
    Jeg kastet innmaten i en slik (som hadde vært reparert 200 ganger...).

    Arne K
    Min gamle SP-6B spiller fremdeles nydelig med NOS Mullard rør i min søsters anlegg. Kjøpte forsterkeren 6 måneder gammel i 1981 og den er 100% original. Aldri vært noe tull med den etter snart 30 år. Ikke antydning til noe støy på vendere eller pot'er. Byggekvaliteten er som vanlig hos ARC, førsteklasses.
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Vakker spiller den denonen/plinthet ditt.. og i sær armen ;) ;D ;D
    Flott oppsett motoren
    Mvh Jan I
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.338
    Torget vurderinger
    8
    nå, funker det like bra som det ser ut?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    bia skrev:
    nå, funker det like bra som det ser ut?
    tror nok det bia,føler at ting begynner å gå seg til nå.pu trenger jo selvsagt litt mere tid til å løsne skikkelig men alt i alt er jeg meget godt fornøyd :)
    denne kombinasjonen spiller veldig muntert og har en gøy spillestil,masse kropp og bra bass fundament.
    mellomtone området og oppløsning er meget bra og jeg regner jo med at når puen slipper skikkelig vil det meste være på plass.

    er litt imponert over luft pumpen som jeg kan ha i samme rom,meget stillegående men tror nok at den havner i nabo rommet etter hvert.
    får ta en skikkelig gjennomgang på alle parametere ang armen i dagene som kommer men ellers er det jo bare å spille så mye vinyl som dagene tillater ;)

    ha en flott helg alle sammen

    mvh
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.632
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    motoren skrev:
    Anbefaler alle til å prøve en ARC som hjertet i husalteret ;)
    Eeh ja, den kan jeg vel skrive under på!!!

    8) ;D

    Morten
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Etter å ha lest og sett alle de flotte hjemme hos trådene er det kanskje på tide å vekke opp denne tråden igjen etter noen års nedetid :)
    Legger ut litt bilder til å begynne med så tar vi det derfra

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn