Ny oppdatering.
Har fått, og montert, delene nevnt over, og nå går saga så fint som bare det på tomgang etter litt finjustering av forgasseren. MEN, nå går den ikke på turtall. Det virker nesten som chocken henger på, men det gjør den ikke, staget for chocken står ikke i spenn når den er av. Kan gi kanskje 20-25% gass før den begynner å gurgle og kanskje komme nesten opp på 50% før den den gurgler mye og turtallet faller. Gir jeg full gass gurgler den enda mer og stopper etter noe få sekunder. Om jeg tar av luftfilteret spiller ingen rolle, og om jeg justerer på H-skruen spiller ubetydelig rolle (kan høre litt endring, men kan være tilfeldig). Oppførselen er identisk med begge forgasserne, så nå begynner jeg å lure på om det er noe med tenning/coil? Har banket sammen pluggen litt mere, men det hadde heller ingen betydning.
Har lite tro på at det har med ferdigblandet alkylat- vs vanlig bensin å gjøre, siden den har gått på alkylatbensin siden den ble kjøpt, og nå med ny forgasser, slange og filter, skulle det i såfall være klart for nye 10-15 års bruk.
Sylinder/stempel tror jeg heller ikke det er, da det burde påvirke tomgangen, det samme med lekkasjer i veivhus/tetninger.
Og for de som er bekymret for delekostnadene, så har jeg brukt i underkant av 1000,- kroner så langt, så jeg vil fortsatt hevde at det ville bli ei spinkel ny sag for denne summen. MS200 var også ei relativt dyr sag, tror den kostet i område 6-7000,- da den var ny, så synes det er greit å bruke litt for å få den til å gå igjen.