hifipuristen
Hi-Fi freak
Hei evhvisHar nå hatt USB interfacet i nesten en uke og hos meg så kan ikke standard sammenliknes med premium. Har kjørt med Aries rett i veggen da det var der jeg hadde størst problemer med støygulvet når det ble kjørt USB på standard interfacet. Lydmessig så er det nesten like konsistent som SPDIF og lydkvaliteten på dagtid er bedre enn det jeg fikk ut av standard USB interfacet på kvelstid, samt markant bedre enn det jeg får til over SPDIF. Premium USB med reclocking av låter som SPDIF med reclocking på, og skrur man på reclockinga så går lydkvaliteten (fokus, detaljer og dynamikk) opp et par hakk. Tydelig at skjerming av USB er meget viktig. Det ble nok også understreket av målinger som hi-fi news gjorde i en test av en Melco N1A NAS/nettverksspiller med USB utganger i august nummeret, hvor USB fra PC målte 13.5db dårligere signal/støy inn i Chord Hugo kontra USB fra Melco N1A.
Har glemt å nevne det, men fikk på plass singel-ended kabler for et par uker siden. Skulle egentlig kjøre med overganger, men endte opp med å droppe overganger. Dvs. kjørte på balansert i ca 5 uker og det merkes at Analog DACen er singel-ended, da den låter markant bedre over RCA. Balansert er i mine øyne en nødløsning og merker at konverteringen til balansert foringer lyden en del. Er spesielt bassen, diskanten og dynamikken som lider når man kjører balansert, men det var forbedringer over hele registeret. De balanserte kablene var samme merke og type som RCA kablene så vil si det er en ren A/B sammenlikning.
Topp at problemet ditt med støy over USB inngangen nå er eliminert.
MSB skrev at deres nyeste USB modul ville løse problemet,hvilket det har gjort.
I tillegg låter den nye USB modulen mye bedre, hvis jeg forstod deg rett?
The Analog Dac er single ended med en balansert utgang. Jeg har alltid trodd at single
ended utgangen alltid ville lyde best.
For de av dere som kjører "ekte" balansert, har jeg tidligere også anbefalt nye Dac 5
familien. Tidligere hadde MSB en rimligere innstegsmodell i Dac 4 Plus serien.
Da var det ikke så stort steg fra The Analog Dac til Dac 4 familien.
I dag i Dac 5 familien er innstegsmodellen Signature, hvilket er flere ganger The Analog Dac
i pris. Dette er selvfølgelig synd. En av grunnene er at de da kan oppgradere til Diamond Dac
bare ved og skifte ut Dac modulene, og softwaren.Alle de "dyre" dacene til MSB Technology er
fullbalanserte.
De har også single ended utganger, og kan da også brukes som en 4kanals single ended Dac.
Aldri glem at for og utnytte MSB Dacer til fulle lydmessig, bør dere kjøpe et MSB Drivverk som
kjører Pro I2S og hvor drevet er slavet til klokka i Dacen.
Streaming og Data avspilling er dessverre ikke i nærheten lydmessig, uansett.