MSB Technology musikk og teknikk i harmoni

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.014
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tror du trenger en oppdatering på gode horn puristen. Skal ikke gå i detaljer i en vennetråd for noe helt annet. Bare si at du viser skremmende lite innblikk hva gode horn kan gjøre. Samt måten folk anvender de på. Ifht volum kan du jo ta deg en tur til HR på Jessheim..

Det er lett å mene mye, men å erfare er noe annet.. Ellers har du mye rett, slik jeg ser det ifht vibrasjoner, strøm og kilde. Men horn og deres eiere bør du klappe igjen før du har konkrete oppdaterte eksempler..
    ������
    Skjønner ikke helt hva du lar deg provosere av, HC. Dette innlegget gir ikke inntrykk av å være noe annet enn hifipuristens egne meninger og synspunkt, og så står vi andre fritt til å ha vår egen mening og preferanser. Selv finner jeg denne typen innlegg interessant, og atskillig mer underbygget og nyansert enn hva jeg noen ganger opplever fra "hornleiren" :rolleyes::)

På ingen måte provosert :). Og du har helt rett i at det er noen brøl-aper i hornleiren. Tydeligvis finnes de også blant MSB sin innbitte fanskare også... :p
    Hehe, likevel, "klappe igjen" gjør seg etter mitt syn bedre i levende live med et smil i øyenkroken :) Blir spennende når du en gang blir forbannet ;) Beklager OT forresten, skal klappe igjen nå :)

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Tror du trenger en oppdatering på gode horn puristen. Skal ikke gå i detaljer i en vennetråd for noe helt annet. Bare si at du viser skremmende lite innblikk hva gode horn kan gjøre. Samt måten folk anvender de på. Ifht volum kan du jo ta deg en tur til HR på Jessheim..

Det er lett å mene mye, men å erfare er noe annet.. Ellers har du mye rett, slik jeg ser det ifht vibrasjoner, strøm og kilde. Men horn og deres eiere bør du klappe igjen før du har konkrete oppdaterte eksempler..
    ������

Hei HCS

Tusen Takk for den at jeg skal "klappe igjen"!

Jeg hadde ikke skrevet dette innlegget hvis jeg ikke hadde noen erfaringer med horn.
    Har vært hifi entusiast i 40år og vært i bransjen mange år tidligere.
    Du forteller at du har hatt 40 høyttalere i den tiden du har holdt på.
    Jeg tror kanskje jeg slår deg der, men synes ikke det er spesielt nok til og fortelle
    hele verden om det.😝

Alle har lov til og ha en mening, det har jeg "sagt" til deg før, men hvis du bare har
    oppkast og komme med bør du vel heller la være?😱

At du liker horn er noe de fleste her på hfs. har fått med seg.
    Det at jeg ikke er enig med deg gjør ikke at jeg skriver kvalm i din tråd for det.😈

Ha en fortsatt god helg!😄

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Havner vel midt mellom puristen sine kategorier og vil ha begge deler. For min del så er det flyt og rytmisk driv som er mine hovedmål, men må ha litt 3D, liker følelsen av å sitte et par meter fra scenen og vil ha muligheten til å spille tilnærmet konsertnivå med dynamikk. For de av oss med begrenset budsjett så blir det kompromisser, men føler jeg har kommet ganske nærme målet mitt. Må bare få på plass streamer (blir i løpet av neste 2 månedene), en Analog DAC (en gang i løpet av neste 5 månder) og en sub så jeg får mer frihet med plassering av høyttalerne. Begynner å nærme seg testrunde 2 på Analog DACen for å få spikret innganger og kilde, men venter på streamer som skal lånes og sammenliknes med Nad M50, samt litt tilbehør.
    Hei evhvis

Du har jo WHT høyttalere med 102db virkningsgrad så du havner litt imellom.
    Jeg har dessverre ikke hørt WHT hos Vidar enda, men jeg skal ta en tur.
    Min beste kamerat har bestilt toppmodellen til WHT, så det må være
    meget gode høyttalere.😄
    Jeg vil også gjerne ha den dynamikken som de gode hornsystem innehar,
    derfor har jeg også byttet til nytt høyttalersystem.😅

Dette betyr at vi prøver og få fordelene til apekistene men ikke bakdelene.😇
    Jeg er helt enig med deg i det du skriver og håper og tror du blir fornøyd.😍

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

������
    Skjønner ikke helt hva du lar deg provosere av, HC. Dette innlegget gir ikke inntrykk av å være noe annet enn hifipuristens egne meninger og synspunkt, og så står vi andre fritt til å ha vår egen mening og preferanser. Selv finner jeg denne typen innlegg interessant, og atskillig mer underbygget og nyansert enn hva jeg noen ganger opplever fra "hornleiren" :rolleyes::)
    Hei TOMZ

Tusen Takk for støtten!
    Det er ikke alltid like hyggelig lesing her på hfs.😡
    Kanskje jeg provoserer for mye?😀

Hvis jeg provoserer er ikke det til en person, men til generelle betraktninger
    av "grupper".
    Trist at enkeltpersoner føler seg truffet.😢
    Det er i alle fall ikke meningen og mobbe enkeltpersoner.😈
    Jeg prøver og holde en hyggelig og høflig tone, det hadde vært
    fint om andre gjorde det samme.😃

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Havner vel midt mellom puristen sine kategorier og vil ha begge deler. For min del så er det flyt og rytmisk driv som er mine hovedmål, men må ha litt 3D, liker følelsen av å sitte et par meter fra scenen og vil ha muligheten til å spille tilnærmet konsertnivå med dynamikk. For de av oss med begrenset budsjett så blir det kompromisser, men føler jeg har kommet ganske nærme målet mitt. Må bare få på plass streamer (blir i løpet av neste 2 månedene), en Analog DAC (en gang i løpet av neste 5 månder) og en sub så jeg får mer frihet med plassering av høyttalerne. Begynner å nærme seg testrunde 2 på Analog DACen for å få spikret innganger og kilde, men venter på streamer som skal lånes og sammenliknes med Nad M50, samt litt tilbehør.
    Hei evhvis

Du har jo WHT høyttalere med 102db virkningsgrad så du havner litt imellom.
    Jeg har dessverre ikke hørt WHT hos Vidar enda, men jeg skal ta en tur.
    Min beste kamerat har bestilt toppmodellen til WHT, så det må være
    meget gode høyttalere.������
    Jeg vil også gjerne ha den dynamikken som de gode hornsystem innehar,
    derfor har jeg også byttet til nytt høyttalersystem.������

Dette betyr at vi prøver og få fordelene til apekistene men ikke bakdelene.������
    Jeg er helt enig med deg i det du skriver og håper og tror du blir fornøyd.������
    Har nok desverre bare rundt 96db følsomhet på mine PR3 stativhøyttalere, men har ca 175w å leke med, og tror 8-10 av de er i klasse A med bias så får greit med volum på høyttalerne. Sjelden effekten kjører ute av klasse A delen og er stort sett ørene som sier stopp før volumet :)

Skal sies at Analog DACen savnes da den tok oppsettet til et nytt nivå. Gleder meg til å få testet igjen med en annen streamer om ikke så lenge og gleder meg enda mer til jeg får kjøpt inn en til permanent opphold.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

������

Hei HCS

Jeg hadde ikke skrevet dette innlegget hvis jeg ikke hadde noen erfaringer med horn.
    Jeg tror kanskje jeg slår deg der, men synes ikke det er spesielt nok til og fortelle
    hele verden om det.😝

Alle har lov til og ha en mening, det har jeg "sagt" til deg før, men hvis du bare har
    oppkast og komme med bør du vel heller la være?😱

Det at jeg ikke er enig med deg gjør ikke at jeg skriver kvalm i din tråd for det.😈

Ha en fortsatt god helg!😄
    Visste ikke at dette var DIN tråd. Da beklager jeg såklart så mye. Men at du har erfaring med horn fra dagens oppsett hos de som
    har mer erfaring med horn enn deg selv betviles sterkt. I motsetning til andre som du har satt til veggs med historier fra fortiden så tør jeg si hva jeg mener. Entusiasme er topp så det skal du ha for.

Fortsatt god helg.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1

������

Hei HCS

hele verden om det.������

oppkast og komme med bør du vel heller la være?������

Det at jeg ikke er enig med deg gjør ikke at jeg skriver kvalm i din tråd for det.������

Ha en fortsatt god helg!������
    Visste ikke at dette var DIN tråd. Da beklager jeg såklart så mye. Men at du har erfaring med horn fra dagens oppsett hos de som
    har mer erfaring med horn enn deg selv betviles sterkt. I motsetning til andre som du har satt til veggs med historier fra fortiden så tør jeg si hva jeg mener. Entusiasme er topp så det skal du ha for.

Fortsatt god helg.
    Tusen Takk HCS😈

Ha en hyggelig helg selv!😀

Næss

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Antall liker
    1.777
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tror du er dårlig til å ta ironi puristen???

Og fra en annen side... dette er ikke puristens side HCS, jeg liker at du stiller de kritiske spørsmålene, selv om du allt for ofte virker å være "på nakken" til puristen. Men det er mellom han og deg isåfall... jeg vet ikke hva han har gjort deg vondt?

Vennetråder her på sentralen er for alle som ønsker å eie, eier, eller er nysjerrig på produsenten. Tar jeg feil?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror du er dårlig til å ta ironi puristen???

Og fra en annen side... dette er ikke puristens side HCS, jeg liker at du stiller de kritiske spørsmålene, selv om du allt for ofte virker å være "på nakken" til puristen. Men det er mellom han og deg isåfall... jeg vet ikke hva han har gjort deg vondt?

Vennetråder her på sentralen er for alle som ønsker å eie, eier, eller er nysjerrig på produsenten. Tar jeg feil?
    Hei mfufu

Hvis jeg har tatt feil av hva noen skriver her på hfs.
    Legger jeg meg helt flat og ber om unnskyldning.😢

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Neida, puristen er en sann entusiast. Og det er bra. Om noe er litt rotete må det være sammenblandingen ifht MI på denne vennetråden.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Neida, puristen er en sann entusiast. Og det er bra. Om noe er litt rotete må det være sammenblandingen ifht MI på denne vennetråden.
    Hei HCS

Det har du faktisk rett i.😀
    Jeg blir litt for entusiastisk av og til.😈
    Det beklager jeg.😢

Er dere flere som synes det blir for mye MI i denne tråden?

Jeg tar i mot ris og ros.😜

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    God morgen alle venner

Jeg forstår at sikkert flere misliker min sammenblanding med Musical Innovation.
    For de av dere som synes dette ber jeg ydmykt om unnskyldning.😢

Grunnen er vel at jeg noen ganger blir litt for entusiastisk.😅

Det er faktisk en annen grunn også.
    Det er for og illustrere hvor mye en topp preamp kan gjøre i et komplett
    system. Volumskontrollen i en Diamond Dac er så bra at produsenten
    mener en preamp grumser til signalet, uansett preamp.
    Dette kan godt hende er riktig. En MSB Dac som har en option med volum
    kontroll, har også analog inngang. Dermed trenger man kanskje ikke en
    preamp.😜
    Det er dette jeg belyser ved og beskrive hva en ny preamp gjør i mitt system.😉

At denne nye preampen som revitaliserte hele mitt stereoanlegg er fra Norske
    Musical Innovation kan kanskje irritere noen?😡

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Hei,
    Jeg synes du bør fortsette i samme stil hifipuristen. Tingen er vel at det ikke er så mange aktive brukere/eiere av MSB her, så hvis ikke du fortsetter å poste erfaringer og synspunkter, vil vel tråden i praksis ende opp som ren teknisk info. og fakta om MSB, og det er jo bare halve moroa med hobbyen spør du meg. Så lenge du definerer MSB -komponenter som en viktig del av oppsettet ditt (og det tror jeg du i alle høyeste grad gjør!), vil jo alt du skriver om oppsettet inkl. rommet og tanken bak ha en viss relevans til MSB.

Så nei, jeg synes ikke du skriver for mye om hverken MI eller horn her, så lenge tråden ikke ender opp i en lengre diskusjon om f.eks. MI - men det tror jeg ikke du legger opp til her. Og jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg synes all god high-end bør gi en "3D-følelse" (dybde og rom) i lydbildet, og jeg tror på at en god kilde er en viktig faktor for å få dette til. Jeg synes det ofte skorter litt på dybde og rom på de fleste hifi-demoer jeg hører hos forhandlere og messer, uansett prisklasse, og mangel på god kilde kan være en forklaring (en annen forklaring er nok dårlige rom, en tredje stressende omgivelser).

Så bare "keep up the good work":).

ToreM.

McLaren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    275
    Torget vurderinger
    11
    Meg synes kanskje jeg lukter en bransjeaktør her? (Mulig jeg tar feil)

Audirvana

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan forsikre om at puristen skriver MYE om MSB i Musical Innovation-tråden også... :rolleyes:

Det går nok opp i opp!

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Meg synes kanskje jeg lukter en bransjeaktør her? (Mulig jeg tar feil)
    Hei McLaren

Jeg kan forsikre at jeg betaler for mine hi-fi pryler.😡
    MSB Technology importeres av Audio Art a/s.
    De holder til på Sørlandet litt utefor Arendal.😄
    Likeså betaler jeg for mine forsterkere fra Musical Innovation.😄

Jeg er bare en musikkelsker og entusiast som deg.😍

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Jeg synes du bør fortsette i samme stil hifipuristen. Tingen er vel at det ikke er så mange aktive brukere/eiere av MSB her, så hvis ikke du fortsetter å poste erfaringer og synspunkter, vil vel tråden i praksis ende opp som ren teknisk info. og fakta om MSB, og det er jo bare halve moroa med hobbyen spør du meg. Så lenge du definerer MSB -komponenter som en viktig del av oppsettet ditt (og det tror jeg du i alle høyeste grad gjør!), vil jo alt du skriver om oppsettet inkl. rommet og tanken bak ha en viss relevans til MSB.

Så nei, jeg synes ikke du skriver for mye om hverken MI eller horn her, så lenge tråden ikke ender opp i en lengre diskusjon om f.eks. MI - men det tror jeg ikke du legger opp til her. Og jeg er enig i mye av det du skriver. Jeg synes all god high-end bør gi en "3D-følelse" (dybde og rom) i lydbildet, og jeg tror på at en god kilde er en viktig faktor for å få dette til. Jeg synes det ofte skorter litt på dybde og rom på de fleste hifi-demoer jeg hører hos forhandlere og messer, uansett prisklasse, og mangel på god kilde kan være en forklaring (en annen forklaring er nok dårlige rom, en tredje stressende omgivelser).

Så bare "keep up the good work":).

ToreM.

Hei ToreM

Tusen takk for dine synspunkter.😀
    Det er heldigvis flere MSB eiere i Norge, men de er ikke her på hfs.
    Sånn sett er vi pt. ganske få, og det er vansklig koke god suppe på bare bein?
    For at det i det hele tatt skulle bli en vennetråd, blir det kanskje dessverre litt
    utenfor topic.
    Noe må man ha og skrive om og jeg har ikke ønsket og lage en skrytetråd av
    hva jeg har hatt(har vel egentlig glemt det meste) og hva jeg har av utstyr.
    Derfor har denne tråden blitt noe midt i mellom.😱

Jeg setter pris på flere synspunkter og ikke minst tips på hva jeg skal skrive om?😎

Jeg fortsetter og komme med nye opplysninger om MSB Technology så fort det
    kommer nye ting.

På ett eller annet tidspunk skal jeg bytte inn min MSB rigg til nye Dac 5.
    Har idag Dac 4Plus familien.
    Jeg kommer tilbake til dette når det skjer.

Først må lommeboka mi komme over mitt nye høyttalersystem.😰

Jo, noe har jeg vel og kunne skrive om?😂

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan forsikre om at puristen skriver MYE om MSB i Musical Innovation-tråden også... :rolleyes:

Det går nok opp i opp!
    Hei Audirvana

Jeg har mast mye om viktigheten av signalkilder i Musical Innovation tråden.😡
    Da har selvfølgelig MSB Technology kommet opp.😀

Det har du rett i Audirvana. Håper ikke gutta i MI tråden har gått helt lei tjatet
    mitt om dette?😈

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Skal jeg tro ryktene fra Sverige stiller Marten med fullt MSB -oppsett i Munchen på sin nye Coltrane 3 ht. Bl.a. 4(!) monoblokker og Select Dac. Mulig dette er den samme elektronikken som de brukte på messa i Stockholm i vinter(?), jeg var ikke der så derfor er jeg usikker. Men jeg skal til Munchen, og det blir gøy å høre dette oppsettet:).

msb.jpg

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Skal jeg tro ryktene fra Sverige stiller Marten med fullt MSB -oppsett i Munchen på sin nye Coltrane 3 ht. Bl.a. 4(!) monoblokker og Select Dac. Mulig dette er den samme elektronikken som de brukte på messa i Stockholm i vinter(?), jeg var ikke der så derfor er jeg usikker. Men jeg skal til Munchen, og det blir gøy å høre dette oppsettet:).

Vis vedlegget 319442
    Disse monoblokkene ble også brukt i fjor på Martens stand i Stockholm.
    Da spilte de på Marten Bird 2.
    TAD viste sin høyttalertoppmodell for noen år siden på messa i tror det var Las Vegas.
    Da kunne de velge mellom alle verdens effekttrinn.😁
    De valgte MSB Technology's monoblokker som på den tiden var helt ukjent.

Selv har jeg også disse.(de leverer 258W i 8 Ohm og tipper ca 130-140W i kl A)

Martens har jo egene monoblokker, hvorfor spiller de ikke på dem?😳

Disse monoblokkene som heter M203 er konstruert for og drive 1 Ohm's høyttalere.
    Da blir det nok ikke noe problem og trekke Martens nye Coltrane 3?😵

Select Dacen til MSB Technology tror jeg ikke har noen konkurenter.😇

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.014
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 319442
    Disse monoblokkene ble også brukt i fjor på Martens stand i Stockholm.
    Da spilte de på Marten Bird 2.
    TAD viste sin høyttalertoppmodell for noen år siden på messa i tror det var Las Vegas.
    Da kunne de velge mellom alle verdens effekttrinn.������
    De valgte MSB Technology's monoblokker som på den tiden var helt ukjent.

Selv har jeg også disse.(de leverer 258W i 8 Ohm og tipper ca 130-140W i kl A)

Martens har jo egene monoblokker, hvorfor spiller de ikke på dem?������

Disse monoblokkene som heter M203 er konstruert for og drive 1 Ohm's høyttalere.
    Da blir det nok ikke noe problem og trekke Martens nye Coltrane 3?������

Select Dacen til MSB Technology tror jeg ikke har noen konkurenter.������
    Spurte Marten gutta om hvorfor de ikke brukte egne monoblokker. De svarte noe sånt som at de var redd for at folk da tenkte at amper og høyttalere hørte sammen og dermed kunne skremme vekk potensielle kunder. Er vel kanskje å nedvurdere kundegruppen, men de har sikkert et poeng. MSB er kanskje ikke et så halvgærnt substitutt da :rolleyes:;):cool:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei TOMZ

Hyggelig at du finner veien hit igjen😀
    Jeg har hørt Martens mange steder, og med mye forskjellig forsterkere.😵
    Synes faktisk at Bird 2 på Stockholmsmessa når de spilte "ekte" CD,
    er en av de beste demos fra Martens.
    Jeg har en rimelig klar mening om deres egene forsterkere.😈
    På siste messe (Stockholm) spilte de på 2000W kl D forsterkere av for
    meg et nytt merke.(Martens Supreme 2)

Jeg lover og sjekke dem ut i Munchen😱

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Nå er det igjen tid for hi-fi messer.
    Den største og viktigste er Highend 2015 i Munchen.
    Den starter i overimorgen torsdag for fagfolk og presse.
    Jeg pleier og ta denne dagen med omhu, da det ikke
    er så mange mennesker.
    Til fredag åpner messa for besøkende, og varer helt til søndag.
    For en hi-fi entusiast er vel dette julaften og Nyttårsaften på
    en gang😀
    I år er den den største noensinne, og regner med og bruke
    to fulle dager på og rekke alt sammen.
    Den tredje dagen hvis alt går som planlagt, drar jeg tilbake
    til det mest intresante.
    MSB Technology stiller på 3 forskjellige steder så vidt jeg vet.
    Tror de stiller i et rom sammen med deres samarbeidsparner
    fra Sveits.
    Jeg tror også de stiller ut sammen med deres Tyske importør.
    I fjor hadde de en stand i en av halllene, der tror jeg de også
    skal være i år?

Jeg skal prøve og beskrive hva jeg ser og hører fra dette.
    I tillegg på Martens rom, skal de spille på MSB Select Dac
    og fire monoblokker fra MSB på Martens nye Coltrane 3.
    Det finnes helt sikkert flere rom med MSB,da mange andre
    velger og spille på "verdens beste" digitale signalkilder😂

Jeg skal prøve og ta noen bilder, men har dessverre bare Iphone 4
    kamera og er vel helt udugelig som fotograf.😈

Planlegg Highend 2016 i Munchen neste år!😍

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.321
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vi gleder oss til inntrykkene og de mulig dårlige bildene. :cool: Det blir spennende. Neste år blir jeg med hvis jeg får det til. Kos deg!

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle venner

Nå har jeg kommet hjem etter en slitsom,men veldig hyggelig Hi-fi Messe i Munchen.
    Dette er nok den største messa hittil, og det er nok av plass til og utvide for framtida.
    På denne messa er det fullt mulig og få til "godlyden".
    Jeg synes faktisk at det var flere i fjor som hadde fått til denne godlyden.
    Noen få hadde faktisk bedre lyd i år,enn i fjor,men det var veldig få.
    Jeg rakk faktisk gjennom messa første dagen.(torsdagen)
    Dro senere tilbake på steder hvor jeg fant det intressant.
    Devialet viste sine nye høyttalere som er på str. med stativhøyttalere.
    Toppmodellen av den gikk ned til 16Hz!!! Max lydtrykk var 105db. Pris 38K pr par.
    Det lillie jeg fikk hørt av dem med normal musikk, var nok ikke superhighend
    i mine ører når det gjaldt oppløsning. I tillegg låt de vel kanskje litt digitalt?😓
    Bassen var selvsagt imponerende. Tror nok disse vil havne i riktig mange norske hjem.😀

I år som i fjor var det et par Italienske høyttalere som ble traktert av MSB Technology's
    elektronikk i "MSB" rommet. Det låt dessverre bare noen millimeter bedre enn i fjor.
    Trist at sammenspill mellom elektronikk og høyttalere ikke er bedre?😓

Jeg fikk snakket med to av sønnene til Høvdingen hos MSB.
    Jonathan er teknisk sjef, og svarer på stort sett alle mail som er relatert til teknikk og
    bruker spørsmål. Han er også svært oppdatert på PC oppsett.
    Har dere spm. som ikke jeg kan svare på, mailer jeg alltid til Jonathan.
    Verdens hyggeligste og imøtekommende kar som finnes.😀

Yngste bror er Daniel og han har ansvaret for alle kabinetter til MSB Technology.
    Han programerer og tegner og selvfølgelig styrer deres cnc fres.
    Der er store famile likheter her i gården.Daniel er like blid som far og storebror.
    De har forresten familie i Norge, og er vel derfor litt opptatt av hva som skjer
    her i landet,😀

På Martens sitt rom ble det også spilt på MSB elektronikk.
    Martens nye Coltrane 3 ble drevet av 4 stk MSB monoblokker.
    Disse monoblokkene kan visstnok levere 1600W i 1 Ohm.
    Dette har jeg skrevet feil om tidligere. Beklager😡

MSB Select Dac og 4 monoblokker.
    Dette var dessverre ikke så vellykket i mine ører dessverre.😓
    De hadde full kontroll, og det låt greit, men ikke noe mer dessverre.😈
    (her ble det litt mye dessverre)

Det tredje rommet som brukte MSB som signalkilde, var Absolare rommet.
    Det er dessverre ikke my cup of tea. Det låt noe bedre i år enn i fjor.
    I fjor var det noen, feil en kjent journalist som mente at Absolare hadde
    messas beste lys????? Hvor mange Bayer hadde vedkommende drukket?😅

Jeg er dessverre skuffet over at MSB Technology ikke har funnet partnere som
    kan levere bedre lyd?😰
    Har hørt dem med helt andre merker som greier og få fram godlyden.

Beste lyd på messa i år utdeles til et merke som jeg aldri tidligere har vært noe
    begeistret for. Dette skyldes at jeg har hørt dette merket hjemme hos folk,
    i butikk som Alan Wollf himself har godkjent og på maange messer.
    Dere har gjettet riktig folkens😄.
    Det var i Magico rommet med toppmodellen som er helt ny Q-7 Mk 2.
    Disse var vel tilkoblet Solution elektronikk? Jeg trodde det var Canstellation,
    men fikk høre av andre at det var Solution.
    Dette låt så lettflytende befriende naturlig, med en fyldighet og mektighet som
    gjorde meg misunnelig.😖
    Jeg hørte ikke etter bass, mellomtone og diskant.
    Det låt bare så naturlig annerledes enn alt annet på messa.😀
    Dette skrevet av en person som opprinnlig hadde tenkt og kjøpe Q-5, da den
    var helt ny. Jeg slo fort denne fra meg og kjøpte i stedet Focal, som jeg har
    vært rimlig fornøyd med.😀

Tok noen bilder fra MSB rommet, men de er så dårlige spesielt på grunn av mørke.
    Legger de bare ut hvis det skulle bli spørsmål etter dem.
    Ellers kan jeg anbefale den japanske fotografen som kommer på alle hi-fi messer
    av en viss størrelse og legger bildene ut på nettet.
    Kan vel også finne en link og legge ut.
    På Marten rommet var det ikke mørkt. Av en eller annen grunn har jeg greid
    og slette bildene av dette evenementet. Dette uten og ha tatt en eneste Bayer.😂

Alt det jeg skriver er bare noe jeg selv synes.
    Hvis dere ikke er enige, så må jeg bare beklage dette.😱

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.192
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor skal du beklage hvis andre ikke er enig i det du skriver.
    vi har ytringsfrihet i dette landet og det er jo innlysende at dette er dine subjektive inntrykk.

Håvard

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Ja, du må selvsagt få lov til å komme med dine subjektive inntrykk her, hifipuristen.

Selv føler jeg at jeg fortsatt ikke har et godt nok inntrykk av hva MSB er god for til å mene veldig mye om merket, til tross for at jeg var i Munchen. Som jeg skrev i Marten-tråden synes jeg MSB+Marten har potensiale, selv om lyden på messa ikke var mye å skryte av. Et annet problem vedr. demoene til MSB er at jeg føler at jeg aldri får hørt hvordan det låter på pop/rock/elektronisk-musikk (som jeg tross alt hører mest på hjemme), siden MSB ser ut til holde seg til jazz og klassisk i messesammenheng.

Om det hadde hjulpet mye for meg personlig å hørt Magico på MSB i Munchen tviler jeg på. Subjektivt synes jeg heller ikke Magico låt veldig bra i Munchen, men dette er kun min subjektive mening (hifi-messig låt sikkert Magico-oppsettene bra). Focal hørte jeg bare med Naim, og fantasien min er nok ikke stor nok til at jeg helt klarer å tenke meg hvordan dette hadde vært om Naim ble byttet ut med MSB der. Jeg ser muligens for meg at Select DAC-en ville vært en god del fyldigere og klarer i toppen enn Naim (som jeg oppfatter som litt bottom-up i lyden, dvs. mye bass, men kanskje litt tynt i toppen av lydbildet). Men dette blir jo bare spekulasjoner fra min side. Markedsføringsmessig ser det ut for meg at Focal nå kjører veldig bevist på samarbeidet med Naim, så det spørs om vi noen gang får oppleve MSB+Focal i messesammenheng.

Uansett gøy med messe, og MSB prøver i hvert fall å vise seg frem, det skal de ha.

ToreM.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei ToreM og andre intresserte

MSB Technology har "samarbeidspartnere", dvs. importører fra andre land som importerer
    MSB til sitt land. De har ofte egene merker som de enten produserer selv eller importerer
    på lik linje som MSB.

Martens mener MSB er det beste digitalutstyret som de har hørt, og derfor lytter de på
    dette både i deres lytterom og viser dette på hifimesser.
    Dette betyr antagelig at deres høyttalere vil ha muligheter for og nå sitt potensiale
    med MSB som signalkilde?😄
    Dette iflg. Martens sannsynligvis?

MSB hadde også en Tysk samarbeidspartner på messa i Munchen.
    De importerer høyttalere fra Italia.
    Det ble spilt på MSB elektronikk og disse Italienske høyttalerene og det var i mine
    ører total fiasko. Faktisk var det flaut og være innhaver av MSB elektronikk når
    en hørte dette oppsettet.😈

Jeg sier(skriver) som det er, enten jeg eier likt utstyr eller ei.
    Låter det dårlig sier jeg ifra, på lik linje som jeg ville gjort om det låter bra.😀

Heldigvis finnes det andre produsenter som får til godlyden også med MSB elektronikk.😀

Når det gjelder Focal og lyden på Munchenmessa, må jeg dessverre si: Hvorfor i H.............
    spiller de på Naim og Focal?😣
    Jeg vet de samarbeider, men hvorfor låter det ALLTID dårlig?😈
    Da er der også flaut og være eier av Focal.😡

ToreM du får ta en tur hit, så kan du ihverfall fortelle verden at du har hørt Focal Utopia
    på MSB Technology elektonikk?😇
    Da får du kanskje også et annet "bilde" av både MSB og Focal?

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    834
    Egentlig tror vi er ganske enige hifipuristen:).

For Marten sin del tror jeg det hadde vært best om de kunne beholde Select DAC-en som kilde fremover, og bare fulgt de oppdateringene jeg antar MSB tilbyr Select-kunder. Da har de en knall kilde, og kan heller bale med å få forsterkeri og akustikk til å fungere på demoer. Men for alt jeg vet har kanskje ikke Marten råd til å sitte på en Select DAC over tid.

Ja, jeg burde prøve å få til å høre Focal på MSB. Vi får se nå i sommer.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Egentlig tror vi er ganske enige hifipuristen:).

For Marten sin del tror jeg det hadde vært best om de kunne beholde Select DAC-en som kilde fremover, og bare fulgt de oppdateringene jeg antar MSB tilbyr Select-kunder. Da har de en knall kilde, og kan heller bale med å få forsterkeri og akustikk til å fungere på demoer. Men for alt jeg vet har kanskje ikke Marten råd til å sitte på en Select DAC over tid.

Ja, jeg burde prøve å få til å høre Focal på MSB. Vi får se nå i sommer.
    Jeg vet ikke om Martens har kjøpt inn Select Dac fra MSB Technology.
    Sist jeg var i highendrommet deres, hadde de UMT Plus og Diamond Dac 4Plus
    som signalkilder i tillegg til Platespiller og Riaa fra Whest.(reference)

Ellers er du velkommen hit ila. sommeren.😄
    Tror jeg spiller på Focal'ene helt til ut i juli.

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Har fått testet litt S/PDIF mot USB nå. Merkbar forbedring ved å kjøre USB ut fra Auralic Aries i forhold til S/PDIF. Timingen sitter bedre, mer flyt i musikken, større separasjon mellom instrumenter og mer dynamikk. S/PDIF låter litt varmere og fyldigere, men samtidig flyter instrumenter, vokal osv. mer ihverandre. Har bare desktop PSUer her nå, men Data CD IV med desktop PSU (switchmode) over MSB Network opplever jeg som marginalt bedre enn Auralic Aries satt opp trådløst over USB som spiller bedre enn Aries med ethernet kabel. Har kun standard USB interface her, men planen er å kjøre over premium USB så er nok litt å hente der. Vil si forskjellen mellom de to transportene er så marginal at man trolig ikke hadde merket hvilken som spilte hvis man kom hjem og anlegget stod å spilte med display av. Tror nok Data CD IV ville dratt litt ifra med Diamond PSUen, men til mitt bruk så er Aries et bedre valg også får man se om det på sikt blir en network renderer.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei evhvis

Det er helt naturlig at det låter bedre fra USB,enn Spdif. Dette skyldes sannsynligvis at signalet
    fra USB har bedre interface enn Spdif og lavere jitter.
    Det kan også skyldes at Aries Spdif ikke holder mål?
    Vi ver jo at fra USB leveres 24/384 og DSD. Dette får vi ikke ut fra deres Spdif.😄

Har sendt mail til MSB Technology ang. streaming. Avventer svar på dette.
    Dette kan bli veldig spennende?
    Har med Oppo's software på deres 100 serie og gjøre.(Blu-Ray spillere)😄

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hei evhvis

Det er helt naturlig at det låter bedre fra USB,enn Spdif. Dette skyldes sannsynligvis at signalet
    Vi ver jo at fra USB leveres 24/384 og DSD. Dette får vi ikke ut fra deres Spdif.������

Har med Oppo's software på deres 100 serie og gjøre.(Blu-Ray spillere)������
    Opplever at S/PDIF fra Aries holder høyt nivå, er bare MSB Network og USB som er mye bedre overføringer :) Data CD IV over S/PDIF var ikke noen høydare det heller når man sammenliknet med USB fra Areis og MSB Network fra Data CD IV.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei evhvis

Vi ver jo at fra USB leveres 24/384 og DSD. Dette får vi ikke ut fra deres Spdif.������

Har med Oppo's software på deres 100 serie og gjøre.(Blu-Ray spillere)������
    Opplever at S/PDIF fra Aries holder høyt nivå, er bare MSB Network og USB som er mye bedre overføringer :) Data CD IV over S/PDIF var ikke noen høydare det heller når man sammenliknet med USB fra Areis og MSB Network fra Data CD IV.
    Hei evhvis

Desto høyere oppløsning på ditt anlegg desto større forskjell mellom inngangene.
    Der er ikke noen tvil om at USB er et bedre interface enn SPif. Derfor kan det
    leveres høyere bitrate og høyere samplingfrekvens.
    Det er vel naturlig at det da også låter bedre?
    Det samme gjelder selvsagt MSB Network som har bare 20% av jitter som finnes
    på AES/EBU eller Spdif.😀

I dag brukes nesten ikke MSB Network mer.
    Dette skyldes at de nå har gått over til ProI2S i stedet.
    Der slaves også drivverkene av superklokka i MSB Dacen.
    Her er det ca 2% av jitter som finnes på de andre digitale utganger/innganger.😂

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer Audio Solution, dere har fått distributørrettighetene på et fantastisk merke! Håper dere får spredt det ut til flere forhandlere så mange får hørt MSB.

Sist redigert:

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Testet litt med Analog DACen rett i effekt, da jeg ikke testet dette sist, men ble litt nedtur. Oppløsning og dynamikk var ca samme som gjennom pre-amp med en marginal endring i tonalitet. Dessverre så gikk det utover timingen, instrument separasjonen, romfølelsen og det hele lått litt mindre analogt når det ble kjørt rett i effekt kontra gjennom Calypso med Sylvania 5751 BP tripple mica på V1, Phillips SQ på V2. Har også noen Telefunken E88CC for V2, som har enda mer oppløsning enn Phillips SQ, så er mulig jeg kan få bedre oppløsning med pre-amp.

Tror nok Analog DACen rett i effekt slår det meste av forforsterkere til under 30k, men med gode pre-amper i prisklasser over det så kan det fort bli smakssak eller bedre med pre-amp. Tror f. eks. den ville vært klart bedre enn Coda 05R som jeg hadde før og muligens bedre enn en Calypso på standardrør. Den spiller bra rett i effekt, men skjer noe med musikaliteten når signalet går gjennom Calypso med gode NOS rør.

evhvis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Puristen, vet du om MSB bruker UMT+ samme software som Oppo eller er det MSB sin egen custom firmware? Har du testet noe Tidal/Wimp gjennom ditt oppsett per i dag med PC eller streamer?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Puristen, vet du om MSB bruker UMT+ samme software som Oppo eller er det MSB sin egen custom firmware? Har du testet noe Tidal/Wimp gjennom ditt oppsett per i dag med PC eller streamer?
    Hei evhvis

Jeg har sendt en 5-6 mailer ned til MSB Technology om at Oppo har lager ny software
    til deres Blu-Ray spillere i 100 serien.
    Nå har det seg slik at Oppo forsatt holder på med dette. Det er ikke klart enda.
    For oss med MSB UMT Plus eller UMT V har jeg meeeeeeeeeget gode nyheter.😂

Har dere hørt uttrykket hvis noe er for godt til og være sant, så er det som regel ikke det?

I dette tilfellet er dette sant😂

MSB Technology sine drev UMT Plus, Signature og UMT V kan jeg nå informere dere
    om at dette må være en av de beste online streamere som finnes?😇

Akkurat som når det spilles CD,SACD,DVD,DVD Audio,Blu-Ray og datafiler i Wav
    og flac, vil informasjonen legges ned på RAM brikker, reklokkes og sendes via ProI2S
    til MSB Dacen, som UMT'n er slavet til via superklokka i MSB Dacen.
    UMT'n kan streame online DSD 64 og opptil 24/192.
    Det finnes streamere som greier høyere oppløsning enn DSD 64 og 24/192, men
    de vil trolig ikke låte bedre enn dette?
    Da må vi nok opp i The Beast for og komme enda lengere.(The Beast er nok verdens
    beste server, og nok den dyreste laget av MSB Technology)

Jeg tror det vil bli et oppsving etter MSB's UMT drev etter dette.
    Dette er noe jeg har ventet på, og jeg kommer til og streame online
    fra Tidal via min UMT Plus.
    Da for jeg glede av ProI2S og superklokka(Galaxy clock)i Dacen min.

Det har tatt litt tid og få all informasjonen på plass, men nå er jeg sikker.😄

Ellers har det seg slik at Audio Art AS og Audio Solution AS er begge distributører
    for MSB Technology og ikke importører, hva forskjellen evnt. er vet ikke jeg her
    i Norge.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn