Tor
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 03.11.2002
- Antall liker
- 578
Har hørt den jeg. Må si at min Tri-Vista 300 slår den på alle parametre, uten å nøle..var ikke imponert over M6 500iNoen som har hørt M6 500i? Har utrolig lyst på denne! Bruker Supercharger 550K idag, men vil gjerne over på intergrert forsterker... Kanskje det holder med M6i...
Synspunkter på en kombo med M6 500i / M6i sammen med Dynaudio Contour S3.4?
Hører fra dere
Oisann, dette må du nesten utdype litt merHar hørt den jeg. Må si at min Tri-Vista 300 slår den på alle parametre, uten å nøle..var ikke imponert over M6 500iNoen som har hørt M6 500i? Har utrolig lyst på denne! Bruker Supercharger 550K idag, men vil gjerne over på intergrert forsterker... Kanskje det holder med M6i...
Synspunkter på en kombo med M6 500i / M6i sammen med Dynaudio Contour S3.4?
Hører fra dere
Hei igjen,.Takker Ludo og Steinost
Herregud for en DYNAMIKK, detaljerikdom og kontroll! Selv med krykkeløsningen Arcam FMJ A32 integrert forsterker som pre, reiser hårene seg av fryd. Sikler på forforsterker med HT loop. Har lest positivt om Audio Analogue Bellini og Cary men her ønsker jeg innspill og hjelp
Klarte ikke å vente, så jeg hentet juvelen i dag. Hårene står fortsatt etter de første 20 låtene. I løpet av de siste 5 dagene, så har jeg solgt min Audionet Sam V2. Kjøpt MF Supercharger 550K og i dag vakre Bellini. Føles som jeg satset "all in" og vant "jackpot"Regner med å fore monoblokkene med ny partner snart. Henter forforsterkeren Audio Analogue Bellini førstkommende lørdag
Da bør jeg vel fortelle at RM oppgraderte min Tri-Vista DAC 21 ganske kraftig også, faktisk så mye at det er snakk om en total ombygging, med svært godt resultat. Mitt eneste MF produkt utenom denne er en umodda DVD-1 som funker overraskende godt som CD-drev.rogera skrev:Rundt juletider i fjor var jeg en tur hos Roar Malmin (Musical Innovation, service/ rep. av hi-fi) ifbm. feilsøking på en CD spiller. Han nevnte da at han hadde en oppgraderingspakke for mine A5 CR effekttrinn. Oppgraderingen består i hovedsak av at strømforsyningen byttes/ bygges om, i tillegg til at et par kondensatorer i signalveien byttes til polypropylen om jeg husker riktig. Prisen er kr. 7000/ stk.
I sommer tok jeg med det ene trinnet og fikk det oppgradert i.l.a. et par døgn. Jeg var så godt fornøyd med dette at jeg leverte det andre trinnet senere samme kveld ! Forbedringen kommer først og fremst i bassen, men også langt oppover i mellomtonen er det forskjeller å spore.
Bassen fremstår som renere og klart mer kontant. Synes faktisk at mine gml. A3.2 CR nesten var på høyde med A5 CR nettopp i bassen.
I mellomtonen er det først og fremst er messingblåsere som har fått et løft. Trompeter, som enkelte ganger tidligere kunne låte som blekktrompetene ungene får til 17 Mai, fremstår nå med mer naturlig fylde uten at messingraspet er barbert bort. Totalt sett: større ro- større utsving= større dynamikk.
Mener Roar nevnte han han også tilbyr tilsvarende oppgradering av andre MF modeller. Om det er verdt prisen får hver enkelt avgjøre. For min del har jeg planer om å beholde trinnene noen år til, og når Roar lover økt holdbarhet så var valget greit. MF tilbyr oppgraderingspakker i omtrent samme prisleiet. Jeg vurderte dette, men innså vel at det ville bli mye styr og høye kostnader ifbm. med forsendelse England tur/ retur.
Hvis noen ønsker å se Roars egne foto av oppgraderingen så send meg en PM med e-post adresse.
Nuvél. Fullt så enkelt er det jo ikke. Med så mye strøm som lagres i kondensatorbankene i en stor forsterker, er det nok veldig smart å ha sikkerhetsjord i kabinettet i tilfelle noe skulle kortslute en gang i fremtiden.Er dette av rent sikkerhetsmessige hensyn (dvs. kan trygt ignoreres så lenge du ikke har forsterkeren ved siden av vasken på kjøkkenet)
Ja, jeg er fullstendig klar over hva det betyr, men hva er grunnen? Som de fleste andre har jeg ikke jorda stikkontakter i stua, og skal jeg bytte en må jeg bytte alle. Har jeg flaks er det trukket frem jord til stikkene, hvis ikke må alt trekkes opp igjen også. Stua er stor og stikkene mange, så kostnaden på dette blir fort femsifret.Det betyr at ampen skal ha jordforbindelse...altså jorda norsk veggstøpsel!! Hvilke andre deler har du tenkt på i anlegget..hva hører du på av musikk!!
Hmmm. Ja, hvis det kanskje da kan tilføres et snev av varme via mine andre komponenter, så kan det dette bli bra.Søker du nøytralitet, er iallefall Tonys forsterkere herrrer for å levere det..
Det jobbes stadig.. Og skal jobbes mer med det de kommende dagene.Yosh: Du er altså nødt til å jobbe litt med kilden..som jeg først sa! Audiovector liker å jobbe på Naim, for eksempwl..og Marantz har en helt annen varme i lyden enn nyere MF har. Du har returrett, eller?
Hei! Veldig bra spørsmål Vegard0,Hei!
Noen som erfaringer med Musical fidelity m1 vinl? Har lurt litt på en slik sammen med en Soundsmith PU. Noen som har hørt f. eks denne opp mot Naim stageline og ikke minst Naim nait xs sammen med evt. Musical fidelity m1 vinl? En hit eller fiasko?