Første inntrykk etter å ha koblet til V-PSU til V-DACen er følgende. De tre tingene som klart er hørbart med en gang er bedre oppløsning og snert i bassen, litt krispere diskant og en roligere presentasjon av musikken. Musikken flyter mer og virker mindre stresset, noe som gjør at detaljer trer bedre frem i lydbildet. Kan ved første lyttetest virke litt som om tempoet i musikken er satt ned, men det er nok p.g.a. at musikken flyter glattere.ou812rh skrev:Noen som har erfaring med å oppgradere en V-DAC II med en V-PSU II sånn lydmessig?
OU812
Meget pent oppsett digimandigiman skrev:Må bli venn her. Fått i hus 550K og de spiller over all forventning. Kefene mine har aldri spilt så bra som nå i det rommet de står i.
Snuser litt på diverse Pre til blokkene, selv om Aragon spiller fin fint det. Litt typisk US klang i Aragon pre. Fyldig og stort ;D
Vurderer sterkt MF sin 308 CR pre, noen som har erfaring med den?
Burde vel ha tørket støv først, men slik ser de ut.
Grattis med nye forsterkertårn digiman! Skikkelig bra oppsett du har nådigiman skrev:Må bli venn her. Fått i hus 550K og de spiller over all forventning. Kefene mine har aldri spilt så bra som nå i det rommet de står i.
Snuser litt på diverse Pre til blokkene, selv om Aragon spiller fin fint det. Litt typisk US klang i Aragon pre. Fyldig og stort ;D
Vurderer sterkt MF sin 308 CR pre, noen som har erfaring med den?
Burde vel ha tørket støv først, men slik ser de ut.
VilhelmW skrev:Flott oppsett, Digiman! Og ikke minst, gratueler med flotte og spennende monoblokker. Jeg er jo ihuga tilhenger av integrerte forsterkere ( jo færre bokser....osv. ), men disse kunne jeg faktisk ha levd med. Hvilke kabler bruker du?
Pent Mute.Mute skrev:Fra min lykkelige tid med MF 750K :'(.....
Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;Dsteinost skrev:Hei igjen.
Tror ikke det er et dårlig valg ;D
Du kan jo få høre hvordan det låter med Slp 05.
Steinar.
:'( :'(;D ;D ;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;Dsteinost skrev:Hei igjen.
Steinar.
Hehe! Har ikke sett på diverse priser enda. Kanskje best å la være :steinost skrev::'( :'(;D ;D ;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Best å la være om en ikke har penger, og har en penger forsvinner de fort ;Dsteinost skrev:Hei igjen.
Steinar.
Hei.analog76 skrev:Da har jeg fått gleden av å suge til meg noen inntrykk etter å ha fått a308cr i hus.
Den var definitivt verdt å kjøpe uhørt, det ble en god forbedring fra forrige pre.
God separasjon mellom instrumentene nå, ingen som blander seg oppi sidemannen/damens business. Trodde dette var tilfelle før jeg byttet og, men er klar over at dette er en sjefskontrollør et hakk opp i sjiktet.
Den gir god eierglede med sine egenskaper og design.
tore_v1 skrev:Artig å følge gangen i eierskap for min gamle 308-preamp.
Har hørt storebroren og de er knallbra ! Dynaudio liker litt kraft for å blomstre er mine erfaringer så jeg vil tro du for en god match her.Ludo skrev:Venter på å få Supercharger 550K i hus, skjer vel til uka. Noen som drister seg til å mene noen om hvordan disse vil snakke med Dynaudio S3.4 og med en Audio Note L3 variant foran? Er veldig spent!
Tror du og jeg må ha et supercharge møte om ikke for lenge ;DLudo skrev:Da må jeg melde meg inn som MF-venn! Morsomt med 550K i hus, de holder Dynaudio S3.4 i et godt grep
Har en sånn jeg også, som jeg bruker i "hodetelefonanlegget" sammen med en X-CAN i samme design og Gradi headsett. Kjøpte X-Rayen brukt i London for et par år siden, mest pga matchingen i utseendefunbunny skrev:"Ramla" en slik en inn døra forrige helg. Flott design synes nå jeg. Låter flott også ;-)
erlandsen skrev:Har en sånn jeg også, som jeg bruker i "hodetelefonanlegget" sammen med en X-CAN i samme design og Grado SR 225 headsett. Kjøpte X-Rayen brukt i London for et par år siden, mest pga matchingen i utseendefunbunny skrev:"Ramla" en slik en inn døra forrige helg. Flott design synes nå jeg. Låter flott også ;-)
Ser ikke noe til fortsettelsen, så jeg lurer på hva valget falt på?Hei.
Hadde en oppvåknende opplevelse ifht hifi og musikk sist uke, og etter den episoden har tankene kvernet rimelig bra....
Spiller pr i dag med Audion Silver Night i push-pull, som gir ca 25w pr kanal, samt en BAT VK30...
Høytalere er Larsen 6.
Er for såvdit veldig godt nøgd med lyden.
MEN; så fikk jeg høre en MF Nu Vista M3 integrert hybrid, med de berømte Nuvistor-rørene...
2*275w MED så mye realisme, varme og rørklang at det har satt spor i sjelen...
Og tankene har da kvernet rundt følgende:
Skal/bør jeg selge Audion og BAT, for så å gå for en slik MF?
Skal/bør jeg selge Audion, beholde BAT`en - og så gå for en effektforsterker fra MF (f x Nu Vista 300...?) Vil det i så fall gi meg samme hakesleppet som jeg opplevde da jeg hørte den integrerte hybriden?
Skal/bør jeg gå for et rent forsterker-sett fra MF? (f x Nu vista pre og effekt?)
Eller bør jeg rett og slett beholde BAT`en, og se meg om etter en god effektforsterker fra MF? I så fall blir jo frågan: HVILKEN? Jeg har nemlig tro på at BAT som pre vil overgå det aller, aller meste, selv fra MF....og av den grunn har jeg følgelig god lyst til å fortsette som BAT-venn og -eier.
Er rett og slett i startfasen der jakten skal lede meg til den/de komponenten(e) som gir meg rørklangen jeg har idag, samt prestasjonen til Nu Vista M3 integrerten......
Så blir utfordringen til alle som kjenner og er venner av MF å komme med innspill/synspunkter....
mvh
Proffen