Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Er det noen der ute som har en rimelig MI-forforsterker til overs? En MI 6 MkII eller noe slikt?

    Mvh.
    Maxtor
    Jeg har jo den forrige ( ? ) toppmodellen stående, du kan kostnadsfritt låne den ( nesten ) så lenge du gidder? Spiller fint, den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har jo den forrige ( ? ) toppmodellen stående, du kan kostnadsfritt låne den ( nesten ) så lenge du gidder? Spiller fint, den.

    Men i alle dager, Petre!! Det var da utrolig snilt! Hvilken modell er det snakk om, forresten?

    Det er jo et utrolig snilt og meget fristende tilbud, men jeg har ingen lyst til å låne noe uten at jeg kan kompensere for det. Er det mulig å bli enige om et leiebeløp i det minste?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Men i alle dager, Petre!! Det var da utrolig snilt! Hvilken modell er det snakk om, forresten?

    Det er jo et fristende tilbud, men jeg har ingen lyst til å "snylte". Er det mulig å bli enige om et leiebeløp i det minste?

    Mvh.
    Maxtor
    Den jeg la inn bilde av på nettsiden din. Jeg vet ikke om innmaten stemmer overens med kabinettet. Jeg kan skru av lokket og se hva printet heter, om det står noe, når jeg kommer hjem.
    Men det er ingen snylting, for den har ikke vært brukt siden MI-11 ankom. Bedre den kommer til nytte enn at den bare samler støv.
    Edit: Jeg har også en mindre, billigere MI-modell av samme generasjon stående, denne bygd inn i et Metaxa-kabinett, men den låter ikke like forfinet. Mer som en ordinær, hvilken-som-helst god forforsterker. Så jeg låner deg helst førstnevnte.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Dette er jo helt fabelaktig, Petre :)

    Jeg bøyer meg i støvet av ærbødigst takknemlighet og nesegrus beundring!

    Mvh.
    Maxtor
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    708
    Antall liker
    685
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Den jeg la inn bilde av på nettsiden din. Jeg vet ikke om innmaten stemmer overens med kabinettet. Jeg kan skru av lokket og se hva printet heter, om det står noe, når jeg kommer hjem.
    Men det er ingen snylting, for den har ikke vært brukt siden MI-11 ankom. Bedre den kommer til nytte enn at den bare samler støv.
    Edit: Jeg har også en mindre, billigere MI-modell av samme generasjon stående, denne bygd inn i et Metaxa-kabinett, men den låter ikke like forfinet. Mer som en ordinær, hvilken-som-helst god forforsterker. Så jeg låner deg helst førstnevnte.
    Gutten sin, det. Nå snakker vi vennetråd!

    Ole G
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Beundringsverdig av Petre! Kudos!

    Den beste vennetråden jeg har vært i iallefall! Koser meg her!

    (Nei, jeg har ikke akkurat vært på kabelforumet, MI-tråden er fantastisk)
     

    Ranger

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.07.2011
    Innlegg
    92
    Antall liker
    25
    Sted
    Freiøya i Kristiansund.N
    Torget vurderinger
    1
    Ranger, hvor er det blitt av deg...? :confused:

    Du er savnet. Du er vel fortsatt vår MIsjonær på Nordmøre...?

    Håper at det står bra til i Omsundet/Nordsjøen.

    Mvh Salty
    Er jo innom forumet inn i mellom Salty. Følger med dere. Er for tiden i nærheten av stedet hvor slekten din kommer fra. Vi rydder etter vinterstormenes herjinger.
    Rigget faktisk opp nytt anlegg her i går. Samboeren ga meg blankofullmakt til å rigge opp det anlegget jeg ønsket her i barndomshjemmet hennes,for hun hadde funnet ut at da ville jeg tilbringe mere tid her. De blev hennes PSB høytalere,eldre Luxman L530 forsterker,Denon DP 51 m helt ny Ortofon pu. De låteer ganske så bra.
    Ellers,angående misjonering,så er det mulighet for møringer å få prøvd MI forsterkere. De bare står der alikevel de 14 dagene jeg er på jobb. Så hvis du vet noen i mitt nærområde som har ett utstrakt ønske om å prøve MI,må du bare få de til å kontakte meg.
    Ellers så er jeg i tenkeboksen angående min Mosfet. Vurderer å oppgradere den til himmels. Min MI 9,er i grunnen til salgs,da den er lite brukt... Får se hva det blir til.

    mvh R
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Gleder meg veldig til MI 11 fra maxtor...... :)

    Fantastisk tilbud fra Petre !

    Har fått bilder av de sinnsyke Skaperverka Blokkene Roar gjør innspurten på nå :)


    Er fortsatt på Sunnmøre, i strålende sol, men drømmer om Skaperverka fra Roar på høylys dag....

    Får ikke lagt ut bilda fra Ipad . Noen som vet om dette er mulig ?

    Mvh Huldra på tur fortsatt.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Gleder meg veldig til MI 11 fra maxtor...... :)

    Fantastisk tilbud fra Petre !

    Har fått bilder av de sinnsyke Skaperverka Blokkene Roar gjør innspurten på nå :)


    Er fortsatt på Sunnmøre, i strålende sol, men drømmer om Skaperverka fra Roar på høylys dag....

    Får ikke lagt ut bilda fra Ipad . Noen som vet om dette er mulig ?

    Mvh Huldra på tur fortsatt.

    Selv fra et solfylt Sunnmøre har du virkelig noe å se frem til med å tilbringe tid sammen med MI 11! Grunnet mangel på doning og sjåfør er det mulig levering blir først på søndag - må organisere litt på hjemmefronten mellom Nannestad Cup for kone og størstedatter og trening/avslutning for meg og minstedatter......................

    Skulle nå gjerne ha visst mer om Apple da jeg gjerne vil se bildene av Skaperverket, men må erkjenne at jeg er Android-mann over min hals ;)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Gleder meg veldig til MI 11 fra maxtor...... :)

    Fantastisk tilbud fra Petre !

    Har fått bilder av de sinnsyke Skaperverka Blokkene Roar gjør innspurten på nå :)


    Er fortsatt på Sunnmøre, i strålende sol, men drømmer om Skaperverka fra Roar på høylys dag....

    Får ikke lagt ut bilda fra Ipad . Noen som vet om dette er mulig ?

    Mvh Huldra på tur fortsatt.
    Ja, kjerringa legger jo ut bilder fra iPaden som attachments. Bare å passe på at formatet er innenfor det siden godtar.
    Vil gjerne se bilder av skaperverket!
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ja, kjerringa legger jo ut bilder fra iPaden som attachments. Bare å passe på at formatet er innenfor det siden godtar.
    Vil gjerne se bilder av skaperverket!
    Takk for tips...

    Har tatt in hos hyggelig slekt, og håpa på lån av pc, men den er på reparasjon.

    Bilda er fra Roars Iphone. Får lasta de ned på
    ipad, men androide Htc incredible blir det bare tom melding på.

    Og flyreisa er trua av streik på Vigra flyplass..

    Jobber m alternativ løsning, men med sol og bålpanne på kvelden blir det liten tid til data.

    Mvh Huldra, snart på retur, m bilder av Blokkene
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Må slenge inn her, at jeg arbeider på Hurtigruta, og kan bistå med frakt……..Kostnadsfritt selvsagt:)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da er det i ferd med å skje en "MI-bonding" i Akershus/Oslo :) En kortfattet (!) oppdatering:

    - Jeg er utrolig heldig og får låne en MI preamp av Petre
    - Petre og jeg har avtalt å byttelåne effekttrinn en periode slik at han får erfaring med min MI 10.1 SE
    - I mellomtiden låner jeg hans Guru-utgave av en Metaxas Audio effektforsterker
    - I løpet av helgen får Huldra57 overlevert en MI 11

    Dette tegner til å bli en interessant helg!

    Og så til nesten det beste av alt: Når Petre får sin MI 9.1 er det mulig undertegnede får en invitasjon til en lytt! Gleder meg i så tilfelle!

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Og så til nesten det beste av alt: Når Petre får sin MI 9.1 er det mulig undertegnede får en invitasjon til en lytt! Gleder meg i så tilfelle!

    Mvh.
    Maxtor
    Ikke bare mulig, du kan faktisk ta det for gitt. Vi satser på ( minst ) en kveld med masse musikk, godlyd og tilbehør.
    Ser frem til å prøve 10.1 SE under kjente forhold, det blir en opplevelse!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ikke bare mulig, du kan faktisk ta det for gitt. Vi satser på ( minst ) en kveld med masse musikk, godlyd og tilbehør.
    Ser frem til å prøve 10.1 SE under kjente forhold, det blir en opplevelse!

    Og nok en gang har Petre reddet dagen!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da er det i ferd med å skje en "MI-bonding" i Akershus/Oslo :) En kortfattet (!) oppdatering:

    - Jeg er utrolig heldig og får låne en MI preamp av Petre
    - Petre og jeg har avtalt å byttelåne effekttrinn en periode slik at han får erfaring med min MI 10.1 SE
    - I mellomtiden låner jeg hans Guru-utgave av en Metaxas Audio effektforsterker
    - I løpet av helgen får Huldra57 overlevert en MI 11

    Dette tegner til å bli en interessant helg!

    Og så til nesten det beste av alt: Når Petre får sin MI 9.1 er det mulig undertegnede får en invitasjon til en lytt! Gleder meg i så tilfelle!

    Mvh.
    Maxtor
    Bra, gutter! Her skjer det saker og ting! ;)
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Maxtors ( likanes kar, forøvrig ) MI 10.1 SE har stått hjemme hos meg og ruslet og gått noen timer nå, spillende et variert, men lettere tilfeldig utvalg av flac-filer fra minimac/harddisc via Amarra. Av familiære årsaker har egentlig lytting ikke latt seg gjennomføre i kveld, men utfra det jeg hører er det svært lett å forstå den begeistringen mange, for ikke å si alle, utviser for denne ganske lille, men likevel store forsterkeren.
     
    Sist redigert:

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Ingen finlytting, men musikken står på og jeg hører litt i forbifarten. @ Maxtor, jeg håper ikke Metaxaen skuffer deg. Ikke at Metaxa er noen dårlig forsterker, langt derifra. Den er prisbelønnet og vant en rekke tester i sin tid. Så har RM i flere omganger forbedret konstruksjonen på vesentlige punkter. Likevel...MI 10.1 SE er en divisjon over. So far, den innfrir de høye forventningene jeg hadde, og mangler på ingen måte krefter. Det siste var igrunn det eneste jeg var ørlite bekymret for. Dette er lydgjengivelse jeg utmerket godt kunne levd lykkelig med! Smått utrolig at man får sånn ytelse for, er det 18K den koster?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ingen finlytting, men musikken står på og jeg hører litt i forbifarten. @ Maxtor, jeg håper ikke Metaxaen skuffer deg. Ikke at Metaxa er noen dårlig forsterker, langt derifra. Den er prisbelønnet og vant en rekke tester i sin tid. Så har RM i flere omganger forbedret konstruksjonen på vesentlige punkter. Likevel...MI 10.1 SE er en divisjon over. So far, den innfrir de høye forventningene jeg hadde, og mangler på ingen måte krefter. Det siste var igrunn det eneste jeg var ørlite bekymret for. Dette er lydgjengivelse jeg utmerket godt kunne levd lykkelig med! Smått utrolig at man får sånn ytelse for, er det 18K den koster?

    Hallo Petre og takk for i går!

    Så langt derifra - Metaxas'en skuffer overhodet ikke. Har heller ikke fått finlyttet, men merker at den sparker liv i musikken på en glimrende måte. Får skikkelig fot av å høre på Metaxas'en og MI 1'en. Fantastisk kombinasjon egentlig. Som du sier merker jeg forskjell, men omfanget skal jeg være forsiktig å uttale meg om til jeg har fått hørt på Metaxas'en opp mot egen MI 10.1 SE. Men det haster ikke - dette lager musikk av høy klasse!!

    Nyt MI 10.1 SE'en så lenge. Som du sier er det utrolig hva den presterer til skarve kr. 20.000,-.

    Bilder av MI 1'en kommer snart ;) Må bare høre på litt musikk først...............

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.730
    Antall liker
    1.224
    Sted
    Siggerud
    Etter min subjektive oppfatning er Metaxaen på rocknroll-siden av det nøytrale, den er svært rask, godt detaljert og en morsom musikkformidler med kjempekrefter. Artig design også. Men den har ikke MI 10s oppløsning oppover, og heller ikke den samme uanstrengte, lettflytende gjengivelsen. Kall det gjerne eleganse. Fundamentet i musikken virker også mer solid i MI 10, selv om Metaxaen virkelig kan kunsten å pumpe ut dypbass når den blir bedt om det. MI-forsterkeren du låner er nok det sterkeste kortet av de to. Er du interessert, for sammenligningens skyld, eller av MI-historiske grunner kan du gjerne låne den andre forforsterkeren også. Overhode ingen hast med tilbakelevering av noe av det, da de likevel bare står her som hylledekor.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da er "Siden om Musical Innovation" oppdatert med bilder av MI 1 ;) Se linken under.......

    MI 1

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og dersom oppholdsværet holder kommer det nye bilder av MI 11 :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Etter min subjektive oppfatning er Metaxaen på rocknroll-siden av det nøytrale, den er svært rask, godt detaljert og en morsom musikkformidler med kjempekrefter. Artig design også. Men den har ikke MI 10s oppløsning oppover, og heller ikke den samme uanstrengte, lettflytende gjengivelsen. Kall det gjerne eleganse. Fundamentet i musikken virker også mer solid i MI 10, selv om Metaxaen virkelig kan kunsten å pumpe ut dypbass når den blir bedt om det. MI-forsterkeren du låner er nok det sterkeste kortet av de to. Er du interessert, for sammenligningens skyld, eller av MI-historiske grunner kan du gjerne låne den andre forforsterkeren også. Overhode ingen hast med tilbakelevering av noe av det, da de likevel bare står her som hylledekor.

    Hallo Petre.

    Da har jeg fått hørt mer på varme komponenter og jeg deler dine inntrykk: Metaxas Iraklis Guru-Edition er en ordentlig rock-n-roll effektforsterker som er utrolig rask og dynamisk! Utrolig morsomt å høre på musikk gjennom denne da man får med alle aspektene på en adrenalin-aktig måte. Men, som du sier, mangler den fundamentet og oppløsningen til MI 10.1 SE. Men det låer uansett overraskende godt!

    Artig å kunne låne den andre forforsterkeren også av både sammenlikningsårsaker (og bilder) og historiske grunner :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og da er bildene av MI 11 lagt ut på "Siden om Musical Innovation". Følg linken

    MI 11

    Mvh.
    Maxtor
     
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Da er Huldras drømmer i ferd med å realiseres :)

    Maxtor publishing Ltd. Har Mail.......


    Mvh Huldra på retur
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og her kommer bildene fra Huldra57 ;) Vi snakker MI 9 MB!!!!!!

    Bakplater.jpg


    Huldra Hurtigruta.jpg


    Huldra hviler.jpg


    Huldra gliser.jpg


    Huldra ser dobbelt.jpg


    Print til mono.jpg


    RM gliser.jpg


    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Tror Huldra57 virkelig har noe å se frem til ;)

    Mvh.
    Maxtor
    Huldra57 synes de låter fantastisk, før henting. Ekte og storveies psykoakustikk mao :)

    Her har jeg altså i hver blokk 2 stk trafoer fra MI 10SE, samt 4stk 47 000 uF rifa fra en vanlig stereo MI9.

    Lave impedanser ønskes velkommen til Huldras Hule .......
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.097
    Antall liker
    11.110
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har dimensjonene (hbd) på frontplaten til MOSFET, MI 10.1SE og MI 9?

    :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har dimensjonene (hbd) på frontplaten til MOSFET, MI 10.1SE og MI 9?

    :)
    Hei Hans Erik!

    Jeg vet ikke om du er ute etter tykkelsen på frontplatene, men ellers står alle vitale mål i maxtors utmerkete MI-sider:

    Siden om MUSICAL INNOVATION

    Mvh Salty

    (Hvis du er ute etter tykkelsen på frontplatene, kan jeg alltids måle på min MI 9 og MI 10.1 SE. Mosfet har jeg ikke lenger.)
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Stille før stormen...? :confused:

    Huldra venter tålmodig på stormen.

    RM er på tur. MI 9 MONOBLOKK hentes nok fredag.

    Venter tålmodig på MI11, som maxtor leverer når familie og fritidssysler gir rom for det.

    mth ( med tålmodig hilsen) Huldra, hjemkommen, og uthvilende :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn