Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Dette var litt av noen beist Huldra57. Du burde være klar for det meste her selv om høyttalerne kommer med truck! Hehe. Tøfft!! :D
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Huldra tålmodig, veeelll...

    Ingen hemmelighet at jeg er samler.

    Tandberg har jeg tapetsert kjellerstua med.
    sølvsuper 1 til 12
    huldra 1 til 12

    Noen som skjønner tegninga ? ;)

    Finnes det et MI MUSEUM eller får jeg æren av å starte et MIseum..... ....?

    Sentralt ; Oslo
    tid ; ja
    lidenskap ; ja
    penger ; tja til nei pr nå, det gikk en del til bl.a. MI9 MONOBLOKK
    Vilje; ja
    plass; ja, kan ryddes :)
    2 lytterom og stue, med gjestfi frue.....

    Er i tilfellet avhengig av donorer, selgere av eldre modeller...

    Eller finnes det allerede en komplett samling MI ?
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Dette var litt av noen beist Huldra57. Du burde være klar for det meste her selv om høyttalerne kommer med truck! Hehe. Tøfft!! :D
    Oohhh happy goodness !

    Tror du er tankeleser jeg tyan !!!

    Jeg sendte nettopp en pm til kompis Pilsern om et ønske, i framtida, å kople hans IMF 80 opp på blokkene , (MI9 MB).

    Det vil være en drøm for oss retrofile , skrev jeg......

    Imf ene er store som kjøleskap. Har du et bilde Pilsern av Buske rud (han klipper hekken).?

    Har du truck tyan ?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Stille før stormen...? :confused:

    Huldra venter tålmodig på stormen.

    RM er på tur. MI 9 MONOBLOKK hentes nok fredag.

    Venter tålmodig på MI11, som maxtor leverer når familie og fritidssysler gir rom for det.

    mth ( med tålmodig hilsen) Huldra, hjemkommen, og uthvilende :)

    Hallo Huldra og beklager at overleveringen er noe forsinket - sliter litt med å finne transport........Men satser på at det ordnes snart. Ventetid er ikke moro :(

    Mvh.
    Maxtor
     

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Jeg er nok litt lik deg der Huldra57. Liker ikke å selge. Istedet rullerer jeg litt på komponentene. Så er det jo litt avveksling også. Jeg ser at kabinettene på monoblokkene dine har et annet utseende. Er dette ny design fra RM?

    Edit: Dessverre Huldra57 så har jeg ikke tilgang til truck. ;) Litt av noen sværinger de IMF høyttalerne! De bassene ligner forresten veldig på KEF elementer.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da er MI 11 tatt med på en liten luftetur til Ullevål og avventer ankomsten av Huldra57. Tror begge gleder seg :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.900
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Det blir spennende å lese rapporten fra Huldra57!

    De MI9 monoblokkene ser helt rå ut... :cool:

    Mvh Salty
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Siggerud
    Da er MI 11 tatt med på en liten luftetur til Ullevål og avventer ankomsten av Huldra57. Tror begge gleder seg :)

    Mvh.
    Maxtor
    OT ( overtid, ikke off topic! ) ikveld, men imorgen eller torsdag ankommer nok en MI preamp Langhus. Ennå mer å glede seg til.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da er MI 11 tatt med på en liten luftetur til Ullevål og avventer ankomsten av Huldra57. Tror begge gleder seg :)

    Mvh.
    Maxtor
    OT ( overtid, ikke off topic! ) ikveld, men imorgen eller torsdag ankommer nok en MI preamp Langhus. Ennå mer å glede seg til.

    Og gjett hvem som gleder seg til det? :rolleyes:

    Mvh.
    Maxtor
     

    mwt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Innlegg
    294
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    dette blir spennende å høre på huldra57 :) men en ting lurer jeg på: er det 2 stk stereo forsterkere som skal brokobles? det er et par høyt utganger i hver boks -dvs 2 stk Dual monoblock = 4 kanaler :) men bare en balansert inngang i hver block => brokobling -eller?

     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    11.297
    Torget vurderinger
    10
    Jeg trenger noe som matcher min svarte First Watt:

    http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt6/hero_intro1.jpg

    Frontplaten er 430*130*12

    Har dialog med RM om en MI-Special som kan drive paralellkoblede JBL 15 tommere med stålkontroll fra 600 hz og nedover. Enten 2 eller 4 kanaler.

    Innspill?


    Noen som har dimensjonene (hbd) på frontplaten til MOSFET, MI 10.1SE og MI 9?

    :)
    Hei Hans Erik!

    Jeg vet ikke om du er ute etter tykkelsen på frontplatene, men ellers står alle vitale mål i maxtors utmerkete MI-sider:

    Siden om MUSICAL INNOVATION

    Mvh Salty

    (Hvis du er ute etter tykkelsen på frontplatene, kan jeg alltids måle på min MI 9 og MI 10.1 SE. Mosfet har jeg ikke lenger.)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.900
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har nettopp målt frontplatene mine:
    MI 10.1 SE: 460 * 110 * 10 mm.

    MI 9 sin frontplate er vesentlig større:
    MI 9: 520 * 180 * 15 mm.

    Mvh Salty


    Jeg trenger noe som matcher min svarte First Watt:

    http://www.6moons.com/audioreviews/firstwatt6/hero_intro1.jpg

    Frontplaten er 430*130*12

    Har dialog med RM om en MI-Special som kan drive paralellkoblede JBL 15 tommere med stålkontroll fra 600 hz og nedover. Enten 2 eller 4 kanaler.

    Innspill?


    Noen som har dimensjonene (hbd) på frontplaten til MOSFET, MI 10.1SE og MI 9?

    :)
    Hei Hans Erik!

    Jeg vet ikke om du er ute etter tykkelsen på frontplatene, men ellers står alle vitale mål i maxtors utmerkete MI-sider:

    Siden om MUSICAL INNOVATION

    Mvh Salty

    (Hvis du er ute etter tykkelsen på frontplatene, kan jeg alltids måle på min MI 9 og MI 10.1 SE. Mosfet har jeg ikke lenger.)
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    20.195
    Antall liker
    11.297
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje 2 stk MI 10.1 SE hadde vært noe for meg 4x60 watt AB :cool:

    En kanal pr 15 tommer (8 ohm)? Utfordringen er at bassene mine får en god del EQ så følsomheten blir nok nede i 90 db området pr stk.
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    dette blir spennende å høre på huldra57 :) men en ting lurer jeg på: er det 2 stk stereo forsterkere som skal brokobles? det er et par høyt utganger i hver boks -dvs 2 stk Dual monoblock = 4 kanaler :) men bare en balansert inngang i hver block => brokobling -eller?

    Hei mr Pndjou alias mwt :) hyggelig å se deg på tråden her!

    Det er brokopla MI 9 i balansert kopling. Pluss mye større strømforsyning. Det du ser på bildet her er bare oppstillte deler, før montering.

    Det er 2 sett Wbt ht utganger, for biwiring. Tror jammen RM er synsk, for i går kjøpte jeg to passive basskasser :)

    Gleder meg til å se ditt blide ansikt mwt. Blidere blir det når du får høre Bliss på dette her ;)

    Mvh Arild
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Jeg er nok litt lik deg der Huldra57. Liker ikke å selge. Istedet rullerer jeg litt på komponentene. Så er det jo litt avveksling også. Jeg ser at kabinettene på monoblokkene dine har et annet utseende. Er dette ny design fra RM?

    Edit: Dessverre Huldra57 så har jeg ikke tilgang til truck. ;) Litt av noen sværinger de IMF høyttalerne! De bassene ligner forresten veldig på KEF elementer.
    Hei igjen tyan. Da må du spare til truckførerbevis og truck ;)

    Tror det er Kef basser ja. Imf lagde vel ikke elementer sjøl ?

    Bilder av Imf ventes fra Pilsern av Buskerud
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Endelig en sjelefrende , salg er for pyser :) ( tyan)

    Kabinettene er kinaprodukter, eloksert og gravert i kjent RM stil.


    Spennende dager m the Blocks og
    mi 11 fra Max kar Maxtor :)

    MI HILSEN fra huldra liitt medtatt på senga, etter prøvekjøring av bil, må bestikke kona snart så det ikke blir full innkjøpsstopp :)
     
    Sist redigert:

    Pilsern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.751
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    35
    Jeg er nok litt lik deg der Huldra57. Liker ikke å selge. Istedet rullerer jeg litt på komponentene. Så er det jo litt avveksling også. Jeg ser at kabinettene på monoblokkene dine har et annet utseende. Er dette ny design fra RM?

    Edit: Dessverre Huldra57 så har jeg ikke tilgang til truck. ;) Litt av noen sværinger de IMF høyttalerne! De bassene ligner forresten veldig på KEF elementer.
    Hei igjen tyan. Da må du spare til truckførerbevis og truck ;)

    Tror det er Kef basser ja. Imf lagde vel ikke elementer sjøl ?

    Bilder av Imf ventes fra Pilsern av Buskerud
    imf.jpg


    :cool:
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og da har Petre vært innom med denne Guru-kreasjonen:

    MAS MI Edition.jpg


    Et Metaxas Audio kabinett med MI-deler på innsiden......Gleder meg til lytting :) Den står nå koblet til og varmes opp.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Jeg er nok litt lik deg der Huldra57. Liker ikke å selge. Istedet rullerer jeg litt på komponentene. Så er det jo litt avveksling også. Jeg ser at kabinettene på monoblokkene dine har et annet utseende. Er dette ny design fra RM?

    Edit: Dessverre Huldra57 så har jeg ikke tilgang til truck. ;) Litt av noen sværinger de IMF høyttalerne! De bassene ligner forresten veldig på KEF elementer.
    Hei igjen tyan. Da må du spare til truckførerbevis og truck ;)

    Tror det er Kef basser ja. Imf lagde vel ikke elementer sjøl ?

    Bilder av Imf ventes fra Pilsern av Buskerud
    Vis vedlegget 140969

    :cool:

    Imf, ja, de der i bra stand, og Skikkelig front end, pre og amp, så er det duket for morro!
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Mens Huldra venter på at Pilsern skal kjøre inn (til byen) The Blocks kooser han seg med det han har tilgjengelig av MI :)
     

    Vedlegg

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    PS ; Det står en annen sak i bunn av stabelen, det er bare for å få et ekte svensk underlag ;)

    Kvelden er disig. Huldras briller fungerer ei, eller muligens er det selve øynene som er tåkete. Bliss spiller i natten, og venter at mr Pndjou skal arrivere for å høre sinne favoritter på MI 11 og MI 10.1 Special Edition (Huldra Edition, lagt på skreddersøm :) )
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: mwt

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Huldra har tørket briller og øyne....

    det ER Ipad New, som lager tåken.

    Btw ; Lyden er mer enn klar nok nå som MI 12 (i MI 6mk 2 kabinett ) er bytta ut foreløpig med MI 11, som Maxtor var så vennlig å overlevere i går ved Ullevål....


    Mvh ; den som låner han har, foreløpig.
     

    Vedlegg

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Huldra har tørket briller og øyne....

    det ER Ipad New, som lager tåken.

    Btw ; Lyden er mer enn klar nok nå som MI 12 (i MI 6mk 2 kabinett ) er bytta ut foreløpig med MI 11, som Maxtor var så vennlig å overlevere i går ved Ullevål....


    Mvh ; den som låner han har, foreløpig.
    Interessant å høre noen intrykk av MI 11 etterhvert. :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og da har Petre vært innom med denne Guru-kreasjonen:

    Vis vedlegget 141129

    Et Metaxas Audio kabinett med MI-deler på innsiden......Gleder meg til lytting :) Den står nå koblet til og varmes opp.

    Mvh.
    Maxtor
    Hvordan synes du denne er i forhold til den første, da? Det er jo to helt forskjellige dyr.

    Hallo Petre.

    Jeg har foreløpig kun hatt kort tid med Metaxas Audio "Guru Edition". Det ble litt bakrunnslytting i går koblet opp til din Metaxa Audio Iraklis "Guru Edition" effekttrinn. Men det jeg kunne høre falt bedre i min smak enn MI 1. Dette går på klang, klangfarger, oppløsning og luft. Den står fortsatt til oppvarming og noen flere inntrykk kommer etterhvert.

    Dog ser det foreløpig ut til at Metaxas-varianten av pre'en passer mine preferanser best :) Skal bli morsomt å teste den sammen med min MI 10.1 SE.

    Hvordan er det med MI 10.1 SE? Har du fått dannet deg et stabilt inntrykk?

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Huldra har tørket briller og øyne....

    det ER Ipad New, som lager tåken.

    Btw ; Lyden er mer enn klar nok nå som MI 12 (i MI 6mk 2 kabinett ) er bytta ut foreløpig med MI 11, som Maxtor var så vennlig å overlevere i går ved Ullevål....


    Mvh ; den som låner han har, foreløpig.
    Interessant å høre noen intrykk av MI 11 etterhvert. :)
    Kommer tyan...

    Førsteinntrykk er :)

    Mvh Huldra
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Siggerud
    Og da har Petre vært innom med denne Guru-kreasjonen:

    Vis vedlegget 141129

    Et Metaxas Audio kabinett med MI-deler på innsiden......Gleder meg til lytting :) Den står nå koblet til og varmes opp.

    Mvh.
    Maxtor
    Hvordan synes du denne er i forhold til den første, da? Det er jo to helt forskjellige dyr.

    Hallo Petre.

    Jeg har foreløpig kun hatt kort tid med Metaxas Audio Guru Edition. Det ble litt bekrunnslytting i går koblet opp til din Metaxa Audio Iraklis Guru Edition effekttrinn. Men det jeg kunne høre falt bedre i min smak enn MI 1. Dette går på klang (oppfattet denne som noe "lysere" enn MI 1), noe bedre oppløsning enn MI 1 og luft i lydbildet.

    Den står fortsatt til oppvarming og noen flere inntrykk kommer etterhvert. Men foreløpig ser det definitivt ut til at Metaxas-varianten av pre'en passer mine preferanser bedre enn MI 1'en :) Skal bli morsomt å teste den sammen med min MI 10.1 SE - tror fort det kan bli en flott match.

    Hvordan er det med MI 10.1 SE? Har du fått dannet deg et stabilt inntrykk?

    Mvh.
    Maxtor
    Du bør nok få litt tid på deg, til å høre begge med din egen forsterker, MI-10. Inntrykket KAN endre seg da. Jeg liker MI-10 SE svært godt, det er rett og slett en kjempegod forsterker som klarer det meste like godt, på enkelte felt bedre enn MI-9, bortsett fra at sistnevnte er mektigere i dypbassen. Dog, når man presser den ved å spille uforsvarlig høyt får den åndenød. Den mister noe av kontrollen i bassområdet, og det flyter ut litt. Mine 15'' bassere er ikke så tungdrevne, men det krever likevel en god del å holde de i ørene ved skikkelige pådrag. Her orker MI-9 mer. Men man skal spille HØYT før fenomenet opptrer, så det blir neppe noe egentlig problem for noen. Alt i alt, toppkarakter fra meg.
     

    DrPaasan

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    20
    Antall liker
    4
    PS ; Det står en annen sak i bunn av stabelen, det er bare for å få et ekte svensk underlag ;)

    Kvelden er disig. Huldras briller fungerer ei, eller muligens er det selve øynene som er tåkete. Bliss spiller i natten, og venter at mr Pndjou skal arrivere for å høre sinne favoritter på MI 11 og MI 10.1 Special Edition (Huldra Edition, lagt på skreddersøm :) )
    Dette ser ut som mange timer gøy! :)
    Ser ML 380S er tilbake i anlegget ditt; solgte ikke du den for litt siden? Uansett, det hadde vært veldig gøy å høre hvilke inntrykk du gjør deg mellom 380S og MI 11 :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

    Petre: Eg meiner å hugse at du oppgraderte din MI 9 hos RM med "MI 10.1-teknologi". Men har du også fått AGSS internt i din MI 9? Eg berre spør sidan du skriv at du opplever MI 10.1 (SE) som meir oppløyst enn din MI 9.

    Men uansett så har du jo ein MI 9.1 snart i stova...;)


    Her i huset så har eg endelig fått tid til å koble inn Whistler Coanda i anlegget her, og det gjorde seg absolutt!

    Svartare bakgrunn og betre utklinging på instrumenta, meir nyansert bass og meir smekk i skarptrommene - betre oppløysing rett og slett! Så dei blir værande! Ikkje natt og dag i forskjell, men absolutt høyrbart! Ein liten divisjon opp rett og slett.

    Så vidt eg hugsar, så er hovedledaren i Whistler Coanda av sølv, mens mine pensjonerte Black Magic Revelation ikkje har sølv i seg. Kanskje det er der forklaringa ligg?

    Mvh Arild
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    PS ; Det står en annen sak i bunn av stabelen, det er bare for å få et ekte svensk underlag ;)

    Kvelden er disig. Huldras briller fungerer ei, eller muligens er det selve øynene som er tåkete. Bliss spiller i natten, og venter at mr Pndjou skal arrivere for å høre sinne favoritter på MI 11 og MI 10.1 Special Edition (Huldra Edition, lagt på skreddersøm :) )
    Dette ser ut som mange timer gøy! :)
    Ser ML 380S er tilbake i anlegget ditt; solgte ikke du den for litt siden? Uansett, det hadde vært veldig gøy å høre hvilke inntrykk du gjør deg mellom 380S og MI 11 :)

    Hallo mr. Dr. paasan !

    Jeg føler meg veldig priviligert, som kan ha flere lytterom og forsterkere i mitt enkle rekkehus .....

    Det handler om prioriteringer, og et langt liv i sparsommelighet.

    ML 380S ble solgt litt for fort.... Så kompis MIshus og jeg bestemte oss for at kjøperen ikke fortjente å ha en så fin Levinson...
    vi tok en tur opp i kollen eller deromkring.

    Mao ; man kødder ikke med oss ;)

    Jeg har hatt lite tid til musikk siste dagene, men nå ryddes det for besøk av Pilsern og mwt, ser det ut til.

    Hyggelig å dele denne hobbyen med reale og kunnskapsrike karer !

    Mvh Huldra, som såvidt har spilt på MI 11. Og det virker særdeles lovende, over forventningene faktisk...
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Siggerud
    :D
    Heisann!

    Petre: Eg meiner å hugse at du oppgraderte din MI 9 hos RM med "MI 10.1-teknologi". Men har du også fått AGSS internt i din MI 9? Eg berre spør sidan du skriv at du opplever MI 10.1 (SE) som meir oppløyst enn din MI 9.

    Men uansett så har du jo ein MI 9.1 snart i stova...;)

    Mvh Arild
    Nei...jeg gjorde ikke det. Men jeg kan ha luftet tanker rundt det, t.o.m. ytret ønske om å upgrade 9'ern. Jeg, gamle mannen husker jo ikke stort lenger enn snoppen rekker, ( og det er ikke særlig langt! ) men det er mulig en av flere samtaler med RM om temaet kulminerte med at jeg bestilte 9.1 istedet.
    Og plutselig en dag står den i stua. ( Forsterkeren, altså. ) :p
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    614
    Heisann!

    Petre: Eg meiner å hugse at du oppgraderte din MI 9 hos RM med "MI 10.1-teknologi". Men har du også fått AGSS internt i din MI 9? Eg berre spør sidan du skriv at du opplever MI 10.1 (SE) som meir oppløyst enn din MI 9.

    Men uansett så har du jo ein MI 9.1 snart i stova...;)


    Her i huset så har eg endelig fått tid til å koble inn Whistler Coanda i anlegget her, og det gjorde seg absolutt!

    Svartare bakgrunn og betre utklinging på instrumenta, meir nyansert bass og meir smekk i skarptrommene - betre oppløysing rett og slett! Så dei blir værande! Ikkje natt og dag i forskjell, men absolutt høyrbart! Ein liten divisjon opp rett og slett.

    Så vidt eg hugsar, så er hovedledaren i Whistler Coanda av sølv, mens mine pensjonerte Black Magic Revelation ikkje har sølv i seg. Kanskje det er der forklaringa ligg?

    Mvh Arild
    Alle lederene i COANDA er i sølv. (Til og med jordlederen i den balanserte versjonen. Denne er av flatsølv.)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Heisann!

    Petre: Eg meiner å hugse at du oppgraderte din MI 9 hos RM med "MI 10.1-teknologi". Men har du også fått AGSS internt i din MI 9? Eg berre spør sidan du skriv at du opplever MI 10.1 (SE) som meir oppløyst enn din MI 9.

    Men uansett så har du jo ein MI 9.1 snart i stova...;)


    Her i huset så har eg endelig fått tid til å koble inn Whistler Coanda i anlegget her, og det gjorde seg absolutt!

    Svartare bakgrunn og betre utklinging på instrumenta, meir nyansert bass og meir smekk i skarptrommene - betre oppløysing rett og slett! Så dei blir værande! Ikkje natt og dag i forskjell, men absolutt høyrbart! Ein liten divisjon opp rett og slett.

    Så vidt eg hugsar, så er hovedledaren i Whistler Coanda av sølv, mens mine pensjonerte Black Magic Revelation ikkje har sølv i seg. Kanskje det er der forklaringa ligg?

    Mvh Arild

    Hallo Arild.

    Jeg har lest en del og hørt en del om Whistler Coanda og skjønner at samtlige som har byttet ut sine eksisterende kabler med Whistler kun har lovord å komme med. Hva er prislappen på et sett med Whistler Coanda (RCA)?

    Har selv gode erfaringer ved å gå fra kobber til sølv i signalveien. Det hele begynte med Audio Synthesis SilverBlue SQ, men for øyeblikket benytter jeg egenproduserte sølvkabler (sølvlegerte kobberledere) med stort hell. Men......(og det er det alltid) - nå har jeg veldig lyst til å prøve ferdigproduserte kabler opp mot mine egne.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har ellers tatt meg fri fra arbeidet i dag etter en lang periode med tidkrevende datamigrering fra morgen til kveld - nå ser det ut til at alt er på plass. Benytter dagen i dag til å lytte til 2 lekkerbiskner jeg har fått låne av Petre (kjernekar):

    MI 1 HFS.jpg


    En MI 1 som jeg har forstått ikke er standard MI 1 - her er det vesentlig større ekstern PSU enn originalt. Denne bryner seg opp mot følgegnde:

    MI 6 HFS.jpg


    Etter hva jeg kan se av printet dreier dette seg om en MI 6 i et Metaxas Audio kabinett.

    Seriøs lytting finner sted!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.732
    Antall liker
    1.231
    Sted
    Siggerud
    Lekre bilder, maxtor! Som du ser er det ganske så forskjellige konstruksjoner.
    Edit: MI6/Metaxaen har jo i god RM-tradisjon en solid klump av en PSU, den også. Betraktelig større enn hva Metaxaen kunne skilte med, den gangen den ennå var en Metaxa.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Lekre bilder, maxtor! Som du ser er det ganske så forskjellige konstruksjoner.

    Hallo Petre og takk for sist :)

    Det er som du sier ganske forskjellige kosntruksjoner. Og det gjenspeiler seg i musiseringen også! Etter ganske intensiv lytting siden kl. 0800 i dag begynner jeg å forme meg et bilde som divergerer mot det jeg opprinnelig hadde fått inntrykk av......

    Mer om dette om litt ;)

    Mvh.
    Maxtor
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn