Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei QWERT

Det er noen i tråden her,som har rimlige tungdrevne høyttalere.
    Jeg har aldri hørt de har klaget over hverken dynamikk eller lydtrykk?
    Du må gjerne fortelle oss andre om dine (dårlige) erfaringer?

Hei Petre

Salty Dog har avtale om og hente sin MI-9.1 i kveld kl19!
    Kanskje er det din tur neste gang?

Hei Sandli1

Den nye MI-9.1 koster 45K.

Mvh
    OPS

Sist redigert:

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Glem MI forsterkere til tungdrevende ht. hvis du liker å spille høyt. Alle MI forsterkere låter som "fløte" og uten liv.
    Interessant observasjon! I hvilke(n) setting(er) har du opplevd det? Jeg lytter til Audio-Tronic Point One ( følsomhet rundt 86/dB/w ) via MI-10 og 11 as we speak, og livløst er
    vel noe av det siste jeg ville kalt det, selv om max lydtrykk er noe begrenset av naturlige årsaker. Den lille 10ern virker ikke å ha noe problem med fasevinkler, men for ennå mer tungdrevne ting finnes jo storebrødrene.

Edit: Ikke mange dagene siden jeg koblet ned Pioneer HPM-1100 ( oppgitt følsomhet 92,5 dB ) og den lille MI-10 fikk faktisk disse i HiFi-sammenheng nesten håpløse japanske dunkekassene til å spille ganske fint selv på mer sart musikk, bedre enn noen annen effektforsterker jeg har prøvd på de, inkl Mi-10SE ( +? ) og MI-9! Og gjett om det rocker når man drar på litt!

Sist redigert:

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    På Magnepan ble det ikke nok effekt og liv hos meg.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    666
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Glem MI forsterkere til tungdrevende ht. hvis du liker å spille høyt. Alle MI forsterkere låter som "fløte" og uten liv.
    Dette er noke av det mest tullete eg har høyrt! Her spiller det i alle fall superstramt, og det er krefter nok til å "bunne" elementa før kl. 11 på volumkontrollen.
    Men fortell gjerne kva MI/høytaler-kombo du har høyrt som har gitt eit slikt lydbilde. EDIT: Eg har ikkje høyrt MI på Magnepan, men det eg har høyrt av Magnepan (bl.a m/Hegel) var relativt flatt og uten "makro"-liv. Mikrodetaljer var dei imidlertid ganske bra på.

Sandli1 - med ditt budsjett (og høytalere) så trur eg at MI 9.1 må da være midt i blinken!! Så berre å stille seg i kø no som RM har komme i gang med produksjonen av disse!!

Salty - du må være snar å koble opp, og fortelle oss kva du opplever!!

Mvh Arild

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei QWERT

Jeg forstår godt at det ikke ble noe "liv" i musikken,når effekten blir for "liten".
    Alle snakker om nye ting som kommer. Ikke om eksisterende (forsterkere).
    Det skulle overraske meg om den nye MI-9.1 på 2x80w i klA ikke skulle drive dine Magnepan til lydtrykk som de fleste
    av oss ikke ville like. Riktignok er nok de fleste av oss rundet de 50.
    Hvis ikke det skulle bli tilstrekkelig,tror jeg kanskje du bør bytte høyttalere?

Mvh
    OPS

DrPaasan

Medlem
    Ble medlem
    31.01.2012
    Antall liker
    4
    Magnetostater, og Elektrostater for den saks skyld, trenger vel i utgangspunktet ikke så voldsomme mengder effekt, men derimot litt forvrengning (også kalt "farge") gjør de god nytte av siden de er så kjappe i utgangspunktet. En kjapp og presis transistorforsterker som ikke tilfører så mye på slike ht kan dermed fort oppleves som livløs av enkelte.. Ikke uten grunn at elektrostatfolket i stor grad sverger til rør-effekter! Men igjen, der er også den andre "skolen". :)

Når det gjelder tungdrevne HT klarer MI seg helt fint, men det er tross alt forskjell på "tungdrevne" også! Kappa 9.2i er ikke så skrekkinngytende å drive, men den originale Kappa 9 derimot! Først og fremst på grunn av lav impedans..

Jeg har i dag et par Infinity Renaissance 90. De er på papiret ikke ekstremt tungdrevne, men de har de kjappe watkins 10" i trykkammer og noen store båndelementer som på ett eller annet vis krever enormt av en forsterker. Min MI Mosfet (2x160w a/b(?)) er ikke i stand til utrette noe som helst på disse. I stedet har jeg en 2x350w malminifisert Parasound som driver de fantastisk. Akkurat hvorfor Mosfeten ikke klarer det mens parasounden gjør, vet jeg ikke, men det har i alle tilfelle ikke bare med watt å gjøre.

JørgenK

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    84
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    MI 9 har ihvertfall stålkontroll på mine Magnepan mg 12. Jeg har ikke hatt noe behov for å tømme den for effekt. Lydnivået ligger på +/- 90 db med volumknotten på ca kl 11 (målt med billig dbmåler fra Dynabel). Jeg synes det er helt ok, til tross for at jeg har 16 år igjen før jeg runder 50.....

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei DrPaasan

Mangnestater trenger mye effekt,fordi magnetstyrken er relativt liten i forhold til vekten av membranet.
    Lasten derimot er relativ enkel (resistivt).

Elektrostater derimot er en helt annen last. Den er kapasativ,dvs. den er som en kondensator.
    Impedansen endres hele tiden med frekvens,noe som krever MYE av forsterkeren.
    En av grunnene til at mange foretrekker rør forsterkere på Elektrostater er at du slipper transformator i mellom
    høyttalerene og forsterker.
    Spenningen i en transistorforsterker er MYE lavere enn spenningen Elektrostatene trenger,for å drives.
    Fasevikler i denne last er drepende for mange transistorkonstruksjoner.
    Håper dette er litt "oppklarende"?

Mvh
    OPS

DrPaasan

Medlem
    Ble medlem
    31.01.2012
    Antall liker
    4
    Takker for oppklaringen, OPS. Jeg trodde årsaken til at de ofte er vanskelige først og fremst lå i impedans og ellers "ustabil" last, og at det egentlig ikke var effekt per se de trengte, but I stand corrected :)

K

Khanate

Gjest
    Hm, jeg har ikke sett mange oppsett med rør og elektrostater hvor det ikke er transformatorer involvert. I normale fall ville dette innebære at innehaveren plukker ut transformatorene i høyttalere samt utgangstrafoer fra effektforsterkeren. Mange ville kvie seg for å gjøre noe slikt. Uansett, ideen er ikke dum, og det finnes eksempler at dette er gjort. Eventuelt burde man kunne klare seg med en trafo i signalkjeden for impedansmach mellom forsterker og ESL.

Vet ikke om det finnes noen kommersielle alternativer uten trafoer tilgjengelig i dag. Men Beveridge leverte vel et system i sin tid med innebygd rørforsterker.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Hm, jeg har ikke sett mange oppsett med rør og elektrostater hvor det ikke er transformatorer involvert. I normale fall ville dette innebære at innehaveren plukker ut transformatorene i høyttalere samt utgangstrafoer fra effektforsterkeren. Mange ville kvie seg for å gjøre noe slikt. Uansett, ideen er ikke dum, og det finnes eksempler at dette er gjort. Eventuelt burde man kunne klare seg med en trafo i signalkjeden for impedansmach mellom forsterker og ESL.

Vet ikke om det finnes noen kommersielle alternativer uten trafoer tilgjengelig i dag. Men Beveridge leverte vel et system i sin tid med innebygd rørforsterker.
    OTL-forsterkere?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Khanate

Audio-Tronic hadde direkte koblete elektrostater+noen Amerikanske.
    Begynner å bli gammel,så jeg husker dessverre ikke sånn som før?
    Mener også å"huske"at det er laget direktedrevne rørforsterkere til hodetelefoner?

Mvh
    OPS

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Skal vel ikke hevde å ha den mest dyptgående tekniske innsikt i denne diskusjonen, men for meg handler et godt anlegg om musikk og god reproduksjon av denne. Hos meg har jeg benyttet både MI Mosfet og nå MI 10.1 SE og dette er to svært gode musikkformidlere men som likevel er ganske forskjellige. Jeg savner Mosfet sin solide kontroll nedover på mine 86dB ProAc 2,5 kloner, men der stopper det. MI 10.1 SE er noe "slankere" nedover (egentlig til det bedre kanskje), men mellomtone og topp er en klasse for seg og meget oppløst og fyldig og en skikkelig musikkformidler.. At den er 25 watt klasse A eller 60 watt klasse AB spiller ingen rolle for meg - dette spiller meget bra i mine ører og mange som har hørt mitt enkle oppsett er sikkert enig i den påstanden. Som diskusjonen over henspeiler vil jeg si at ren MI 10 må være helt glimrende til de mer lettdrevne HT, mens MI 10.1 SE må være det beste valget om du har en "tungdreven" stativhøyttaler eller en enkel gulvstående.. MI 9 og MI 9.1 er nok kapable til et svært bredt segment av høyttalere, både av den tungdrevne og den lettdrevne arten.. MI 9 spilte fortryllende på mine kloner da jeg selv hadde den på hjemlån for en tid tilbake, med Mosfet sin kraft nedover og MI 10.1 oppover - en nydelig forsterker rett og slett.. Tør ikke å tenke på hvordan nye MI 9.1 vil spille!

Likevel er det noe med rørsluttrinn som tiltaler meg. I mitt oppsett spiller Quicksilver Mid Mono marginalt bedre enn MI 10.1 SE på alle parametre..

mvh
    lassemann

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Magnetostater, og Elektrostater for den saks skyld, trenger vel i utgangspunktet ikke så voldsomme mengder effekt, men derimot litt forvrengning (også kalt "farge") gjør de god nytte av siden de er så kjappe i utgangspunktet. En kjapp og presis transistorforsterker som ikke tilfører så mye på slike ht kan dermed fort oppleves som livløs av enkelte.. Ikke uten grunn at elektrostatfolket i stor grad sverger til rør-effekter! Men igjen, der er også den andre "skolen". :)

Når det gjelder tungdrevne HT klarer MI seg helt fint, men det er tross alt forskjell på "tungdrevne" også! Kappa 9.2i er ikke så skrekkinngytende å drive, men den originale Kappa 9 derimot! Først og fremst på grunn av lav impedans..

Jeg har i dag et par Infinity Renaissance 90. De er på papiret ikke ekstremt tungdrevne, men de har de kjappe watkins 10" i trykkammer og noen store båndelementer som på ett eller annet vis krever enormt av en forsterker. Min MI Mosfet (2x160w a/b(?)) er ikke i stand til utrette noe som helst på disse. I stedet har jeg en 2x350w malminifisert Parasound som driver de fantastisk. Akkurat hvorfor Mosfeten ikke klarer det mens parasounden gjør, vet jeg ikke, men det har i alle tilfelle ikke bare med watt å gjøre.
    Kappa 9.2i er ikke de verste nei, men de krever endel mer enn de ht jeg bruker til daglig. (Triangle Antal ex)
    Men lyst til å prøve kappa, tror de kan spille bra med bedre effekt ift det jeg har nå..

mvh

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Nyheter fra Casa Malmin:

Min MI 9.1 er klar for avhenting! ;)

Men dessverre er jeg forhindret fra å hente den i kveld...

I morgen formiddag kl 11 stikker jeg innom for å hente forsterkeren. Er rimelig spent, ja...

Mvh Salty

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Jeg og RM ble enige, Så en MI10SE er bestilt:) Julepresang til meg selv.
    SE har noe mere krefter og slam en MI10, og Jeg kjøpte ikke CWIII pga at den har så extremt oppløsning, noe som skal ha passet MI10 bedre..

DrPaasan

Medlem
    Ble medlem
    31.01.2012
    Antall liker
    4
    Kappa 9.2i er ikke de verste nei, men de krever endel mer enn de ht jeg bruker til daglig. (Triangle Antal ex)
    Men lyst til å prøve kappa, tror de kan spille bra med bedre effekt ift det jeg har nå..
    En ting er i hvert fall sikkert når det gjelder gamle, store infinity ht: Jo kraftigere og mer kapabel forsterker, jo mer får du ut av dem :)

Det hadde vært gøy å høre om hva en MI9.x-variant ville ha fått til med disse Kappaene (eller mine Ren90 for den saks skyld)... Noen som har noen erfaringer å dele?

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1

OTL-forsterkere?
    Skal vel ikke påstå jeg kan noe som helst om det, men en håndfull OTL-forsterkere bør man kunne ramse opp:
    Atmasphere, Transcendent, Graaf, Futterman, Navison samt en del mer ukjente japanske ting. SÅ uvanlige er de da ikke.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

Salty Dog har avtale om og hente sin MI-9.1 i kveld kl19!
    Kanskje er det din tur neste gang?

Mvh
    OPS
    Da kan det virke som det mot alle odds blir jul i år også! Jeg håper og tror jeg får grunn til å innfinne meg i Hokksund i samme ærend i nær fremtid nå som 9.1'ene har begynt å trille ut av Casa Malmin.

K

Khanate

Gjest

OTL-forsterkere?
    Skal vel ikke påstå jeg kan noe som helst om det, men en håndfull OTL-forsterkere bør man kunne ramse opp:
    Atmasphere, Transcendent, Graaf, Futterman, Navison samt en del mer ukjente japanske ting. SÅ uvanlige er de da ikke.
    Her har du et poeng ja. Jeg ser at på Home så anbefales flere av de du OTLene du nevner.

For ordens skyld, min påstand kom som en følge av dette utsagnet: Sitat: "En av grunnene til at mange foretrekker rør forsterkere på Elektrostater er at du slipper transformator i mellom høyttalerene og forsterker." sitat slutt. Jeg tolket vel dette som at det ikke var transformator i signalkjeden, men antagelig var det OTL Hifipuristen hadde i tankene.

Uansett, med tanke på impedansmach så virker det jo smart å integrere en rørforsterker med elektrostater slik at man en eller ingen trafo i signalkjeden.

Dæven steike! Disse Transendent Audio greiene ser jo veldig spennende ut. http://www.transcendentsound.com/Transcendent/Products.html

Sist redigert av en moderator:

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller med MI 9 og KAPPA 7. Det låter veldig bra, men må skru opp volumet til mellom 11 og 12 når musikken skal nytes. Stilles volumet på 01 begynner det å bli ubehagelig høyt.... Hadde vært morro og prøvd med gode lettdrevne høytalere som jeg ser mange her bruker. FORSLAG ???

Sist redigert:

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    MI 9.1 er levert!

Ta-daaa...!

Gratulerer_1.jpg

Dette er en merkedag i min (og Musical Innovations) historie: Den første standardversjonen av effektforsterkeren MI 9.1 er levert! ;)
    Jeg svingte innom Casa Malmin i formiddag, og etter en hyggelig samtale kunne jeg bære det første eksemplaret av MI 9.1 inn i bilen.
    Den skal få hedersplassen i kjellerstua etter hvert, men foreløpig blir den plassert på gutterommet. Jeg gleder meg til å få høre den...!

Effekt: 2 x 80W klasse A
    Trafo: 2 x 650 VA
    Kondensatorbank: 8 x 47.000 uF (40V) = 376.000 uF
    Sanken transistorer i utgangstrinnet: 2 x 12 = 24

Mål: 46 x 22 x 42 (bhd)
    Vekt: 37 kg

IMG_1476.JPG

IMG_1477.JPG

IMG_1479.JPG

IMG_1482.JPG

IMG_1483.JPG

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    GRATULERER !!! DEN ER VAKKER !!! DU MÅÅÅÅ INFORMERE OM LYTTEINNTRYKKET NÅ OG DE NESTE 200 TIMENE !!!

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Du store kalkun!!! Jeg bøyer meg i støvet i nesegrus beundring! En skjønnhet, intet mindre. Spill som faan, og del dine inntrykk.
    Det var en champagne verdt.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg og RM ble enige, Så en MI10SE er bestilt:) Julepresang til meg selv.
    SE har noe mere krefter og slam en MI10, og Jeg kjøpte ikke CWIII pga at den har så extremt oppløsning, noe som skal ha passet MI10 bedre..

Gratulerer med en vidunderlig effektforsterker, JLmorten!!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ta-daaa...!

Vis vedlegget 169916

Dette er en merkedag i min (og Musical Innovations) historie: Den første standardversjonen av effektforsterkeren MI 9.1 er levert! ;)
    Jeg svingte innom Casa Malmin i formiddag, og etter en hyggelig samtale kunne jeg bære det første eksemplaret av MI 9.1 inn i bilen.
    Den skal få hedersplassen i kjellerstua etter hvert, men foreløpig blir den plassert på gutterommet. Jeg gleder meg til å få høre den...!

Vis vedlegget 169924

Vis vedlegget 169925

Vis vedlegget 169926

Vis vedlegget 169927

Vis vedlegget 169929

Gratulerer med en innifanden-forsterker, Salty!!!!

En slik skulle man gjerne hatt, ja......:)

Nyt den til fulle og gi oss et vink om lyd etterhvert!

Mvh.
    Maxtor

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.565
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    MI 9,1 ser seriøst bra ut, noe jeg definitivt ville ha testet ut om jeg var i markedet for en ny effekt........................

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer så mye både JLMorten og Salty, kose dere masse i juletiden skjønner jeg :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Forøvrig så trives den preampen du har JLmorten, veldig godt sammen med Klasse A effekt, her får du veldig mye moro fo penga

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.426
    Torget vurderinger
    4
    Den er jo tettpakket av godsaker,
    - blir den like heit som den ser ut som ?

Det rykker til så jævlig i lomeboka at jeg er sjeleglad for å være veldig fornøyd med min MI10.1SE++

Dessuten like greit kanskje at den ikke vil få pusterom i Aavvik-racket mitt.

Legger merke til at RM ikke har brukt sølvtråden fra Kimber. Han planlegger vel litt rom for senere forbedringer.
    Vedder en 10'er på at Salty kommer til å besøke kjellern i Hokksund for å få sølvtråd i amp'en sin og ++ på modelbetegnelsen ;)

Sist redigert:

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    666
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Trane - Kimber AGSS brukast for signal på linjenivå. Det trengs ikkje på MI 9.1, då phono-pluggen er montert direkte på printet.

Men sølvkabel fram til høgtalerterminalane kan jo være interessant...

Mvh Arild

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.560
    Torget vurderinger
    10
    Da må det vel være sølvkabler istedet for print på ladelyttene også da?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Ta-daaa...!

Vis vedlegget 169916

Vis vedlegget 169924

Vis vedlegget 169925

Vis vedlegget 169926

Vis vedlegget 169927

Vis vedlegget 169929
    Gratulerer Salty. Virkelig imponerende -jeg er veeeeldig misunnelig akkurat nå! :rolleyes: Jeg må ta meg en liten dram her i kveld bare for å feire anskaffelsen din. :cool:

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Salty. Virkelig imponerende -jeg er veeeeldig misunnelig akkurat nå! :rolleyes: Jeg må ta meg en liten dram her i kveld bare for å feire anskaffelsen din. :cool:
    En utmerket ide, bjornh, og virkelig et eksempel til etterfølgelse. Jeg tror jeg tar en knøttliten en for å feire, jeg og.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    666
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Da må det vel være sølvkabler istedet for print på ladelyttene også da?
    Tja - kvifor ikkje? Erstatte print med "sølvskinner" då kanskje?;)
    Men misforstå meg rett - eg er jo berre ein sofasynser. Eg har ikkje noko teknisk kunnskap eller belegg for å kunne seie at det er lurt eller ønskelig med noko slikt. Eg har heller ikkje diskutert noko slikt med RM.

Eg har kun erfaring med er utskifting til Kimber AGSS i min MI 9 balansert. Men det var ei oppgradering som var vèl verdt pengane det kosta.
    Det trengs jo som sagt ikkje på ein MI 9.1, der phonopluggen jo er lodda direkte på printet.
    På ein evt MI 9.1 balansert, så vil ein måtte ha ein kabelstump mellom XLR-kontakt og printa. Der vil nok AGSS kunne gjere nytte. Det har eg diskutert med RM. (Ja, har MI 9.1 balansert på ønskelista mi... Men det er laaaaaangt unna ein realitet.)

Mvh Arild

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.905
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Synes den ser veldig flott ut. Et eksempel til etterfølgelse. Ikke noe tull der. Gjennomført og ryddig. Om det låter like bra som det ser ut aner selvsagt ikke jeg :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn