Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• otello

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Antall liker
    113
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    I den forbindelse Salty!!!

Har MI 9.1 blitt husvarm.
    Har husets herre blitt kjent med fremlingen ;)

Mvh
    Otello

Flott innlegg, Petre! Virkelig.

...og da vil jeg i mitt neste innlegg komme tilbake til det som opptar meg mest akkurat nå: MI 9.1.

Mvh Salty

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da starter vi på en ny, blank side... og jeg kan fortsette med terpingen min...

IMG_1476.JPG

Åpenbaringen MI 9.1 fortsetter å imponere meg.

Den spiller med en slik tyngde, luftighet, åpenhet, sammenheng, (jeg kan mange sånne ord...) at det ikke er til å tro!

Jeg høres sikkert ut som en nyfrelst tulling, men det spiller ingen rolle akkurat nå!

Kan noen av dere andre også komme og høre, kanskje jeg er i ferd med å bli gal...? :cool:

Mvh Salty

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    On-Topic:

Ser at Maxtor har vert bekymret for temperaturen på sin MI9! Jeg har selv 4,5cm klaring på toppen av min MI10 og etter at den har stått på noen timer måler jeg opp mot 45`C på toppen av denne ved å legge et digitalt termometer på toppen. Kjøleribbene er enda varmere..!
    Forsterkeren har det ellers åpent i alle retninger!

Noen som har erfaringer og kan dele disse?!
    Er dumt om noen, inkludert meg selv, spiller med glodhete forsterkere som ikke har optimale driftsforhold angående kjøling som videre kan føre til svidde komponenter!! :)

Off-topic:
    Kan vere lurt å tenke seg om to ganger før en skriver et innlegg her inne! Alt som blir skrevet her er jo fullt ut offentlig og "uenigheter" mellom personer er ikke alltid like interessant for alle og kan vere mer ødeleggende for ettertiden enn hva det var ment som da det ble skrevet!

Slutt på moralpreiken og fortsatt flott aften! :)

Mvh.
    oks

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ikke så veldig on-topic, mer generelt enn egentlig MI-relatert, men jeg har reflektert litt over tråders noen ganger sørgelige utvikling. Vi kan kanskje alle finne litt lærdom i det som har skjedd her. Med tett på 20.000 medlemmer kan sentralen til en viss grad sies å representere ett tverrsnitt av befolkningen, med alle de rariteter og avarter av menneskelig psyke, politiske standpunkter og generelle holdninger det nødvendigvis må medføre. Erfaring fra tidligere diskusjoner jeg har fulgt, og også noen jeg har vært involvert i, viser at interesse for hifi og musikk ikke på noen måte er synonymt med intelligens ( eq, iq ) sunt folkevett eller rett og slett grunnleggende begreper om alminnelig høflig fremtreden. Jeg har selv blitt skjellt ut pga en kommentar til et innlegg. Så også i MI-tråden; vi er vidt forskjellige mennesketyper og det som virker ganske bagatellmessig for en kan være blodig alvor for en annen.
    Nå har partene lagt frem sine fremstilinger av hendelsesforløpet i den aktuelle saken, og enten det blir noe mer ut av det eller ikke kan den som gidder trekke sine egne konklusjoner. Mitt inntrykk, om det nå betyr noe, er at Maxtor har vært vinglete og at Huldra har overreagert på det. Det beste er selvfølgelig om man kan slå en strek over dette tullet og fortsette der vi slapp.
    Jeg skal uansett ikke dømme noen, men jeg håper på en bedre stemning nå som 9.1 er sluppet løs på oss og vi nærmer oss både jul og innlegg nr 5000 i tråden.

Ha en fortsatt fin kveld!

Hallo Petre.

Jeg bifaller alt det du har reflektert over og som du på en god måte skriver om. Og konklusjonen i særdeleshet: At vi i tiden fremover konsentrerer oss om det som virkelig gjelder: Musical Innovation og musikkglede.

Mvh,
    Maxtor

Sist redigert:

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kan bare si faan ta deg som bor så langt unna.

;-)
    Hadde du sognet til Akershus, så hadde iallefall jeg skulle ha grini meg til en tvangslytt :)

Går selv i akutt byttesnartførjegbikkerover modus, hadde vært knall å hørt den.
    10.1se+ til Huldra hadde jeg i hele sommer, og innså ikke før den var returnert hvor god den var.

Forsterkere er som mc. Det er klasse A, og så kommer de andre.......(laaaaaaangt bak)

Har noen skumle planer mht forsterkeri.
    Av den typen koner ikke kan vite om O:)

Vis vedlegget 170603

Den spiller med en slik tyngde, luftighet, åpenhet, sammenheng, (jeg kan mange sånne ord...) at det ikke er til å tro!

Jeg høres sikkert ut som en nyfrelst tulling, men det spiller ingen rolle akkurat nå!

Kan noen av dere andre også komme og høre, kanskje jeg er i ferd med å bli gal...? :cool:

Mvh Salty

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389

Vis vedlegget 170603

Mvh Salty
    Tar gjerne en tur for å høre jeg, har vurdert Mi på forsterkersiden en stund.

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hadde vært morsomt å høre MI 9.1, og MI utstyr generelt!

Mvh

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Tar gjerne en tur for å høre jeg, har vurdert Mi på forsterkersiden en stund.
    Det skal vi klare å avtale, Drammen lyd!

Du bor vel i Drammen, og da er det jo ikke langt til Hokksund.

Jeg skal sjekke når sjefen her i huset har kveldsvakt. Det er best sånn.

Jeg sender deg PM.

Mvh Salty

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

;-)
    Hadde du sognet til Akershus, så hadde iallefall jeg skulle ha grini meg til en tvangslytt :)

10.1se+ til Huldra hadde jeg i hele sommer, og innså ikke før den var returnert hvor god den var.

Forsterkere er som mc. Det er klasse A, og så kommer de andre.......(laaaaaaangt bak)

Men Akershus er da ikke så langt unna, ArildD...? :confused:

Drammen lyd

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2012
    Antall liker
    389
    Høres bra ut :) skal opp å levere en pre til R.M. for justering av gain en dag så kanskje det lar seg kombinere:)

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22

;-)

Men Akershus er da ikke så langt unna, ArildD...? :confused:

Jeg vet..jeg vet.
    all work, and no play makes me dull.

Brukte 2mnd på å finne tidspunkt som passet sist jeg skulle ut dit.
    Men må innrømmes at odds for bomtur var langt høyere første gang.

Relativt liten odds for bomtur til deg.
    Overlever vi maja kalenderen så skal jeg prøve å få det til :)

Arild av et lite høl langt pokker sør for Ski...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Vis vedlegget 170603

Mvh Salty
    Gratulerer så mye med denne lekkerbisken av en tungvekter Salty:)
    Tror ikke det hjelper med et par paracet og noen timer på sofaen en gang nå.....:cool:

gismo

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Takk for gratulasjoner, gismo og baluba! ;)

Som dere sikkert skjønner av mine panegyriske ordutgytelser, så er jeg helt satt ut av denne åpenbaringen av en forsterker.

Mvh Salty

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Salty.

Min egen misunnelsen over din MI 9.1 er nesten til å ta og føle på :) Håper også jeg en gang kan innynde meg til et lite besøk for å oppleve dette mesterverket.

IMG_1476.JPG

Har du hatt mulighet til å dannet deg et bilde av MI 9.1 sett opp mot MI 9, forresten?

Og igjen - gratulerer med det som tilsynelatende ser ut til å være Norges flotteste produkt pr. i dag - det er deg vel unt!

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Da vil jeg, etter en tids ovverveielse, melde meg ut av MIs vennetråd, og ber vennligst om at jeg og mitt utstyr strykes fra lista.

samtidig kan det kanskje være på sin plass med en oppfordring til å stryke " listefyll" / folk som ikke eier MI utstyr lengre. F.eks Scaniagutten og Rocke-Rolf...

For noen uker siden blei jeg grundig lurt av en aktiv person her på tråden, i en skriftelig avtalt byttehandel av MI forsterkere..

når det ,som skal være en trivelig hobby, utarter med useriøse skriftelige avtaler og aktive medlemmer opptrer som totalt upålitelige personer, har jeg ikke lenger noen glede av å lese eller delta på denne tråden.

Jeg benytter anledningen til å takke de som har gitt oppmuntring og støttende kommentarer.

gratulerer , Salty , så mye med en rå, og etterlengtet, forsterker ;) må være en grom match med dine nye Usher !

( Skulle vært morro å sammenlikna med mine klasse D monoblokker på 500 watt..... De er inne til oppgradering til mk2 . Nye print kom fra Korea i løpet av et par uker. Og det skal være en stor oppgradering fra Eximus S1 mk 1, som jeg fikk i hus etter test av Fidelity. )

Mvh Huldra57
    Støtter deg 100%en avtale er en avtale så byttet burde uansett gjennomføres

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Ikke så veldig on-topic, mer generelt enn egentlig MI-relatert, men jeg har reflektert litt over tråders noen ganger sørgelige utvikling. Vi kan kanskje alle finne litt lærdom i det som har skjedd her. Med tett på 20.000 medlemmer kan sentralen til en viss grad sies å representere ett tverrsnitt av befolkningen, med alle de rariteter og avarter av menneskelig psyke, politiske standpunkter og generelle holdninger det nødvendigvis må medføre. Erfaring fra tidligere diskusjoner jeg har fulgt, og også noen jeg har vært involvert i, viser at interesse for hifi og musikk ikke på noen måte er synonymt med intelligens ( eq, iq ) sunt folkevett eller rett og slett grunnleggende begreper om alminnelig høflig fremtreden. Jeg har selv blitt skjellt ut pga en kommentar til et innlegg. Så også i MI-tråden; vi er vidt forskjellige mennesketyper og det som virker ganske bagatellmessig for en kan være blodig alvor for en annen.
    Nå har partene lagt frem sine fremstilinger av hendelsesforløpet i den aktuelle saken, og enten det blir noe mer ut av det eller ikke kan den som gidder trekke sine egne konklusjoner. Mitt inntrykk, om det nå betyr noe, er at Maxtor har vært vinglete og at Huldra har overreagert på det. Det beste er selvfølgelig om man kan slå en strek over dette tullet og fortsette der vi slapp.
    Jeg skal uansett ikke dømme noen, men jeg håper på en bedre stemning nå som 9.1 er sluppet løs på oss og vi nærmer oss både jul og innlegg nr 5000 i tråden.

Ha en fortsatt fin kveld!

hei Petre. Beklager å bryte inn i idyllen ang 9.1. Jeg var uten nettverk i går ettermiddag og kveld.

ang ditt første innlegg, så synes jeg ikke det er så rart at du går i forsvar for din bekjent/kompis.

nå finnes det folk, som setter tid foran penger og respekt og real behandling foran tid.

nå liker jeg svært dårlig at du skriver om verdens undergang. Ovverreagerer du ikke ved å sammenlikne min korte utmelding med dette ?

i utgangpunktet tilbød jeg meg bytte for å stoppe Maxtor fra å bytte sin MI 9, til Naim eller MF, som han averterte etter.
    min spesialbygde 10er m strømforsyning fra 9eren, hadde jeg ingen planer om salg av

når reaksjonen var så overveldende positiv, tenkte jeg meg grundig om, og begynte å se veeldig fram til å kjøre 9eren i bass omtrent som HEL.

jeg avslo derfor ønske om "utsettelse", en omskriving av brudd på skriftelig avtale
    forslag om nedjustering av tomgang var btw kommet uker i forveien fra Ops.

når så motparten likevel valgte å bryte avtalen, til tross for at vi kjente hverandre litt og hadde god kontakt, så skrev jeg at dette var useriøst og egoistisk. Dette klarte han ikke å svare på, men lovet svar senere. Det kom ikke....

på andre fora får man utestengelse for ikke å stille med varen. Er det Maxtor sitt "kjærlighetsforhold" til ampen, som gir ham spesielle rettigheter ?
    (selv bestemmer jeg meg for salg og bytte FØR jeg skriver avtaler og avtaler tid.)

han har tydlig fått sympati av en del for dette.

for meg er MI9, som han bruker, moralsk og juridisk min eiendom.

spesielt folk man har god kontakt med, forventer jeg anstendig behandling fra.

Du skriver over, uten å kjenne meg eller ha snakket med meg, at jeg har overreagert.

javel, det må du gjerne få mene. Kanskje var dette
    MIdråpen, som fikk begeret til å flyte over?

( jeg venta i i sommer ,høst ca tre mnd på svar fra Rm, ang blokkene jeg skulle kjøpe. De begynte å sprake og snakke turbokroatisk gjennom Divaene. Og ble levert m lovnad om snarlig svar.
    Jeg har aldri hørt fra ham siden, så vet ikke hva som feilte de.
    høsten var også preget av meldinger fra fortvilte folk, som hadde dyre amper stående hos RM uten å få kontakt. Jeg lånte selv ut min MI 10 i ca tre mnd til en , som var rammet.)

jeg sier ellers takk for ovenstående innlegg, men for meg er dette altså ikke tull.

jeg føler rett og slett sterkt ubehag ved å lese innlegga til ovennevnte.

ser fram til å bli strøket på Milista, og stopper nå mitt abo på tråden.

Takk for oppmerksomheten.

Sist redigert:

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det var trist at du gir deg men ennå tristere at du blir lurt av en "aktiv" medlem her på tråden :(

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo Salty.

Min egen misunnelsen over din MI 9.1 er nesten til å ta og føle på :) Håper også jeg en gang kan innynde meg til et lite besøk for å oppleve dette mesterverket.

MI_9.1.jpg

Har du hatt mulighet til å dannet deg et bilde av MI 9.1 sett opp mot MI 9, forresten?

Og igjen - gratulerer med det som tilsynelatende ser ut til å være Norges flotteste produkt pr. i dag - det er deg vel unt!

Mvh.
    Maxtor
    Takk for fine ord, Maxtor! ;)

Du er velkommen til å høre dette mesterverket med egne ører.

MI 9.1 spiller så flott at ord blir fattige. Så du bør høre den selv. Jeg vil si at lydsignaturen ligger i MI 9 sin gate.
    Men den er etter min mening bedre på samtlige parametre. Fritt omformulert etter Petre (som heller ikke har hørt den):

MI 9.1 klarer å kombinere gjengivelsen fra MI 10 med styrken og brutaliteten fra MI 9, og til og med overgå summen av dette.
    Mvh Salty

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Det var trist at du gir deg men ennå tristere at du blir lurt av en "aktiv" medlem her på tråden :(

Hjertelig takk for at du tør å vise din støtte eddie1 . Enkelte andre er jo så konfliktsky og vage at de trekker sin forståelse og respekt for meg, og velger å støtte Ptre, som skriver jeg har ovverreagert og at dette er tull...

btw. Les nøye innlegget til Maxtor og tell hvor mange linjer som handler om hans følelser og teknikk ang MI9, og hvor mange som beskriver saken.

saksgangen har han og pynta på i mine øyne. Valgt å gjengi noen av sine pm ! Mail fikk jeg og.

Sist redigert:
    K

Khanate

Gjest
    I normal handel er det vanlig at man har angrerett/returrett. Jeg synes jeg ser det en god del på bruktbørsen, en eller annen kjøper ombestemte seg, og produktet legges ut for salg igjen. Noen angrer seg når de får varen i hus, det var ikke hva de hadde forestilt seg. Og de ber om å få opphevet handelen.

Personlig føler jeg meg veldig bundet av avtaler, skriftlige som muntlige, med den følge at jeg iblant gjennomfører avtaler selv om jeg egentlig angrer. Noe som kanskje heller ikke er heldig? Jeg synes det bør være mulig å angre seg, rett og slett fordi det hender vi angrer oss. I dette tilfellet har jeg forståelse for at Maxtor ønsket om å gi forsterkeren en ny sjanse gjennom modifisering av tomgangsstrømmen, når denne muligheten åpenbarte seg. Det handler tross alt en relativt kostbar investering som det sikkert har vært knyttet store forhåpninger til.

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Huldra. Takk for utdypningen i saken, hvilket gir et litt mer nyansert bilde av det hele. Det man skriver er naturlig nok basert på den infoen man har i øyeblikket. Likevel, jeg synes ikke jeg går i forsvar siden jeg sparker i begge ( egentlig i alle ) retninger. Jeg skjønner at det er ergerlig når en tilsynelatende sweet deal plutselig forvitrer.
    Men har du ikke solgt skinnet før bjørnen var skutt, dvs allerede videresolgt 9'ern eller gjort noen annen deal har du ikke hatt noe reelt tap på dette.
    Derom strides antagelig de lærde?
    Så var det det med avtaler, da... Ikke vanskelig å være enig i at en avtale er bindende, muntlig så vel som skriftlig. Som sagt, jeg dømmer ikke i dette.
    Hva gjelder MIdråpen som fikk det berømte begeret osv, så er det velkjent at RM konker ut fra tid til annen. Sånn er'e bare. Uten at dette er ment som et forsvar for ham har jeg sagt i ett tidligere innlegg at han kommer alltid sterkt tilbake, gjerne med god kompensasjon for uleiligheten. Etter 15-20 års handel med RM har jeg opplevd de fleste av sidene, men han har meg bekjent aldri lurt meg. Dels derfor, dels fordi jeg ikke kan erstatte totalen han leverer med noen annen velger jeg å fortsatt stå på kundelista hans.

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    I normal handel er det vanlig at man har angrerett/returrett. Jeg synes jeg ser det en god del på bruktbørsen, en eller annen kjøper ombestemte seg, og produktet legges ut for salg igjen. Noen angrer seg når de får varen i hus, det var ikke hva de hadde forestilt seg. Og de ber om å få opphevet handelen.

Personlig føler jeg meg veldig bundet av avtaler, skriftlige som muntlige, med den følge at jeg iblant gjennomfører avtaler selv om jeg egentlig angrer. Noe som kanskje heller ikke er heldig? Jeg synes det bør være mulig å angre seg, rett og slett fordi det hender vi angrer oss. I dette tilfellet har jeg forståelse for at Maxtor ønsket om å gi forsterkeren en ny sjanse gjennom modifisering av tomgangsstrømmen, når denne muligheten åpenbarte seg. Det handler tross alt en relativt kostbar investering som det sikkert har vært knyttet store forhåpninger til.

Nå er det slik at vi ikke har noen angrerett her på sentralen.

hva du føler finner jeg ikke relevant.

de sakene du nevner er nok brutte handler, slik at ting må selges på nytt. Til manges fortvilelse.

karaktersystemet skulle stoppe slike useriøse, men her sikres kun selger, som kan droppe å melde salget slik at kjøper får gi karakter.

handelen ble ellers skriftelig avtalt "uten betenkeligheter ", som han vel skrev

ang investering i produktene så er de omtrent like, spes m betraktning at det var en 6 mnd m 4,5 år skriftelig garanti , og en 2 år gammel, uten garanti

arild

Sist redigert:

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Hei, Huldra. Takk for utdypningen i saken, hvilket gir et litt mer nyansert bilde av det hele. Det man skriver er naturlig nok basert på den infoen man har i øyeblikket. Likevel, jeg synes ikke jeg går i forsvar siden jeg sparker i begge ( egentlig i alle ) retninger. Jeg skjønner at det er ergerlig når en tilsynelatende sweet deal plutselig forvitrer.
    Men har du ikke solgt skinnet før bjørnen var skutt, dvs allerede videresolgt 9'ern eller gjort noen annen deal har du ikke hatt noe reelt tap på dette.
    Derom strides antagelig de lærde?
    Så var det det med avtaler, da... Ikke vanskelig å være enig i at en avtale er bindende, muntlig så vel som skriftlig. Som sagt, jeg dømmer ikke i dette.
    Hva gjelder MIdråpen som fikk det berømte begeret osv, så er det velkjent at RM konker ut fra tid til annen. Sånn er'e bare. Uten at dette er ment som et forsvar for ham har jeg sagt i ett tidligere innlegg at han kommer alltid sterkt tilbake, gjerne med god kompensasjon for uleiligheten. Etter 15-20 års handel med RM har jeg opplevd de fleste av sidene, men han har meg bekjent aldri lurt meg. Dels derfor, dels fordi jeg ikke kan erstatte totalen han leverer med noen annen velger jeg å fortsatt stå på kundelista hans.
    Hei igjen Petre.

ampen er tap fordi jeg hadde gleda meg vanvittig til bi amp m Bladelius i topp, som motparten vet.

det jeg opplever er bittert, surt og jævlig, er at en , selvutnevnt, administrator av MI tråden BEHANDLER MEG SLIK.

han skriver , bl.a ,hvis det er greit for deg.... Jeg svarer negativt og han bryter avtalen likevel......
    Videre lover han meg svar på en seriøs pm. Svaret kommer aldri.

når jeg nevner RM, så er det fordi han nå blander seg inn m like på Minor sitt innlegg....
    Mens vi andre har slitt i månedsvis med å få kontakt....

mvh Arild

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Hjertelig takk for at du tør å vise din støtte eddie1 . Enkelte andre er jo så konfliktsky og vage at de trekker sin støtte til meg, og velger å støtte Ptre, som skriver jeg har ovverreagert og at dette er tull...

btw. Les nøye innlegget til Maxtor og tell hvor mange linjer som handler om hans følelser, og hvor mange som beskriver saken.

saksgangen har han og pynta på i mine øyne. Valgt å gjengi noen av sine pm ! Mail fikk jeg og.

Hallo Huldra57.

Dette er siste ord fra meg i denne saken med et innstendig håp om at denne diskusjonen forblir mellom deg og meg og at MI-tråden kan forbli det den en gang i tiden var: Fokusert på MI og gleden ved disse produktene.

Saken ble belyst fra min side for å gi en forklaring på hvorfor jeg valgte å avbryte et avtalt bytte. Min belysning tok direkte utgangspunkt i min korrespondanse med deg (via PM) og har sitt utspring i din post her på MI-tråden. Jeg har møysommelig tilstrebet å holde en saklig fremstilling hvor konklusjonen er såre enkel: Jeg fikk mer informasjon og bakgrunnsmatriell enn det jeg tidligere hadde som gjorde at jeg valgte å vurdere avtalen om bytte på nytt. Min belysning av saken har overhodet ikke hatt til hensikt å sanke støtteerklæringer, men jeg har personlig hatt et behov for å forklare meg når jeg offentlig blir anklaget for å ha rundlurt noen.

Saksgangen er langt fra pyntet på, slik du hevder. Men jeg har valgt å utelate dine PM'er i sakens anledning da jeg ikke hadde avklart med deg om det var greit å offentliggjøre disse. Dersom noen har et ønske om innsikt i hele denne saken (det være seg konkret korrespondanse m.m.) er de hjertelige velkomne til å få innsyn i all korrespondanse. Inklusive Huldra57s svar. Men det vil da sendes via PM eller mail og ikke via MI-tråden.

Jeg håper vi alle fremover kan være såpass reflekterte at vi holder denne saken utenom MI-tråden da den er i ferd med å rive ned hva denne tråden egentlig handler om. Saken mellom meg og Huldra57 er en sak mellom nettopp meg og Huldra57. Slik sett burde den vært løst utenom tråden.

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.810
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

Som dere sikkert skjønner av mine panegyriske ordutgytelser, så er jeg helt satt ut av denne åpenbaringen av en forsterker.

Mvh Salty
    Den ser seriøst voksen ut ja Salty, hvor mye veier denne karen "på strømpelesten" da...:cool:
    Og om den spiller som den ser ut er vel ikke et relevant spørsmål en gang....;)

gismo

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3

Mvh Salty
    Den ser seriøst voksen ut ja Salty, hvor mye veier denne karen "på strømpelesten" da...:cool:
    Og om den spiller som den ser ut er vel ikke et relevant spørsmål en gang....;)

gismo
    37 kg. 37 tunge kilo.

Salty

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Nå har visst administratoren talt.....

syntes ærlig talt jeg måtte få svare på innlegga.

men jeg er jo utmeldt.

og det jeg mente å få fram var at Maxtor kun har tatt med deler av sin korrespondanse med meg. Uten å konferere med meg forøvrig. Altså deler av det Han har skrevet.

så da avslutter jeg nå med at jeg fortsatt føler meg grundig lurt. Eller rundlurt skriver Mator over. En presisering ?

og at to parter her har samme ,ikke har samme syn er jo innlysende........

Det vi begge er enige om er dog at Maxtor har brutt en skriftelig kontrakt. Som Ptre og skriver Er bindene. Faktisk et brudd på Norsk lov

edit. Presisering ang merke brudd på regelverk innlegg over; Det er klart regelbrudd, bekreftet, å spre pm uten mitt samtykke. Jeg har aldri skrevet Rundlurt, som Maxtor hevder over.

Sist redigert:

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    I mangel av takt og tone, vil jeg også kommentere litt..

Har selv brukt MYE (i min målestokk) penger i Hokksund i sommer, og er en av de mange lidende mht reklamasjoner, og manglende respons.
    Jeg liker produktene, men kommer aldri til å kjøpe noe igjen der.
    Var 1mm unna å kjøpe en effektforsterker selv i sommer.
    Jeg er faktisk så skuffet av dette at jeg heller donerer de tinga jeg har kjøpt til en skole, enn å klage om noe skulle gå i stykker igjen.
    Ingen skal komme å si at jeg sparker på noen som er "nede" nå. RM virker høyst oppegående for tiden..

Og ja, de klasse A tingene er fantastiske. Jeg har bare ikke tålmodighet til alt rundt...

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Og med det håper jeg begge har luftet underbuksene sine godt nok, og vi kan si CASE CLOSED.
    Unnskyld, men nå begynner jeg å lure.......

Er du og administrator her ?

La nå folk få si sitt. Maxtor har selv valgt å stå fram offentlig og framstille relevante og ikke relevante (føleri og tekniske detaljer ) sider av saken.

så skal jeg prøve å holde meg unna med mindre noen forespør direkte.

Noe dialog m Maxtor er utelukket, med mindre han leverer ampen her , som Avtalt.

mvh Arild , kraftig tråkket på tærne, sur på Mitråden i flere uker nå.

edit, jeg har forsøkt det jeg kan med dialog. Det skar seg da han unnlot å svare, Sendte imidlertid pm om mulig kjøp til min pre. M Smiley.Humøret mitt ble ikke bedre av det.... Etter dette informerte jeg om mulig sak på tråd eller v høvdingen, svaret var at han så fram til sak på tråd, og etterspillet....
    nå forsøkte jeg å unngå dette v kun å nevne to setninger i min utmeldelse. Fortsettelsen sto vel maxtor og Ptre for. Skal Pm spres så skal det ut på tråden i det minste. Jeg har ingenting å skjule, men veibeskrivelse , navn og adr samt tlf skal fjernes. ......

Sist redigert:

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    O`jul med din glede... :/

Kjedelig at det skal bli sånn når det drar seg mot jul. Skulle kommentert forsterkeren til Salty her, men jeg venter litt til stemningen har tatt seg opp igjen. Jeg tar ingen part, da jeg ikke har innsikt i alle PM`er og hele hendelsesforløpet.

God jul. :)

Mvh. Ole.

(Olbor)

Sist redigert:

otello

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.09.2003
    Antall liker
    113
    Sted
    Oslo.
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk!

Og nå et Hi-fi spørsmå?

Hva slags signalkabler bruker dere mellom MI 11 og andre MI produkter.
    Jeg har foreløpig bare drittkabeler mellom min MI 11 og MI mosfet SE og synes det blir litt for fremoverlent og direkte.
    Spilles på Magnat Vintage 450.

Jeg vet det er noen som liker den stilen men jeg synes det blir litt for direkte i fleisen for å belyse det.

Jeg ønsker å tone det litt ned.

Har fått noen gode tips av andre her, men lurer på hva dere bruker mellom MI Pre og MI amp.

DIY tips mottas med takk

Otello

K

Khanate

Gjest
    @ otello: Mulig jeg er på viddene, men; har du forsøkt toe-inn? Altså å "spisse" høyttalerne slik at deres senterakser krysser et eller annet sted foran lytteren, eventuelt bak lytteren. Noen høyttalere kan være litt intense om man lytter midt i senteraksene.

Kabler har jeg dessverre ikke greie på.

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hvis jeg ikke er bannlyst fra tråden, så sjanser jeg på forslag..
    A Annen dac..
    B Solidcore htt ledninger. Dempet bra hos meg med Audioquest Hyperlitz 2
    C Men selv på focal 1027be, som faktisk er litt overanalytisk så har det fungert godt med sølv rca! (kimber ss til 5k) Samt Kimber Hero, kimber timbre.

Sistnevnte 2 kimber toner ned litt.
    Jeg TROR ikke at du løser all verden med andre rca kabler. Selv om det er hevet over enhver tvil at MI er kabelfølsomt. Langt mere følsomt mellom pre og power en andre kombinasjoner jeg har hatt.

Hei godtfolk!

Og nå et Hi-fi spørsmå?

Jeg har foreløpig bare drittkabeler mellom min MI 11 og MI mosfet SE og synes det blir litt for fremoverlent og direkte.

Jeg vet det er noen som liker den stilen men jeg synes det blir litt for direkte i fleisen for å belyse det.

Har fått noen gode tips av andre her, men lurer på hva dere bruker mellom MI Pre og MI amp.

DIY tips mottas med takk

Otello

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.422
    Torget vurderinger
    4
    @otello,
    Slet litt med det samme selv, en slags slitsom pågåenhet som traff rett i området for endel streng og herrestemmer. Prøvde omplassering av høyttalerne uten at det hjalp i nevneverdig grad. Ihvertfall ikke uten at det gikk utover andre områder. Etterhvert viste det seg at Kimber PBJ mellom pre og amp ikke holdt kvalitetsmessig følge. Prøvde litt annet, bl.a. van den Hul, før jeg fant ut at Transparent fungerte bra. Nå har jeg Transparent MusicLink Super fra MI11 til MI10.1SE+. Jeg hadde null kunnskap om eller preferanser for eller mot merket på forhånd, men det funker og jeg er fornøyd. Når det gjelder tonal balanse, detaljer, ro i lydbildet etc. er det en helt annen verden enn jeg startet med. Dessverre også prismessig. Selvom de er av de lavere divisjoner innen Transparent synes jeg det er helt dust dyrt for et par korte ledningsstumper. Sikkert mye annet som funker også, sikkert også rimeligere alternativer, men jeg foretrekker å bruke tiden til musikk fremfor kabeltesting.

Jeg hører det visstnok gir større effekt å oppgradere ledninger nærmest kilden, men jeg hater å stå med huet ned bak racket og fumle i kabelsalaten, så jeg har ikke somlet meg til å sjekke.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    665
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Heisann!

Den gang då eg hadde MI 1 og MI 2 (faktisk FM Audio model 10 og FM Audio 120), vart det veldig bra då eg kobla dei to saman med eit par Black Magic Revelation Rca Rhodium. BM med Furutech Rca Gold er vel i praksis like god.

Opp i gjennom tidene har det blitt prøvd litt av kvart av kostbare kablar. Nordost Flatline Blue Heaven og Red Dawn, Tara Labs Master Reference, Wireworld Gold Eclipse m.fl. BM står ikkje tilbake for nokon av disse tenker eg - sjølv om eg ikkje har samanlikna direkte.
    BM er ikkje SÅ kostbare heller - dei finn du jo stadig på Børsen for mellom kr 1500,- - kr 2000,- - kanskje enda rimeligare om du er heldig.

Høgtalerkablar har eg ikkje prøvd på årevis.

Mvh Arild

Hei godtfolk!

Og nå et Hi-fi spørsmå?

DIY tips mottas med takk

Otello

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn