Dette må sies å være relatert til at vi var samlet 4 herrer samt konstruktøren av MI og OPS som vert for en sammenkomst en torsdagskveld i februar:
http://www.hifisentralen.no/forumet/asker-og-ba-rum-audio/67341-aba-treff.html#post1539628
Jeg foreslo for OPS å skifte nick til Perspektivmesteren, for 3D gjengivelsen dette oppsettet presterte overgår alt jeg har hørt. Bredde, høyde, dybde...helt enormt!
Aldri har vel frasen 'dynamikk som horn, oppløsning som elektrostat og pinpointing som minimonitor' passet bedre. Oppløsning, luft og detaljering er i særklasse, og det er umulig å peke ut høyttalerne i lydbildet. Musikken bare er i rommet, den svever helt fritt. Vi spilte gjennom et variert utvalg av musikk, og selv om jeg ikke hadde noen naturlig referanse eller kjennskap til alt, låt det svært overbevisende hele veien. Når den lett ihjelspilte togsangen til Masekela peaket 113 dB stod stemningen i taket.
Virkelig gledelig at MI-utstyret leverer lyd av så høy klasse, jeg føler meg nå enda tryggere på at jeg valgte riktig når MI-11 og 9.1 ble anskaffet. Det er utstyr som vil holde følge med nær sagt hva jeg måtte finne på av oppgraderinger ellers i anlegget. De dyrerere MI-tingene er ren high-end.
Hyggelige gutter og en både lærerik og vellykket musikk- og pratekveld, denne opplevelsen burde flere få med seg.
Edit: Ytterligere forbedring siden forrige gang, men jeg klarte ikke helt å utkrystallisere hvor mye av godlyden som skyldtes 9.1's kvaliteter. Sist jeg hørte dette oppsettet var det med MI-10 som power, men kildene er også betydelig oppgradert siden da.