Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har forresten gjort noen morsomme oppdagelser lydmessig i oppsettet. Ikke direkte linket opp mot Musical Innovation, men endringene gjør sitt til at jeg får enda mer kvalitativ lydgjengivelse av MI-sakene mine :) Ikkeno store greier, men dog.

Kommer mer om dette senere i kveld - må bare gjøre unna en familiemiddag først........

Mvh.
    Maxtor

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Nok en god MI-søndag, MI-folk?

Mvh.
    Maxtor
    Joda, dette er en god MI-søndag, Maxtor! ;)

Det eneste som trekker noe ned i dag, er en litt trøblete rygg.

Men med en pute bak korsryggen, og godt plassert i MI-lyttestolen, så er livet allikevel verdt å leve...

Mvh Salty

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil gjerne komme med en presisering... merker at noen har misforstått/blandet sammen to av mine innlegg.
    Det første innlegget er kun et rykte; det snakkes om en mulig reportasje i Fidelity, uvisst når:

...og når vi først er inne på MI-sladder:
    Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.
    Mvh Salty

Dette andre innlegget er derimot fakta, og har ingenting med Fidelity å gjøre:

Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.

Dette vidunderet av et sluttrinn fortjener langt større oppmerksomhet, imho.

...men nå skjer det noe:
    I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.

Så følg med her i tråden...

Det er OPS i Bærum som har sørget for å sette sluttrinnet MI 9.1 i sine rette omgivelser, dvs sammen med andre komponenter i verdensklasse. Her kan du virkelig få høre potensialet i denne 80A-watteren, sammen med State-Of-The-Art kilder, ht, og en infrastruktur/rom der ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Hvis du er interessert i MI forsterkere, vil jeg anbefale en PM til OPS, for å få en lytteopplevelse av de sjeldne. Og det skader jo ikke at OPS er en trivelig og uhøytidelig entusiast, som vet hva han driver med.

Mvh Salty

Hei alle dere som er inntressert i MI

For de som har lyst og høre/bese nye MI9,1.
    Dere er Velkommen til Bærums Verk.
    Her kan dere lytte under "kontrollerte" forhold
    til Roars siste kreasjon i effekttrinn.
    Her på "Bærumsverket" har vi kontroll på fase, frekvensgang, etterklangstid,
    strøm og vibrasjonsdemping.
    Videre kan dere lytte på alle typer "sølvplater"(cd-sacd-hrx-hdcd-dvd-dxd-blu-ray)
    og vinyl(LP).
    Dere kan gjerne ta med egen musikk.

Skal forøvrig på hi-fi messe i Stockholm neste helg.

Dette vil da kunne skje fra uka etter messa.
    Er dette av interesse,send meg en PM.

Mvh
    OPS
    De fleste søndager oppleves gode her. Mandager derimot..

Med ref. til tidligere innlegg fra RMs, Saltys og mitt eget besøk hos OPS vil jeg si at man trenger egentlig ikke være spesielt interessert i MI for å ha glede og nytte av et besøk, selv om MI er menyens hovedrett akkurat nå.
    Dette er noe for alle hifi- og musikkinteresserte! Nå har jeg førstehånds info om at kildene er ytterligere forbedret siden min forrige visitt, og med tanke på hvor bra det spilte med de små MI10erne i monokonfigurasjon ser jeg virkelig frem til å høre hva 9.1 yter under optimale forhold.
    Jeg booker tid til denne happeningen, og anbefaler flere å gjøre det samme.
    Siden jeg første gangen hørte de gigantiske MegaTrend hos OPS for lenge siden har det blitt mange hyggelige og lærerike lyttekvelder, og det har vært spennende å følge utviklingen frem mot det han har idag. En reise som nok ennå ikke er avsluttet, uansett hvor bra han måtte ha fått det til.
    Meld dere på, så treffes vi der!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg vil gjerne komme med en presisering... merker at noen har misforstått/blandet sammen to av mine innlegg.
    Det første innlegget er kun et rykte; det snakkes om en mulig reportasje i Fidelity, uvisst når:

...og når vi først er inne på MI-sladder:
    Det ligger an til at MI 9.1 får bred omtale/test i et herværende High Fidelity blad. Om ikke alt for lang tid.
    Mvh Salty

Dette andre innlegget er derimot fakta, og har ingenting med Fidelity å gjøre:

Etter en brakåpning har det vært litt stille rundt Malmins siste kreasjon på effektsiden, 80A-watteren MI 9.1.

Dette vidunderet av et sluttrinn fortjener langt større oppmerksomhet, imho.

...men nå skjer det noe:
    I forholdsvis nær fremtid blir det mulig å oppleve MI 9.1 i kontrollerte omgivelser. Med tilnærmet State-Of-The-Art kilder, HT og infrastruktur ellers.

Så følg med her i tråden...

Det er OPS i Bærum som har sørget for å sette sluttrinnet MI 9.1 i sine rette omgivelser, dvs sammen med andre komponenter i verdensklasse. Her kan du virkelig få høre potensialet i denne 80A-watteren, sammen med State-Of-The-Art kilder, ht, og en infrastruktur/rom der ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Hvis du er interessert i MI forsterkere, vil jeg anbefale en PM til OPS, for å få en lytteopplevelse av de sjeldne. Og det skader jo ikke at OPS er en trivelig og uhøytidelig entusiast, som vet hva han driver med.

Mvh Salty

Hei alle dere som er inntressert i MI

For de som har lyst og høre/bese nye MI9,1.
    Dere er Velkommen til Bærums Verk.
    Her kan dere lytte under "kontrollerte" forhold
    til Roars siste kreasjon i effekttrinn.
    Her på "Bærumsverket" har vi kontroll på fase, frekvensgang, etterklangstid,
    strøm og vibrasjonsdemping.
    Videre kan dere lytte på alle typer "sølvplater"(cd-sacd-hrx-hdcd-dvd-dxd-blu-ray)
    og vinyl(LP).
    Dere kan gjerne ta med egen musikk.

Skal forøvrig på hi-fi messe i Stockholm neste helg.

Dette vil da kunne skje fra uka etter messa.
    Er dette av interesse,send meg en PM.

Mvh
    OPS
    De fleste søndager oppleves gode her. Mandager derimot..

Med ref. til tidligere innlegg fra RMs, Saltys og mitt eget besøk hos OPS vil jeg si at man trenger egentlig ikke være spesielt interessert i MI for å ha glede og nytte av et besøk, selv om MI er menyens hovedrett akkurat nå.
    Dette er noe for alle hifi- og musikkinteresserte! Nå har jeg førstehånds info om at kildene er ytterligere forbedret siden min forrige visitt, og med tanke på hvor bra det spilte med de små MI10erne i monokonfigurasjon ser jeg virkelig frem til å høre hva 9.1 yter under optimale forhold.
    Jeg booker tid til denne happeningen, og anbefaler flere å gjøre det samme.
    Siden jeg første gangen hørte de gigantiske MegaTrend hos OPS for lenge siden har det blitt mange hyggelige og lærerike lyttekvelder, og det har vært spennende å følge utviklingen frem mot det han har idag. En reise som nok ennå ikke er avsluttet, uansett hvor bra han måtte ha fått det til.
    Meld dere på, så treffes vi der!

Jeg har fått haik til Bærum og drar således mer enn gjerne til OPS!

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo igjen, Godtfolk.

Tenkte jeg skulle benytte stillheten her i tråden til å komme med en liten statusrapport fra denne siden av Akershus.

Hjemmet har vært gjennom noen endringer i det siste. Min MI 9 er nå godt på vei nordover til sin nye eier i Tromsø og "nytt" MI effekttrinn kommer om ikke så alt for lenge. I mellomtiden var jeg så heldig å få låne et eksemplar av den sagnomsuste MI 10:

MI 10 2.jpg

Dessverre ble dette oppholdet kortvarig da MI 10'en skulle videre til en ny eier. Uten effektforsterker så hverdagen ut til å bli "noe" trist og stille, men det var helt frem til Petre her på tråden inntok rollen som reddende engel og spurte om jeg ville låne denne:

Metaxas Iraklis.jpg

En Metaxas Iraklis effektforsterker fra tidlig 90-tall, men kyndig oppgradert/ombygget av ingen andre enn Guru Malmin. 2 x 500VA trafoer og en ladelyttebank på 140.000 uF! Cardas-terminaler og mye annet snacks :)

Metaxas Iraklis 2.jpg

Og som det låter!! Dette er rett og slett en fantastisk morsom effektforsterker som virkelig får foten til å gynge! Det er overhodet ikke mulig å sitte i ro og lytte på musikk. På et aller annet tidspunkt må en eller annen av kroppens deler bevege på seg............. Her snakker vi virkelig om fokus på musikken og musikkopplevelsen :)

Ellers har jeg blitt enig med meg selv om kilde. Valget er basert, først og fremst, på kvaliteten av musikkgjengivelse og dernest betjening. Slik sett består kilden i dag av en Shuttle XS35GT V2 PC. Fordelen med denne er at den er fullstendig vifteløs. Og med SSD-disk installert og intet optisk drev finnes det ingen bevegelige deler i PC'en overhodet. Signalet fra PC'en går via en Furutech GT2 USB-kabel til en Bel Canto USB Link 24/96 USB-S/PDIF konverter og deretter via en Black Magic Dig-It digitalkabel til en aldrende, men fortsatt utrolig god Muse Model Two Plus D/A-konverter. Jeg har i en periode testet mye software for å se hva som overfører musikken på best mulig måte og her har valget til slutt falt på JRiver Media Center. Med WASAPI som output låter dette helt fantastisk. Selvfølgelig styres det hele komfortabelt fra sofaen via en Apple iPad. En kilde for fremtiden.

Men oppe i alt fokuset på salg av MI 9 og kilde-etablering har jeg gjort et par andre erfaringer.

Jeg trodde jeg hadde relativt gode stativ til mine Momentum 3i høyttalere og hadde slått meg til ro med det. Men da jeg kom over en annonse på finn.no om et par stativ som så hakket mer stabile ut enn mine Target kunne jeg ikke la være. I tillegg var prisen latterlig lav. Slik ser stativene med spikes og høyttalere montert:

IMG_3513.jpg

Og helt rett! Høyttalerne står nå utrolig mer stabilt og man merker samtidig at dette har hatt en positiv innvirkning på høyttalernes evne til å gjengi musikken. Jeg trodde, som sagt tidligere, at mine Target-stativer var "gode nok". Mine nye Apollo open frame-stativer har besvist det stikk motsatte.

Som om ikke dette var nok. Når jeg var på utkikk etter digitalkabel mellom Bel Canto USB Linken og D/A-konverteren var jeg i kontakt med Paul Mortensen hos PM Audio AS. Jeg har tidligere eid kabler fra Black Magic som jeg har vært meget fornøyd med og mente dette var rett vei å gå. Og helt riktig - Mortensen hadde en Black Magic Dig-It kabel terminert med BNC i begge ender som passet meg utmerket. I samme samtale begynte vi å snakke litt om høyttalerkabler. Jeg nevnte vel at jeg godt kunne tenke meg å prøve et annet sett høyttalerkabler enn mine nåværende Soundstring - kun ut av nysgjerrighet. Jeg nevnte vel også at jeg synes prisnivået på kabler generelt sett er langt over hva jeg synes fornuftig. Da kunne Mortensen fortelle at de hadde en kabel-serie som holdt høy kvalitet tross lavere pris enn deres øvrige serier. Vi snakker her om Black Magic Intro-serien. Om jeg ville teste disse?? Eh, gjerne! Etter en kort produksjonstid lå disse på bordet hjemme:

DSC_4638.jpg

No-nonsens eske for no-nonsens kabler.

DSC_4639.jpg

DSC_4641.jpg

Mortensen hadde jaggumeg tatt seg bryet med å sende ved et sett jumpere i samme serie..........

DSC_4645.jpg

Kablene har nå stått koblet opp med Petre sin Metaxas Iraklis og endringene har ikke latt vente på seg i forhold til det jeg var vant med via mine Soundstring høyttalerkabler. Det jeg opplever er, kortfattet beskrevet, følgende: Musikken slipper lettere gjennom uten farging, dynamikken er vesentlig mer tilstede, det er langt mer luft i lydbildet og musikken virker av den grunn langt mer uanstrengt. For ikke å snakke om gjengivelsen av rommet i musikken! Lagene innover i lydbildet, lagene opp- og nedover i lydbildet og lagene til sidene i lydbildet gjør opplevelsen av kjent musikk til en selsom opplevelse! Stramt, kontrollert og ford.... naturtro! Siste ord om disse kablene er ikke sagt! Her må det bare lyttes enda mer :)

Synd kablene kun er til test.............

Vel, vel dette ble mye lenger enn jeg hade tenkt. Jeg er heller ikke av de flinkeste til å skrive eller beskrive. Men, med mine Musical Innovation-forsterkere (eh, en til låns da...) i fokus var det litt artig å kunne videreformidle andre faktorer som gjør sitt til at Musical Innovation-forsterkeriet evner enda mer. Det er helt klart at forsterkerne fra Malmin virkelig er noe å vokse med uansett om det gjelder enkle virkemidler såvel som dyre.

Helsninger fra
    Maxtor
    som ligger hjemme i dag med feber og influensa

Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    705
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Interessant lesing, Max. Og så moro med entusiasmen din! Driver forresten og bytter kabler selv, skal få meg et sett Kimber 8TC snart. Spennende.
    God bedring.

Ole G

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding, Ole G :)

Som for sikkert mange andre er jo musikken meget betydningsfull. Her i huset går det sjelden en dag uten at musikk i en eller annen form spilles av. Å ha utstyret til å kunne formidle musikken blir slik sett ytterst viktig. At jeg har funnet "mitt" forsterkeri i Musical Innovation er sikkert ingen overraskelse. Med dette som utgangspunkt er det utrolig artig å "tweake" med tilbehør til man virkelig får fintunet anlegget. Gjennom enkle ting som stativ og kabler :)

Jeg har lenge hatt lyst til å teste Kimber som høyttalerkabler. Selv om jeg trolig har funnet mine kabler i Black Magic Intro SP kunne det vært interessant å høre hvilke erfaringer du gjør deg med Kimber 8TC.

Hva bytter du fra, forresten?

Mvh.
    Maxtor

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    705
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding, Ole G :)

Som for sikkert mange andre er jo musikken meget betydningsfull. Her i huset går det sjelden en dag uten at musikk i en eller annen form spilles av. Å ha utstyret til å kunne formidle musikken blir slik sett ytterst viktig. At jeg har funnet "mitt" forsterkeri i Musical Innovation er sikkert ingen overraskelse. Med dette som utgangspunkt er det utrolig artig å "tweake" med tilbehør til man virkelig får fintunet anlegget. Gjennom enkle ting som stativ og kabler :)

Jeg har lenge hatt lyst til å teste Kimber som høyttalerkabler. Selv om jeg trolig har funnet mine kabler i Black Magic Intro SP kunne det vært interessant å høre hvilke erfaringer du gjør deg med Kimber 8TC.

Hva bytter du fra, forresten?

Mvh.
    Maxtor
    Ut går Nordost flatline, som har vært med siden tidenes morgen. Syns ikke det har vært grunn nok så langt til å investere mye i ht kabler. Men ettersom det meste av elektronikk har kommet på plass, kan det være artig å toppe det hele med bedre kabling. Blir nok en sølvkabel mellom 11ern og 9ern etterhvert også.

Ole G

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo, Godtfolk.

Satt her i går og gjorde opp noen tanker rundt dette med kabler og Musical Innovation. Uten at dette skal bli en tråd om kabler (ender sjelden godt, uansett) tenkte jeg at det kunne være av interesse for oss alle å kartlegge hva vi som eiere av Musical Innovation forsterkere benytter av kabler med våre kjære. Tror kanskje det har vært gjort et forsøk på dette tidligere, men er litt usikker. Ideén bak dette er vel også å gi eksisterende eiere og kommende eiere gode ideér om hva det kan lønne seg å se etter dersom man er på utkikk etter å oppgradere kablene man i dag benytter med MI-utstyret.

Så -er det noen som har lyst til å fortelle hva dere benytter av signal- og høyttalerkabler sammen med MI-utstyret? Her spørres det om hva og ikke hvorfor :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hallo, Godtfolk.

Satt her i går og gjorde opp noen tanker rundt dette med kabler og Musical Innovation. Uten at dette skal bli en tråd om kabler (ender sjelden godt, uansett) tenkte jeg at det kunne være av interesse for oss alle å kartlegge hva vi som eiere av Musical Innovation forsterkere benytter av kabler med våre kjære. Tror kanskje det har vært gjort et forsøk på dette tidligere, men er litt usikker. Ideén bak dette er vel også å gi eksisterende eiere og kommende eiere gode ideér om hva det kan lønne seg å se etter dersom man er på utkikk etter å oppgradere kablene man i dag benytter med MI-utstyret.

Så -er det noen som har lyst til å fortelle hva dere benytter av signal- og høyttalerkabler sammen med MI-utstyret? Her spørres det om hva og ikke hvorfor :)

Mvh.
    Maxtor
    AUDIOQUEST hele veien !!!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Helt nydelig, karer!

Artig å se sammensetningene :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    NLE som digital-, signal- og høyttalerkabel. Lage en egen rubrikk for kabel i lista?

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Dette er litt "off Topic", men jeg vil gjerne
    fortelle dere at min gode venn NLE
    (Niels Larsen Elektronik) har gitt seg.
    Han la ned bedriften sin den 31/12-12.

Mvh
    OPS

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Dette er litt "off Topic", men jeg vil gjerne
    fortelle dere at min gode venn NLE
    (Niels Larsen Elektronik) har gitt seg.
    Han la ned bedriften sin den 31/12-12.

Mvh
    OPS

Auda, det var jo trist å høre. Men, føres ikke kabelproduskjonen videre under navnet "Dual Connect"?

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    NLE som digital-, signal- og høyttalerkabel. Lage en egen rubrikk for kabel i lista?

Hallo Petre.

Vurderte om dette kunne være en god idé. Dersom ikke alle har motforestillinger mot dette kommer det en ny liste med ny rubrikk snart :)

Mvh.
    Maxtor

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Når det gjelder NLE Kablene.

Dual Connect lager bare de eldre rimligere kablene.
    Det er snakk om at en Dansk "hi-fi" butikk eller importør skal "lage" de nye kablene.
    Elektronikken er foreløpig skrinlagt,dessverre.

Mvh
    OPS

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Hadde Kimber Silver Streak mellom kilde og Adyton Opera. Da MI kom i hus plasserte jeg SS mellom kilde og MI11, og Kimber PBJ mellom MI11 og MI10.1SE+.
    Jeg har aldri vært særlig opptatt av fete ledninger, men etterhvert måtte jeg bare innrømme at de gamle greiene ikke holdt følge med MI. De ble rett og slett tatt med buksene nede og endel unoter ble pinlig hørbare. Etter litt prøving, bl.a. noe Van den Hul greier, fikk jeg låne et sett Transparent. De funket jo greit tenkte jeg, uten den helt store iveren siden det ante med at de var dyre. Dvs. helt til jeg byttet tilbake til de gamle Kimber SS. Fytte rakkern så mothårs og lurvete! Ingen vei tilbake så nå er det Transparent i heimen.

MusicLink Ultra MM2 mellom kilde og MI11.
    MusicLink Super MM2mellom MI11 og MI10.1+

Etterhvert kan det vel skje at de gamle trofaste ART ht-kabelene blir erstattet også.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Her kommer en foreløpig oppusset liste :)

Nick
    StedHøyttalerePreamp/kildeEffektforsterkerKabler
    DestinyFredrikstadDynaudio Excite 12MI 12MI 10.1 SE
    Soojonny
    Dynaudio Focus 160MI 11MI 10.1 SE++
    knubaSandefjordDynaudio Focus 140MI 11 Light m/DACMI Mosfet
    olavt
    Dynaudio Focus 220
    Klipsch RF-5
    MI 112 x MI Mosfet
    MI 7 Extreme

MaxtorLanghusNeat Momentum 3iMI 15
    Muse Model Two Plus
    Bel Canto USB Link
    PC

Electrocompaniet
    Black Magic

SannaX
    Klipsch RF-5MI 11MI 10
    stammisPorsgrunnKlipsch RF-63Parasound P7MI 10.1 SE
    OlborSandefjordKlipsch RF-63McIntosh C220MI 9 SE Balanced
    eddie1
    Klipsch La ScalaMI 12MI Mosfet
    Deep PurpleMosjøenKlipsch/Crites CornscalaMcIntosh C220MI 10.1 SEBlue Jeans Cables
    HELVestbyDIY åpne bafler med doble 15", Fostex FE203En-S og T500AmkIIPass Labs XP-10 preamp
    DIY Buffalo II dac
    DIY Denon DP75 platespiller
    MI 9.1 SE på bassene
    First Watt F2J (fullt./disk.)
    First Watt B5 (bass/mid/high)

hifipuristenBærumFocal Utopia Scala Serie II
    Focal Utopia Serie I & II
    Focal Utopia Diablo
    Metaxas Emperor
    Martin Logan
    Audio-Tronic
    2 x MI 6 (m/elektr. delef.)
    MI 13
    2 x MI 8
    2 x MI 10 Special Balanced

RM (Guru)HokksundFocal 1027 Be
    Focal Utopia Diva Sign.
    Focal Alto Utopia
    Musical InnovationMusical Innovation

ArildDSkiFocal 1027 Be
    2x Peerless XXLS 10 med Hypex DS8
    MI 11
    MI 14
    Pass Labs XA 30.5

ScreamingEagleNesoddenFocal Electra 926MI 6MI 7
    Gammer'nLarvikMonopulse 82 A
    HF 275 Helios
    MI 11
    MI 14
    MI 9
    eiv
    Monopulse Model ANAD M51MI 10.1
    Salty DogHokksundUsher 718 Be
    Usher Dancer Mini Two DMD
    Focal Electra 1027 Be
    MI 11
    MI 14
    MI 9.1
    MI 9
    MI 10.1 SE
    Xindak
    Black Magic

td160
    Usher X929MI 11
    MI 14
    Zapsolute Mk 4
    arildSogn og FjordanePsycho Acoustics PSA 2.1MI 12 (balansert ut)MI 9 SE (balansert m/4 MI 9 print)
    bjornhTromsøMonitor Audio GS20MI 11MI 10.1 SE
    oytheboy
    Monitor Audio GS20YBA 3 DeltaMI Mosfet
    tore_v1SteigenMonitor Audio GS20
    Klipsch Epic CF-2
    Dali Helicon 300
    Focal 1007 Be
    MI 6MI 9 (prototype, 30W kl A)

WalkerFrei, Kr.Dali Euphonia MS4MI 11
    MUSE Erato II
    Muse 300 monoblokker
    Ash65 (Texas)NordmøreDynabel 2,5 SMI 12
    MI 11 i MI 6 chassis
    MI 10.1 SE
    MI Mosfet

RangerFrei, Kr.Audiovector Mi3 Avantg.
    Larsen 6
    MI 11MI 10.1 SE
    MI 10.1 SE +
    MI Mosfet

scaniaguttenMoldeAudiovector M3 Sign.GamuTMI 10.1 SE
    DrPaasan
    Infinity Renaissance 90MI 11Parasound HCA 3500 Malmin Ed.
    MI Mosfet

LaggaSarpsborgMirage m3-si
    Staselig selvbygg
    Audio Research LS26
    MI-14
    MI 8
    tyanTelemarkIntelligent Sound Double 6MI 11Adyton Cordis 1.6 Signature
    gsRælingenHarbeth Compact 7 ES-3Aesthetix CalypsoMI 10.1 SE
    SvenArne
    Patos Symphonic 4Classé SSP-800MI 9 SE
    LydfreakHaldenImpulse H6 klonerMI 11MI 10
    TTSHaugesundImpulse H6 klonerAbrahamsen Dac
    Abrahamsen Pre
    MI 10
    PetreSiggerudAudio-Tronic Point One
    Pioneer HPM-150
    LS3/5A
    /KEF/QUAD
    MI 1
    MI 11
    MI Riaa Prototype
    MI 9.1NLE

KentEidsvoldAudio-Tronic MS-10
    MI xx
    Per-EinarRælingenAudio-Tronic MS-10
    MI xx
    AB1HortenMagnepan MG 3.6MI 11MI Mosfet SE (250W)
    JørgenKHedmarkMagnepan MG12MI 11 prototypeMI 9 (i ML kabinett)Van den Hul
    Jaerbu
    Hørning AlkibiadesMcIntosh C220MI 10 monoblokker
    pahfLevangerMartin LoganMI 11 prototypeMI Mosfet
    Drammen LydDrammenCanton Ref. 5Parasound JC2/MI 14Parasound A21
    Rocke-Rolf
    Carlsson OA-50LE
    Sonab OA-5

MI 2 (6-kanals versjon)
    ou812rhOsloAudio Physic SitaraDensen B-250+
    MI 14
    Densen B-330+
    Trane
    Sonus Faber Cremona AuditorMI 11
    BelCanto 2.5 DAC
    MI 10.1 SE+Transparent Audio

montesi
    Von Schweikert VR-4 jrMI 11 LightMI 10.1 SE
    SteinLarsenHortenKlipsch RF7
    Klipsch RC7
    Klipsch RS42I
    REL Stentor II
    Yamaha RX-V3900
    Benchmark DAC
    MI Mosfet

ol-fa
    Infinity Kappa 7MI 11 LightMI 9AudioQuest
    oks81Sogn og FjordaneDali 3003Electrocompaniet EC 4.5MI 10
    otelloNorge/SverigeVienna Acoustics Beethoven Baby Grande
    Magnat Vintage
    MI 11
    Abrahamsen V6.0
    Esound CD-E5
    Mac Mini
    Qnap TS-509
    Abrahamsen A-DAC
    Fujitsu ESPRIMO Q1500
    Egenspekket Debian NAS
    MI Mosfet SE
    Krell Kav-400xi

Khanate
    Klipsch RF82 IIMI 12
    PC
    QNKTC DAC
    Doxa 70 SE

JLmorten
    Klipsch CW IIIAudio Valve EclipseMI 10 SE
    HelarnBodøB&W 802DKrell KCT
    MI 14
    Krell 450 MCX

Mvh.
    Maxtor

gs

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Bruker Cardas golden ref. høyt. kabel og Harmonic Tech truth link signal.
    Mvh
    gs

Soojonny

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Hei.
    Bruker Roars egne AGSS kabler mellom D/A-MI-11 og MI-10.1SE. Sølvkabler terminert med WBT. Ellers billige Abrahamsen kabler til høyttalerne.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rart det ikke kommer en liste med kilder dere bruker på MI.. Kabler betyr langt mindre en kilden i min bok. Det som tapes ved start får en ikke igjen i kabler. Eller forsterkere.. Så skal det lages lister av alt så gjør det med noe som gjør en forskjell... ;-)

Soojonny

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Kan legge til kilde også. Pioneer BDP-LX 71 og airport express som begge går digitalt til Hegel HD-11 med Malmin mod.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Rart det ikke kommer en liste med kilder dere bruker på MI.. Kabler betyr langt mindre en kilden i min bok. Det som tapes ved start får en ikke igjen i kabler. Eller forsterkere.. Så skal det lages lister av alt så gjør det med noe som gjør en forskjell... ;-)
    Hallo HCS.

Som du ser av listen ovenfor er det tatt høyde for oppramsing av kilde (kolonne 4 "Preamp/kilde") :)

Mvh.
    Maxtor

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.377
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MI folket

Det ser ut til at demo'n av nye MI-9.1, blir i to omganger.
    Det er hittil meldt seg 8 personer.
    Kommer tilbake til tidspunktene til mandagen.

Mvh
    OPS

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei hifipuristen,

Er det mulig å melde seg på en demo?

Mvh

ol-fa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Maxtor. Du kan legge inn bosted / Årnes og kilder: Musical Fidelity A 3.2 CD + PC / Hegel HD2 og Thorens TD 320 MK2.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Da kommer en oppdatert liste. Grunnen til at den kom såpass raskt er rett og slett at vi kan smykke oss med en ny MI-venn:

Hjertelig velkommen til Vennetråden for Musical Innovation, Sviggum!!

Og her er listen:

Nick
    StedHøyttalerePreamp/kildeEffektforsterkerKabler
    DestinyFredrikstadDynaudio Excite 12MI 12MI 10.1 SE
    Soojonny
    Dynaudio Focus 160MI 11
    Pioneer BDP-LX 71
    AirPort Express
    Hegel HD 11
    MI 10.1 SE++Malmin AGSS
    Abrahamsen
    knubaSandefjordDynaudio Focus 140MI 11 Light m/DACMI Mosfet
    olavt
    Dynaudio Focus 220
    Klipsch RF-5
    MI 112 x MI Mosfet
    MI 7 Extreme

MaxtorLanghusNeat Momentum 3iMI 15
    Muse Model Two Plus
    Bel Canto USB Link
    Shuttle XS35GT V2

Electrocompaniet
    Black Magic

SannaX
    Klipsch RF-5MI 11MI 10
    stammisPorsgrunnKlipsch RF-63Parasound P7MI 10.1 SE
    OlborSandefjordKlipsch RF-63McIntosh C220MI 9 SE Balanced
    eddie1
    Klipsch La ScalaMI 12MI Mosfet
    Deep PurpleMosjøenKlipsch/Crites CornscalaMcIntosh C220MI 10.1 SEBlue Jeans Cables
    HELVestbyDIY åpne bafler med doble 15", Fostex FE203En-S og T500AmkIIPass Labs XP-10 preamp
    DIY Buffalo II dac
    DIY Denon DP75
    MI 9.1 SE på bassene
    First Watt F2J (fullt./disk.)
    First Watt B5 (bass/mid/high)

hifipuristenBærumFocal Utopia Scala Serie II
    Focal Utopia Serie I & II
    Focal Utopia Diablo
    Metaxas Emperor
    Martin Logan
    Audio-Tronic
    2 x MI 6 (m/elektr. delef.)
    MI 13
    2 x MI 8
    2 x MI 10 Special Balanced

RM (Guru)HokksundFocal 1027 Be
    Focal Utopia Diva Sign.
    Focal Alto Utopia
    Musical InnovationMusical Innovation

ArildDSkiFocal 1027 Be
    2x Peerless XXLS 10
    med Hypex DS8
    MI 11
    MI 14
    Pass Labs XA 30.5

ScreamingEagleNesoddenFocal Electra 926MI 6MI 7
    Gammer'nLarvikMonopulse 82 A
    HF 275 Helios
    MI 11
    MI 14
    MI 9
    eiv
    Monopulse Model ANAD M51MI 10.1
    Salty DogHokksundUsher 718 Be
    Usher Dancer Mini Two DMD
    Focal Electra 1027 Be
    MI 11
    MI 14
    MI 9.1
    MI 9
    MI 10.1 SE
    Xindak
    Black Magic

td160
    Usher X929MI 11
    MI 14
    Zapsolute Mk 4
    arildSogn og FjordanePsycho Acoustics PSA 2.1MI 12 (balansert ut)MI 9 SE (balansert m/
    4 stk MI 9 print)

bjornhTromsøMonitor Audio GS20MI 11MI 10.1 SE
    oytheboy
    Monitor Audio GS20YBA 3 DeltaMI Mosfet
    tore_v1SteigenMonitor Audio GS20
    Klipsch Epic CF-2
    Dali Helicon 300
    Focal 1007 Be
    MI 6MI 9 (prototype)

WalkerFrei, Kr.Dali Euphonia MS4MI 11
    Muse Erato II
    Muse 300 monoblokker
    Ash65 (Texas)NordmøreDynabel 2,5 SMI 12
    MI 11 i MI 6 chassis
    MI 10.1 SE
    MI Mosfet

RangerFrei, Kr.Audiovector Mi3 Avantg.
    Larsen 6
    MI 11MI 10.1 SE
    MI 10.1 SE +
    MI Mosfet

scaniaguttenMoldeAudiovector M3 Sign.GamuTMI 10.1 SE
    DrPaasan
    Infinity Renaissance 90MI 11Parasound HCA 3500
    Malmin Ed.
    MI Mosfet

LaggaSarpsborgMirage m3-si
    Staselig selvbygg
    Audio Research LS26
    MI-14
    MI 8
    tyanTelemarkIntelligent Sound Double 6MI 11Adyton Cordis 1.6 Signature
    gsRælingenHarbeth Compact 7 ES-3Aesthetix CalypsoMI 10.1 SEHarmonic Tech
    Cardas
    SvenArne
    Patos Symphonic 4Classé SSP-800MI 9 SE
    LydfreakHaldenImpulse H6 klonerMI 11MI 10
    TTSHaugesundImpulse H6 klonerAbrahamsen Dac
    Abrahamsen Pre
    MI 10
    PetreSiggerudAudio-Tronic Point One
    Pioneer HPM-150
    LS3/5A
    KEF/QUAD
    MI 1
    MI 11
    MI Riaa Prototype
    MI 9.1NLE

KentEidsvoldAudio-Tronic MS-10
    MI xx
    Per-EinarRælingenAudio-Tronic MS-10
    MI xx
    AB1HortenMagnepan MG 3.6MI 11MI Mosfet SE (250W)
    JørgenKHedmarkMagnepan MG12MI 11 prototypeMI 9 (i ML kabinett)Van den Hul
    Jaerbu
    Hørning AlkibiadesMcIntosh C220MI 10 monoblokker
    pahfLevangerMartin LoganMI 11 prototypeMI Mosfet
    Drammen LydDrammenCanton Ref. 5Parasound JC2
    MI 14
    Parasound A21
    Rocke-Rolf
    Carlsson OA-50LE
    Sonab OA-5

MI 2 (6-kanals)
    ou812rhOsloAudio Physic SitaraDensen B-250+
    MI 14
    Densen B-330+
    Trane
    Sonus Faber Cremona AuditorMI 11
    BelCanto 2.5 DAC
    MI 10.1 SE+Transparent Audio

montesi
    Von Schweikert VR-4 jrMI 11 LightMI 10.1 SE
    SteinLarsenHortenKlipsch RF7
    Klipsch RC7
    Klipsch RS42I
    REL Stentor II
    Yamaha RX-V3900
    Benchmark DAC
    MI Mosfet

ol-faÅrnesInfinity Kappa 7MI 11 Light
    Musical Fidelity A3.2
    PC
    Hegel HD 2
    Thorens TD320 Mk II
    MI 9AudioQuest
    oks81Sogn og FjordaneDali 3003Electrocompaniet EC 4.5MI 10
    otelloNorge/SverigeVienna Acoustics Beethoven Baby Grande
    Magnat Vintage
    MI 11
    Abrahamsen V6.0
    Esound CD-E5
    Mac Mini
    Qnap TS-509
    Abrahamsen A-DAC
    Fujitsu ESPRIMO Q1500
    Debian NAS
    MI Mosfet SE
    Krell Kav-400xi

Khanate
    Klipsch RF82 IIMI 12
    QNKTC DAC
    PC
    Doxa 70 SE

JLmorten
    Klipsch CW IIIAudio Valve EclipseMI 10 SE
    HelarnBodøB&W 802DKrell KCT
    MI 14
    Krell 450 MCX
    SviggumTromsø
    MI 11 (under bestilling)MI 9

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    705
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Hei Maxtor

I mine ruter kan du bytte ut Helios høyttalerne med Snell E iii. Dessuten er kilden Thorens td 126 mk I, med Grado Gold. Signalkabler er litt av hvert, høyttalerkabler er Kimber 8 TC.

mvh. Ole G

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei Maxtor

I mine ruter kan du bytte ut Helios høyttalerne med Snell E iii. Dessuten er kilden Thorens td 126 mk I, med Grado Gold. Signalkabler er litt av hvert, høyttalerkabler er Kimber 8 TC.

mvh. Ole G

Hallo Ole.

Da oppdaterer jeg listen :)

Mvh.
    Maxtor

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Flotters. Sviggum er hjertelig velkommen til vår menighet. :cool:

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Maxtor
    Litt oppdatering til listen.
    Tilholdssted Rogaland. Kilder. Sonos via Hegel DA20. Project Debut E via Jasmine Audio LP.2.0 Riaa

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.402
    Torget vurderinger
    4
    Kan vi droppe menighetstullet her inne ?
    Uten å dra igang en OT religionsdiskusjon så misliker jeg tilbedelse av guruer og nesegrus lojalitet til menigheter.
    Får utslett bare av tanken.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kan vi droppe menighetstullet her inne ?
    Uten å dra igang en OT religionsdiskusjon så misliker jeg tilbedelse av guruer og nesegrus lojalitet til menigheter.
    Får utslett bare av tanken.

God lørdag morgen, Trane.

Som svoren ateist/human-etiker har jeg (personlig) ingen sterke forhold til begrepsbruken. Personlig synes jeg hittil det har vært artig (på en særdeles ironisk og sarkastisk måte) hvordan man har sammenliknet denne vennetråden med en "menighet" med fokus på hvor høyt vi holder av våre forsterkere fra MI og hvor høyt vi holder av produsenten selv.

Men alt har en dato-stempling. Og er "best før"-datoen utgått i denne sammenheng så er den det :) Jeg har således redigert mitt innlegg.

Mvh.
    Maxtor

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn