Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ok, dette tok en litt annen vending enn hva jeg hadde sett for meg.
    Ser absolutt hva du mener puristen, og er i utgangspunktet helt enig med deg, men hvor mange er det som har stereo anlegg i super highend-klassen egentlig? Tror ikke det er så fryktelig mange.

Vi må nok legge noen forutsetninger til grunn for hvem dette skulle passe for.
    Det jeg skisserte og mente var nok mer tiltenkt de som allerede har et normalt godt stereoppsett, gjerne basert på MI, som de er godt fornøyd med.
    Ofte kan plass være et problem. Det er da dette kan være en særs god løsning. RM sa han kunne lage en 3 kanals verjon av effekttrinnene han har. Har man et stereo-oppsett bestående av 3 komponenter, si f.eks. en cd spiller, en forforsterker og en effektforsterker, trenger du bare å bytte ut spilleren med en multispiller av det kaliberet man ønsker, og kjøpe en ekstra effektforsterker.

Fordelen med de nye multispillerene er mange, for det første er de nå er minst på høyde lydmessig som sine 2-kanals brødre, Oppo har jeg nevnt, som ren cd-spiller er den et funn til prisen og den har i tillegg en rekke finesser med bla. digitale innganger og dnla slik at den nærmest kan brukes som en hub og mediasenter. Leser på AVS-forum at flere foretrekker multispillerne til mcintosh fremfor de dedikerte 2-kanals spillerne fra samme leverandør for ren musikklytting i to kanaler. Det jeg prøver å si er det ikke lenger er nødvendig å velge bort multispillere på grunn av lydkvalitet i stereo.

Det er ikke det at jeg tror vi absolutt MÅ ha de ekstra kanalene, men det gir så absolutt noe mer ved filmsammenheng. Spesiellt lfe signalet som er en helt egen kanal, som gir en ekstra dimensjon ved filmtitting. Det blir bare ikke det samme, uansett hvor bra stereo-oppsett du har, å ned-mikse dette til 2 kanaler.

Dette tror jeg ikke vil støye noe merkbart mere av, man har da kun en effektforsterker mer enn det man hadde i utgangspunktet.

Cbarth

Gode presiseringer, cbarth1 :)

Som du nevner er det et faktum at en vanlig musikkinteressert person er bundet opp av flere forhold som gjør det nødvendig å tenke alternativt. Og gjerne da en sammensmeltning av såvel musikk- som film-opplevelsene:
    - Økonomihensyn
    - Plasshensyn
    - Interiørhensyn (de respektive koner har, rettmessig, en del meninger om utforming av hjemmet)
    - Fokushensyn (noen er oppriktig interessert i både musikk og film)

I så måte er man tilbake til en av mine kjepphester: Å nyte det man har på den beste måten man kan. Sentrum for alt vi holder på med er gode opplevelser - veien dit og måten man nyter opplevelsene på er forskjellig for hver enkelt.

Men så til dagens spørsmål (som jeg sikkert har stilt tidligere): Jeg har myst meget på en Oppo multispiller som hovedkilde hjemme. Årsaken er bred formatstøtte, DLNA, meget godt drivverk og en hyllet digital- og analogdel. Alle mine CD'er er rippet i wave-format, alle mine musikk-DVD'er er rippet som ISO-filer og noen DVD-filmer jeg av kultmessige hensyn har tatt vare på er også rippet som ISO-filer. Alt ligger sirlig ordnet på en egen dedikert server. Alle de nevnte formatene klarer Oppo (og sikkert en del andre merker) å tygge på en mesterlig måte, har jeg skjønt. Det jeg dog mest bruker tid på er selvfølgelig musikk. Hvordan fungerer Oppo sin DLNA-støtte? Og lar det hele seg styre bra fra et nettbrett slik at man slipper å skru på TV'en for hver gang man har lyst til å bytte musikkspor?

Beklager at dette er litt off-topic - det skal ikke bli langvarig.

Ha en riktig lykkelig MI-dag, karer :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei cbarth1 og Maxtor

Vi er heldigvis enige om fordeler/bakdeler med hjemmekino kontra/pro 2kanals stereo?
    Ett av mine drivverk kan kjøre 8kanaler i DSD.
    Jeg benytter meg ikke av den muligheten for det.

Forstår din frustasjon cbarth1 ang. MI og hjemmekino.
    Roar er ikke noen fan av hjemmekino, men han forstår "butikken" i det.
    Der er kanskje farlig og snakke for ham, men mener og kjenne ham godt nok
    til dette?
    Han snur kappen etter vinden, som de fleste.Han prøver jo og overleve?
    Dette betyr at han bygger akkurat det du ønsker deg, men da må du betale for det?

Mine tidligere forklaringer skyldes bl.a Sandli1 som lurte på om ikke toppmodellen
    til MI preamper(MI-13) også kunne brukes i et hjemmekino oppsett.

Hvis dere gjerne vil blande hjemmekino og 2kanals stereo kan dere gjøre dette.
    Dere vet nå hvorfor ikke jeg ville gjort det?

Mvh
    puristen

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei cbarth1 og Maxtor

Vi er heldigvis enige om fordeler/bakdeler med hjemmekino kontra/pro 2kanals stereo?
    Ett av mine drivverk kan kjøre 8kanaler i DSD.
    Jeg benytter meg ikke av den muligheten for det.

Forstår din frustasjon cbarth1 ang. MI og hjemmekino.
    Roar er ikke noen fan av hjemmekino, men han forstår "butikken" i det.
    Der er kanskje farlig og snakke for ham, men mener og kjenne ham godt nok
    til dette?
    Han snur kappen etter vinden, som de fleste.Han prøver jo og overleve?
    Dette betyr at han bygger akkurat det du ønsker deg, men da må du betale for det?

Mine tidligere forklaringer skyldes bl.a Sandli1 som lurte på om ikke toppmodellen
    til MI preamper(MI-13) også kunne brukes i et hjemmekino oppsett.

Hvis dere gjerne vil blande hjemmekino og 2kanals stereo kan dere gjøre dette.
    Dere vet nå hvorfor ikke jeg ville gjort det?

Mvh
    puristen

God morgen, puristen :)

Det er det som er så befriende deilig med denne vennetråden - takhøyden for at man innehar forskjellige meninger, erfaringer, fokus og opplevelser. Og det beste av alt er at det er en uttalt respekt for at man kan være såvel enige som uenige uten at ting blir ufint av den grunn.

Det er lykke på en onsdags morgen, det :)

Mvh.
    Maxtor

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kunne det ikke være en ide for RM å lage en forsterker med 5 forsterker i en... Koster javisst, men absolutt noe som kan gjøres.. Bla Meridian har jo slike... Og på RM sine pre kan jo også sette en god gammeldags prosessor inngang, slik at hjemmekino kan gå via MI pre og få dens signatur..Sett dette implementert før... Å ikke se et marked i det som det selges mest av er jo en tanke naivt... Og med selges mest tenker jeg på hjemmekino produkter.. :)

cbarth1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Antall liker
    2.514
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Kunne det ikke være en ide for RM å lage en forsterker med 5 forsterker i en... Koster javisst, men absolutt noe som kan gjøres.. Bla Meridian har jo slike... Og på RM sine pre kan jo også sette en god gammeldags prosessor inngang, slik at hjemmekino kan gå via MI pre og få dens signatur..Sett dette implementert før... Å ikke se et marked i det som det selges mest av er jo en tanke naivt... Og med selges mest tenker jeg på hjemmekino produkter.. :)
    Ja, ikke sant! Det var på en måte det jeg foreslo i de foregående postene mine. Prosessor inngang eller 5.1 inngang, vi kan jo kalle det hva vi vil! :)
    Poenget er å få en volumstyring på de 6 analoge kanalene du får ut av spilleren din. Det er dette RM sier han kan ordne på MI forforsterkerne sine...

Må si at en MI 16 med en prosessor/5.1-inngang og en tre kanals MI 18 står høyt på ønskelisten min akkurat nå :cool:

Cbarth

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Blandt oss vanlig dødelige ( les: MI'ere ) som frekventerer tråden er puristen, så langt jeg kjenner til, den 'higheste enderen'.
    Dvs., han er nok den som har tatt'n lengst ut mht matching av de råeste tingene, vibrasjonsdemping, strømrensing og akustikk, og det høres, hjemme hos ham.
    At en med hans tilgang på, og mulighet for reel utprøving av de aller beste produktene anser MI-13, som ikke på langt nær er det dyreste man får kjøpt, som det beste valget til sitt uber-highend system sier sitt om hvor langt denne lille produsenten har nådd.
    Nå gleder jeg meg til å få min 16 hjem igjen, uansett om den er transformert til 12 eller noe helt annet.

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Petre

Tusen Takk for de hyggelige "ord".
    Denne innteressen for musikk og teknikk, har gitt meg mange lykkelige timer.
    Noe av det mest givende,er når du har prøvet ut noe nytt som faktisk fungerer.
    Man blir aldri utlært i dette "faget". Vi lærer noe nytt hele tiden.
    Dette er så komplekst, at en kunne tatt en doktorgrad eller 20 på dette?
    Når vi (les jeg) har blitt så gamle, er det nok veldig viktig og ha noe
    og inntresere seg for. At det vi driver med er i så sterk utvikling gjør det
    jo bare mer inntresant?

Beklager dette OT, men greide bare ikke å styre meg.

Mvh
    puristen

Stein Ivar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Antall liker
    416
    Torget vurderinger
    6
    Vil også bare legge til at en får HTB både på MI11 (tilpasning), MI15 og MI16.

Stein Ivar

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei Petre

Tusen Takk for de hyggelige "ord".
    Denne innteressen for musikk og teknikk, har gitt meg mange lykkelige timer.
    Noe av det mest givende,er når du har prøvet ut noe nytt som faktisk fungerer.
    Man blir aldri utlært i dette "faget". Vi lærer noe nytt hele tiden.
    Dette er så komplekst, at en kunne tatt en doktorgrad eller 20 på dette?
    Når vi (les jeg) har blitt så gamle, er det nok veldig viktig og ha noe
    og inntresere seg for. At det vi driver med er i så sterk utvikling gjør det
    jo bare mer inntresant?

Beklager dette OT, men greide bare ikke å styre meg.

Mvh
    puristen

Dette, puristen, er ikke OT, men essensen i lidenskapen såvel som tråden mener jeg. Det handler om å prøve, erfare, lære, dele og nyte :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

hifipuristen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Antall liker
    3.380
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Maxtor

Det er ikke mange som kan skrive som du gjør?
    Det er faktisk moro og lese dine lidenskaplige,euforiske og entusiastiske innlegg?
    Fortsett med det Maxtor.

Mvh
    puristen

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har "theater bypass" på min MI 11. Dette fungerer knall. (Tror faktisk jeg var den første som fikk implementert det..for what it's worth).

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Maxtor: Nåja, sånn er det ofte- Bluetooth holder ikke her heller, venter snart ny predacdrevboks her- til kontorbruk. Ellers har det vært mye å gjøre med tilpassing av flere nye vinylrigger- dog ikke her enda. CD i hovedsettet først. Men flere nye skiver er på vei inn i dag..Elton og Keith er blant artistene.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Ha! Nå skal MI-sakene mine få kjørt seg enda mer......har nettopp oppdaget en utrolig morsom ting :)

- Er det high-end? No, sir!
    - Er det hifi? Knappast.
    - Er det artig? Jepp!
    - Er det AirPlay? Jepp!

Jeg er Android-mann over min hals. I tillegg er jeg så sær at jeg liker musikken min kun avspilt som wave-filer fra min dedikerte musikkserver, via kablet nettverk til Pioneer N-50, via DAC til MI 12 forforsterker, videre til MI 18 Balanced som deretter slipper "helvete løs" til IS 6 Pro Mk II+.

Jeg visste min N-50 var AirPlay-kompatibel, men har fullstendig valgt å overse dette faktum da dette aldri har interessert meg. I dag satt jeg og rotet med Wimp Hifi på iPad (fått av jobben - bruker dog mitt eget Samsung nettbrett mest), fant en artig liten knapp man kunne trykke på - et voila! Wimp Hifi-lyd på anlegget!

Lydmessig er denne måten å gjøre det på tilnærmet lik en alvorlig katastrofe. Men det er en virkelig stor fordel ved dette: Nå har jeg hele den musikalske verden for mine føtter hvor jeg kan finne album og genre jeg normalt kanskje ikke hører på. Finner jeg et album jeg liker logger jeg meg inn på CDON.com og kjøper det :)

Helt fantastisk! Mye musikk til meg og mye musikk til mine MI-saker.

Lykke for alle parter :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Soojonny

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker selv i-tunes til musikk, men blir god lyd av det når det går igjennom en Malmin moddet Hegel HD-11 og videre til MI-16 og MI-9.1 :)

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg bruker selv i-tunes til musikk, men blir god lyd av det når det går igjennom en Malmin moddet Hegel HD-11 og videre til MI-16 og MI-9.1 :)

Men iTunes er vel ikke så ille? Og hvertfall ikke dersom man kjører signalet gjennom Malminifiserte DAC'er m.m. :) Og man kan ikke gå feil i det ehele tatt når endestasjonen er en MI 16 og MI 9.1!

Litt mer usikker på kvaliteten av signaloverføring via AirPlay da dette er en trådløs protokoll mellom iOS-baserte enheter. Antar det er langt i fra en form for tapsfri overføring - litt på lik linje som overføring av signaler via bluetooth.

Men med tanke på kvaliteten i dette tilfellet så spiller det i det store og det hele spiller ikke så stor rolle for moro er det! I går fant jeg flust av musikk jeg normalt ikke ville vært borte i om det ikke var for muligheten via WimpHifi. Et eksempel er denne:

Deltron-3030-City-Rising-From-The-Ashes-608x608.jpg

Ikke helt min gate egentlig, men fikk en oppvåkning. Det var jo ganske artig og uforpliktende musikk å høre på.

Lykkelig fredag, MI-karer :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    WIMP er kjempefint, jeg bruker det mye, både til å høre på musikk og å finne nye artister/band/sjangre osv.
    Siden enhetene mine til dette er hhv SB Touch og MiniMac, begge kjøres gjennom m infisert DAC, får jeg ikke gleden av WIMP HiFi riktig ennå.
    Det føles litt bælete å kjøre det trådløst fra phone eller pad, så jeg venter (u)tålmodig på hifi-løsningen for det jeg har.
    Eller, får man en god løsning med en eller annen dingz?

Sist redigert:

Soojonny

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker Apple-tv til lyd og streamer over til den via MAC og lyden fungerer fint i mitt tilfelle. Tror noen ganger at det enkle er det beste :)
    Hjelper selfølgelig at resten av utstyret er bygget eller moddet av Roar...
    Om alt går som det skal så blir det trolig ny pre og effekt fra Roar før jul :) Denne gangen balansert. Får se om jeg kan begynne ett balansert liv også:cool:

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å se etter USB-dac først, Jonny? Det ville iallefall jeg gjort..B..sh..inn = B..sh..ut..Men Apple er av de som gjør minst galt uten DAC på, det skal de ha..

Soojonny

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Når det gjelder DAC så er vel min HD-11 fra hegel god nok? I alle fall med Malmins analog del :) Blir grei lyd inn til forsterkere med denne.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Jeg bruker Apple-tv til lyd og streamer over til den via MAC og lyden fungerer fint i mitt tilfelle. Tror noen ganger at det enkle er det beste :)
    Hjelper selfølgelig at resten av utstyret er bygget eller moddet av Roar...
    Om alt går som det skal så blir det trolig ny pre og effekt fra Roar før jul :) Denne gangen balansert. Får se om jeg kan begynne ett balansert liv også:cool:

Lykke, Soojonny!

Balansert MI kan absolutt anbefales :)

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og Wimp Hifi via AirPlay surrer fortsatt. Akkurat nå med denne:

Iq-Subterranea.jpg

Utrolig artig. Gleder meg dog til Wimp Hifi blir tilgjengelig for PC/Mac. Koblet via en duganes USB DAC skal MI-saken få kjørt seg grådig mye :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Får du noen uttelling av WIMP HiFi via ditt lett suspekte oppsett, Maxtor?
    Jeg for min del kjøper jo gjerne hva som helst, så nå grubler jeg på å plukke opp en Bluesound for å få prøvd det.
    Det er vel tvilsomt om Squeeze er brukbart så veldig mye lenger.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Petre.

Stikkordet med Wimp Hifi-oppsettet slik det står nå er "tilgang". Med en Wimp Hifi via iPad/AirPlay til min Pioneer N-50 med ekstern DAC er lydkvaliteten helt ok selv om jeg ikke får full uttelling av Wimp Hifi via AirPlay. Det kommer først når Wimp Hifi er tilgjengelig for PC/Mac.

Men det låter helt ok og jeg kan velte meg lykkelig naken i et hopetall av album som ligger tigjengelig i Wimp :)

Jeg kjenner dessverre ikke Bluesound sine produkter gjennom erfaring, men fordelen med nettverksspillere av typen Pioneer N-50 eller Marantz NA7004 er at byggekvaliteten er meget god, tilkoblingsmulighetene er utrolige og at de nå kan plukkes opp for en billig penge på brukten.

EDIT: Glemte helt å si at en av fordelene jeg kan se med Bluesound Node er at du kan kjøre Wimp Hifi direkte fra Node'en og rett i anlegget. Eller via optisk til ekstern DAC :)

Mvh.
    Maxtor

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Petre.

Nå beveger jeg inn på litt tynn is i og med at dette handler iOS, men jeg skjønte deg rett i at du benytter en Mac Mini til avspilling av musikk? I så tilfelle tror jeg at jeg har en løsning til deg som ikke innebærer kjøp av flere duppedingser, men som gjør at du kan bruke eksisterende oppsett :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Hallo Petre.

Nå beveger jeg inn på litt tynn is i og med at dette handler iOS, men jeg skjønte deg rett i at du benytter en Mac Mini til avspilling av musikk? I så tilfelle tror jeg at jeg har en løsning til deg som ikke innebærer kjøp av flere duppedingser, men som gjør at du kan bruke eksisterende oppsett :)

Mvh.
    Maxtor
    WIMP HiFi kan benyttes for iOS, løsning for pc/mac kommer senere, sier WIMP.
    Da funker det vel ikke å bare legge inn WIMP på minien og spille HiFi optisk ut fra den?
    Eller overser jeg i all min enfoldighet noe? Som nevnt tidligere, minien brukes til å administrere musikkbiblioteket, ca 1500 flac album, ved hjelp av Amarra som overstyrer iTunes. Ease of use gjør nok at jeg wimper mer og mer når lydkvaliteten kommer på stell.

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det er riktig - Wimp Hifi kan først benyttes når den blir lansert for PC/Mac.

Men jeg leste et annet sted at en bruker Wimp Hifi via iPad'en og overfører dette til Mac Mini via AirPlay. Dersom du allerede benytter Mac Mini til å administrere musikkbiblioteket er Mini'en allerede koblet til anlegget på best mulig måte. I så måte er du kun et tastetrykk unna å kunne bruke Wimp Hifi via iPad'en frem til den dagen Wimp lanserer Hifi-versjonen for PC/Mac :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1

Men jeg leste et annet sted at en bruker Wimp Hifi via iPad'en og overfører dette til Mac Mini via AirPlay. Dersom du allerede benytter Mac Mini til å administrere musikkbiblioteket er Mini'en allerede koblet til anlegget på best mulig måte. I så måte er du kun et tastetrykk unna å kunne bruke Wimp Hifi via iPad'en frem til den dagen Wimp lanserer Hifi-versjonen for PC/Mac :)

Mvh.
    Maxtor
    Ok, jeg sprang ned på nærmeste pol og kjøpte oppsettsveileder, derfra til eplepusher'n som solgte meg TV, for det må man ha, sa han. Da setter jeg wifey igang med å sette opp ting mens jeg smører meg inn, så får me sjå om det fører frem.
    Edit: Funker det ikke får jeg heller kjøpe Bluesound til uka, men det er verdt et forsøk.

Sist redigert:

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

Mvh.
    Maxtor
    Ok, jeg sprang ned på nærmeste pol og kjøpte oppsettsveileder, derfra til eplepusher'n som solgte meg TV, for det må man ha, sa han. Da setter jeg wifey igang med å sette opp ting mens jeg smører meg inn, så får me sjå om det fører frem.
    Edit: Funker det ikke får jeg heller kjøpe Bluesound til uka, men det er verdt et forsøk.

Artig!

Men husk - av enhver prosess er det obligatorisk med bilder av fremskrittene :)

Mvh.
    Maxtor

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Det funker! Takk for tips så jeg kom på sporet.
    Epleboksen inn på dacen, WIMP HiFi aktivert, det hele styrt fra padden. Musikk, film og bildebiblioteker hentes frem med et tastetrykk. Tvprogrammer og online filmer? Alt er på plass, den kan det utroligste, denne lille terten. Men ikke stort å avbilde, da epleTV'n ikke er mye større enn ett par-tre CD-covre. Nå skal det spilles!

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Det funker! Takk for tips så jeg kom på sporet.
    Epleboksen inn på dacen, WIMP HiFi aktivert, det hele styrt fra padden. Musikk, film og bildebiblioteker hentes frem med et tastetrykk. Tvprogrammer og online filmer? Alt er på plass, den kan det utroligste, denne lille terten. Men ikke stort å avbilde, da epleTV'n ikke er mye større enn ett par-tre CD-covre. Nå skal det spilles!

Fantastisk, Petre - nyt musikken :)

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og fortsettelse følger...................

Utrolig morsomt med AirPlay :) Vi trenger ikke gå inn i lange diskusjoner om lydkvalitet - la oss bare være enige om at det fungerer. Men MI-boksene får virkelig mye forskjellig matriell å arbeide med! Wimp Hifi via N-50 nettverksspiller gir tilgang til et utall album av ymse genre - har aldri vært borte i så mye forskjellig musikk på så kort tid. Det er lykke i det også :)

Har begynt å se på muligheten for en docking som tapper rent digitalt signal fra iPad'en...........selvfølgelig.

Mvh.
    Maxtor

tyan

Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Og fortsettelse følger...................

Utrolig morsomt med AirPlay :) Vi trenger ikke gå inn i lange diskusjoner om lydkvalitet - la oss bare være enige om at det fungerer. Men MI-boksene får virkelig mye forskjellig matriell å arbeide med! Wimp Hifi via N-50 nettverksspiller gir tilgang til et utall album av ymse genre - har aldri vært borte i så mye forskjellig musikk på så kort tid. Det er lykke i det også :)

Har begynt å se på muligheten for en docking som tapper rent digitalt signal fra iPad'en...........selvfølgelig.

Mvh.
    Maxtor
    Hei Maxtor. Ipad kan faktisk sende lyd via usb uten bruk av docking i noen tilfeller. Jeg fikk feks. sendt til min gamle HK AV receiver som har usb inngang. Det som skal til er bare camera connection kit og at Ipad identifiserer det tilkoblede utstyret som en usb lydenhet. AV receiveren er PnP i Win 7. Hvis du har mulighet til å bruke usb i det hele tatt da. :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Stille her!
    Jaja, bidrar med et par bilder av utstyr av ikke helt siste dato, men er til stor glede for eieren! :D

IMG_1333.JPG

Musical Innovation MI10 med aldri så lite innslag av mote fra slutten av 70-tallet.
    Innholdet gjør så absolutt ikke skam på utseendet! :)

OKOB Fostex.JPG

MJ King Open Baffle høyttaler med Eminence Alpha 15" og Fostex 4" fulltone.
    MI spiller ganske så flott på disse! :)

IMG_1605.jpg

Musical Innovation MI11 Prototype. Forforsterker som ikke gjør skam på resten! Lekkert design på denne lille klumpen!
    Lydkvaliteten sådan også!

Mvh.
    oks

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Stille her!
    Jaja, bidrar med et par bilder av utstyr av ikke helt siste dato, men er til stor glede for eieren! :D

Vis vedlegget 221190
    Musical Innovation MI10 med aldri så lite innslag av mote fra slutten av 70-tallet.
    Innholdet gjør så absolutt ikke skam på utseendet! :)

Vis vedlegget 221192
    MJ King Open Baffle høyttaler med Eminence Alpha 15" og Fostex 4" fulltone.
    MI spiller ganske så flott på disse! :)

Vis vedlegget 221194
    Musical Innovation MI11 Prototype. Forforsterker som ikke gjør skam på resten! Lekkert design på denne lille klumpen!
    Lydkvaliteten sådan også!

Mvh.
    oks

Fantastiske bilder, oks! Og godt å høre du fortsatt koser deg med MI-settet :) Må medgi at MI 10 i Electrocompaniet-kabinett ser utrolig flott ut.

For egen del blir det mye musikk om dagen og selvfølglig med MI i sentrum. Har nettopp satt inn en Micromega Duo Pro 2 DAC og dette ga ytterligere et løft til MI'ene mine :)

Duo Pro 2 4 Nett.jpg

Jeg er lykkelig som man kan bli :)

Mvh.
    Maxtor

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Kan ikke noe for det, men jeg liker denne så inne i hampen godt, oks:

IMG_1605.jpg

Nydelig liten eske som ikke avslører fra utsiden hvilke kvaliteter som ligger inne i den! Rett og slett en forba..... god forforsterker :)

Mvh.
    Maxtor

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Ikke akurat et MI produkt, men har slått til på en Cambridge Stream Magic 6. Skal testes opp mot Sonos, sammen med Audiovavlen og MIene mine... Denne er kanskje allerede fullpakket, men dersom den er bra hadde det vært morro og fåt Malmifisert den.. dac delen kan nokk forbedres..........

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg er så enig så enig Maxtor! Har lyttet til den i hele dag! :D

Mvh.
    oks

Maxtor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Apropos Cambridge Audio Stream Magic 6, JLmorten - her er et bilde en god kamerat sendte meg i dag:

20131013_122715.jpg

Tatt med mobilkamera så bildet er ikke helt lytefritt. Men det er i hvertfall bilde av anlegget han setter i hop nu (han går fra flerkanals oppsett). Og med en Camridge Audio Stream Magic 6 som forforsterker/streamer og MI 7 (mitt "gamle") som effekttrinn låter det hele avsindes godt selv om stativene til hans Dynaudio 52 SE mangler - de er på vei med posten :)

Må medgi at jeg savner MI 7'en.........utrolig kapabelt effekttrinn!

Lykkelig MI-søndag, venner.

Mvh.
    Maxtor

JLmorten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Antall liker
    143
    Apropos Cambridge Audio Stream Magic 6, JLmorten - her er et bilde en god kamerat sendte meg i dag:

Vis vedlegget 221392

Tatt med mobilkamera så bildet er ikke helt lytefritt. Men det er i hvertfall bilde av anlegget han setter i hop nu (han går fra flerkanals oppsett). Og med en Camridge Audio Stream Magic 6 som forforsterker/streamer og MI 7 (mitt "gamle") som effekttrinn låter det hele avsindes godt selv om stativene til hans Dynaudio 52 SE mangler - de er på vei med posten :)

Må medgi at jeg savner MI 7'en.........utrolig kapabelt effekttrinn!

Lykkelig MI-søndag, venner.

Mvh.
    Maxtor
    Blir spennende og teste, men har forstått jeg må installere ett eller annet på NAS for og få dette til og funke optimalt.. Satser på det ikke blir noe mye styr, hater og drive og stresse med data....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn