Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo JLmorten.

    Gleder meg til å høre dine erfaringer med oppsettet. Men frykt ei - det hele er ganske enkelt :) I utgangspunktet skal det kun være en DLNA-software som Stream Magic 6'en trenger, men det skal normalt være installert i alle NAS-bokser fra før.

    Hvilken NAS har du?

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Hallo JLmorten.

    Gleder meg til å høre dine erfaringer med oppsettet. Men frykt ei - det hele er ganske enkelt :) I utgangspunktet skal det kun være en DLNA-software som Stream Magic 6'en trenger, men det skal normalt være installert i alle NAS-bokser fra før.

    Hvilken NAS har du?

    Mvh.
    Maxtor
    Har denne. Test: Netgear ReadyNAS Duo V2 - DinSide

    med 2stk " WD Red 2TB NAS Harddrive "
     
    Sist redigert:

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Så var dagen endelig her..MI-12 og MI-18 Balanced i skjønn harmoni i min egen stue! Mer om inntrykk samt bilder kommer etterhvert, men helt til å begynne med må jeg bare si jeg forstår Maxtor i hans barnlige entusiasme rundt dette paret meget, MEGET godt...;)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Konge, Petter!

    I morgen er det min tur! Da går turen til Hokksund ganske så tidlig. Nå skal racket og gulvet støvsuges, slik at komponentene kan gli elegant inn der i morgen. :D

    Gratulerer så mye! :D
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Så var dagen endelig her..MI-12 og MI-18 Balanced i skjønn harmoni i min egen stue! Mer om inntrykk samt bilder kommer etterhvert, men helt til å begynne med må jeg bare si jeg forstår Maxtor i hans barnlige entusiasme rundt dette paret meget, MEGET godt...;)

    Iiiiiiiiiaaaaaaahhh, Påsan! Gratulerer med et vanvittig forsterkersett :)

    Gleder meg vilt på dine vegne og ser virkelig frem mot bilder og lytteinntrykk.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Konge, Petter!

    I morgen er det min tur! Da går turen til Hokksund ganske så tidlig. Nå skal racket og gulvet støvsuges, slik at komponentene kan gli elegant inn der i morgen. :D

    Gratulerer så mye! :D

    Lykke, Ole! Ser virkelig frem mot rapport fra utflukten til Hokksund :) Og selvfølgelig bilder. Masse bilder :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Konge, Petter!

    I morgen er det min tur! Da går turen til Hokksund ganske så tidlig. Nå skal racket og gulvet støvsuges, slik at komponentene kan gli elegant inn der i morgen. :D

    Gratulerer så mye! :D

    Lykke, Ole! Ser virkelig frem mot rapport fra utflukten til Hokksund :) Og selvfølgelig bilder. Masse bilder :)

    Mvh.
    Maxtor
    Det skal dere få! :)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Konge, Petter!

    I morgen er det min tur! Da går turen til Hokksund ganske så tidlig. Nå skal racket og gulvet støvsuges, slik at komponentene kan gli elegant inn der i morgen. :D

    Gratulerer så mye! :D

    Lykke, Ole! Ser virkelig frem mot rapport fra utflukten til Hokksund :) Og selvfølgelig bilder. Masse bilder :)

    Mvh.
    Maxtor
    Det skal dere få! :)

    Nydelig!

    Gleder meg stort til å høre fra deg og Påsan om inntrykk. Og bilder selvfølgelig :) Forøvrig kommer min MI 12 trolig tilbake etter en turné neste uke. Merker det begynner å klø litt når dere snakker om deres MI 12.

    Lykkelig onsdag, karer.

    Mvh.
    Maxtor
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke se bort fra at det der fungerer..52SE er fortsatt sykt kapable for alderen- og har en presentasjon som passer de andre delene godt.
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.726
    Antall liker
    1.220
    Sted
    Siggerud
    Merker det begynner å klø litt når dere snakker om deres MI 12.

    Lykkelig onsdag, karer.

    Mvh.
    Maxtor
    Klø? Jeg er helt oppskrubbet, knapt hud igjen. Men siden 12 begynner å dukke opp rundt i de 1000 hjem er nok smertestillende/kløedempende ikke såååå langt unna.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.825
    Antall liker
    11.375
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kommer godeste Malmin til Horten messa? :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    YES! Tinga er i hus etter en flott tur bortover i dag formiddag. Her skal jeg la bildene tale for seg, da dette kun blir en reiserapport eller bildetråd om du vil.
    Jeg lar bildene fortelle, med tekst over hvert bilde. :)

    Bilder av produktene kommer i morgen, lyden om ei ukes tid. Den vil bli utfyllende.

    Jeg hadde en meget hyggelig prat med Roar i dag om løst og fast, og han er i kjempeform, og veldig imøtekommende. Han tar seg også god til å forklare spørsmål jeg kommer med. Noen ganger blir dette for teknisk for meg, hehe. Hyggelig er det uansett..

    Here goes...


    Min kjære mor ville være med på tur, og jeg er ikke vond å be; selvsagt skal hun få være med til Hokksund:






    Min supre sportsbil (hehe) for dagen; min trofaste Mondeo var dagens heldige transportør av Musical Innovation utstyr...






    Tomt? Well, not for long...






    Da bærer ferden nærmere og nærmere Hokksund...






    110 på speedoen? Det går da for pokker ikke fort nok, MEN, jeg har maaange prikker og MÅ holde meg på matta. Svarte...






    Bommene i Sande er historie, og folk er i gang med å rive faenskapet.. Hva med en mini-mini atombombe? 2 bilder her...







    Noen generelle bilder av turen...








    Næmmen, hva i all... Langt om lenge og lengre enn langt, så dukker det jaggu meg opp et skilt med et kjent stedsnavn...








    Kirken. Da nærmer vi oss med faretruende "skritt".






    Dette huset, mine damer og herrer, er nok kjent for mange her inne...






    Her er Roar i sin fulle mundur og forklarer meg etter beste evne om spørsmålene jeg har. Bra mann og en meget dyktig konstruktør.






    De siste bildene, som er generelle bilder fra verkstedet. Så flott det ble etter oppussing og div. Både jeg og min mor hadde en flott tur.














    Både jeg og min mor hadde en flott tur både frem og tilbake, men ingen, absolutt INGEN, kan vite hvor mye abstinenser og hvor mye jeg gledet meg til tinga var i hus, som jeg hadde på veien tilbake.
    Nå står de og spiller litt bakgrunnsmusikk på VH1, og jeg skal snart dytte inn første CD i skuffen.
    Tom Petty med sitt fantastiske album "Mojo" skal få æren av å starte det hele. Gleder meg til fortsettelsen. Vi snakkes og takk for oppmerksomheten.

    Med vennlig hilsen
    Ole Borgenvik

     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Overveldende god reportasje fra turen, Ole! Høyt verdsatt. Og såvel turen som produktene unner jeg deg virkelig.

    Gleder meg til mer tekst og bilder i morgen :)

    Lykkelig lytting, Ole.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Nå, Ole Borgenvik og Påsan - hva er tilstanden? Bekymringsverdig stille..............

    Mvh.
    Maxtor
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Ja, jeg kan forsøke meg med noen tanker her. Mer utfyllende kommer nok en del senere, da det kreves litt innspilling, men noen ord kan jeg vel komme med. :)

    Det jeg la først merke til er at det låter så fordømt åpent og transparent, noe som er det rake motsetning til McIntosh MA7000 som jeg kan sammenligne med denne sammenhengen.
    McIntosh var fyldigere og mer pompøs, litt kjedelig om du vil. Jeg kunne dra på og dra på på MCen uten at det ble så merkbart høyere volum. Kan ikke skjønne at det skal være 250W i den saken der. Det var liksom litt kjedelig fyldig, dosent med mye bass om jeg skal bruke disse ord.

    MI-settet er så mye mer dynamisk, ekstremt mye mer transparent og mye bedre 3D-følelse. Når det gjelder størrelse på lydbildet, er disse to ganske like. Men, så er ikke MI-settet i noen grad innspilt heller. Blir spennende å se hva tiden bringer. ;)

    MI-settet har noe mindre bass, men med MYE mer dynamikk, noen som mitt oppsett satt stor pris på, brystkassa mi likeså. ;)
    Det trøkker på noen så vanvittig, og Roar sier det blir enda mer kontroll i bunnen etter noen hundre timer.

    Jeg kjenner igjen lyden fra min gamle MI 9ex, bare at alt er mye bedre nå. Det kan jo selvsagt ha noe med å gjøre at jeg nå har en MI-12 pre også, ikke en McIntosh C220, men jeg tror nok uansett MI-18 er en del bedre enn MI 9ex.

    Jeg sier ikke at McIntosh er dårlig, men MI-settet er så mye bedre. Etter min smak og preferanser da vel og merke. ;)

    Jeg kommer bare ikke over hvor åpent og dynamisk dette er, i forhold til alt jeg har hatt i hus her noen gang. Jeg sverger på at jeg beholder dette i lang, lang tid. Skal man ha noe bedre enn dette, må man nok ut med en vanvittig sum med penger, eller være utrolig heldig med matching. Kan ikke skjønne annet.

    Det som også er litt kult, er at her kan man dra på så mye man bare orker uten at høyttalerne skriker til meg, det blir bare høyt og majestetisk. Det er der andre ting jeg har hatt i hus har feilet, det har blitt høyt og rølpete, med en relativt skrikende diskant, spesielt på S-er.

    Nå? Hør etter a, men jeg nevner det igjen; majestetisk, dynamisk, stooort, ekstremt åpent og transparent, men en fysisk tilstedeværelse i bassen. YES.

    Maxtor: Jeg skjønner dine "på grensen til" barnslige euforiske utbasuneringer her inne. Kanskje i musikkrus? ;)

    Moro. Nå skal det lyttes og spilles inn. Tror jeg svarer for dere også, Maxtor og Påsan som har det samme settet? Kjenner dere dere igjen i noe av dette?

    ...Oh (MI) oh my, dette er gøy.

    Med vennlig hilsen
    Ole J. Borgenvik
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    968
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med kanonkombo, Ole! Beskrivelsen av lyden er vel slik vi kjenner den fra MI - åpent, dynamisk og med en troverdig bass. Og ikke minst uanstrengt :) I ditt tilfelle skulle jeg vel tru det er i rikt monn :cool:
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Gratulerer med kanonkombo, Ole! Beskrivelsen av lyden er vel slik vi kjenner den fra MI - åpent, dynamisk og med en troverdig bass. Og ikke minst uanstrengt :) I ditt tilfelle skulle jeg vel tru det er i rikt monn :cool:
    Takk, takk!
    Troverdig er også en utmerket måte å si det på. :)
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Det hele blir pøst ut av disse med en dynamisk og troverdig måte. Jeg elsker disse!

    Hvordan spiller det med Klipsch, sammenlignet med mer tungdrevne høyttalere ? Hva kan jeg forvente om jeg bytter ut Kappa 7 med Klipsch ? Spiller ellers med en billig McIntosh som jeg liker godt og MI 18.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer enn jeg kan her og nå. Nå har ikke jeg testet så mange høyttalere egentlig, siden jeg har hatt Klipsch en lang stund. Jeg hadde et par DIY-høyttalere en gang for lenge siden på ca. 89db. Synes ikke de var så dynamiske i det hele tatt, rett og slett vanskelig å få til.
    Det finnes helt sikkert mange høyttalere som er tungdrevne som låter helt fantastisk, jeg har bare ikke testet noen. :)

    Er den vanlig eller dual mono MI-18 du har?

    Jeg vet det er noen her inne som bruker mye Dynaudio, og som er meget fornøyd med det sammen med MI-forsterkeri.

    Jeg tror nok Infinity og Klipsch har ganske lik lydfilosofi generelt sett, bare at Kappa krever horder med krefter for å yte optimalt, de krever virkelig mye.
    Derfor lurte jeg på om du har enkel eller dobbel MI-18!?

    Mvh. Ole
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    1.875
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Ja, jeg kan forsøke meg med noen tanker her. Mer utfyllende kommer nok en del senere, da det kreves litt innspilling, men noen ord kan jeg vel komme med. :)

    Det jeg la først merke til er at det låter så fordømt åpent og transparent, noe som er det rake motsetning til McIntosh MA7000 som jeg kan sammenligne med denne sammenhengen.
    McIntosh var fyldigere og mer pompøs, litt kjedelig om du vil. Jeg kunne dra på og dra på på MCen uten at det ble så merkbart høyere volum. Kan ikke skjønne at det skal være 250W i den saken der. Det var liksom litt kjedelig fyldig, dosent med mye bass om jeg skal bruke disse ord.

    MI-settet er så mye mer dynamisk, ekstremt mye mer transparent og mye bedre 3D-følelse. Når det gjelder størrelse på lydbildet, er disse to ganske like. Men, så er ikke MI-settet i noen grad innspilt heller. Blir spennende å se hva tiden bringer. ;)

    MI-settet har noe mindre bass, men med MYE mer dynamikk, noen som mitt oppsett satt stor pris på, brystkassa mi likeså. ;)
    Det trøkker på noen så vanvittig, og Roar sier det blir enda mer kontroll i bunnen etter noen hundre timer.

    Jeg kjenner igjen lyden fra min gamle MI 9ex, bare at alt er mye bedre nå. Det kan jo selvsagt ha noe med å gjøre at jeg nå har en MI-12 pre også, ikke en McIntosh C220, men jeg tror nok uansett MI-18 er en del bedre enn MI 9ex.

    Jeg sier ikke at McIntosh er dårlig, men MI-settet er så mye bedre. Etter min smak og preferanser da vel og merke. ;)

    Jeg kommer bare ikke over hvor åpent og dynamisk dette er, i forhold til alt jeg har hatt i hus her noen gang. Jeg sverger på at jeg beholder dette i lang, lang tid. Skal man ha noe bedre enn dette, må man nok ut med en vanvittig sum med penger, eller være utrolig heldig med matching. Kan ikke skjønne annet.

    Det som også er litt kult, er at her kan man dra på så mye man bare orker uten at høyttalerne skriker til meg, det blir bare høyt og majestetisk. Det er der andre ting jeg har hatt i hus har feilet, det har blitt høyt og rølpete, med en relativt skrikende diskant, spesielt på S-er.

    Nå? Hør etter a, men jeg nevner det igjen; majestetisk, dynamisk, stooort, ekstremt åpent og transparent, men en fysisk tilstedeværelse i bassen. YES.

    Maxtor: Jeg skjønner dine "på grensen til" barnslige euforiske utbasuneringer her inne. Kanskje i musikkrus? ;)

    Moro. Nå skal det lyttes og spilles inn. Tror jeg svarer for dere også, Maxtor og Påsan som har det samme settet? Kjenner dere dere igjen i noe av dette?

    ...Oh (MI) oh my, dette er gøy.

    Med vennlig hilsen
    Ole J. Borgenvik
    Jeg skriver ikke så mye her i tråden for tiden. Det skyldes ikke at jeg er misfornøyd med MI-utstyret mitt - tvert imot! Jeg storkoser meg med musikk, strålende gjengitt via utmerket forsterkeri fra Musical Innovation.

    Men de glitrende innleggene fra Ole Borgenvik, sammen med de minst like glitrende bildene, får meg til å ta opp pennen igjen. Ole er flink til å uttrykke seg, og beskriver to av MI's egenskaper på en flott måte: Åpenheten og dynamikken. Og oppløsningen. Tilsammen gjør dette musikknytelsen nesten fullkommen...!

    Gratulerer med en fabelaktig MI-kombo, Ole Borgenvik! ;)

    Mvh Salty
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Ja, jeg kan forsøke meg med noen tanker her. Mer utfyllende kommer nok en del senere, da det kreves litt innspilling, men noen ord kan jeg vel komme med. :)

    Det jeg la først merke til er at det låter så fordømt åpent og transparent, noe som er det rake motsetning til McIntosh MA7000 som jeg kan sammenligne med denne sammenhengen.
    McIntosh var fyldigere og mer pompøs, litt kjedelig om du vil. Jeg kunne dra på og dra på på MCen uten at det ble så merkbart høyere volum. Kan ikke skjønne at det skal være 250W i den saken der. Det var liksom litt kjedelig fyldig, dosent med mye bass om jeg skal bruke disse ord.

    MI-settet er så mye mer dynamisk, ekstremt mye mer transparent og mye bedre 3D-følelse. Når det gjelder størrelse på lydbildet, er disse to ganske like. Men, så er ikke MI-settet i noen grad innspilt heller. Blir spennende å se hva tiden bringer. ;)

    MI-settet har noe mindre bass, men med MYE mer dynamikk, noen som mitt oppsett satt stor pris på, brystkassa mi likeså. ;)
    Det trøkker på noen så vanvittig, og Roar sier det blir enda mer kontroll i bunnen etter noen hundre timer.

    Jeg kjenner igjen lyden fra min gamle MI 9ex, bare at alt er mye bedre nå. Det kan jo selvsagt ha noe med å gjøre at jeg nå har en MI-12 pre også, ikke en McIntosh C220, men jeg tror nok uansett MI-18 er en del bedre enn MI 9ex.

    Jeg sier ikke at McIntosh er dårlig, men MI-settet er så mye bedre. Etter min smak og preferanser da vel og merke. ;)

    Jeg kommer bare ikke over hvor åpent og dynamisk dette er, i forhold til alt jeg har hatt i hus her noen gang. Jeg sverger på at jeg beholder dette i lang, lang tid. Skal man ha noe bedre enn dette, må man nok ut med en vanvittig sum med penger, eller være utrolig heldig med matching. Kan ikke skjønne annet.

    Det som også er litt kult, er at her kan man dra på så mye man bare orker uten at høyttalerne skriker til meg, det blir bare høyt og majestetisk. Det er der andre ting jeg har hatt i hus har feilet, det har blitt høyt og rølpete, med en relativt skrikende diskant, spesielt på S-er.

    Nå? Hør etter a, men jeg nevner det igjen; majestetisk, dynamisk, stooort, ekstremt åpent og transparent, men en fysisk tilstedeværelse i bassen. YES.

    Maxtor: Jeg skjønner dine "på grensen til" barnslige euforiske utbasuneringer her inne. Kanskje i musikkrus? ;)

    Moro. Nå skal det lyttes og spilles inn. Tror jeg svarer for dere også, Maxtor og Påsan som har det samme settet? Kjenner dere dere igjen i noe av dette?

    ...Oh (MI) oh my, dette er gøy.

    Med vennlig hilsen
    Ole J. Borgenvik
    Jeg skriver ikke så mye her i tråden for tiden. Det skyldes ikke at jeg er misfornøyd med MI-utstyret mitt - tvert imot! Jeg storkoser meg med musikk, strålende gjengitt via utmerket forsterkeri fra Musical Innovation.

    Men de glitrende innleggene fra Ole Borgenvik, sammen med de minst like glitrende bildene, får meg til å ta opp pennen igjen. Ole er flink til å uttrykke seg, og beskriver to av MI's egenskaper på en flott måte: Åpenheten og dynamikken. Og oppløsningen. Tilsammen gjør dette musikknytelsen nesten fullkommen...!

    Gratulerer med en fabelaktig MI-kombo, Ole Borgenvik! ;)

    Mvh Salty
    Takk! Det var et meget hyggelig innlegg! Prøver så godt jeg kan. :)

    Mvh. Ole
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    De bildene var så porno at det er rett før undertegnede må be om sensur for og ikke gå helt av hektene;);)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Jeg må i bursdag i dag.. :\

    Jeg vil heller sitte i sweetspot, helt avslappet og høre på de fantastiske gitarsoloene til John Mayall sammen med en liten Cognac.

    ;)

    -Ole
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer til deg Ole! :) Veldig fine bilder. :)
    Svinger oppom deg en dag.
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer enn jeg kan her og nå. Nå har ikke jeg testet så mange høyttalere egentlig, siden jeg har hatt Klipsch en lang stund. Jeg hadde et par DIY-høyttalere en gang for lenge siden på ca. 89db. Synes ikke de var så dynamiske i det hele tatt, rett og slett vanskelig å få til.
    Det finnes helt sikkert mange høyttalere som er tungdrevne som låter helt fantastisk, jeg har bare ikke testet noen. :)

    Er den vanlig eller dual mono MI-18 du har?

    Jeg vet det er noen her inne som bruker mye Dynaudio, og som er meget fornøyd med det sammen med MI-forsterkeri.

    Jeg tror nok Infinity og Klipsch har ganske lik lydfilosofi generelt sett, bare at Kappa krever horder med krefter for å yte optimalt, de krever virkelig mye.
    Derfor lurte jeg på om du har enkel eller dobbel MI-18!?

    Mvh. Ole
    Enkel / ubalansert..............???
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    2.471
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Her skjer det saker og ting for tiden, utrolig moro! Dette er jo hifi-porno fra øverste hylle! Sitter nede i Korea for øyeblikket, men kommer hjem til onsdag. Abstinensene etter å komme hjem blir jo ikke akkurat mindre av å sitte og følge med på denne tråden he, he... Må si at jeg sikler fryktelig på en MI-pre og en skikkelig signalkilde, men har fått streng beskjed om at jeg må drøye de verste økonomiske utskeielsene en liten stund til :-\
    Cbarth
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skulle ønske jeg kunne hjulpet deg mer enn jeg kan her og nå. Nå har ikke jeg testet så mange høyttalere egentlig, siden jeg har hatt Klipsch en lang stund. Jeg hadde et par DIY-høyttalere en gang for lenge siden på ca. 89db. Synes ikke de var så dynamiske i det hele tatt, rett og slett vanskelig å få til.
    Det finnes helt sikkert mange høyttalere som er tungdrevne som låter helt fantastisk, jeg har bare ikke testet noen. :)

    Er den vanlig eller dual mono MI-18 du har?

    Jeg vet det er noen her inne som bruker mye Dynaudio, og som er meget fornøyd med det sammen med MI-forsterkeri.

    Jeg tror nok Infinity og Klipsch har ganske lik lydfilosofi generelt sett, bare at Kappa krever horder med krefter for å yte optimalt, de krever virkelig mye.
    Derfor lurte jeg på om du har enkel eller dobbel MI-18!?

    Mvh. Ole
    Enkel / ubalansert..............???
    Bare å komme på besøk for å høre en dag om du ikke bor så lang unna. Da får du en pekepinn iallefall. :)
     

    ol-fa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2004
    Innlegg
    219
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært veldig moro. Jeg bor et stykke unna, men det hender at jeg farter litt... Min MI 18 ubalansert har ekstra stor strømforsyning 2 X 500. Jeg syns det låter knallfint, men en gjør seg alltids noen funderinger..... Hva hvis....... ?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Det hadde vært veldig moro. Jeg bor et stykke unna, men det hender at jeg farter litt... Min MI 18 ubalansert har ekstra stor strømforsyning 2 X 500. Jeg syns det låter knallfint, men en gjør seg alltids noen funderinger..... Hva hvis....... ?
    Korrekt.
    Jeg er ikke fremmed for den tankegangen der selv. ;-)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn