Det er med meg som med de fleste andre gærninger her inne på sentralen, ikke langt fra tanke til handling. :
Så nå er hr Malmin besøkt, MI 10 er byttet inn med MI 10.2, og jeg har fått 15 nye watt klasse A å holde styr på.
Roar M var som vanlig i godlune, fortalte om sin kommende RIAA-konstruksjon med mulighet for valg av MM og MC pickup og belastning, samt mer samkjørte kabinettstørrelser på sine ulike forsterkermodeller.
Det var også hyggelig for første gang å møte en med-HFS-er, nemlig Salty. Til forskjell fra en stresset og overarbeidet psykolog fra Larvik, med halvannen times kjøretur hver vei, som lengtet hjem igjen for å skru opp MI'en og flate ut for helga, har Salty bare en spasertur hjem til seg og hadde det neppe like travelt.
Kanskje det byr seg mulighet for nytt treff, Salty, og en lytt på 9'ern?
A pro pos mer samkjøring av kabinett-typer/størrelser, så vartet Roar denne gang opp med enda en ny variant på denne 10.2'ern, nemlig blank svart front, sånn umiddelbart tenkte jeg på Electrocompaniet/Abrahamsen. Den var såpass stilig at jeg antagelig velger å beholde den, vi får se, selvom 11'ern min har blank sølvfront.
Hvordan appaturen låter? Jotakk, bare bra! ;D Veldig bra! At dette var et riktig valg, hørte jeg med en gang. Med 10'ern var det som om stemmer og instrumenter forsvant halvannen meter bakover i lydbildet mens rytme og bass tok overhånd. Nå er det mer balanse her. Samme deilige lyd som før, men stemmer/instrumenter kommer mer ordentlig fram, dessuten er det mer "driv". Herlig! Nå "synger" høyttalerne. Alison Krauss låter bare deilig i stova nå.
Ole G