Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    MI venner, dere som "har sett lyset" etter dere får MI inn i stua, som lar oss andre:

    1. Tro dere er mer eller mindre hjernevasket...
    2. Gjør oss andre nysgjerrige!

    Hva med å la f.eks. gutta i Oslo Audio Society få teste ut MI hvordan det låter i forhold til annet!?

    Å høre på hver av dere, i deres egne lokale stuer med utstyr mange ellers ikke er vant med, og i deres egne subjektive angivelser av utstyret blir noen ganger vel lokalt - forstå meg rett!

    Jeg innrømmer allikevel å ha STOR tro på MI ut i fra hva dere sier om utstyret!
    Men, siden MI ikke akkurat befinner seg i nedre delen av prisskalaen, ja så tror jeg både Malmin og hans disipler ville være tjent med noe mer "objektiv synsing" av hvordan det står seg mot "ikke-undegrunn-produkter." Kan tro mange av dere nå blir forbannet, av min siste setning, men dette er tross alt produkter i hvert fall ikke jeg finner inn under offentlighetens lys.

    Hallo MusicBear.

    Jeg har en Musical Innovation MI 12.1 Balanced forforsterker og Musical Innovation MI 18 Balanced effektforsterker dere er hjertelig velkomne til å teste ut :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da stilte vi umiddelbart to MI-sett til rådighet! Ett balansert og ett ubalansert.
    Dette kan bli veldig interessant...

    Mvh Salty
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Da stilte vi umiddelbart to MI-sett til rådighet! Ett balansert og ett ubalansert.
    Dette kan bli veldig interessant...

    Mvh Salty
    Hvor får man kjøpt billetter? Dette ville jeg gjerne fått med meg. Hva skulle eventuelt motstanderen være, MusicBear?

    Her i nabolaget mitt har jeg allerede avtalt med en kompis med eksklusivt McIntoshutstyr om en liten shootout.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Bra dere responderer som det her!

    Mitt forslag videre er at en av DERE tar kontakt med (f.eks.) Oslo Audio Society. Spør pent om dere kan få låne ørene deres en kveld med MI hos en av dem, hvor OAS garantert legger ut dette på sin side. For dette er gutter med lyttetrening, erfaring og interesse - således mye mer interessant for mannen i gata å høre hva nettopp de syntes om MI - fremfor om jeg eller andre "småsubjektister" skal mene noe fra eget rede.

    Fatter ikke, at det ikke finnes en offentlig MI side med grei oversikt over dagsaktuelle produkter med noen doser data & priser...
    I hvert fall så lenge modellbetegnelsene er så ulogiske at man nødvendigvis må være MI-fan for å holde en viss orden på hva som er hva...
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Du har denne siden, MusicBear:

    Siden om MUSICAL INNOVATION

    Men, med fare for å tråkke noen på tærne, så har vel den siden solid utviklingspotensiale.

    Jeg skulle ønske den samlede ekspertisen her inne kunne gått sammen for å pøse på med mer informasjon og bilder om disse produktene.
     

    hexachordia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    19
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    5
    Det hadde vært spennende og sammenlignet MI med konkurerrende produkter med noenlunde samme konstruksjonsprinsipp: transistor Klasse A, få watt og ingen eller lite tilbakekobling. Her finnes merker som Accuphase, (A-60) Sugden (masterclass), Musical Fidelity, Doxa (ikke klasse A?) og flere andre.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Dersom Roar Malmin skulle kjøpt seg en ny bil, f.eks. en BMW X5, tror jeg han ville vært svært forundret hvis selgeren sier den koster ca. mellom 1 og 2,4 millioner. Uten særlig mer angivelse enn at det er forskjellige motorer i dem, og litt annet stæsj som er forskjellig.

    For selgeren er dette logisk, hva man får for pengene innenfor denne spennvidde.
    Sikkert også, for Malmin, i det jeg antar han kan minst like mye om MI som bilselgeren om BMW.

    Hvor tung er en hest?
    Svaret er vel enkelt; vei hesten på en stor nok vekt og les av tallene. Så tung er den, ingen andre parametere der.

    Hvor kraftig er en MI forsterker?
    Jeg ser man opererer med måleangivelser av watt her og der, stort sett av dere MI entusiaster. Totalt uten parametere som tilsier hvordan disse watt er i forhold til en høyttalers bruk eller missbruk av watt eller andre viktige (-re) parametere...

    Måleangivelsen på MI er fatisk så dårlig at det ser ut som måletall for jallaprodukter! Er det det, jalla?
    Hvis ikke, hvorfor viser ikke produsenten til et minimum av nødvendige parametere for sine konstruksjoner?
    Så lenge man tross alt skal forsøke å tilsutte de andre hi-fi apparaturer, sågar (ofte) grinete høyttalere, noen av de så grinete at de spiser forsterkere bare av mellomtonen...

    MI venner; jeg tviler ikke på MI, men er de så bra som dere skal ha de til?!?!
    ...så ville oppfordret kosntruktøren til å røpe litt mer hva de gjør når man tilslutter de både glade og grinete høyttalerkosntruksjoner, og dessverre (eller heldigvis for de av oss som vet om det) så låter de grinete som oftest best av dem :)
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Dersom Roar Malmin skulle kjøpt seg en ny bil, f.eks. en BMW X5, tror jeg han ville vært svært forundret hvis selgeren sier den koster ca. mellom 1 og 2,4 millioner. Uten særlig mer angivelse enn at det er forskjellige motorer i dem, og litt annet stæsj som er forskjellig.

    For selgeren er dette logisk, hva man får for pengene innenfor denne spennvidde.
    Sikkert også, for Malmin, i det jeg antar han kan minst like mye om MI som bilselgeren om BMW.

    Hvor tung er en hest?
    Svaret er vel enkelt; vei hesten på en stor nok vekt og les av tallene. Så tung er den, ingen andre parametere der.

    Hvor kraftig er en MI forsterker?
    Jeg ser man opererer med måleangivelser av watt her og der, stort sett av dere MI entusiaster. Totalt uten parametere som tilsier hvordan disse watt er i forhold til en høyttalers bruk eller missbruk av watt eller andre viktige (-re) parametere...

    Måleangivelsen på MI er fatisk så dårlig at det ser ut som måletall for jallaprodukter! Er det det, jalla?
    Hvis ikke, hvorfor viser ikke produsenten til et minimum av nødvendige parametere for sine konstruksjoner?
    Så lenge man tross alt skal forsøke å tilsutte de andre hi-fi apparaturer, sågar (ofte) grinete høyttalere, noen av de så grinete at de spiser forsterkere bare av mellomtonen...

    MI venner; jeg tviler ikke på MI, men er de så bra som dere skal ha de til?!?!
    ...så ville oppfordret kosntruktøren til å røpe litt mer hva de gjør når man tilslutter de både glade og grinete høyttalerkosntruksjoner, og dessverre (eller heldigvis for de av oss som vet om det) så låter de grinete som oftest best av dem :)
    Spørsmålet koker vel egentlig ned til dette: Er det viktig, til syvende og slutt, at vi vet hvor mange watt en forsterker leverer? Det å måle slikt blir uansett aldri noen korrekt vitenskap, fordi alle parametre har en tendens til å forandre seg.

    Personlig foretrekker jeg heller å bruke ørene mine, og avgjøre om forsterkeren leverer eller ikke.

    Jeg husker godt hvordan det var på sytti og åttitallet, da watt-hysteriet var på sitt høyeste. Min første audiofile kjærlighet, ECs beskjedne 25Watter beviste gang på gang at den ikke bare spilte penere enn 2- og 300watts japanforsterkere, men at den også holdt følge på trykk og volum. Disse opplevelsene har gjort meg svært avslappet i forhold til målehysteriet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Snakker ikke om wattv i seg selv, men noen få (men viktige) måleparametere som røper litt av konstruksjonen og dens evner.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Som sagt mener jeg at de musikalske prestasjonene til forsterkerne taler for seg selv. Det finnes ikke det måleparameteret i verden som kan erstatte det.

    Hadde musikk og audioteknikk "bare" vært matematikk, og ting som kunne måles, så hadde det vært enkelt.

    Men enkelt er det ikke - det vet vi.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Joda, helt enig! Selvfølgelig er jeg det!

    Men, det er (faktisk!) litt forskjell om man skal dra campingvogn eller ikke - på motorveier eller i norske fjellstigninger - om du forstår hva mer jeg (og sikkert andre) er på jakt etter med visse måleparametere for disse forsterkerne.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Om du lurer på kvaliteten på forsterkerne, må jeg bare for ordens skyld opplyse om at MI9 og MI10SE, har fått ekstremt gode omtaler i fidelity, faktisk mente journalisten, som jeg ikke husker navnet på i farten, at han kunne leve lykkelig med den resten av livet.

    De jeg har snakket med, har fått gåsehud hver gang de skifter over til MI-utstyr. Jeg sier selvsagt at ikke alle liker lyden i apparatene eller at alle er like begeistret , for lyd er jo subjektivt.

    Å betvile kvaliteten i forsterkerne til Roar er rett og slett feil. Om man liker lyden er en annen ting.

    Jeg elsker virkelig lyden.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Joda, helt enig! Selvfølgelig er jeg det!

    Men, det er (faktisk!) litt forskjell om man skal dra campingvogn eller ikke - på motorveier eller i norske fjellstigninger - om du forstår hva mer jeg (og sikkert andre) er på jakt etter med visse måleparametere for disse forsterkerne.
    Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt, men jeg skjønner litt av MusicBears problemstilling.
    Musical Innovation har ingen egen hjemmeside, der sentrale tekniske spesifikasjonene kunne publiseres.
    Denne informasjonen kunne kanskje legges inn i Maxtors ellers utmerkete Siden om MUSICAL INNOVATION.
    Disse sidene inneholder allerede info om type drift og wattstyrke, men mangler info om trafostørrelse, kondensatorbank, gain, etc.

    Her er noen tekniske data for min effektforsterker MI 9.1:
    Drift: Klasse A
    Effekt: 2 x 80W
    Trafo: 1,3 kVA
    Kondensatorbank: 376.000 uF

    Mvh Salty
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe som kunne vært spennende å hørt var en shoot-out imot Nelson Pass F5. Med en delepris på ca 6000 kroner spiller den meget bra... Det er tydelig at RM har lånt noen ideer ifra Pass, så kan en høre hvem som har implementert de best... Og når en da ser pris så begynner det å bli intr....Roar har vel en 25 watts forsterker? Vet ikke helt hva denne koster ..?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Om du lurer på kvaliteten på forsterkerne, må jeg bare for ordens skyld opplyse om at MI9 og MI10SE, har fått ekstremt gode omtaler i fidelity, faktisk mente journalisten, som jeg ikke husker navnet på i farten, at han kunne leve lykkelig med den resten av livet.

    De jeg har snakket med, har fått gåsehud hver gang de skifter over til MI-utstyr. Jeg sier selvsagt at ikke alle liker lyden i apparatene eller at alle er like begeistret , for lyd er jo subjektivt.

    Å betvile kvaliteten i forsterkerne til Roar er rett og slett feil. Om man liker lyden er en annen ting.

    Jeg elsker virkelig lyden.
    Her er testen av MI9 i fidelity. Ikke akkurat strykkarakter, nei...

    http://www.norskhificenter.no/bilder/musical_innovation/mi_fidelity42.pdf
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Joda, helt enig! Selvfølgelig er jeg det!

    Men, det er (faktisk!) litt forskjell om man skal dra campingvogn eller ikke - på motorveier eller i norske fjellstigninger - om du forstår hva mer jeg (og sikkert andre) er på jakt etter med visse måleparametere for disse forsterkerne.
    Jeg er ikke spesielt teknisk anlagt, men jeg skjønner litt av MusicBears problemstilling.
    Musical Innovation har ingen egen hjemmeside, der sentrale tekniske spesifikasjonene kunne publiseres.
    Denne informasjonen kunne kanskje legges inn i Maxtors ellers utmerkete Siden om MUSICAL INNOVATION.
    Disse sidene inneholder allerede info om type drift og wattstyrke, men mangler info om trafostørrelse, kondensatorbank, gain, etc.

    Her er noen tekniske data for min effektforsterker MI 9.1:
    Drift: Klasse A
    Effekt: 2 x 80W
    Trafo: 1,3 kVA
    Kondensatorbank: 376.000 uF

    Mvh Salty
    Her har vi et godt eksempel på hvorfor de kalde fakta rundt MI-forsterkerne ikke er så lett tilgjengelig. Jeg har jo også en MI9.1, men den har ikke samme kabinett, og dermed heller ikke den samme kjølingen som Salty Dog. Min forsterker har ca 25 prosent mindre effektiv kjøling, på grunn av at kabinettet er lavere. Derfor er også tomgangsspenningen justert ned, for å unngå overopphetning. Derfor yter ikke min forsterker 2x80watt i 8Ohm, iallfall ikke i klasse A. Den vil gå over i AB tidligere enn f.eks. Maxtor`s MI9.1.

    Eksakt hvor mye den yter, slik den nå er justert, er revnende likegyldig. Poenget er at den spiller strålende. På mine høyttalere kanskje bedre enn Salty dog`s eksemplar også? Det er altså ikke så enkelt at man kan si at min forsterker spiller 25 prosent dårligere, fordi den yter færre watt. Strømforsyningen er, for eksempel, trolig ganske identisk.

    Vi må stikke fingeren i jorda: RM driver ikke med industriell produksjon av HIFI, men håndverk. Konstruktøren gjør alt selv. Han gjør gjerne forandringer/forbedringer etterhvert som han jobber med en modell. Det ligger i kortene at det er svært få forsterkere som er eksakt like. Vi forholder oss til en kontinuerlig evolusjon.

    Derfor må man tenke litt out of the box når man forholder seg til disse produktene. Å sammenligne det med masseproduserte greier, blir som å sammenligne bananer og epler.
     
    Sist redigert:

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Akk, ja.

    Da har lydkompis Arne og undertegnede hatt et aldri så lite musikktreff igjen. På menyen stod alt fra Danzig og Ghost til London Grammar og Coldplay............Jeg skal spare dere for de lyriske og euforiske utskeielsene denne gang, og nøye meg med følgende:

    FYPOKKERSOMMUSICALINNOVATIONLÅTER!

    Lykkelig kveld, MI-karer :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Ble veldig mye snakk om watt og teknisk info her nå. Det som teller er vel at man får en forsterker som er bygget med gode komponenter som gir god lyd. Nå er god lyd individuelt, men stiller gjerne opp mitt nye sett når det ankommer opp mot noe annet kjent. Bare å ta kontakt for en shootout :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Flere opplysninger om MI UTOPIA monoblokker

    Dybden er gitt til 75cm
    Høyden bli litt over 30cm
    Bredden er ikke bestemt ennå?
    Trafoer? 4stk 1Kva +2stk små til inngangstrinn
    Dette blir pr. monoblokk!
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Flere opplysninger om MI UTOPIA monoblokker

    Dybden er gitt til 75cm
    Høyden bli litt over 30cm
    Bredden er ikke bestemt ennå?
    Trafoer? 4stk 1Kva +2stk små til inngangstrinn
    Dette blir pr. monoblokk!
    MI Utopia? Blir det det offisielle produktnavnet, eller er dette arbeidstittelen?
     

    Soojonny

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.03.2010
    Innlegg
    401
    Antall liker
    256
    Sted
    Oslo
    Dette blir noen store beist. Hva slags print snakker vi om her? Blir det en helt ny konstruksjon?
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    MI UTOPIA blir i utgangspunktet "laboratorie"
    forsterkere, men er det noen der ute som
    ønsker og hive seg på, kan det bygges flere.
    Det kommer en "makker" noe senere.(preamp)
    Dette er i utgangspunktet et produkt som lages
    uten tanke for kostnader, men for"musikalitet".
    Dette skal vise hva Musical Innovation er i stand til?
     
    Sist redigert:

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    MI UTOPIA

    Bilder legges ut etterhvert som "udyret" blir til.
    Dette gjelder både eksteriør og interiør.
    Printutlegg, psu ol. blir lagt ut.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    MI UTOPIA blir i utgangspunktet "laboratorie"
    forsterkere, men er det noen der ute som
    ønsker og hive seg på, kan det bygges flere.
    Det kommer en "makker" noe senere.(preamp)
    Dette er i utgangspunktet et produkt som lages
    uten tanke for kostnader, men for"musikalitet".
    Dette skal vise hva Musical Innovation er i stand til?
    Samtlige her inne er selvsagt fristet til å "hive seg på", men jeg er redd for å høre prislappen, ettersom dette gjøres "uten tanke for kostnader".

    Jeg syns det er veldig flott at RM på denne måten får muligheten til å vise hva han er i stand til. Kanskje fører utfordringen til at MI tar et nytt skritt i evolusjonen, og at det etterhvert fører til at "folkemodellene" forbedret.

    De siste dagene har det jo vært snakket om en shootout mellom MI og en av de etablerte highend-merkene, fordi enkelte mener at MI`s kvaliteter ikke er bevist.

    MI Utopia burde vel gjøre det godt mot de aller fleste forsterkeralternativ?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, blir jo bare mer og mer spent, på disse to bokstavene "M" og "I"

    Jeg mener man ikke kan få for mye forsterkekraft - uansett lytterom og/eller høyttalere.
    Jeg mener også klasse A er overlegent mht. til musikalitet.

    Jeg har flere ganger på tråden her lest om hva dere putter på av MI, og mange ganger tenkt; hvorfor puetter ikke noen av dere på 1 stk. MI rett bak hver høyttaler (der forsterkeren egentlig bør befinne seg!) og kjører en kanal til bass og en mellomtone/diskant?

    Dersom MI 9.1 er så bra som dere sier (uten at jeg tviler på det), prøv å kjøre ett slutt-trinn per høyttaler - da vel?!
    Må jo bli stålkontroll og med minimal forvregning til terningkast 7 ;)
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    511
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    4
    Flere opplysninger om MI UTOPIA monoblokker

    Dybden er gitt til 75cm
    Høyden bli litt over 30cm
    Bredden er ikke bestemt ennå?
    Trafoer? 4stk 1Kva +2stk små til inngangstrinn
    Dette blir pr. monoblokk!
    Jø og hyse! Makan til strømpotensiale. Slike skulle man gjerne hatt (om jeg ikke hadde hatt høysensitivitetshøyttalere), men da måtte jeg selge bilen og trolig belage meg på isfront i heimen og adskillige overnattinger på sofaen.

    Veldig spennende prosjekt av Roar!
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei MusicBear

    Jeg kan bare snakke for meg selv, og det du foreslo,
    gjorde jeg for 25 år siden.
    Du får heller sende meg en PM, så du kanskje
    forstår at ikke alle som har/hatt MI er..............?
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hehe, blir jo bare mer og mer spent, på disse to bokstavene "M" og "I"

    Jeg mener man ikke kan få for mye forsterkekraft - uansett lytterom og/eller høyttalere.
    Jeg mener også klasse A er overlegent mht. til musikalitet.

    Jeg har flere ganger på tråden her lest om hva dere putter på av MI, og mange ganger tenkt; hvorfor puetter ikke noen av dere på 1 stk. MI rett bak hver høyttaler (der forsterkeren egentlig bør befinne seg!) og kjører en kanal til bass og en mellomtone/diskant?

    Dersom MI 9.1 er så bra som dere sier (uten at jeg tviler på det), prøv å kjøre ett slutt-trinn per høyttaler - da vel?!
    Må jo bli stålkontroll og med minimal forvregning til terningkast 7 ;)
    Det var faktisk ingen dårlig idè, musikkbjørn. Husker fra min tid i NRK at vi hadde noen digre spesialutviklede treveis studiomonitorer med et Adyton-bygget customeffekttrinn, som var bygget opp slik. Tre kanaler i en "monoblokk", en til hvert element. (Husker ikke om delefilteret var passivt eller aktivt lenger. Tror det var aktivt.)

    Men på den andre siden, så ville vel dette bli et produkt som i hvert tilfelle måtte skreddersys til høyttalerne i en viss grad.

    Jeg ville uansett likt å se en ren og "enkel" stereoløsning.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Audirvana, jeg mener kun tilsluttet som en kanal per terminal på de høyttalere som har to terminaler (med innebygde delefiltere), noe de aller fleste har.

    Aktive delefiltere med separate forsterkere, det er noe helt annet - og vesentlig bedre - men uhyre komplisert hvis da ikke høyttalerprodusenten selv leverer alt dette.
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.826
    Antall liker
    3.235
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Ang. MI Utopia

    Ser noen lurer på prisen?
    Det får koste det det koster.
    Aner ikke hva dette vil koste,
    dette er jo et cost no object produkt.
    Alle parametere er ikke lagt, og kan
    hende det blir noen overraskelser underveis?

    Disse "beistene" skal kunne drive alle typer
    høyttalere, nesten uansett impedans.

    Roar storkoser seg med dette prosjektet
    så vidt jeg vet?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut til å bli spennende forsterkere dette (MI Utopia)
    Skulle nok slengt meg på hvis lommeboka var enig. En nedskalert versjon kan jo være mulig en gang i fremtiden?

    Ps. er navnet "tilfeldig" valgt puristen? :)

    Mvh
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hm.....kan ikke noe for det, men all praten rundt størrelser m.m. har gjort sitt til at jeg er nødt til å legge ut et bilde av min kruttønne!

    MI 18 Balanced i naken tilstand:

    MI 18 Balanced 5.jpg



    1 KVa ringkjernetrafoer og 544 000uF gjør fantastisk vei i vellingen :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Hm.....kan ikke noe for det, men all praten rundt størrelser m.m. har gjort sitt til at jeg er nødt til å legge ut et bilde av min kruttønne!

    MI 18 Balanced i naken tilstand:

    Vis vedlegget 227164


    1 KVa ringkjernetrafoer og 544 000uF gjør fantastisk vei i vellingen :p

    Mvh.
    Maxtor
    Den forsterkeren kunne lett fått kjælenavnet "Lord of the Rings". :p

    Petre: Du som er glassmester: Kunne ikke du få laget glasslokk for MI?

    Det er jo en åpenbar forsømmelse å skjule denne elektronikk-herligheten.

    Hei Sandli1

    iflg Roar er Utopia puristisk nok for meg?
    Da ble det Musical Innovation Utopia.
    Ordnerd som jeg er, måtte jeg sjekke wikipedias forklaring på "utopia".

    Etter at jeg gjorde det, syns jeg navnevalget (i den grad det er valgt...) er utmerket.

    Sitat: Wikipedia.

    Utopia /juːˈtpiə/ is a community or society possessing highly desirable or perfect qualities.
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Petre: Du som er glassmester: Kunne ikke du få laget glasslokk for MI?
    Jo, kan jo det...Herdet glass med pol kanter, ventilasjonshull og forsenkede skruehull, ikke noe problem.

    Oh, lækkert!

    Mvh.
    Maxtor
    Ja, for glass i stedet for stål i lokket skulle uansett ikke gjøre noe for kjølingen, så lenge man legger inn de samme ventilasjonsåpningene? (Det er kanskje en utfordring?)

    Er det ikke gjort før på MI, Petre?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn