Fant fram multimeteret for å justere tomgangsspenningen på min MI9.1 i dag. Det er tross alt blitt kaldt ute, og effekttrinnet er både penere å se på, og mye mer vellydende enn en kjedelig panelovn.
Petre, som jeg kjøpte forsterkeren av, hadde satt spenningen til ca. 50 mV pr. kanal, noe som ga kjøleribber som man uten problemer kan holde hånda oppå. Jeg har nå justert det opp til 55 mV, så får vi se hvordan det fungerer i forhold til varme. Jeg regner med at dere med MI9.1, som har det originale kabinettet, har en spenning som ligger på ca. 65 til 75 mV? (Mitt kabinett har ca 75% av det originale kjøleribbe-arealet, derfor må jeg være litt mer forsiktig.)
Blir spennende å se om jeg klarer å høre forskjellen også?
Vis vedlegget 229184
Først et lite nakenbilde av min MI9.1, som er bygget inn i et MI8Ex-kabinett. (Petre - klarer du å se hva som er nytt her, i forhold til når du hadde den?)
Vis vedlegget 229186
Sånn ser hele oppsettet ut. Fra venstre: MI11, MI9.1, Hegel HD20 med Musical Fidelity V-link 192 og Apple TV.
Vis vedlegget 229189
Her justerer jeg høyre kanal opp fra 50mV til 55mV. (Bildet er uskarpt, fordi jeg måtte holde kamera med en hånd.)