Det GÅR å ta på'n ( forsterker'n, altså! ) men holder man håndflata godt nedpå føles det ikke utpreget godt, og dessuten sprer en umiskjennelig eim av stekt bacon seg i stua.Egg og bacon snart?
Hvor lenge holder du fingrene på Petre?
Med terrassedøra åpen utover kvelden, 16C ute og 22 i stua holdt ampene seg på rundt 50C. Det tilsier at jeg kunne guffa de opp 5-10 grader til for max moro, men det er forhåpentligvis varmere dager/kvelder på gang og da kan det fort bli litt drøyt. Ikke egentlig meningen å overkoke de heller. Balanserte som monoblokk MI10'erne er, er det 4 justeringspunkter og da blir det litt mye pes å justere opp/ned etter skiftende lufttemp. En utvendig 3-trinns omskifter, RM? Andre forslag?Liker ikke ting som freser når jeg tar på det; hunder, katter, slanger, sinte kvinnfolk, kokeplater og kokende forsterkere..
Har du en maks temp. du skal holde deg under?
Jeg liker litt bedre den langsiktige gleden over flere år istedenfor den kortvarige, eksplosive morroa..
Men det stemmer nok som du sier; desto mer tomgangsstrøm og mer varme, jo bedre låter det!
Fikk min MI10 litt nedjustert hos konstruktøren i fjor da den ble litt varm om sommeren.. har jo litt uoriginalt kabinett.
Nah.. Akkurat den har jeg som app som minipadden. Eller hva det var... Skrudd fast i stuebordet, den og.Akurat slik jeg tenkte på! Med litt lang kabel så er det bare å skru den fast i stuebordet!!
Flott plate det her Maxtor. Har den på både vinyl og cd. Muligens hans beste soloAh, endelig fredag, karer!
Her i hjemmet har min MI 12.1 forforsterker vært utlånt en periode, men jeg har hatt gleden av å høre på mye musikk likevel. Det takket være MI 11 Selv om jeg ikke har kunnet nyte min MI 18 Balanced i full drakt grunnet MI 11'ens single ended utganger har det ikke stått på musikkgleden - MI 11 er rett og slett en fantastisk forforsterker!
Tiden fra forrige platedrypp har blitt brukt flittig til å lese seg opp på mye av bakteppet i Pink Floyd. Det har blitt mange dypdykk i Roger Waters sin solo-karriere såvel som David Gilmour sin. Og det er vel i sistnevte artist jeg har funnet en perle jeg visste lite om:
Vis vedlegget 264585
David Gilmour - "David Gilmour"
Selv om albumtittelen er "noe" fantasiløs og det første sporet er illevarslende er resten av albumet en usedvanlig vakker opptur! Og selv om MI-effekten yter 1/4-del av det den skal (grunnet tidligere omtalte single-ended kobling) er det helt utrolig hvilken makt effektforsterkeren har over mine flotte Intelligent Sound-høyttalere. David Gilmour musiserer til meg og jeg gliser stort tilbake
Det er lykke på en fredag det, karer!
Mvh.
Maxtor
som vanen tro er lettere euforisk
Flott plate det her Maxtor. Har den på både vinyl og cd. Muligens hans beste soloAh, endelig fredag, karer!
Her i hjemmet har min MI 12.1 forforsterker vært utlånt en periode, men jeg har hatt gleden av å høre på mye musikk likevel. Det takket være MI 11 Selv om jeg ikke har kunnet nyte min MI 18 Balanced i full drakt grunnet MI 11'ens single ended utganger har det ikke stått på musikkgleden - MI 11 er rett og slett en fantastisk forforsterker!
Tiden fra forrige platedrypp har blitt brukt flittig til å lese seg opp på mye av bakteppet i Pink Floyd. Det har blitt mange dypdykk i Roger Waters sin solo-karriere såvel som David Gilmour sin. Og det er vel i sistnevte artist jeg har funnet en perle jeg visste lite om:
Vis vedlegget 264585
David Gilmour - "David Gilmour"
Selv om albumtittelen er "noe" fantasiløs og det første sporet er illevarslende er resten av albumet en usedvanlig vakker opptur! Og selv om MI-effekten yter 1/4-del av det den skal (grunnet tidligere omtalte single-ended kobling) er det helt utrolig hvilken makt effektforsterkeren har over mine flotte Intelligent Sound-høyttalere. David Gilmour musiserer til meg og jeg gliser stort tilbake
Det er lykke på en fredag det, karer!
Mvh.
Maxtor
som vanen tro er lettere euforisk
Da kan jeg vel melde meg på her, etter å ha overtatt MI 10.1 SE Balanced Monoblokkene til JLMorten
Fått varmet seg opp og står å spiller på JBL LS80 nå med Parasound P5 og Pro-Ject Debut III Espirit, og det spiller fantastisk!
Utklasser min gamle Parasound NC2250 som bare det.
Ble forøvrig litt trangt i tv benken, de ligger på 60 grader på det varmeste målt med ir måler, er dette for høyt? Ønsker ikke å frata fruen plassen til blomster på toppen
Edit: Komt opp i 64 grader nå, er det for varmt??
Vis vedlegget 264940
HeiHeisann. Jeg venter i spenning på mi11 og mi9 som er oppgradert med mi18 print. Er langt i fra noen ekspert på dette området, og lurer derfor på om mi9 med dette mi 18 printkortet har de samme kraftreservene som før, da den nå er en kl. ab forsterker?
M.v.h. biskorell
Det høres bra ut. Disse skal drive sonus faber venere 3.0 med følsomhet på 90 db i 6 ohm. håper det blir nok krutt Har fra før parasound p5 og rotel 1582. men der ble lyden noe klinisk og skarp på høyere volum. Har lest mye positivt om musical innovation, så dette er som å vente på en julegave i juni
regner med det er mulig å oppgradere inn mer "power" i mi9 (mi18 ) ved et sendere tidspunkt om dette skulle være tema på venere. Mistenker nok at 802D må ha mer krutt enn venere for å komme til sin rett, uten at jeg skal si det helt sikkert.Det høres bra ut. Disse skal drive sonus faber venere 3.0 med følsomhet på 90 db i 6 ohm. håper det blir nok krutt Har fra før parasound p5 og rotel 1582. men der ble lyden noe klinisk og skarp på høyere volum. Har lest mye positivt om musical innovation, så dette er som å vente på en julegave i juni
Har en trimma mi18 med doble trafoer, sikkert ikke så ulik den varianten du har.En kanon god amp er det, men er ikke kraftig nok til mine 802D når jeg vil dra på litt.
Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den !Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...
Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe
Vis vedlegget 264987
Hehe, trur det skal litt til, stearin har vel et smeltepunkt på 70 grader. Tallerkenen er bare 35 grader, så det bør jo gå greit De holder seg greit på 53 grader på det varmeste på toppen her, så ser ut som de "må" stå der ja!Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den !
Steike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..Tror nok de trives bedre der enn innestengt slik de var, men tror jeg vill vært forsiktig med de stearinlysene på høyre monoblokk...før du vet ordet av det så har du "voksforseglet" den !Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...
Mens madammen er på jobb prøver jeg meg å snikinnføre topp plasserte forsterkere, hehe
Vis vedlegget 264987
Hva er tempen nå ? Tipper de er en del grader kjøligere.
Ja de spiller knall! Og slipper ivertfall å ha varme på i stuaSteike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..
Håper du liker de, at di infrir noen av forventningene osv..
Håper jeg at det dukker opp en mulighet til og få noe av elektronikken min malifisert snart, krise og ikke ha RM produkt i stua
Ja de spiller knall! Og slipper ivertfall å ha varme på i stuaSteike eg må si det ble rett så småsexy og ha MIene på toppen der, jeg hadde mye luft rundt de, men alikevel så ble de aldri SÅ sexy som her, kontrast til hvite benken osv. men for all del, lyden har altid vært topp..
Håper du liker de, at di infrir noen av forventningene osv..
Håper jeg at det dukker opp en mulighet til og få noe av elektronikken min malifisert snart, krise og ikke ha RM produkt i stua
Men lurer på om P5 ikke er veldig god match, ettersom det kan bli litt lyst i toppen.. P5 skal vel være rimelig nøytral mener jeg, men etter erfaring så er parasound litt lyst i toppen... Så lurer på ny forforsterker. Vert i kontakt med malmin angående MI12, men det spørst om økonomien strekker til... Hvilke forforsterkere passer best til dei her?
Hvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...
Vis vedlegget 264987
Uten tvil mine neste høyttalere,LS serien er bare lekkerHvor mye varme tåler de egentlig? Er det mulig å stille ned biasen litt? Rekner med det er plenty med krefter til overs fordet om...
Vis vedlegget 264987
Det var et riktig lekker oppsett det
Liker veldig godt høyttalerne - skulle vært interessant å erfare disse engang. Har skjønt (ut i fra litteraturen) at denne serien fra JBL skal være meget vellykket.
Mvh.
Maxtor