Noen innspill ?Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
Noen innspill ?Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
Den skal styres av en Parasound P5 som muligens ikke er i samme klasse :/ og dette skal drive et par Zu Druids Mk4 08
Spennende, får komme på lytt en dag daskal kople opp en Musical Innovation MI9.1 i demo rommet i dag
Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da . Tror ikke jeg har sett den på brukten.
Hva er det dere driver å konspirerer med nå?Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da . Tror ikke jeg har sett den på brukten.
Hvis du ikke klarer å lure Audirvana til å selge sin, da..
Godt spørsmål! Men, jeg solgte min i sin tid, og jeg spiller som faen ennå, jeg.Hva er det dere driver å konspirerer med nå?Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da . Tror ikke jeg har sett den på brukten.
Lure meg til å selge forsterkeren min? Maken!! Hva skal jeg spille musikk på da?
Jeg er glad for at du solgte din, Petre. Jeg har hatt MYE glede av den.Godt spørsmål! Men, jeg solgte min i sin tid, og jeg spiller som faen ennå, jeg.Hva er det dere driver å konspirerer med nå?Så langt jeg kjenner til er det ikke laget så mange 9.1'er, og da dukker den naturlig nok svært sjelden opp på brukten.Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da . Tror ikke jeg har sett den på brukten.
Lure meg til å selge forsterkeren min? Maken!! Hva skal jeg spille musikk på da?
Takker så mye ja blir nok braNoen innspill ?Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
Hallo eddie1.
Skulle gjerne ha kommet med noen innspill, men jeg kjenner dessverre ikke Parasound P5'en eller Zu Druids'ene annet enn at jeg har lest meget gode omtaler av begge komponentene. MI 10.1 SE kjenner jeg derimot meget godt og mitt inntrykk er at det er et veldig "takknemlig" effekttrinn i så måte at den yter godt med et godt fortrinn og godt konstruerte høyttalere. Derimot responderer MI 10.1 SE'en positivt på hvert steg oppover man beveger seg i "kvalitetshierarkiet"
Gratulerer med et meget godt effekttrinn!
Mvh.
Maxtor
Hva var grunnen til de blandede følelsene, Eddie? Forøvrig skal jeg spenne på MI-11 og MI-10 på et par Zu Druid MKIV neste uke, så får vi se hvordan det gårNoen innspill ?Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
Nei var litt rot med specs etc på min forsterker i mitt tidligere møte med MI men det var den gangHva var grunnen til de blandede følelsene, Eddie? Forøvrig skal jeg spenne på MI-11 og MI-10 på et par Zu Druid MKIV neste uke, så får vi se hvordan det gårNoen innspill ?Etter litt blandede opplevelser med MI i forrige runde så venter jeg nå på en MI 10.1se.
Skulle gjerne prøvd en 9.1 jeg også, men liker å kjøpe brukt da . Tror ikke jeg har sett den på brukten.
En MI 9.1 ville vel varmet like godt som den peisen der, vil jeg tro!Har holdt på å sette inn en peis i stua i et par dager nå, og det som er litt trivelig er at det ser ut som at det er en en feit mi-pre som smiler til meg fra toppen av klokka mens jeg jobber
Vis vedlegget 294280
vDe påstår at i Kina heter de fleste gutten Kim til fornavn.
Hva MI angår så er det fortsatt noen tall som skiller mellom modellene, hvor jeg noen ganger tenker at forutsetningen for å kjøpe et MI produkt må være en personlig interesse for tall uten å kunne forbinde dem med noe som helst
Sikkert ikke greit, stoppe utenfor barnehaven i Kina og rope på Kim, med tanke på alle som kommer løpende med svart hår og like skrå øyne alle sammen
Interessen for god lyd og teknikk er nok for meg atskillig større enn interessen for løsrevne tall, så det er forutsetningen i mitt tilfelle. Men så er jeg også litt sær.. Kanskje derfor jeg mener å se forskjell på kinafolk mens jeg synes negre generelt ser ganske like ut.vDe påstår at i Kina heter de fleste gutten Kim til fornavn.
Hva MI angår så er det fortsatt noen tall som skiller mellom modellene, hvor jeg noen ganger tenker at forutsetningen for å kjøpe et MI produkt må være en personlig interesse for tall uten å kunne forbinde dem med noe som helst
Sikkert ikke greit, stoppe utenfor barnehaven i Kina og rope på Kim, med tanke på alle som kommer løpende med svart hår og like skrå øyne alle sammen
Hei MusicBear
Roar Malmin nummerer sine produkter som flere av de mest kjente merkene fra USA.
Dette betyr at første forsterker er nr 1, neste konstruksjon nr 2 osv.
Dette uansett om det er preamp, sluttrinn, riaa eller noe annet.
At dette kan være forvirrende? Hva så? Det er bare og spørre?
Jeg håper og tror at Roar har "kontrollen", selv glemmer jeg dessverre hele tiden.
Bare sørg for å være påkledd selv, du. Så skal du nok få besøk! Har du noen andre høyttalere å spille på, hvis Scalaene ryker ut ganske snart???Hei alle MI venner
Når nye MI-13 står påkledd i systemet mitt,
vil det være mulig og komme på besøk.
Bilder påkledd avkledd vil finne sted utpå nyåret.
Holder på og selge mine Focal Scala Utopia i svart
pianolakk.
Nye høyttalere vil dessverre ikke bli ferdige før
april 2015.
Kommer tilbake til besøk noe senere
Takk for meg
Denne gangen blir det igjen et stort system.Og er det lov å spørre om hva som skal inn?
Har enda et par høyttalere til salgs, Focal Diva Utopia Be i mørk utførelse.Bare sørg for å være påkledd selv, du. Så skal du nok få besøk! Har du noen andre høyttalere å spille på, hvis Scalaene ryker ut ganske snart???Hei alle MI venner
Når nye MI-13 står påkledd i systemet mitt,
vil det være mulig og komme på besøk.
Bilder påkledd avkledd vil finne sted utpå nyåret.
Holder på og selge mine Focal Scala Utopia i svart
pianolakk.
Nye høyttalere vil dessverre ikke bli ferdige før
april 2015.
Kommer tilbake til besøk noe senere
Takk for meg
Ny boks på vei fra Roar om ikke lenge!
Julegave til meg selv, og vel så det! Preamp til monoblokkeneNy boks på vei fra Roar om ikke lenge!
Det var da voldsomt - hva er det du har ordnet med nå da, montesi?
Mvh
Maxtor
Hei AudirvanaEr det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?
Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?
Vil, for eksepel, min analoge MI16 bli MI16.1, eller kanskje MI16 Digital?
Hva skal barnene hete?
Utmerket opprydding, som vanlig, Puristen: På denne tråden har vi vel bare begynt å bruke uttrykket "digital" om den siste evolusjonen fra verkstedet til Roar, uten å tenke over hva det betyr.Hei AudirvanaEr det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?
Er det noen som vet hva om disse nye, oppgraderte, forforsterkerne har fått en ny benevnelse?
Hva skal barnene hete?
Først må jeg bare "si" at volumstyringen til Musical Innovation IKKE er digital.
Den er så analog den kan bli. Det er motstander som demper signalet.
Derimot er elektronikken til styringen av disse motstandene digitalstyrt.
Mao. det digitale har ingen ting med det analoge signalet og gjøre.
Petre har fått oppgradert sin MI-16 med den nye volumstyringen.
Han ringte meg for og høre min mening om forskjeller?
Det viste seg at vi på hver vår kant var helt enige om lydforskjellen?
Spesielt mellomtonen er mye renere og mer oppløst med attuenator.
Bunn og topp er selvsagt også bedre, men spesielt mellomtonen
er mer "fremtredene" og bedre.
Kort sagt en topp preamp har blitt flere hakk bedre.
Det er enda flere forskjeller, men det lar jeg dere skrive om når dere
har fått prøvd det?
Petre vil sikkert også skrive litt om forskjellen?
Dere andre for bare glede dere til denne oppgraderingen.
Tror ikke Roar har tenkt og endre noe på betegnelsen pga. ny volumstyring.
Er det noen her inne som har fått tid og anledning til virkelig å sette seg ned med en av de nye, digitale, forforsterkerne til Roar nå? Hva er dommen, sammenlignet med de analoge "storebrødrene"?
Hva skal barnene hete?
Nå er det, til slutt, min tur til å korrigere deg litt, Puristen. Petre har ganske riktig en oppgradert forforsterker (heldiggrisen), men ikke en MI16. Det er en MI12 med "all the bells and whistles" som det heter "over there".
Hei igjen Audirvana
Du har selvfølgelig rett. Petre har Musical Innovation MI-12.1 preamp og IKKE MI-16.
Beklager alderen tynger tror jeg