Den vil du like, garantert! Har du fått den alt?Da har Roar vært så velvillig at han har lånt meg en av de nye MI16 med digital kontroller i noen dager. Blir spennende å høre den opp mot min "gammeldagse" MI16.
Rapport følger om noen dager.
Jeg har fått forforsterkeren ja. Har koblet opp nå i kveld.Den vil du like, garantert! Har du fått den alt?Da har Roar vært så velvillig at han har lånt meg en av de nye MI16 med digital kontroller i noen dager. Blir spennende å høre den opp mot min "gammeldagse" MI16.
Løsningen virker ganske opplagt; du beholder den og returnerer din gamle 16 som innbytte. Alternativt upgrade.Noen seriøs sammenligning kan det dessverre uansett ikke bli, da jeg ikke kan ha nyforsterkeren lenge nok til at den blir ferdig innspilt.Den vil du like, garantert! Har du fått den alt?Da har Roar vært så velvillig at han har lånt meg en av de nye MI16 med digital kontroller i noen dager. Blir spennende å høre den opp mot min "gammeldagse" MI16.
Du er virkelig en problemløser du, Petre!Løsningen virker ganske opplagt; du beholder den og returnerer din gamle 16 som innbytte. Alternativt upgrade.Noen seriøs sammenligning kan det dessverre uansett ikke bli, da jeg ikke kan ha nyforsterkeren lenge nok til at den blir ferdig innspilt.Den vil du like, garantert! Har du fått den alt?Da har Roar vært så velvillig at han har lånt meg en av de nye MI16 med digital kontroller i noen dager. Blir spennende å høre den opp mot min "gammeldagse" MI16.
Så særs stilren og flott ut den pre-ampen!!!Jeg har fått forforsterkeren ja. Har koblet opp nå i kveld.Den vil du like, garantert! Har du fått den alt?Da har Roar vært så velvillig at han har lånt meg en av de nye MI16 med digital kontroller i noen dager. Blir spennende å høre den opp mot min "gammeldagse" MI16.
Har fått med en MI-remote også, og har med en gang merket at det krever litt tilvenning å unngå å havne i meny-modus.
Det jeg liker med en gang, er den fine oppløsningen volumkontrollen har fått, og de mulighetene det nye kontrollsystemet gir å kunne switche mellom de forskjellige inngangene via fjernkontrollen. (Min Linn Majik DS streamer har to parallelle RCA-utganger, så i kveld har jeg moret meg med å switche mellom mine Nordost Frey RCA og mine "Odin kinarøver" RCA-kabler.)
Displayet i fronten av forforsterkeren er overraskende godt lesbart, men hadde, personlig, likt noe som var ennå mer synlig fra lyttestolen. Jeg vet ikke om det har vært tanken i designprosessen heller. Det viktigste er for meg, uansett de lydmessige gevinstene.
De skal jeg ikke komme inn på ennå. Jeg trenger et par dager med både min "gammeldagse" MI16, og den nye generasjonen.
Noen seriøs sammenligning kan det dessverre uansett ikke bli, da jeg ikke kan ha nyforsterkeren lenge nok til at den blir ferdig innspilt.
Vis vedlegget 295537
Den nye fra MI styrer showet. Helt sjef! Den gamle kan aktivere displayet, men ikke utføre noen funksjoner. Dog kan man i tillegg gjøre alt ved hjelp av trykk/vri på volum og inngangsvelger direkte på forsterkeren. Full kontroll på alt, altså, selv når man i farten ikke finner remoten.Hvilken fjernkontroll bruker du nå, Petre?
Da har posten gjort kort prosess på min Mi10.1se
Da blir det en tur til Roar
Hei den har bøyd bakplate, ser det "buler" litt rundt terminalene og det kommer veldig høy brum/støy fra venstre kanal.La meg gjette - bøyd bunnplate?
Det skjedde i alle fall i sin tid med min MI2, som også hadde 2x500VA trafoer!!
Skulle tru den var droppa fra fly!
Var den forresten handla her på Torget i det siste?
Mvh Arild
Da har posten gjort kort prosess på min Mi10.1se
Da blir det en tur til Roar
Hei alle sammen.
Er det mange som har prøvd den nye MI oppgraderingen med digitalstyrt volum?
Vurderer å prøve å få det bygget inn i en MI-15 balansert. Ellers må man vel gå til anskaffelse av en MI-12 (Balansert).
Noen som kan si litt om evt opplevde forskjeller?
På effekt siden er det 2monoblokk utgaver av MI-17.
Den så kjent ut. Sender deg regning for å spille den inn... Jeg brukte stort sett inngang 1 og 2.Julenissen kom tidlig i år, MI-16 ventet på meg i går.
Vis vedlegget 296303
MI og Klipsch er for mine ører en god kombo
Vis vedlegget 296304
/stein
Wow! Det er hva jeg kaller å ta'n skikkelig ut. Rett til topps! Jeg syntes jeg hadde vært snill i år, faktisk en av de aller snilleste, men du må ha vært fryktelig snill siden nissen forbarmer seg sånn over deg. Gratulerer. Jeg ruller forresten innom Roar en tur utpå dagen idag, men det er ikke på langt nær for noe så spennende.Da er julegaven bestilt....
Roar mente at MI 12.1 (balansert) var bra, men hvorfor ikke gå hele veien???
Så det ble en MI-13. Fullt ut balansert forsterker parret med MI-17 mono blokker
Gleder meg som et lite barn
Hei igjen SoojonnyDa er julegaven bestilt....
Så det ble en MI-13. Fullt ut balansert forsterker parret med MI-17 mono blokker
Da er julegaven bestilt....
Det er bra høyttalere. Har et de eldre Special One stående et sted selv.Har noen gamle stativ høyttalere... Men de gjør nytten de. Det er Dynaudio Special 25
Fikk kjøpt de brukt for 1-2 år siden er det vel nå.
Spiller så bra at de nok aldri skifter eier igjen...