Hei ManDet er trist å se at MI bruker blått på blått lcd-display. Dette er samme type som sitter i Tivoli Audio og ser helt på trynet kjipt ut. Gjør nå i det minste som Hegel og bruk blått på svart. Jeg er ikke MI venn eller har planer om å bli det, men syns det er dumt at en Norsk produsent skal gjøre en slik en stor tabbe når det gjelder display.
En annen ting er at det ikke er nødvendig med "Vol:". Bruk større skrift og ha inngangsnummer på venstre side og volum på høyre side fra 0 til f.eks 60. Ikke en sjel har behov for å lese "Vol: -59db" i liten skrift. Istedet ha "1 40" med stor skrift blått på svart!
Sikkert litt vanskelig å få større skrift med dagens display iogmed det er basert på 2 faste linjer. Men hvor vanskelig kan det være å implementere et display ala Mark Levinson 38?
HeiHei ManDet er trist å se at MI bruker blått på blått lcd-display. Dette er samme type som sitter i Tivoli Audio og ser helt på trynet kjipt ut. Gjør nå i det minste som Hegel og bruk blått på svart. Jeg er ikke MI venn eller har planer om å bli det, men syns det er dumt at en Norsk produsent skal gjøre en slik en stor tabbe når det gjelder display.
En annen ting er at det ikke er nødvendig med "Vol:". Bruk større skrift og ha inngangsnummer på venstre side og volum på høyre side fra 0 til f.eks 60. Ikke en sjel har behov for å lese "Vol: -59db" i liten skrift. Istedet ha "1 40" med stor skrift blått på svart!
Sikkert litt vanskelig å få større skrift med dagens display iogmed det er basert på 2 faste linjer. Men hvor vanskelig kan det være å implementere et display ala Mark Levinson 38?
Det er greit og ha en mening om display, men dette er nok ikke så viktig.
Det som er viktig er lydkvaliteten og at MI's preamper kan styres med fjernkontroll.
Lyset kan dimmes, og lyset i displayet kan slå seg av etter noen sekunder.
At man får kritikk berettiget eller ei ifbm. et display på en preamp betyr zero for meg.
Hei ManDet er trist å se at MI bruker blått på blått lcd-display. Dette er samme type som sitter i Tivoli Audio og ser helt på trynet kjipt ut. Gjør nå i det minste som Hegel og bruk blått på svart. Jeg er ikke MI venn eller har planer om å bli det, men syns det er dumt at en Norsk produsent skal gjøre en slik en stor tabbe når det gjelder display.
Det som er viktig er lydkvaliteten og at MI's preamper kan styres med fjernkontroll.
At man får kritikk berettiget eller ei ifbm. et display på en preamp betyr zero for meg.
Siden det er ett fett for deg, så er kanskje det beste å respektere at folk har meninger om dette. Uansett utfall kommer du uansett du til å bli fornøyd, så jeg skjønner ikke helt hva du reagerer på.Hei ManDet er trist å se at MI bruker blått på blått lcd-display. Dette er samme type som sitter i Tivoli Audio og ser helt på trynet kjipt ut. Gjør nå i det minste som Hegel og bruk blått på svart. Jeg er ikke MI venn eller har planer om å bli det, men syns det er dumt at en Norsk produsent skal gjøre en slik en stor tabbe når det gjelder display.
Uansett hvilken farge eller str. på displayet, hadde
vel MI fått kritikk uansett.
Det viktigste for meg ifbm. displayet, er at det
slår seg av så jeg slipper og bekymre meg om
det og heller kan sitte og nyte musikken!
Siden det er ett fett for deg, så er kanskje det beste å respektere at folk har meninger om dette. Uansett utfall kommer du uansett du til å bli fornøyd, så jeg skjønner ikke helt hva du reagerer på.Hei ManDet er trist å se at MI bruker blått på blått lcd-display. Dette er samme type som sitter i Tivoli Audio og ser helt på trynet kjipt ut. Gjør nå i det minste som Hegel og bruk blått på svart. Jeg er ikke MI venn eller har planer om å bli det, men syns det er dumt at en Norsk produsent skal gjøre en slik en stor tabbe når det gjelder display.
Uansett hvilken farge eller str. på displayet, hadde
vel MI fått kritikk uansett.
Det viktigste for meg ifbm. displayet, er at det
slår seg av så jeg slipper og bekymre meg om
det og heller kan sitte og nyte musikken!
En MI-preamp er ikke helt gratis, og når man først skal ha et display så er det vel faktisk et godt argument at det er mest mulig funksjonelt innenfor rimelighetens grenser. (Det er ingen som krever et stort semigrafisk display a la Audio Research største preamper). Helt seriøst, det viktigste med et display er *ikke* at det kan skrus av, da kan man like gjerne unnlate det. Med et mer elegant display uten det blå bakgrunnslyset som skjærer seg langt inn i netthinnen, kan det jo hende at du lar displayet være på istedet for å skru det av.
Ellers er det jo et særdeles dårlig argument å avfeie kritikk/meninger fordi "MI hadde fått (negativ) kritikk uansett".
Beklagelse godtatt. Jeg har som du sikkert har skjønt nå, ikke kommet med negativ kritikk. Som jeg sa i begynnelsen, er jeg hverken eier eller har planer om å kjøpe MI, og da vet dere hvor jeg "står hen". Men jeg setter jo pris på at det fins lokale, små, produsenter. For en produsent som ikke tidligere har hatt et display, så syns jeg det er en god ting å at MI nå er i ferd med å implementere dette i tillegg til fjernkontroll etc. Men displayet kommer faktisk til å være en stor del av MI sin identitet. Klarer noen å tenke seg Naim med blå skrift f.eks?Hei igjen Man
Det var ikke meningen å støte deg, det beklager jeg.
Jeg synes det skrives alt for mye negativt her på hfs.
Hvis en ikke har noe positivt og bidra med, hvorfor da skrive?
Det er mye rart her i verden jeg ikke liker, men jeg trenger vel ikke og belemre andre med det?
Hvis du i det hele tatt liker noe med Musical Innovation, da hadde det vært hyggelig om du
kunne dele det med oss?
Godt salgsargument. Fra nyttår økte jo de fleste Norske HIFI-pushere prisene sine med ca 30 prosent, på grunn av den svake krona. Men om du kjøper Musical Innovation, så er jo det upåvirket av slikt tull.Støtt norsk industri: kjøp produkter fra Musical Innovation!
Roar har en "kjøp norsk om du kan"-politikk, og har mange "lokale" underleverandører. Men enkelte ting må han jo selvsagt importere fra utlandet. Sankens fantastiske transistorer, som brukes i Musical Innovation, lages, for eksempel i Japan.Sjølv om ein del av MI-delane er "samla" i Norge, så handlar også RM mykje i frå det store utland. Så han vil nok merke kursfallet ja...
Mvh Arild
Musical Innovations høyttalere?Hei alle MI venner
Hvor er dere?
Er det ingen interresse for "julebord" i februar?
Jeg er klar over at det er flere som venter på sine nye MI kreasjoner,
men likevel................
Hvis det ikke blir noe "julebord" i februar, kan det hende jeg har en
"kjempe" overraskelse.I mars/april blir det kanskje Verdenspremiere på et av verdens
desidert beste høyttalersystemer og Musical Innovation's nye toboksers MI-13!
Roar jobber så svetten renner...............
Definitivt IKKE!!!!Musical Innovations høyttalere?Hei alle MI venner
Hvor er dere?
"kjempe" overraskelse.I mars/april blir det kanskje Verdenspremiere på et av verdens
Hehe, ja det hadde vært noe.Musical Innovations høyttalere?Hei alle MI venner
Hvor er dere?
Jeg tar også sjansen.Hei igjen alle MI venner
Hvor er det blitt av dere?
Ingen interresse for "julebord"?
Audirvana var med på alt bortsett fra giftemål og selvmord.
Flere som tar sjansen?
Vi får parkere ved nærmeste lensmannskontor så det blir enkelt å komme seg hjem dagen derpå..Jeg tar også sjansen.
Mvh Salty
Der har du et beundringsverdig oppsett - verken mer, eller mindre!Siste tilskudd i MI samlingen; MI-14.
Førsteinntrykk veldig bra - den virker
Vis vedlegget 301728
Tåka ligger lavt når det spilles opp til dans i kjeller'n
MI-16 har overbevist fra første dag.
Dette er første dag uten rør i kjeden på lang tid, men det svinger!
Hvis abstinensen blir for stor har jeg alternativ å spille på, men det har blitt mye benkesliting på 300B i det siste. Hmm
Får komme tilbake til julebordet.
Stein