Tenkte på muligheten for å henge på outboardere ala det som nå gjøres med preampene. Man kan da aldri få for mye guffe?Hei PetreJobbing er den drikkende klasses forbannelse. Selv er jeg grovt overbetalt for å være en surreknott på jobben.Det er vel bare og jobbe mer................������Penger. Vi trenger penger.
Til uka blir det nok en tur til RM for å få powerextension på 12.1, og gjett om jeg gleder meg!
Kanskje kunne 10'er blokkene også fått noe mer pulver. Vet ikke om de egentlig trenger det, men jeg får liksom ikke fred i sjelen hvis det er mulig å gjøre noe mer..
Det var dessverre ikke mer plass i dine MI-10 puristen spesial.(til mer elektrolytter)
Din forsterker er stappfull. For og demontere forsterkeren din, må RM være full av
glasscola og Troika������.
Det er ikke mer plass i dine forsterkere Petre. Powersupplyet er vel på bare 3-400 000mF
pr. forsterker, så ikke mist nattesøvnen av den grunn������.
Hei PetreTenkte på muligheten for å henge på outboardere ala det som nå gjøres med preampene. Man kan da aldri få for mye guffe?Hei PetreJobbing er den drikkende klasses forbannelse. Selv er jeg grovt overbetalt for å være en surreknott på jobben.
Til uka blir det nok en tur til RM for å få powerextension på 12.1, og gjett om jeg gleder meg!
Kanskje kunne 10'er blokkene også fått noe mer pulver. Vet ikke om de egentlig trenger det, men jeg får liksom ikke fred i sjelen hvis det er mulig å gjøre noe mer..
Det var dessverre ikke mer plass i dine MI-10 puristen spesial.(til mer elektrolytter)
Din forsterker er stappfull. For og demontere forsterkeren din, må RM være full av
Det er ikke mer plass i dine forsterkere Petre. Powersupplyet er vel på bare 3-400 000mF
La meg gjette... Kilden er ikke på plass?Hei PetreTenkte på muligheten for å henge på outboardere ala det som nå gjøres med preampene. Man kan da aldri få for mye guffe?Hei PetreJobbing er den drikkende klasses forbannelse. Selv er jeg grovt overbetalt for å være en surreknott på jobben.
Jeg kjenner deg ganske godt������ så da kan jeg vel kanskje skrive at powersupplyet
i sluttrinnene dine er ikke svakhetene i anlegget ditt������.
Du bør konsentrere deg om helt andre forbedringer������?
Jeg tror du vet hva jeg mener.
Dessverre er det det som koster....................������
Mvh
puristen
MI-10 monoblokker tilsammen(2stk) 2x30W i kl A 800 VA mellom 7/800 000mF er IKKE underdimensjonertLa meg gjette... Kilden er ikke på plass?Hei PetreTenkte på muligheten for å henge på outboardere ala det som nå gjøres med preampene. Man kan da aldri få for mye guffe?
Jeg kjenner deg ganske godt������ så da kan jeg vel kanskje skrive at powersupplyet
i sluttrinnene dine er ikke svakhetene i anlegget ditt������.
Du bør konsentrere deg om helt andre forbedringer������?
Jeg tror du vet hva jeg mener.
Dessverre er det det som koster....................������
Mvh
puristen
Tror heller ikke MI-10 mono mangler kraft, så skal man ha mer hjelper det ikke bare med en ekstra strømforsyning?
Jeg tror de blokkene har kraft nok. Skal man opp i watt så må de vel byttes ut tenker jeg.
Det er vel kilden hans du tenker på han burde bytte først ikke sant Puristen?
MI 9.1Hva venter du på da? Nytt oppsett eller er det små justeringer ombygning på gang?Tror kanskje jeg er før deg i køen!������Nå skal Roar først få tid til å reparere mitt effekttrinn. Ingen andre oppdrag til ham før det er gjort.
Svaret, i ditt tilfelle, er MI9.1.God stemning i tråden nå, det kan vi like! Jeg har MI 11, MI 10.1 SE med oppgradert strømforsyning og MI 18 print, samt Marantz SA 11 S1 som kilde-meget god kilde������ Jeg er veldig fornøyd med lyden selv om det selvfølgelig kan låte enda mere autoritært, varmere og fyldigere = mere naturtro. Men, jeg mangler litt muskler. Dynaudio Focus 140 er tuuunge å drive men jeg elsker klangen i de. Hva slags MI effekt bør jeg sikte meg inn i mot? Ser for meg at det er der jeg må oppgradere. Forslag?
Så lenge vi holder oss til kvalitetsnivået, og ikke prisnivået, så er jeg fornøyd.Hei alle MI venner
Petre skulle skrive litt om hans tanker rundt høyttalere.
Det kommer vel etterhvert.������
Ellers for og komme Petre litt i forkjøpet har jeg skrevet litt om emnet
i tråden vennetråden for MSB Technology.
Der kan dere også lese at Armand som lager volumstyringen til MI også
forteller at de ser opp til MSB og prøver og komme opp til det nivået.������
Håper det faller i smak?������
Hei AudirvanaSå lenge vi holder oss til kvalitetsnivået, og ikke prisnivået, så er jeg fornøyd.Hei alle MI venner
(Jada, puristen, jeg vet at kvalitet koster.)
Vil det si at han er bransjeaktør? Da kan det være en ide å sende en pm til Høvdingen med informasjon slik at bransjeaktører blir tagget på riktig måte.Hei alle MI venner
Da min MI9.1 er "kortvokst", det vil si har et kabinett som er litt bredere og ca to cm lavere enn den originale MI9.1, kan jeg ikke måle på mitt eksemplar.Mål på fullsize mi 9.1 ?
takk for svar!Da min MI9.1 er "kortvokst", det vil si har et kabinett som er litt bredere og ca to cm lavere enn den originale MI9.1, kan jeg ikke måle på mitt eksemplar.Mål på fullsize mi 9.1 ?
Men om jeg ikke tar feil er høyden ca 20 cm, bredden er 46cm, og dybden er 40cm. Vekt: Ca 37kg. (Løft med beina, ikke ryggen!!)
Vis vedlegget 318511
Da har både Høvdingen og Bambadoo fått PM.Vil det si at han er bransjeaktør? Da kan det være en ide å sende en pm til Høvdingen med informasjon slik at bransjeaktører blir tagget på riktig måte.Hei alle MI venner
En liten puristisk misforståelse, kanskje. Som tilsvar på all kritikken tenkte jeg mer på å redegjøre litt for mitt eget høyttalervalg, ikke høyttalervalg/høyttalerteknologi generelt da det er et mildt sagt omfattende tema og jeg har på ingen måte noen fasit. Men jeg liker emnet.Hei alle MI venner
Om du ikke har erfaring med klasse A-forsterkere fra før, så kan jeg avsløre at de blir varme ja! Veldig varme også! Min MI9.1 er så varm at det bare så vidt er mulig å holde hånden på toppen av kjøleribbene over tid.
Det er smart å ha godt med luft rundt slike forsterkere.
Min står på toppen av racket på grunn av at den er for stor til å gå inni det, men den måtte trolig stått der uansett. Legg merke til at jeg har sørget for å ha vibrasjonskontrollerende føtter, som også løfter forsterkeren godt fra underlaget, slik at luften kommer til der også.
For å si det slik har jeg fjernet den grisestygge panelovnen på lytterommet mitt. MI-forstereren er mye vakrere, er like varm, og spiller musikk som en engel.
Hei td160!Mål på fullsize mi 9.1 ?
Da er jo bare å få seg en til daHei td160!Mål på fullsize mi 9.1 ?
Mål på fullsize MI 9.1 er 46 x 22 x 42 (cm: bredde, høyde, dybde).
Det er jo bare å få seg en til da
Og her er et euforisk innlegg, fra en merkedag i min hifi-historie, da jeg stolt kunne bære inn vidunderet: http://www.hifisentralen.no/forumet...21677-musical-innovation-248.html#post1486679
Mvh Salty
Dersom det er den som låg på Finn.no , så er den på 2x100W. Er 1 av 5 eksemplar, så litt sjelden i så måte.Gratulerer med en ny forsterker. Er det en vanlig mosfet eller den med 250w?
Muligheter for det fremover. Roar har lovet forsterkeren min ferdig om et par dager, så da gir jeg ham fri til andre oppgaver.Godt å se tråden får flere venner.
Håper nå mitt sett snart finner ett hyggelig hjem.
Skal nok se om ikke noe annet fra MI kan få innpass i stedet
Hva er det som han reparerer for deg/bygger til deg?Muligheter for det fremover. Roar har lovet forsterkeren min ferdig om et par dager, så da gir jeg ham fri til andre oppgaver.Godt å se tråden får flere venner.
Håper nå mitt sett snart finner ett hyggelig hjem.
Skal nok se om ikke noe annet fra MI kan få innpass i stedet