Heisann Grammis (beklager sent svar)Rør påslått konstant i 60 000 timer???
HeisannHar du klasse A, så skal jeg garantere at du hadde slått av.Jeg har også hatt Doxa de sto på unntatt når jeg var på ferie. DetHalloHallo?? Å ha anlegget på døgnet rundt er bare dumt, uansett kvalitetMi3 i annlegg nr 2 står på døgnet rundt og kun vært på service 1 gang i løpet av 20 år. Kan ikke klage på det.
Denne støttes ikke.Musikken er klar til å spilles hele tiden( (har samme merke/eff,når den engang brukes så er den påslått hele døgnet )
Har Doxa eff /flere stk stått påslått i over 20 år /Pass Lab Eff det samme . Cd Spiller fra teac vrds 10se som har stått på siden 95.
Av og på med strøm er det som tar knekken på boxene,og der er en evighet før boxene låter som de skal, når boxene er kalde.
Har en kamerat med 211 rør /Se rørforsterker . m konstant strøm døgnet rund på disse rør og disse er gått over 60 000timer
men bevares eg hadde ikke satt på boxer for konstant drift fra ymse mick land.
Eneste som blir avskrudd her pga skift arbeid er rør boxer, funker som fjell
Mvh
Er ikke sikker hvilke det er standard på, men du kan få det på alleer det kun MI25 som har HT bypass?
Jeg skrev ikke feil, jeg skrev det konstruktøren fortalte meg. Nå kan det selvsagt være at han sa feil, eller at jeg hørte feil, men han har ikke bedt meg rette det i ettertid, heller...Han skrev feil, den er på 100W kl A. Min startet livet som MI 9.1 på 2x80W kl A før jeg oppgraderte den til MI 22 med helt ny intern layout og 2x100W kl A. Tror ikke at det bare er 20W effektøkningen som førte til en bedre slam og kontroll. Den ble bedre over hele fjøla...
Finnes ingen tekniske data, spesifikasjoner eller målinger på MI?? (CE godkj.?)Jeg har kjøpt en MI 9.1 SE direkte fra Hokksund.. Ifølge RM er min forsterker på 100w og jeg siterer " hvorav 10-15 vil være i klasse A, resten opp til 100W går i klasse B". Er forskjellen på en EKTE 9.1 og en SE virkelig så stor (siden dere skriver om 80 og 100w klasse A!?)
Jeg kan bevitne at Roy har audio-utstyret i orden i fra kjeller til loft, inkludert forsterkere i "alle klasser".. Her kan det meste testes. Imponerende, rett og slett!HeisannHar du klasse A, så skal jeg garantere at du hadde slått av.Jeg har også hatt Doxa de sto på unntatt når jeg var på ferie. DetHallo
Denne støttes ikke.Musikken er klar til å spilles hele tiden( (har samme merke/eff,når den engang brukes så er den påslått hele døgnet )
Har Doxa eff /flere stk stått påslått i over 20 år /Pass Lab Eff det samme . Cd Spiller fra teac vrds 10se som har stått på siden 95.
Av og på med strøm er det som tar knekken på boxene,og der er en evighet før boxene låter som de skal, når boxene er kalde.
Har en kamerat med 211 rør /Se rørforsterker . m konstant strøm døgnet rund på disse rør og disse er gått over 60 000timer
men bevares eg hadde ikke satt på boxer for konstant drift fra ymse mick land.
Eneste som blir avskrudd her pga skift arbeid er rør boxer, funker som fjell
Mvh
har Kl A flere boxer M det og Mere enn 12 stk eller så EFF og står på konstant i ukevis når de brukes ,,,bytter oppsett ofte ,Masse av ALT her å velge I
signaturen min er ikke oppdatert ,,,,,ca 1/4 som ligger der på den ,,,,orker ikke ikke å oppdatere
Her spilles det Musikk
Mvh Roy
3 særdeles gode spørsmål i en setning der. Har vurdert MI et par ganger, men inntrykket av at hver boks har forskjellig innmat og man aldri vet hva man kjøper, har bare blitt forsterket.Finnes ingen tekniske data, spesifikasjoner eller målinger på MI?? (CE godkj.?)Jeg har kjøpt en MI 9.1 SE direkte fra Hokksund.. Ifølge RM er min forsterker på 100w og jeg siterer " hvorav 10-15 vil være i klasse A, resten opp til 100W går i klasse B". Er forskjellen på en EKTE 9.1 og en SE virkelig så stor (siden dere skriver om 80 og 100w klasse A!?)
Jeg skjønner egentlig ikke problemet ditt. Da må du jo bare lete andre steder. Hva er vanskelig med det?Det varierer jo innen samme modellnavn også. En produsent som lager såpass kostbare ting, og som ikke kan presentere noen tekniske data, målinger, prisliste, forhandler, hjemmeside, CE godkjenning (?), etc. kan ikke kalles seriøs i min bok. DIY på høyt nivå ja, men prises som produkter fra profesjonelle.
Ubegripelig nok så ønsker folk flest å se specs og visse resultat etter målinger når de kjøper en forsterker til 60000.
Eh, her snakker du vel imot deg selv, eller? Jeg er selv tømrer, men om kunden kommer og spør meg om U-verdier, så rister jeg stort sett på hodet.. Om MI skulle slå alle ned i støvlene på papiret og få et hav av nye kunder, så ville det i grunn ikke utgjøre noen forskjell for lommeboka til Roar eller antallet forsterkere han produserer. Kanskje like greit at det er som det er. Selv kjører jeg forøvrig en italiener. Er ikke på papiret den imponerer heller, men på veienMest kresne audiofile i Norge?
Hvem er disse personene,er det noen jeg bør vite om?
Kommentaren er lite verdt om man ikke vet hvem disse er.
Alle merker av god kvalitet har jo en mengde med audiofile brukere.
Disse roser og nesten forguder sine produkter.
Det er jo veldig fint med slike miljøer.
Men jeg kan fortsatt ikke slå fakta i bordet. Litt skryte papirer må jo være greit å ha.
Sitter selv her og er audiofil. Min Mi står i ett anlegg som koster nærmere 600.000 kr. Og jeg valgte Mi blant annet fordi det låt godt.
Men må innrømme at Jeg var særdeles i tvil om å kjøpe denne da det ikke var noen som helst bekreftende papirer.
Og innmat har jeg ikke nok peiling på til å bekrefte att dette er satt sammen av de beste råvarene.
Og det ville uten tvil vært til hjelp om den hadde en test av en fagperson som kunne bekrefte at dette virkelig var så bra som jeg føler det er.
Ikke vondt ment.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Tja, begge er fullbalanserte high-end forforsterkere.Har ikke noe MI produkt ennå, men tror det kan komme snart. Likevel et spørsmål. Hva er forskjellen på/mellom M13 og M23? (litt mange sider her til å starte å bla )
Det med bilen var nok satt litt på spissen opp mot hva forsterkere måler kontra hvordan de spiller. Armand drypper jo noen målinger inn på tråden her fra tid til annen. Jeg er ingen kløpper på å lese av slikt, men MI skal i teorien måle meget bra. Selv bruker jeg bare ørene.Men din Italienske bil har sikkert en bekreftet historikk i forhold til hvor den ble laget og hva fabrikken ville oppnå med denne. I tillegg finnes det sikkert en feit brukermanual på den. Og den er sikkert testet av flere profesjonelle biltestere. Og er således lett å selge.
Og også lettere å få en riktig andrehånds pris.
Noe av dette savner jeg for Mi.
Er ingen tvil om at det er gode saker.
Men for folk som ikke har peil så blir Mi en usikker investering. Spesielt ved videresalg om du vil oppgradere til en dyrere modell.
Den 23 som jeg kjøpte hadde omtrent halve Norge prøvd før jeg kjøpte den.
Da var den ifølge eier ca 6 mnd gammel. Og prisen falt til 1/3.
På ett såpass nytt produkt kunne man ha fått mer om ting lå til rette.
For oss som bytter ofte har andrehånds verdien en del å si,selv om lyden fortsatt er det avgjørende.
Så jeg forstår at enkelte føler at investeringen er litt risky.
Sent fra min XT1572 via Tapatalk
Ja så enkelt er detBottom line: MI og de fornøyde eiere ville alle tjent på at spesifikasjoner ble oppgitt. Ingen nedside - kun oppside.
Final
Ja noe sånt ja som alle produsenter har,men chatteside trenger man ikke bare en mailadresse på siden som du kan kontakte produsenten,og spesifiksjoner på hver modell er det så vanskelig tydeligvis med MIprodukter ser det ut som når jeg leser i denne trådenHva er det dere egentlig vil ha? En skikkelig hjemmeside med modeller og spesifikasjoner, linker til tidligere modeller med spesifikasjoner etc etc, nyheter og linker til tester og anmeldelser. Og en sånn chattegreie hvor dere kan pludre med RM, og han alltid er tilgjengelig for spørsmål og svar.
Noen som føler seg kallet til å opprette og drifte noe slikt, og dessuten få konstruktøren selv med på laget?
Så du er altså ikke imponert over en uoffisiell side laget av en MI-venn? Hvis du ikke engang klarer å skrive, så trur jeg neppe du heller hadde klart å lage en bedre nettside.. Finn deg en annet merke, og hold kjeft. Dette er en VENNEside.Enkelt sagt få ræva ut av hodet Mi folk det er bare snakk om å få respekt for merket sånn som det ser ut nå og sånn som mange her på tråden argumenterer så er ikke et MIprodukt noe jeg ville ha kjøpt så mye fram og tilbake har jeg aldri sett,og jeg så også den siden om MI produkter som ble lagt ut her inne får å si det ikke imponert.
Men til dere som liker det kos dere