Hei alle MI venner, viser til mitt innlegg #8359 på gode kjøp på nettet.
Jeg er ikke ute etter å stille MI i et dårlig lys. Jeg har selv vært eier av MI 10.1 SE rundt 2011/2012 og hadde stor glede av denne effektforsterkeren. Den ble solgt våren 2012 bl.a. for å finansiere byggingen av hytte
Det er godt mulig at jeg i framtiden kan komme til å bli eier av MI pre/effekt.
MEN: det er ikke til å komme forbi at det er en fordel med original emballasje, original kvittering, manual, original remote og en salgs/servicehistorikk ved et eventuelt videresalg. Jeg håper at jeg kan ha slike meninger uten å bli satt i miskreditt blant enkelte i denne tråden eller "Gode kjøp på nettet"
Jeg har også vurdert preampen som Mala har til salgs og den er nok et svært bra kjøp, men kunne som sagt i #8359 tenkt meg litt mere historik og utstyr.
Som sagt har jeg gode erfaringer med MI teknisk og lydmessig.
Mvh. Morten Kvam(scaniagutten)
Jeg mente aldri å sette deg i miskreditt om du opplevde det.. men alle punktene du nevner blir jo på en måte litt "feil" og noe av det som servicehistorikk/innhold i amp/pre er jo strengt tatt eierens ansvar å videreformidle.
Jeg har f.eks en mi12. Den er kjøpt ny av meg, bygget for meg med noen små modifikasjoner. Det er mitt ansvar å formidle dette videre med salg. Jeg fikk den også tilsendt i embalasje.. ok så står det ikke MI på den, men en solid koffert av eldre type med god og TILPASSET innhold som sendte den trygt hit. Betydelig bedre pakket enn alt som kommer i esker osv.
Klart et MI klistremerke hadde hjulpet
Vis vedlegget 495935
Fjernkontroll er det flere som har som standar, og hvorfor bygge noe det finnes nok av på markedet i dag i form av universal.. han hadde vel fjerniser før til dem, men i dag er det ikke økonomisk forsvarlig å lage da mi12 ikke er storselgern lenger og de nye har annen type og medfølgende remote.
Kvittering.. ja spørr roar og få..
Manual? Tja vis noen skulle trenge det så lager han sikkert det.. men 2 vridere krever neppe det..
Det eneste jeg personlig skal innrømme jeg er kritisk til inneholder litt temaet remote.. for ja du må ha en remote for å få den ut av mute/standby.. så ja, der skulle det kansje vært laget en enkel knapp i mangel på remote
Vurderer selv å kjøpe mi12 hos mala bare for å ha en i sølv til et nr2 anlegg kansje