Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

MusicBear

Gjest
    Godtfolk - hva er alternativet?

Alle hevder Malmin (og med god hjelp fra Armand) lager hi-fi i verdensklasse. Men allikevel ikke mer unikt at man får kjøpt de samme musikalske ytelser fra andre produsenter. Koster "bare" noen hundretusener mer - gjør det ikke det?

Løsningen burde være å kjøpe dette fra andre produsenter!
    ...Eller vente saker fra Malmin med de fordeler det har for lommeboka...

Jeg synte sogså at man ikke skal se på Malmin som mannen i gata, mannen med hatt. For man ER en slags kunstner, når man selvlært lager det Malmin gjør - eller noen som har møtt en kunstner som er "normal" på alle områder?

En annen kunstener innen for dette er Mike Bladelius. Tror dere han har et bedre forhold til årskalenderen når det gjelder levering av varer til på forhånd antatt leveringstidspunkt? Hvor ofte leser vi ikke fra de store konsernene - blir ikke levert før slutten av året pga. ditt og datt...

Så kommer vi til det punkt, at det er lett å sitte her å slenge dritt om noen, skjult bak et kallenavn. Jeg kjenner tilfeldigvis til et par stykker som til de grader har utnytte seg av dette, hvor saken i høyeste grad har to sider - klart i Malmins favør. Man skal også tenke seg om før man slenger dritt om en privatperson eller stor bedrift - en bedrift er et "intetkjønn" mens en person er/kan være svært sårbar.
    Hvordan hvet du at det er klart i Malmins favør? Du burde tenke deg om du også når du skriver.
    Tror du jeg IKKE har tenkt meg om, fordi jeg ikke navngir disse to det her gjelder - som går i Malmin's favør?
    Gapestokker tilhører oldtiden og land vi ikke ønsker å sammenligne oss med eller at vi selv bor i.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    668
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Trur ikkje det er så mange som har sett meg klage. Så dersom det er noken her som kan dokumentere å ha venta lengre enn fra juni 2015, så skal den/de gjerne få gjere det! Ellers så la mannen få være og jobbe i fred. Dei aller fleste kan Google, og veit kva de gikk til.

Det einaste eg angrer på er at eg ikkje bestilte monoblokker, og beholdt den fantastiske MI 9 balansert stereo!

Mvh Arild

seboemer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    83

Alle hevder Malmin (og med god hjelp fra Armand) lager hi-fi i verdensklasse. Men allikevel ikke mer unikt at man får kjøpt de samme musikalske ytelser fra andre produsenter. Koster "bare" noen hundretusener mer - gjør det ikke det?

Jeg synte sogså at man ikke skal se på Malmin som mannen i gata, mannen med hatt. For man ER en slags kunstner, når man selvlært lager det Malmin gjør - eller noen som har møtt en kunstner som er "normal" på alle områder?

En annen kunstener innen for dette er Mike Bladelius. Tror dere han har et bedre forhold til årskalenderen når det gjelder levering av varer til på forhånd antatt leveringstidspunkt? Hvor ofte leser vi ikke fra de store konsernene - blir ikke levert før slutten av året pga. ditt og datt...

Så kommer vi til det punkt, at det er lett å sitte her å slenge dritt om noen, skjult bak et kallenavn. Jeg kjenner tilfeldigvis til et par stykker som til de grader har utnytte seg av dette, hvor saken i høyeste grad har to sider - klart i Malmins favør. Man skal også tenke seg om før man slenger dritt om en privatperson eller stor bedrift - en bedrift er et "intetkjønn" mens en person er/kan være svært sårbar.
    Hvordan hvet du at det er klart i Malmins favør? Du burde tenke deg om du også når du skriver.
    Tror du jeg IKKE har tenkt meg om, fordi jeg ikke navngir disse to det her gjelder - som går i Malmin's favør?
    Gapestokker tilhører oldtiden og land vi ikke ønsker å sammenligne oss med eller at vi selv bor i.
    Hvordan hvet du at det er klart i Malmins favør?
    Det er det jeg lurer på en sak har jo 2 sider som du selv nevner.

M

MusicBear

Gjest

Hvordan hvet du at det er klart i Malmins favør?
    Det er det jeg lurer på en sak har jo 2 sider som du selv nevner.
    Sebomer, jeg hadde ikke gått ut med dette dersom jeg var i tvil. Ikke dermed sagt jeg verken skal røpe navn eller hvorfor jeg vet det. Den ene av de er aktive her på sentralen, hadde han hatt baller hadde han stått frem og sagt det selv, men sånn er ikke verden - heller ikke sånn at jeg utleverer han.

Er dette godt nok for deg? Hvis ikke får du sende meg en PM. OK?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Til beste for merket, og ikke minst mannen bak merket, kan ikke disse indirekte påstandene tas på bakrommet? Lange svulstige forsvarstaler er heller ikke av intr. Som Arild sa, la mannen få fred. Evt besøk han i Hokksund om kløen blir for ille.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.433
    Torget vurderinger
    4
    Det ryktes at store deler av det spanske hifimiljøet har gått til anskaffelse av MI klasse A i det siste.

Myndighetene ved Miljødirektoratet, Agencia de medio ambiente, varsler nå tvungen omlegging til MI Mosfet.

Spania temp 2018-0804.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Alle MI klasse A derfra kjøpes håndfritt for noen kubikk vann.. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ja det ligger noen ute nå.. desverre ingen som er helt slik jeg ønsker :) så Guruen får nok litt arbeid utover høsten med å produsere litt snadder som skal nordover :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    ja det ligger noen ute nå.. desverre ingen som er helt slik jeg ønsker :) så Guruen får nok litt arbeid utover høsten med å produsere litt snadder som skal nordover :)
    Så nå at det var få igjen.. sist jeg sjekket lå det flere pluss 23.5 pre!

M

MusicBear

Gjest
    Att köpa Musical Innovation låter lite som att spela på Lotto, betala och sen hoppas att du vinner.:)
    Inviterer deg til Norge, Figge, til å HØRE et produkt fra MI, så vil du trolig si; "i helvete det här spelar jo som at vinna i Lotto" :)

Tips 1; trenger du forsterker på timen, eller samme dag - forsøk El-Giganten eller en av de andre store :)

Tips 2; dersom du søker forsterker i absolutt øverste klasse - du behøver ikke å vinne i Lotto for å kunne kjøpe en.

Tips 3; ring de forhandlere som selger Bladelius i ditt kjære hjemland - spør om leveringsregularitet for Bladelius :)

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.358
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Att köpa Musical Innovation låter lite som att spela på Lotto, betala och sen hoppas att du vinner.:)
    Inviterer deg til Norge, Figge, til å HØRE et produkt fra MI, så vil du trolig si; "i helvete det här spelar jo som at vinna i Lotto" :)

Tips 1; trenger du forsterker på timen, eller samme dag - forsøk El-Giganten eller en av de andre store :)

Tips 2; dersom du søker forsterker i absolutt øverste klasse - du behøver ikke å vinne i Lotto for å kunne kjøpe en.

Tips 3; ring de forhandlere som selger Bladelius i ditt kjære hjemland - spør om leveringsregularitet for Bladelius :)
    Skulle gärna höra vid tillfälle, men sitter nöjd med Pure Audio både ljudmässigt och när det gäller service även om de sitter på andra sidan jorden (NZ).

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Leveringstid er ikke et problem med MI.. så lenge begge parter er enige og har oppfylt sine avtaler får man det man vil ha.

Akkurat nå har Guruen det man i andre bransjer kaller et luksusproblem, han har ordre reserver så det holder og han jobber ganske så flittig med å få unna det han kan.

Personlig så verken stresser jeg eller noe med det jeg skal bestille.. ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Så nå at det var få igjen.. sist jeg sjekket lå det flere pluss 23.5 pre!
    Ja det lå en mi23 pre ute til fin pris, den ble fort snappet opp. Mi8ex er det mulig havner her..gjør kansje en deal på den..

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Professoren og puristen ble lovet sine monoblokker ferdig
    siste halvdel av juli.
    De er fortsatt ikke ferdig.😡
    Fikk omsider sms fra Roar om yttligere 14dg. forsinkelse.😡
    Ba da om dato og klokkeslett?
    Fikk som svar: 2008 kl 19😈😡
    Han tror kanskje han var morsom.
    Dette etter mer enn 3 års venting.

Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å legge dette ut på hfs.
    Det er bare trist.
    Hva skal jeg gjøre ellers, når han sier han har alle deler.
    Det er bare å sette dem sammen.👿

Fortsatt skjer det ikke noe!

Hvis han tar seg sammen, skal jeg selvfølgelig legge det ut.😄
    Hei, beundringsverdig at det går an å utvise slik tålmodighet fra deg som kunde og svært betenkelig at det går an å oppføre seg slik mot deg som kunde. Håper du ikke har betalt en større sum på forskudd.

M

MusicBear

Gjest
    Professoren og puristen ble lovet sine monoblokker ferdig
    siste halvdel av juli.
    De er fortsatt ikke ferdig.??????
    Fikk omsider sms fra Roar om yttligere 14dg. forsinkelse.??????
    Ba da om dato og klokkeslett?
    Fikk som svar: 2008 kl 19????????????
    Han tror kanskje han var morsom.
    Dette etter mer enn 3 års venting.

Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å legge dette ut på hfs.
    Det er bare trist.
    Hva skal jeg gjøre ellers, når han sier han har alle deler.
    Det er bare å sette dem sammen.??????

Fortsatt skjer det ikke noe!

Hvis han tar seg sammen, skal jeg selvfølgelig legge det ut.??????
    Hei, beundringsverdig at det går an å utvise slik tålmodighet fra deg som kunde og svært betenkelig at det går an å oppføre seg slik mot deg som kunde. Håper du ikke har betalt en større sum på forskudd.
    Hehe, du som trolig kjører Scania, du kjenner Scania patriotismen (har kjørt de selv i halvannet tiår + noen år før man hadde førerort for noe som helst).

OK, dersom du hadde fått motorhavari, og med dette ikke rakk hjem til ditt eget bryllup, klart du hadde beklaget deg og banna som om du skulle fått en europall på stortåa uten vernetupp, så din kommende kone ikke skulle tro du gjorde det selv med vilje eller for å slippe å bruke tid på brylllupet fremfor Scania'n ;)

Men patriotismen din til Scania - nope - hadde trolig ikke vært en millimeter mindre ;)

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Ja jeg skjønner godt patriotismen for MI, har som jeg sikkert har nevnt tidligere hatt MI 10.1 SE. Har kjørt Scania i utmange år, fikk ei ny trekkvogn rundt 2000/2001, den var kjørt i ei uke da jeg på veg til service opplevde at mellomakslingen løsna og ramla ned i vegen med et forferdelig spetakkel. Det var fortsatt Scania som var merket selv etter dette også:cool:

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Ja, shit happens[emoji56].
    Og da er det greit med god service for å komme seg videre. Og RM sin service har jeg ingenting å utsette på. Tvert imot.
    Husker ikke om jeg har nevnt det før. Jeg hentet min MI18 en søndag. Og den ble tatt siste finpussen på mens jeg satt og ventet. Bare det og i det hele tatt å kunne sitte å preike med konstruktøren selv er jo ganske enestående og magisk. Og det på en søndag. Det må jo være god service. På forhånd hadde jeg også fått en del nakenbilder av forsterker etterhvert som den ble satt sammen. Prøv å få til dette med noe annet[emoji56].
    Nå ble min etter avtale satt sammen av brukte deler og print. Så viste det seg at når jeg koblet opp hjemme at den ikke helt spilte som forventet. Det var mye forvrengning støy på enkelte instrumenter. Og bare på en kanal. Ringte straks opp Roar, fortsatt søndag. Og ble enige om å komme til han dagen etter for å se på problemet. Som mange vet kan det være vanskelig å få målt feil om det er "vakkel"eller lignende. Han måtte ta ut begge printene på den kanalen. Og fant en dårlig kontakt i ett av punktene. Han tok ut også printene på andre kanalen. Bare for å være sikker. Jeg fikk nemlig ikke lov å dra før han var sikker. Noe jeg godtok ved tanke på 3 timer reise tur/retur. Den målte perfekt. Og alt var sjekket. Må innrømme at jeg var litt skeptisk når jeg koblet opp igjen. Men selvfølgelig helt uten grunn. Nå låt den jo bedre enn forventet.
    Opplevde samme gode service med oppgradering av strømforsyning til MI 23 pre-amp. Og også ved oppgradering til 23.5 HTB. Alt ble laget innenfor akseptabel tid med mindre og ubetydelige forsinkelser. Så Roar kan virkelig gi bedre service enn noe annet sted. 23.5 var i utgangspunktet ikke ment for HTB mulighet. Da det ikke er det han ønsker med sitt produkt. For hvem faen putter en 75k pre-amp sammen med en billig surround receiver??!!.
    Men som med det meste andre man kan bestille der. Så er han villig til å skreddersy etter ønske og personlig behov.
    Så, kan det egentlig bli bedre? Neppe.
    Jeg vil gjette at det er mange lignende erfaringer der ute.
    Ja jeg skjønner godt patriotismen for MI, har som jeg sikkert har nevnt tidligere hatt MI 10.1 SE. Har kjørt Scania i utmange år, fikk ei ny trekkvogn rundt 2000/2001, den var kjørt i ei uke da jeg på veg til service opplevde at mellomakslingen løsna og ramla ned i vegen med et forferdelig spetakkel. Det var fortsatt Scania som var merket selv etter dette også:cool:

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    carisma; Er dette den samme forsterkeren du skriver om i innlegg 13589?

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Min erfaring med RM er utelukkende positiv.
    Kjøpte en MI7 som hadde behov for litt tilsyn og oppgradering av innmat. Fra jeg sendte den fra meg til den kunne hentes på posten igjen, gikk det ca 8-9 dager. Da hadde "Tha man" gjort en ganske omfattende oppgraderingsjobb. Både forsendelse, dialog og betaling foregikk uten et gram problem.

mvh
    PRoffen

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Nei, to vidt forskjellige ordre. Mi 18 som nevnt i mitt forrige innlegg ble bestilt delvis som ventepølse på at den store klasse A forsterkeren skulle bli ferdig. Altså etter at jeg solgte min Bladelius Ymer Mk 2 . Bladelius solgte jeg før MI klasse A skulle bli ferdig. Så jeg kunne betale Roar for den store Klasse A forsterkeren jeg bestilte. Det ble vel solgt rundt oktober 2017. MI Klasse A skulle være ferdig senest midten av november.
    Jeg trengte uansett en god forsterker til min senter. Så derfor ble MI18 bestilt. MI18 funker godt på mine Alto Utopia også. Men er ikke helt det som er målet.
    Grunnen til det innlegget du refererer til er ikke helt bare Roar sin skyld. Men jeg har også en del kompiser/familie som stadig spør om det litt såre emnet. Dette og andre ting som har hendt på privaten de siste månedene toppet seg den kvelden. .......

scaniagutten

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Antall liker
    579
    Torget vurderinger
    46
    Nei, to vidt forskjellige ordre. Mi 18 som nevnt i mitt forrige innlegg ble bestilt delvis som ventepølse på at den store klasse A forsterkeren skulle bli ferdig. Altså etter at jeg solgte min Bladelius Ymer Mk 2 . Bladelius solgte jeg før MI klasse A skulle bli ferdig. Så jeg kunne betale Roar for den store Klasse A forsterkeren jeg bestilte. Det ble vel solgt rundt oktober 2017. MI Klasse A skulle være ferdig senest midten av november.
    Jeg trengte uansett en god forsterker til min senter. Så derfor ble MI18 bestilt. MI18 funker godt på mine Alto Utopia også. Men er ikke helt det som er målet.
    Grunnen til det innlegget du refererer til er ikke helt bare Roar sin skyld. Men jeg har også en del kompiser/familie som stadig spør om det litt såre emnet. Dette og andre ting som har hendt på privaten de siste månedene toppet seg den kvelden. .......
    Ok, skjønner.

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.513
    Torget vurderinger
    8
    Har du ekstern strømforsyning så er det Ml 23. Er jo helt utrolig hvis det står det i displayet ellers! Hva ble du fortalt da du kjøpte den?

carisma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Antall liker
    916
    Den på bildet har intern strømforsyning og er selvfølgelig ikke en Mi23[emoji6]

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Fin preamp :)

Nå må man bare klare å bestemme seg for viljen effekamp man vil ha ;)

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    969
    Torget vurderinger
    7
    Har i grunn ikke lurt på hva preampen har vært for noe, men det er tydelig at det er en litt uvanlig løsning da kanskje? :)

Men jeg har MI21 blokker. Er det noen andre her inne som har de? Eller er det MI22 stereoamp som gjelder?

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.513
    Torget vurderinger
    8
    Roar Malmin nå må du gi liv fra deg!!!!!!!!!!

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har i grunn ikke lurt på hva preampen har vært for noe, men det er tydelig at det er en litt uvanlig løsning da kanskje? :)

Men jeg har MI21 blokker. Er det noen andre her inne som har de? Eller er det MI22 stereoamp som gjelder?
    Skulle gjerne hatt blokker.
    Men nå først, får jeg bli kjent med dette merket :)

Så får vi spare siden til blokker og 23.5

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn