Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    I mitt hode, så er dagens modeller:

    MI 20 - integrert 20W klasse A - muligens avvikla

    MI 21 - hørt om for første gang i dag
    MI 22 - 2x100W klasse ?
    MI 23 (.5) - fullbalansert pre, ekstern strømforsyning med liten (halvt chassis) eller stor (full bredde) - avløste MI 13
    MI 24 - ikkje brukt enno
    MI 25 - ubalansert pre - avløste MI 16, som avløste MI 11, kan leverast med ekstern strømforsyning

    MI 12 - pre med ubalanserte innganger, XLR utganger, kan leverast med ekstern strømforsyning
    MI 14 - RIAA
    MI 17 - 2x25W klasse A - ev 1x50W klasse A (monoblokk) i standard chassis, men kretsen er skalerbar
    MI 18 - skalerbar klasse A/B forsterker - effekt etter kjølekapasitet og lommebok

    Sidan MI har brukt print etsa i egen produksjon, kan i teorien alle MI-produkta produserast på nytt - om det trengs.

    Mvh Arild
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.710
    Antall liker
    9.960
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Mi17 monoblokker er vel det som har vært mest aktuell.. men MI21 blokker? Hva yter de?
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    708
    Antall liker
    700
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    I mitt hode, så er dagens modeller:

    MI 20 - integrert 20W klasse A - muligens avvikla

    MI 21 - hørt om for første gang i dag
    MI 22 - 2x100W klasse ?
    MI 23 (.5) - fullbalansert pre, ekstern strømforsyning med liten (halvt chassis) eller stor (full bredde) - avløste MI 13
    MI 24 - ikkje brukt enno
    MI 25 - ubalansert pre - avløste MI 16, som avløste MI 11, kan leverast med ekstern strømforsyning

    MI 12 - pre med ubalanserte innganger, XLR utganger, kan leverast med ekstern strømforsyning
    MI 14 - RIAA
    MI 17 - 2x25W klasse A - ev 1x50W klasse A (monoblokk) i standard chassis, men kretsen er skalerbar
    MI 18 - skalerbar klasse A/B forsterker - effekt etter kjølekapasitet og lommebok

    Sidan MI har brukt print etsa i egen produksjon, kan i teorien alle MI-produkta produserast på nytt - om det trengs.

    Mvh Arild
    Noen som kan si hva 16.1 er?

    7713A05C-0394-43C7-A1D3-A4746E7724C2.jpg

    40389A25-660F-4EE9-9398-59D13F2C3945.jpg


    Mvh. Ole G
     
    Sist redigert:

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    708
    Antall liker
    700
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Jøss!
    Kjøpte nokså nylig 16.1 av Malmin, og hos meg er den en forforsterker av ypperste klasse. Lurte bare på hvor den befinner seg på «MI-stigen», hva som skiller den fra 16 rent byggemessig.


    Mvh Ole G
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Slutt å send pm for å fortelle at han er en svindler!

    Blir for dumt...
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Jøss!
    Kjøpte nokså nylig 16.1 av Malmin, og hos meg er den en forforsterker av ypperste klasse. Lurte bare på hvor den befinner seg på «MI-stigen», hva som skiller den fra 16 rent byggemessig.
    Dette er en vennetråd for MI, ikke en gapestokk.

    Mvh Ole G[/QUOTE]

    Ikke hør på de..er et par som bare slenger drit og den ærlige fulle sannhet kommer det ikke med.

    Jeg har bare gode erfaringer vertfall.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.710
    Antall liker
    9.960
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    bare å raportere slike PM'er så blir de fikset..

    Det mest morro er at de kun sitter på en side av en sak som altid har 3 sider.. og jaggu skal de være glad for at Roar har en fin holdning der han ikke driter ut folk på nett og synker like lavt som enkelte. :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    Perk og Amason!
    Slutt å send pm for å fortelle at han er en svindler!

    Blir for dumt...
    Slutt og kom med slik forbanna løgn der det er du som støtter opp om det jeg skrev til deg på pm. Du skrev at det var "ikke bra" gjorde du ikke! Hva faen vet du om hva folk opplever! Jeg har selv støttet han men nok er nok. Du må jo være den falskeste av alle!!!
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    bare å raportere slike PM'er så blir de fikset..

    Det mest morro er at de kun sitter på en side av en sak som altid har 3 sider.. og jaggu skal de være glad for at Roar har en fin holdning der han ikke driter ut folk på nett og synker like lavt som enkelte. :)
    Hva vet du om min sak da du tydligvis får meg til å føle meg truffet!!!!! Jeg har hvert hyggelig mot RM men blir jævlig frustrert når jeg blir lovet og lovet så er det brått helt stille. Ikke svar på noe som helst
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen vil ha meldingene oss i mellom så greit nok! Disse blir skrevet ut og levert videre samnen med flere andre hvis det ikke blir ordnet opp i! Jeg godtar ikke å bli kaldt en løgner så håper moderator tar tak i dere som beskylder vi som er uskyldige i dette
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen vil ha meldingene oss i mellom så greit nok! Disse blir skrevet ut og levert videre samnen med flere andre hvis det ikke blir ordnet opp i! Jeg godtar ikke å bli kaldt en løgner så håper moderator tar tak i dere som beskylder vi som er uskyldige i dette
    Trusler?

    Nå kjenner ikke jeg sakene deres og ikke kjenner vi til begge sider eller den fulle sannhet.
    Så da er jeg ikke interessert i PM med diverse skit
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen vil ha meldingene oss i mellom så greit nok! Disse blir skrevet ut og levert videre samnen med flere andre hvis det ikke blir ordnet opp i! Jeg godtar ikke å bli kaldt en løgner så håper moderator tar tak i dere som beskylder vi som er uskyldige i dette
    Trusler?
    Trusler! Hva i alle dager mener du med det?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Hvis noen vil ha meldingene oss i mellom så greit nok! Disse blir skrevet ut og levert videre samnen med flere andre hvis det ikke blir ordnet opp i! Jeg godtar ikke å bli kaldt en løgner så håper moderator tar tak i dere som beskylder vi som er uskyldige i dette
    Trusler?
    Trusler! Hva i alle dager mener du med det?
    Meldingen her opplevdes slik..Men kanskje bare meg etter en lang stressende dag på jobb.
    Da beklager jeg at det oppfattes slik
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Beklager igjen..Var ikke deg det haglet PM fra, men en viss annen kar, ser jeg nå.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    Superdeal!!!! Har en Ml23 spesial utgave her, svenske messe versjonen med største strømforsyning. Har blitt lovet en Ml23. 5 med remote i bytte av RM.
    Til dere som har tid og vente så bytter jeg gjerne i en original Ml23 med remote.
    Nå håper jeg noen slår til her og dette er 100% seriøst
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Superdeal!!!! Har en Ml23 spesial utgave her, svenske messe versjonen med største strømforsyning. Har blitt lovet en Ml23. 5 med remote i bytte av RM.
    Til dere som har tid og vente så bytter jeg gjerne i en original Ml23 med remote.
    Nå håper jeg noen slår til her og dette er 100% seriøst
    Hei amason!

    Eg har ein MI 23 med stor strømforsyning, og MED original MI remote i aluminium!
    Begge deler støver for tida ned et stykke unna her eg bur, men eg kan få tak i det i løpet av neste veke.

    Eg skal ta kontakt med RM, så ser vi om det kan bli ei ordning på remote-mangelen din.

    Mvh Arild

    PS! Eg er IKKJE interessert i pre-ampen din! :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Jøss!
    Kjøpte nokså nylig 16.1 av Malmin, og hos meg er den en forforsterker av ypperste klasse. Lurte bare på hvor den befinner seg på «MI-stigen», hva som skiller den fra 16 rent byggemessig.


    Mvh Ole G
    MI-produkta er i stadig utvikling. Og sidan RM har etsa det meste av print sjølv, så blir nye versjonar xx.1, xx.2 osv. Når det er sagt så veit eg ikkje om han startar på xx.0 eller xx.1.

    Eg veit berre at når eg ei kort stund hadde MI 13, så meiner eg den var kommet til MI 13.4.

    MI 23 er kommet til versjon MI 23.5. Den revisjonen vart i hovedsak utløyst av Armand sin fintuning av puristen sin custom MI 23, og ein del derfra vart implementert i produksjonen.

    MI 16 trur eg ikkje kom i så mange versjonar, før den vart oppgradert til MI 25.

    Mvh Arild
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.710
    Antall liker
    9.960
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Superdeal!!!! Har en Ml23 spesial utgave her, svenske messe versjonen med største strømforsyning. Har blitt lovet en Ml23. 5 med remote i bytte av RM.
    Til dere som har tid og vente så bytter jeg gjerne i en original Ml23 med remote.
    Nå håper jeg noen slår til her og dette er 100% seriøst
    Du kan få min MI12 med remote.. kan sikkert spøtte noen kroner din vei også.. du får sende meg en PM om det er av interesse.

    Og nei, jeg vet bare at alle saker har 3 sider.. din, Hannes og sannheten.. ja jeg ser frustrasjonen din og andre sin..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.710
    Antall liker
    9.960
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jøss!
    Kjøpte nokså nylig 16.1 av Malmin, og hos meg er den en forforsterker av ypperste klasse. Lurte bare på hvor den befinner seg på «MI-stigen», hva som skiller den fra 16 rent byggemessig.


    Mvh Ole G
    MI-produkta er i stadig utvikling. Og sidan RM har etsa det meste av print sjølv, så blir nye versjonar xx.1, xx.2 osv. Når det er sagt så veit eg ikkje om han startar på xx.0 eller xx.1.

    Eg veit berre at når eg ei kort stund hadde MI 13, så meiner eg den var kommet til MI 13.4.

    MI 23 er kommet til versjon MI 23.5. Den revisjonen vart i hovedsak utløyst av Armand sin fintuning av puristen sin custom MI 23, og ein del derfra vart implementert i produksjonen.

    MI 16 trur eg ikkje kom i så mange versjonar, før den vart oppgradert til MI 25.

    Mvh Arild
    Mi23.5 har et mer kompakt print med enda kortere baner. Samt oppgradert strømforsyning
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    708
    Antall liker
    700
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    5
    Jøss!
    Kjøpte nokså nylig 16.1 av Malmin, og hos meg er den en forforsterker av ypperste klasse. Lurte bare på hvor den befinner seg på «MI-stigen», hva som skiller den fra 16 rent byggemessig.


    Mvh Ole G


    MI-produkta er i stadig utvikling. Og sidan RM har etsa det meste av print sjølv, så blir nye versjonar xx.1, xx.2 osv. Når det er sagt så veit eg ikkje om han startar på xx.0 eller xx.1.

    Eg veit berre at når eg ei kort stund hadde MI 13, så meiner eg den var kommet til MI 13.4.

    MI 23 er kommet til versjon MI 23.5. Den revisjonen vart i hovedsak utløyst av Armand sin fintuning av puristen sin custom MI 23, og ein del derfra vart implementert i produksjonen.

    MI 16 trur eg ikkje kom i så mange versjonar, før den vart oppgradert til MI 25.

    Mvh Arild
    Mi23.5 har et mer kompakt print med enda kortere baner. Samt oppgradert strømforsyning
    Fint, takk for det, gutter!

    Mvh. Ole G
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Bare gemyttene i denne tråden, er nok for mange til og holde seg unna MI produkter.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    Bare gemyttene i denne tråden, er nok for mange til og holde seg unna MI produkter.
    Er vel lett for..
    Når en ikke opplever noe galt, men topp topp service, så blir en jo litt... når de samme personene gang på gang, forurenser en vennetråd med det samme maset.


    Nei, nå snakker vi om noe hyggeligere. :)
    Lyd!
    Lar meg stadig imponere over disse produktene jeg har fått i hus. En utrolig flott lyd i mine Spendor A9

    Håper å få oppgradert høyttalerne (salg og kjøp av noe enda råere som jeg har på hånd), så produktene virkelig får vise hva de kan.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det og klage er ikke en forurensning. Og det er som alle som leser denne tråden ikke dem første.
    Jeg tviler ikke på kvaliteten på produktene, men på servicen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det og klage er ikke en forurensning. Og det er som alle som leser denne tråden ikke dem første.
    Jeg tviler ikke på kvaliteten på produktene, men på servicen.
    Ved klage på person burde man kanskje oppgi seg selv som person - ikke bare et kallenavn. Da får fort en sak (minst) to sider ved seg...

    Personklager uten selv å stå frem burde utløse automatisk utsendelse til klager av skjemaer for søknad om refusjon av skolepenger* :)

    *Gjelder grunnskolen
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Pr idag så er det ingen krav her på HFS om og stå frem med navn.
    Men er igrunn enig...... klagen er uansett slik jeg ser det like reel.
    RM burde kanskje vurdert og fått en person til og organisere endel for seg, slik at han kan fokusere på det han er mest dyktig på ?
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    916
    En liten gladnyhet oppi alt dette er at jeg akkurat har pratet med Roar. Hadde en lang prat nå. Og han holdt på med flere forsterkere akkurat nå. Og en pre om jeg ikke husker feil. Han nevnte at noe av dette skulle bli ferdig i morgen og at flere er rett rundt hjørnet. Husker ikke helt tiden på disse men rund 14 dager give or take.
    Min egen er dessverre ytterligere 1 mnd forsinket. Det har vært noen utfordringer der som nå ser ut til å ha løst seg.
    Ha en god helg alle MI venner.
    Mvh Tommy
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    2.269
    Torget vurderinger
    8
    En liten gladnyhet oppi alt dette er at jeg akkurat har pratet med Roar. Hadde en lang prat nå. Og han holdt på med flere forsterkere akkurat nå. Og en pre om jeg ikke husker feil. Han nevnte at noe av dette skulle bli ferdig i morgen og at flere er rett rundt hjørnet. Husker ikke helt tiden på disse men rund 14 dager give or take.
    Min egen er dessverre ytterligere 1 mnd forsinket. Det har vært noen utfordringer der som nå ser ut til å ha løst seg.
    Ha en god helg alle MI venner.
    Mvh Tommy
    Hei fikk også svar nå fra RM. Skal være klart siste halvdel av September. Flotters RM
     
    Sist redigert:

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Bare gemyttene i denne tråden, er nok for mange til og holde seg unna MI produkter.
    Evig eies kun et dårlig rykte, synger vel Henning Kvitnes... (liker også godt coverversjonen med Eva Weel Skram! :) )

    Ryktet gjelder i svært liten grad MI produkta, men heller personen bak dette Einmannsføretaket MI!

    Personen sjølv - RM - har her i tråden gjort rede for kvifor ryktet har blitt slik. Og vi som kjenner litt meir til RM, veit at det sanneleg ikkje har vore lett!
    Men som RM sjølv har sagt: MI produksjonen er i gang igjen!

    Og RM har her i tråden gjordt det HEILT klart kven som no først blir PRIORITERT! Det gjeld ein del som har venta LENGE på effekttrinn.
    Og han jobbar iherdig med å få ferdig disse! Men han har ein stor "ordrereserve".

    Så i alle fall eg har stor forståelse for at RM i ein periode framover ikkje kan prioritere kundemottak på TELEFON, men heller velger å produsere for å få hovudet over vatnet. Mail og SMS svarar han jo stort sett alltid på, så lenge dei er anstendige.


    Problemet er jo at dette ryktet. Om at stillheit frå RM betyr at ingen ting skjer. Og stillheit frå RM har jo kundane faktisk opplevd mykje av dei siste åra! Så det er igrunn ikkje eit rykte - det har blitt ei sanning.


    Men det eg og andre som har vore innom Hokksund i den seinare tida opplever er jo at situasjonen er vesentlig annarleis! RM er til stades, og det blir faktisk produsert ting der! Og no i første omgang er det altså ein god del effekttrinn som blir lodda og skrudd saman.

    Eg trur at dei fleste med MI-produkt i bestilling vil ha fått harde pakkar frå Hokksund innan jul i år. :)


    Mvh Arild
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    590
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    En liten gladnyhet oppi alt dette er at jeg akkurat har pratet med Roar. Hadde en lang prat nå. Og han holdt på med flere forsterkere akkurat nå. Og en pre om jeg ikke husker feil. Han nevnte at noe av dette skulle bli ferdig i morgen og at flere er rett rundt hjørnet. Husker ikke helt tiden på disse men rund 14 dager give or take.
    Min egen er dessverre ytterligere 1 mnd forsinket. Det har vært noen utfordringer der som nå ser ut til å ha løst seg.
    Ha en god helg alle MI venner.
    Mvh Tommy
    Hei fikk også svar nå fra RM. Skal være klart siste halvdel av September. Flotters RM
    Og eg fekk svar frå RM. Min remote er dessverre ikkje kompatibel med din "svenske" MI 23 amason.

    Men bra at du også har fått svar frå RM, og at ting er på gang! :)

    Mvh Arild
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    jaja..sånn går nå dagene.
    Bare hold på, hvis vi skal ta igjen Klipsch tråden :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn