Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    284
    Torget vurderinger
    4
    MI 15 Balanced

    Vurderer å bytte ut min MI 11Light.

    Gi meg gjerne et hint hvis noen vet om en brukt MI 15 Balanced til riktig pris 😉

    Knut 😊
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.193
    Antall liker
    2.216
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Etter over 10 års lurking her på hifisentralen og etter å ha lest 699 sider i denne tråden velger jeg å skrive min aller første post på forumet. :)

    Hadde egentlig tenkt å kjøpe effektrinn fra Electrocompaniet men etter å bli overbevist av noen her på forumet så valgte jeg å kjøpe en MI 9. Kan ikke si at jeg angrer på det kjøpet. :) Ble en helt annen tyngde og pondus i lyden på mine Dynaudio Focus 160.

    Kjøpte en Audio Note M2 Line pre nå på mandag som jeg bruker sammen med MI 9. Ble brukbar lyd med den. Veldig bra med dynamikk. Er dog ikke helt fornøyd da jeg føler at lydbildet ikke har noe luft. Virker litt innestengt.

    Jeg vurderer å skaffe meg en MI 11 i stedet da jeg innbiller meg at lyden vil bli mer åpen og luftig.

    Hva tror dere MI-eksperter?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    284
    Torget vurderinger
    4
    Etter over 10 års lurking her på hifisentralen og etter å ha lest 699 sider i denne tråden velger jeg å skrive min aller første post på forumet. :)

    Hadde egentlig tenkt å kjøpe effektrinn fra Electrocompaniet men etter å bli overbevist av noen her på forumet så valgte jeg å kjøpe en MI 9. Kan ikke si at jeg angrer på det kjøpet. :) Ble en helt annen tyngde og pondus i lyden på mine Dynaudio Focus 160.

    Kjøpte en Audio Note M2 Line pre nå på mandag som jeg bruker sammen med MI 9. Ble brukbar lyd med den. Veldig bra med dynamikk. Er dog ikke helt fornøyd da jeg føler at lydbildet ikke har noe luft. Virker litt innestengt.

    Jeg vurderer å skaffe meg en MI 11 i stedet da jeg innbiller meg at lyden vil bli mer åpen og luftig.

    Hva tror dere MI-eksperter?
    Det er alltid gøy å få inn en ny effektforsterker som gjør mye positivt med lyden, men vent til du får koblet på en MI pre på denne, så skjønner du hvor mye en god forforsterker har å si for lyden. Jeg kan bare si, gled deg!

    Knut :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Etter over 10 års lurking her på hifisentralen og etter å ha lest 699 sider i denne tråden velger jeg å skrive min aller første post på forumet. :)

    Hadde egentlig tenkt å kjøpe effektrinn fra Electrocompaniet men etter å bli overbevist av noen her på forumet så valgte jeg å kjøpe en MI 9. Kan ikke si at jeg angrer på det kjøpet. :) Ble en helt annen tyngde og pondus i lyden på mine Dynaudio Focus 160.

    Kjøpte en Audio Note M2 Line pre nå på mandag som jeg bruker sammen med MI 9. Ble brukbar lyd med den. Veldig bra med dynamikk. Er dog ikke helt fornøyd da jeg føler at lydbildet ikke har noe luft. Virker litt innestengt.

    Jeg vurderer å skaffe meg en MI 11 i stedet da jeg innbiller meg at lyden vil bli mer åpen og luftig.

    Hva tror dere MI-eksperter?
    Det er nok sannsynlig at Mi 11 vil oppleves mer luftig og lett sett i forhold til M2. Det er nok mulig å få mer luft også med M2, men det kan bety nokså dyre rør, i så fall.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Du har ikke mulighet til å få lånt en MI11 her inne da?
    Lenge siden jeg har hørt noe fra Audionote. Så tør ikke si noe.
    Hvis du sier hvor i landet du bor. Så er kanskje noen så snille å låne deg en.
    Etter over 10 års lurking her på hifisentralen og etter å ha lest 699 sider i denne tråden velger jeg å skrive min aller første post på forumet. :)

    Hadde egentlig tenkt å kjøpe effektrinn fra Electrocompaniet men etter å bli overbevist av noen her på forumet så valgte jeg å kjøpe en MI 9. Kan ikke si at jeg angrer på det kjøpet. :) Ble en helt annen tyngde og pondus i lyden på mine Dynaudio Focus 160.

    Kjøpte en Audio Note M2 Line pre nå på mandag som jeg bruker sammen med MI 9. Ble brukbar lyd med den. Veldig bra med dynamikk. Er dog ikke helt fornøyd da jeg føler at lydbildet ikke har noe luft. Virker litt innestengt.

    Jeg vurderer å skaffe meg en MI 11 i stedet da jeg innbiller meg at lyden vil bli mer åpen og luftig.

    Hva tror dere MI-eksperter?
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.193
    Antall liker
    2.216
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Du har ikke mulighet til å få lånt en MI11 her inne da?
    Lenge siden jeg har hørt noe fra Audionote. Så tør ikke si noe.
    Hvis du sier hvor i landet du bor. Så er kanskje noen så snille å låne deg en.
    Hadde vært genialt om noen kunne vært behjelpelig med det. Bor på Raufoss forresten.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    På vei...

    "Det er en forløper til MI 15, denne har separat regulering for høyre og venstre kanal noe som gir bedre kanalseparasjon og dybde/bredde i lydbildet"

    Jeg har nå mye av tråden og blitt overbevist til å teste MI, hvis den viser seg å være så bra som det påstås i denne vennegruppen så ser det ut som at denne kommer til å bli stående lenge i mitt system, jeg er en som sjelden bytter ut komponenter, den forrige forforsterkeren min (som jeg måtte gi opp på grunn av støy) hadde jeg i nesten ti år. Håper at denne kan bli i mitt system minst like lenge.
    Kabinettet er som dere sikkert ser uoriginal.
    Den har tre innganger og to parallelle utganger. Fjernstyring av volum, mekanisk inngangsvelger.
    Utvendig trafo. Hva tror dere? Kan dette bli bra? Er det noen som har testet MI15 opp mot andre produkter?
    mi15-1.jpg
     
    Sist redigert:

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg får melde meg inn her. MI-18 ankom i dag. Ante ikke det var halvt kabinett men kjøpte tilfeldigvis en halv pre i tillegg så det passa topp (Jeff Rowland Capri). Førsteinntrykket er knall! Mye amp for pengene, luftig og solid lydbilde.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får melde meg inn her. MI-18 ankom i dag. Ante ikke det var halvt kabinett men kjøpte tilfeldigvis en halv pre i tillegg så det passa topp (Jeff Rowland Capri). Førsteinntrykket er knall! Mye amp for pengene, luftig og solid lydbilde.
    Gratulerer... Bilder please.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    MI og fjernkontroller er et stadig tilbakevendende tema. Jeg fikk et godt tips her i tråden, og jeg står nå med disse to i hånda:

    Vis vedlegget 508773

    De er slanke og lette, og har ingen overflødige knapper. Programmeringen er uhyre enkel. Jeg har tenkt å bruke den ene til min MI 11/16, og den andre til MI 23.5.

    Mvh Salty
    Noen som ønsker å selge en slik ferdig programmert til min mi15?
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    ED7DF000-CC2C-41F4-9AD6-AED85F977FE8.jpg


    Får legge ved et lite bilde da :) Størrelsesmessig nedgradering men det låter på ingen måte smått. Organisk, homogent og lekende.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer så mye FSF rett og slett vakkert.
     
    • Liker
    Reaksjoner: FSF

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Vis vedlegget 509922

    Får legge ved et lite bilde da :) Størrelsesmessig nedgradering men det låter på ingen måte smått. Organisk, homogent og lekende.
    Om du ikke klarer å vende deg til størrelsen. Så finnes jo denne i balansert også. Med dobbelt opp av innmaten.
    De
    Denne fronten er av gamle typen. Dvs 50cm bred og 18 cm høy(ca). Dagens er vel 46cm.
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syns størrelsen er topp! Hadde en for stor forsterker for litt siden (mtp liten benk og varmeutvikling), så halvt kabinett er en enorm fordel. Real drabantbyforsterker :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Vis vedlegget 509922

    Får legge ved et lite bilde da :) Størrelsesmessig nedgradering men det låter på ingen måte smått. Organisk, homogent og lekende.
    Om du ikke klarer å vende deg til størrelsen. Så finnes jo denne i balansert også. Med dobbelt opp av innmaten.
    De
    Denne fronten er av gamle typen. Dvs 50cm bred og 18 cm høy(ca). Dagens er vel 46cm.
    Du får vel denne uten Rifa lytter også. Altså med lytter med mer normal størrelse. Da kan den også bli lavere.
    Uansett gratulerer så mye med ny forsterker [emoji106]
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjøpte nettopp et par slike. Jeg kan se om jeg får programmert en til deg når de ankommer.
    Mvh Armand
    Veldig bra, må først teste forforsterkeren, har fått den hjem til test med eventuelt kjøp. Vet ikke hva jeg kan forvente av den. Av de jeg har testet hos meg og liker godt er ec4.5 og Audiolab 8000c, så får jeg se hvordan mi15 gjør det vs de.
    Hvis den passer inn i systemet så vil jeg gjerne ha en slik fjernkontroll.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sist redigert:

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Alle MI preamper UNNTATT de med digital styring går på RC5 koder. Dvs, Arcam, Marantx, Philips EC osv.

    R
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Fjernkontroll

    https://remotes-world.com/no/


    Noen som vet nøyaktig hva som virker?
    Så kan vi bestille her.
    Jeg har en logitech harmony 785, men trenger noe med så få knapper som mulig, den mi15 som jeg har i vente har bare fjernkontrollstyring til volum.
    Armand som må programmere de før at de skal virke?


    Min Heed kontroll virker :)
    Så klart er det ikke bare Armand som må programmere de.. men de fjernkontrollene ser meget greie ut til formålet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skummelt dette her... Noe sier meg at hvis jeg liker mi15 så må jeg spare til ny effektforsterker også..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.284
    Antall liker
    9.093
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen som har en MI effekt til overs med RCA inn? :) Vurderer å kjøpe en til rimelig pris om noen har :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.574
    Antall liker
    35.541
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva kan jeg forvente angående lyd av en nyåpnet mi15? og hvor lang tid vil det ta før den blir vesentlig bedre?
    Ved innspilling, holder det at den står på å blir varm eller bør det også komme signal (musikk) gjennom den?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.791
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva kan jeg forvente angående lyd av en nyåpnet mi15? og hvor lang tid vil det ta før den blir vesentlig bedre?
    Ved innspilling, holder det at den står på å blir varm eller bør det også komme signal (musikk) gjennom den?
    Kobl opp, spill musikk, ikke tenk ;)

    Siden det er en preamp blir den nok ikke noe varm.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Her er det "still going strong"! :cool:
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fjernkontroll

    https://remotes-world.com/no/


    Noen som vet nøyaktig hva som virker?
    Så kan vi bestille her.
    Jeg har en logitech harmony 785, men trenger noe med så få knapper som mulig, den mi15 som jeg har i vente har bare fjernkontrollstyring til volum.
    Du trenger også Mute-funksjonen. Den skrur MI15 fra Standby (rødt ledlys) til On (grønt ledlys). Brukes også til å sette MI15 i Standby (tilbake til rødt LED-lys).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn