Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Men for å avklare en ting.. ja jeg er moderator.. men jeg skriver på forumet som privat person.

    De gangene jeg skriver og utøver min moderator plikt så signerer jeg innlegget med rød skrift

    mvh moderator

    Burde være ryddig nok og håper man kan få være menneske på lik linje med alle andre her inne med mine flotte feil og skavanker..

    Mvh Bjørn-Terje
    Helt klart Bjørn-Terje. Kjør på. Dere gjør en fantastisk jobb! :):):)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.880
    Antall liker
    5.726
    Torget vurderinger
    1
    Det å legge ut en salgsannonse på forumet er ikke tillatt, men det å si at en vurderer eller ønsker å oppgradere og vil komme til å legge ut "eksisterende" produkt for salg er vel ikke noen stor sak, og kanskje i en gråsone, men vi er vel ikke så flisespikkere. Vi har jo mange eksempler på slike innlegg, og i dette tilfelle en moderator, men dette er jo også en vennetråd for MI, og jeg ser ingen grunn til å henge seg opp i denne saken.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    X-cell: det jeg har reagert på er at det synes å være et mønster hvor skryt og promotering av komponenter ofte er sammenfallende med et pågående eller nært forestående salg. Og kombinert med din rolle som moderator syns jeg dette virker noe upassende. Hvis du virkelig har så lite impulskontroll at dette ikke er bevisst og planlagt fra din side, så får jeg vel bare beklage. Men jeg finner det litt vanskelig å tro, for å være ærlig. Jeg er ikke interessert i å legge noen demper på noens glede over hobbyen, men jeg liker ikke at folk bruker sleipe salgstriks og oppfører seg som annenrangs bruktbilselgere. Det virker litt sånn når man hele tiden skryter som faen av ting man "aldri skal selge", også blir de lagt ut for salg et kvarter etterpå.

    Også regner jeg på en måte med at vi ikke får se deg komme inn i tråder og skryte av ting du tilfeldigvis skal selge, til folk som søker råd om f.eks. hvilken DAC eller effektforsterker de skal kjøpe, bare for å ta et par eksempler. Det er vel ikke helt fritt for at det heller har skjedd et par ganger tidligere.

    Og amason, du skulle vel vært i seng for lengst.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det å legge ut en salgsannonse på forumet er ikke tillatt, men det å si at en vurderer eller ønsker å oppgradere og vil komme til å legge ut "eksisterende" produkt for salg er vel ikke noen stor sak, og kanskje i en gråsone, men vi er vel ikke så flisespikkere. Vi har jo mange eksempler på slike innlegg, og i dette tilfelle en moderator, men dette er jo også en vennetråd for MI, og jeg ser ingen grunn til å henge seg opp i denne saken.
    Det er ditt forum, så du bestemmer jo langt på vei hvordan du vil ha det her.

    Forøvrig enig i at denne diskusjonen strengt tatt ikke hører hjemme i denne tråden, men det ene dro det andre med seg.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.023
    Torget vurderinger
    8
    Elefantmannen sa han skulle trekke seg ut av tråden men troller mer og mer...
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Legge ut noen bilder folkens så en får sporet tråden tilbake til det som den skal handle om.

    Musical Innovation
    20180811_220048.jpg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Legge ut noen bilder folkens så en får sporet tråden tilbake til det som den skal handle om.

    Musical Innovation
    Vis vedlegget 507706
    Sett nå de MI komponenetene i midten av racket da mann, de fortjener hedersplassen! Tar du forresten bestilling på et slikt rack,har lyst på et selv=)Der har du en forretningsidé.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Legge ut noen bilder folkens så en får sporet tråden tilbake til det som den skal handle om.

    Musical Innovation
    Vis vedlegget 507706
    Sett nå de MI komponenetene i midten av racket da mann, de fortjener hedersplassen! Tar du forresten bestilling på et slikt rack,har lyst på et selv=)Der har du en forretningsidé.
    Ja var det å tørre å starte opp et firma da..
    Nei, da måtte jeg hatt bedre utstyr for å selge noe.
    Ikke helt fornøyd..hadde blitt noen småjusteringer på produksjonen hvis jeg hadde laget et til.



    Ja, kanskje jeg burde satt det bort der.
    Grunnen til plasseringen var bare vanen, etter rør-pre og Doxa som tok opp mye støy fra tuner..dvs pre tok opp støy.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Legge ut noen bilder folkens så en får sporet tråden tilbake til det som den skal handle om.

    Musical Innovation Sett nå de MI komponenetene i midten av racket da mann, de fortjener hedersplassen! Tar du forresten bestilling på et slikt rack,har lyst på et selv=)Der har du en forretningsidé.
    Dharmabum, et slikt møbel er uhyre enkelt å lage.

    Kjøp hobby- eller kjøkken benkeplate, helst i 40 mm tykkelse men finnes også i 28 - 35 mm tykkelse. Bør være 40 mm pga MYE mer "dødt."
    Beina, har flere til salgs i typiske jernvare- eller byggvareshop, eksempelvis har Bauhouse alt dette for en svært hyggelig pris.

    Har du sirkelsag så er den en fordel, men er du stø på hånden og har en BRA håndsag (den skal være med tyk blad/dyr),
    så klarer du pusse endene med sandpapir til slutt.

    Har du 10 tommeltotter (uten at det er negativt ment) - send meg PM - bor du ikke for langt unna kan jeg lage et slikt rack til deg.
    Kostnader på en del rack i dag er på nivå med dyre kabler, men klart mange av disse er utrolig flotte - hadde man hatt råd.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    God morgen alle MI fans.
    Siden Lovemusic har tatt tilbake tråden med det vi bør være opptatt av. Så tenkte jeg å fortsette.
    Som nevnt tidligere her så fikk jeg en telefon fra Roar om muligheten for å oppgradere min MI18 Balansert. Mens jeg fortsatt venter på min Klasse A forsterker. Noe han gjorde samme helg.Vi snakker ikke store oppgraderingen . Vi snakker om 8 små kondensatorer plassert på de 4 lydkortene. Altså 2 på hver av de. Enkelt forklart,uten at jeg kan påberope meg å forstå det han forklarte...så skal disse to kondensatorene ta opp forskjellene i signalet mellom disse to punktene. Og slikt sett gjøre det mer balansert.

    På bildet av lydkortet kan man skimte to grå kondensatorer med svart stripe på toppen. Tok ett oversikt bilde for moro skyld også [emoji6].

    Nå har jeg selvfølgelig ikke fått sammenlignet dette direkte med før etter. Men om jeg skal tørre å si noe som helst. Så opplever jeg forsterkeren som mer behagelig nå. Spiller oftere litt høyere. Uten å føle ubehag. Om disse har senket lyden noen desibel så er jeg blitt litt lurt. Men føler det ikke slik. Overtoner er ihvertfall mer behagelig og lyden virker om mulig mer balansert. Noe varmere.
    Normalt når jeg er sliten og tinnitus begynner å bli slitsom, så pleide lyden ofte og føles masete. Nå etter denne oppgraderingen så føles det ikke slik. Men bilstereoen (original Toyota system)låter fortsatt skarpt på slike dager.
    Så mulig riktig å konkludere med at min MI18 nå låter enda bedre enn meget bra.

    Roar påpekte samtidig for meg at jeg får det jeg betaler for. Og ikke kan forvente for mye av MI18 kontra de klasse A forsterkerne han lager. Jeg gleder meg til å få prøvd klasse A her.
    Til slutt vil jeg takke Roar for servicen på min MI18.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvis ikke dette bildet her gir hevelse i benklærne, ja, så anbefaler jeg skifte av kjønn eller noe lignende *


    * Med forbehold om at jeg umiddelbart ikke kan beskrive hva "noe lignende" måtte være eller ikke være.
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    En liten oppdatering; De kondensatorene Carisma nevner introduserer en ekstra pol i strøm til spenningskonverter. Denne gir en svak lavpassfunksjon. Mindre høyfrekvent støy fører til klarere lyd i høyfrekvensområdet med minimalt fasedrei i samme område.

    R
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hvis ikke dette bildet her gir hevelse i benklærne, ja, så anbefaler jeg skifte av kjønn eller noe lignende *


    * Med forbehold om at jeg umiddelbart ikke kan beskrive hva "noe lignende" måtte være eller ikke være.
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En liten oppdatering; De kondensatorene Carisma nevner introduserer en ekstra pol i strøm til spenningskonverter. Denne gir en svak lavpassfunksjon. Mindre høyfrekvent støy fører til klarere lyd i høyfrekvensområdet med minimalt fasedrei i samme område.

    R
    Bevares - her kommer selveste MI pappa med informasjon om eget produkt? Avholdt kveldskurs i markedsføring? Annet påtagende?

    Dette påtvinger nærmest vurdering av start av ny tidsregning. Noe som igjen vil falle negativt ut de ganger man er i London, sittende på en pub med utsyn til Big Ben, hvor titting på nyjustert armbåndsur og viserne der oppe mot Ham selv i Himmelen, sterkt vil bidra til forvirring, dette med fare for inntak av én volumenhet øl - til. Med påfølgende fare for ytterligere ølbestillinger. Nei, la oss holde oss til gamlemetoden, MI låter aldeles amazing grisebra men spør ikke detaljert om hvorfor :eek:
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde noen DP produkter til salgs for noen måneder siden.
    Jeg tenkte det kunne være lurt å si i fra om dette i dp tråden. Der nådde jeg de fleste brukere tenkte jeg.
    For å ikke tråkke noen på tærne sendte jeg PM til høvding om spurte om det var greit.
    Det var det ikke, fikk til svar at det var brudd på forumreglene.
    Jeg sliter med å se forskjellen på min greie, kontra X-Cell......
    Uansett, Sentralen har bidratt til at jeg har blitt kvitt mange produkt, så tusen takk uansett.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.023
    Torget vurderinger
    8
    Hei snakket med Roar. Pre er klar rundt 20sep og mulig han lager en bryter for klasse a-ab på effekt mens jeg venter. Takk Roar det er det ikke mange andre som gjør
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg hadde noen DP produkter til salgs for noen måneder siden.
    Jeg tenkte det kunne være lurt å si i fra om dette i dp tråden. Der nådde jeg de fleste brukere tenkte jeg.
    For å ikke tråkke noen på tærne sendte jeg PM til høvding om spurte om det var greit.
    Det var det ikke, fikk til svar at det var brudd på forumreglene.
    Jeg sliter med å se forskjellen på min greie, kontra X-Cell......
    Uansett, Sentralen har bidratt til at jeg har blitt kvitt mange produkt, så tusen takk uansett.
    Jeg er til de grader fornøyd med dette nettsted, men klarer allikevel ikke å la være å støtte deg her.
    Burde stått på et annet sted - enn i en gloheit klasse A tråd - hint & knis siden DP kjører A/B ;)
    Fra spøk til hi-fi, dette syntes jeg Høvdingen bør gi deg svar tilbake på.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Jeg synes det er kjempefint at han vil dele av kunnskapen sin. Og ønsker slikt velkomment.
    En liten oppdatering; De kondensatorene Carisma nevner introduserer en ekstra pol i strøm til spenningskonverter. Denne gir en svak lavpassfunksjon. Mindre høyfrekvent støy fører til klarere lyd i høyfrekvensområdet med minimalt fasedrei i samme område.

    R
    Bevares - her kommer selveste MI pappa med informasjon om eget produkt? Avholdt kveldskurs i markedsføring? Annet påtagende?

    Dette påtvinger nærmest vurdering av start av ny tidsregning. Noe som igjen vil falle negativt ut de ganger man er i London, sittende på en pub med utsyn til Big Ben, hvor titting på nyjustert armbåndsur og viserne der oppe mot Ham selv i Himmelen, sterkt vil bidra til forvirring, dette med fare for inntak av én volumenhet øl - til. Med påfølgende fare for ytterligere ølbestillinger. Nei, la oss holde oss til gamlemetoden, MI låter aldeles amazing grisebra men spør ikke detaljert om hvorfor :eek:
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Hvis ikke dette bildet her gir hevelse i benklærne, ja, så anbefaler jeg skifte av kjønn eller noe lignende *


    * Med forbehold om at jeg umiddelbart ikke kan beskrive hva "noe lignende" måtte være eller ikke være.
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Jeg hadde en standbybryter (A/B modus) på en Plinius SA-100 mk, og det var praktisk! Nå har jeg MI17 uten denne funksjonen,men lyden er nå viktigere enn praktiske funksjoner og MI17 låter bedre enn Plinius,det er helt klart! Når det er sagt så tilbød Roar meg denne funksjonen på et tidspunkt for ikke lenge siden, uten tillegg i prisen,ved bestilling av ny amp.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Jeg hadde en standbybryter (A/B modus) på en Plinius SA-100 mk, og det var praktisk! Nå har jeg MI17 uten denne funksjonen,men lyden er nå viktigere enn praktiske funksjoner og MI17 låter bedre enn Plinius,det er helt klart! Når det er sagt så tilbød Roar meg denne funksjonen på et tidspunkt for ikke lenge siden, uten tillegg i prisen,ved bestilling av ny amp.
    For oss som kjører tv lyd gjennom disse Klasse A forsterkerne. Så er det absolutt å foretrekke.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Det hadde han glemt,men det skulle han fikse,når jeg hentet preampen.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Ordner seg alltid [emoji56]
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Det hadde han glemt,men det skulle han fikse,når jeg hentet preampen.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ikke trekker den opp strømutgiftene heller.
    Holder seg til kun å bli litt lunken. Spiller man hardt med mye bass så blir den kun håndvarm. Og avgir ikke varme på idle. Trangt er det, men absolutt god kjøling [emoji6]
    Mi 17 har jeg målt opp mot 50 grader på kjøleribbene,og det blir varmt på 20 kvadrat.Etter landskampen hadde jeg 26 grader i kjellerstua.
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Jeg hadde en standbybryter (A/B modus) på en Plinius SA-100 mk, og det var praktisk! Nå har jeg MI17 uten denne funksjonen,men lyden er nå viktigere enn praktiske funksjoner og MI17 låter bedre enn Plinius,det er helt klart! Når det er sagt så tilbød Roar meg denne funksjonen på et tidspunkt for ikke lenge siden, uten tillegg i prisen,ved bestilling av ny amp.
    Jøss, mener du det, spiller det bedre enn Plinius? Kan du utdype litt mer?

    Vet jo at MI er bra men trodde (uten å fornærme beboerne, Malmin og Ordfører'n i Hokksund) at på en måte så ville Plinius være enda bedre.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Hørtes behagelig ut[emoji23]
    Du får spørre om a/b bryter du også. Greit å ha til timelange fotballkamper [emoji6]
    Jeg hadde en standbybryter (A/B modus) på en Plinius SA-100 mk, og det var praktisk! Nå har jeg MI17 uten denne funksjonen,men lyden er nå viktigere enn praktiske funksjoner og MI17 låter bedre enn Plinius,det er helt klart! Når det er sagt så tilbød Roar meg denne funksjonen på et tidspunkt for ikke lenge siden, uten tillegg i prisen,ved bestilling av ny amp.
    Jøss, mener du det, spiller det bedre enn Plinius? Kan du utdype litt mer?

    Vet jo at MI er bra men trodde (uten å fornærme beboerne, Malmin og Ordfører'n i Hokksund) at på en måte så ville Plinius være enda bedre.
    SA-100 mk2 går for å være 100W klasse A 8 ohm, men det kan vel umulig stemme? Vet ikke hva kondensatorkapasiteten er på Plinius, trafo er på 800VA. MI17 50 W klasse A 8 ohm har 2600 VA totalt. MI17 låter bedre over hele linja, fra topp til bunn. Bassen er mye mer nyansert!Større soundstage, bedre oppløsning og holografi. Låter slik jeg håpet at Bladelius Brage,som også er 50W klasse A 8 ohm, skulle låte. Men her er det en vesentlig variabel: MI17/Calypso koster 4 ganger så mye;) Så man får ofte hva man betaler for. Tilbake til Plinius,forsterkeren jeg hadde er muligens fra slutten av 90-tallet og det kan hende den hadde hatt godt av bytte av kondensatorer og justering av bias. Uansett,så anser jeg MI17 som en endgame klasse A konstruksjon,har hørt den som 25W stereo også,ble forelska i lyden med en gang. Det finnes forsterkere med mere punch og "slam" i bassen,men personlig har jeg kommet frem til at kvalitativ bassgjengivelse betyr mye mer for meg enn kvantitativ bass! Det er det for meg kun de beste klasse A og rørkonstruksjoner som formidler!
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det finnes forsterkere med mere punch og "slam" i bassen,men personlig har jeg kommet frem til at kvalitativ bassgjengivelse betyr mye mer for meg enn kvantitativ bass! Det er det for meg kun de beste klasse A og rørkonstruksjoner som formidler!
    Jøss, igjen, trodde fete klasse A forsterkere bød på bedre bass enn røramper. Hadde selv de største Cayin rørampene (med deres tilhørende pre) 9084D, ikke bedre i bassen enn danskbygde klasse A amper.

    Uansett; mye må vel tyde på at MI pre og amp tilhører det absolutte topp plan. Som igjen ikke kan omtales uten at navnet Armand er tatt med - for et team de to herrene der er - samtidig som de kun bor et par tre lange steinkast fra hverandre (medvind inkludert)...!
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Det finnes forsterkere med mere punch og "slam" i bassen,men personlig har jeg kommet frem til at kvalitativ bassgjengivelse betyr mye mer for meg enn kvantitativ bass! Det er det for meg kun de beste klasse A og rørkonstruksjoner som formidler!
    Jøss, igjen, trodde fete klasse A forsterkere bød på bedre bass enn røramper. Hadde selv de største Cayin rørampene (med deres tilhørende pre) 9084D, ikke bedre i bassen enn danskbygde klasse A amper.

    Uansett; mye må vel tyde på at MI pre og amp tilhører det absolutte topp plan. Som igjen ikke kan omtales uten at navnet Armand er tatt med - for et team de to herrene der er - samtidig som de kun bor et par tre lange steinkast fra hverandre (medvind inkludert)...!
    Jeg mente klasse A transistor og rørforsterkere (kraftige), uttrykte meg kanskje litt uklart=)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Legge ut noen bilder folkens så en får sporet tråden tilbake til det som den skal handle om.

    Musical Innovation Sett nå de MI komponenetene i midten av racket da mann, de fortjener hedersplassen! Tar du forresten bestilling på et slikt rack,har lyst på et selv=)Der har du en forretningsidé.
    Dharmabum, et slikt møbel er uhyre enkelt å lage.

    Kjøp hobby- eller kjøkken benkeplate, helst i 40 mm tykkelse men finnes også i 28 - 35 mm tykkelse. Bør være 40 mm pga MYE mer "dødt."
    Beina, har flere til salgs i typiske jernvare- eller byggvareshop, eksempelvis har Bauhouse alt dette for en svært hyggelig pris.

    Har du sirkelsag så er den en fordel, men er du stø på hånden og har en BRA håndsag (den skal være med tyk blad/dyr),
    så klarer du pusse endene med sandpapir til slutt.

    Har du 10 tommeltotter (uten at det er negativt ment) - send meg PM - bor du ikke for langt unna kan jeg lage et slikt rack til deg.
    Kostnader på en del rack i dag er på nivå med dyre kabler, men klart mange av disse er utrolig flotte - hadde man hatt råd.
    Takk for råd og tilbud om assistanse,meget hyggelig =)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Ja, MI10 som brukes.
    Står en MI18.1 til høyre. 70W AB
    Hei.
    Siden du har MI18 og Mi10.
    Kan du si noe om de lydmessige forskjellene?
    Nei dessverre ikke.

    Jeg er helt dust på å forklare lyden med ord, det blir bare ord jeg har lest i anmeldelser og som sikkert kan plukkes fra hverandre som Lego :D
    Så lenge jeg får foten og ikke kjeder meg er jeg fornøyd.
    Gjorde en forsiktig sammenligning for en tid tilbake på et helt annet oppsett (Nagaoka)
    Likte begge forsterkere, MI18 spilte høyere, men jeg foretrakk MI10

    Har ikke benyttet MI18 på dagens oppsett (Forte og Rega) så der er jeg også blank.

    Du får komme innom og høre :)

    Stein
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    I dag "feirer" jeg en uke uten hørsel på det venstre øret grunnet bihulebetennelse og ørebetennelse.. Gud, gi meg krefter!


    image-2018-09-04.jpg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.174
    Antall liker
    6.874
    Torget vurderinger
    4
    I dag "feirer" jeg en uke uten hørsel på det venstre øret grunnet bihulebetennelse og ørebetennelse.. Gud, gi meg krefter!
    Kan du ikke bare koble ut den ene monoblokken og kjøre høyremono på det friske øret ?
    Det gjelder som kjent å se muligheter og ikke grave seg ned i begrensninger. :rolleyes:

    God bedring !
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Var det ikke det jeg visste, her renner det inn med tips! Jeg bøyer meg i ydmykhet og takknemlighet..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn