Hei MI-venner!
Lenge siden jeg har postet noe her nå.
Jeg vurdere å selge MI 11 og MI Mosfett SE se tidligere post om forsterker og hvordan den ble oppgradert ytterligere.
https://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/21677-musical-innovation-242.html#post1479100
Til fordel for hodetelefonforsterker.
Noen som vet hvilken edruelig pris jeg bør legge eg på.
Jeg har bruket denne forsterkeren på hytta i sverige siden 2013, så den er ikke voldsomt mye brukt.
Vis vedlegget 515917
Vis vedlegget 515918
Vis vedlegget 515920
Det er en meget god og ressurssterk forsterker med stålkontroll.
Den er brukt mot Magnat vintage 450.
Takker for alle innspill
Hei.
Jeg er han kompisen med virgo3 ������.
Hvordan kan dere beskrive lydsignaturen på dette settet til "otello"?
Tor Erik
Jeg har hørt det ved flere anledninger - potent, direkte og formidler samtidig varmen på akustiske intrumenter. Her får du alt fra sjarmen fra blues og rampefaktoren til Ramstein. Malmin vet hva han driver med! Om jeg ikke husker feil så er det MOSFET SE, denne banker balansert brokoblet EC AW-120 glatt!
Takker for alle innspill så langt. ARILD. STEIN IVAR. TOR ERIK. og LUDO
Jeg kan fortelle at MI Mosfet SE har 250 watt og denne er ytterligere oppgradert med større ringkjernetrafoer og kondensatorer ++. Litt specs kommer under.
Jeg har hatt AW120, AW250R NEMO og 2 x AW120 med balansert brokobling.
Jeg var veldig fornøyd med EC 4.7 pre og EMC 1 CD spiller mot Nemo koblet til Magnat Vintage 760. Hadde mye morsomt med dette settet. Men det er lenge siden.
Jeg fikk låne MI mosfet av RM og da synes jeg det var en meget interesant forsterker med masse kraft og åpenhet, mot det direkte.
Jeg bestilte en MI mosfet SE av RM og jeg hadde et eget kabinett kjøpt på nett husker ikke helt hvilket type kabinett det var men mener det var italiensk.
RM foreslo noen oppgraderinger i forhold til MI mosfet SE.
OPPGRADERINGENE
WBT 0201 på inngangen.
WBT HT terminaler.
Siden det var et forholdshvis høyt kabinett (3U) ble det foreslått forbedringer i forhold til standard MI Mosfet
Bytte ut standard 500VA trafo med to på 800VA
Bytte standard inngangskondensator med høykvalitets polypropylene.
Bytte ut standard kondensator i PSU fra 10000/63V til 22000/63V.
Utmåling og parring av alle transistorer og motstander.(SE varianten)
Kondensatorer 22000/63V ble til 47000/63V
Jeg tror disse kan mate en hvilken som helst høyttaler og få de til å låte musikalsk.
Jeg høre all type musikk fra klassisk, Jazz, akustisk, Blues, Progrock, Rock og tru det eller ei, litt Country.
MI komboen MI 11 og MI Mosfet SE spiller meget godt sammen.
Kan si at disse er mer fremoverlent, åpne og direkte enn Electrocompaniet, vanvittig gode på mellom-bassen.
Her er det stålkontroll på avanser musikk med mange instrumenter (klassisk)
Du får gåsehud når du hører det åpne rommet i albumet Blå Koral med Knut Reiersrud og Iver Kleive, der de spiller i en kirke i Danmark. Meget bra innspilling fra KKV.
Eller hvis du lytter til albumet Blacbird av Siri´s Svale Band. Vanvittig deilig nærhet.
Eller hvis du drar på med Rage Agains The Machine med sporet Wake Upp. Eller Do Hast med Ramstein.
Her får du bakoversveis hvis dine høyttalere makter dette på full guffe... Da merker du stålhanskene til MI Mosfet SE.
Denne ampen kan du mate med hva som helst, og den leverer.
MI 11 sier jeg ikke så mye om da den er velkjent her på forumet. Og den kler MI Mosfet SE.
Jeg selger da jeg har et anlegg der jeg bor i blokk i oslo.
Og da kan jeg ikke spille like høyt uansett om jeg spiller opera eller klassisk eller ProgRock
Her spiller jeg på Krel Kav400i mot Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand som også er en god kombo, som også tar forholdsvis liten plass.
Jeg har også kjøpt meg Audeze LCD-2 Fazor og ønsker å kjøpe meg en bra dac-amp til denne.
Da kan jeg spille så "høyt" som jeg vil, uten at naboer (les kone) klager.
Kommer til å legge disse ut på finn og på Finn og på Torget her. (når jeg får somlet meg til å ta bilder).