Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nei ikke annet enn at jeg skal ta en prat med min advokat for å få noen råd om hva jeg burde gjøre videre eller finner dere det merkelig ?
    Har du kjøpt og betalt en forsterker?
    Hvor lenge har du ventet?
    Har en bytteavtale inkl en remote! Ventet en del mnd. Hvor lenge andre evt har ventet henger jeg meg ikke opp i. Men har avtalt henting flere ganger og min 23.5 var klar til henting men er plutselig gitt til noen andre!!! Gidder ikke mer rett og slett.
    Den var jo ferdig, men du hentet den ikke, så slutt og klag.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.044
    Torget vurderinger
    8
    Nei ikke annet enn at jeg skal ta en prat med min advokat for å få noen råd om hva jeg burde gjøre videre eller finner dere det merkelig ?
    Har du kjøpt og betalt en forsterker?
    Hvor lenge har du ventet?
    Har en bytteavtale inkl en remote! Ventet en del mnd. Hvor lenge andre evt har ventet henger jeg meg ikke opp i. Men har avtalt henting flere ganger og min 23.5 var klar til henting men er plutselig gitt til noen andre!!! Gidder ikke mer rett og slett.
    Den var jo ferdig, men du hentet den ikke, så slutt og klag.
    Stemmer det! så rett før jeg skulle dra så fikk jeg høre fra Armand at remotene ikke var klare på et par uker. For å slippe to lengre turer så ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake om ca 14 dager og hente det samlet så du burde kanskje tenke på deg selv og ikke blande deg mellom kunde og forhandler
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Har en bytteavtale inkl en remote! Ventet en del mnd. Hvor lenge andre evt har ventet henger jeg meg ikke opp i. Men har avtalt henting flere ganger og min 23.5 var klar til henting men er plutselig gitt til noen andre!!! Gidder ikke mer rett og slett.
    Den var jo ferdig, men du hentet den ikke, så slutt og klag.
    Stemmer det! så rett før jeg skulle dra så fikk jeg høre fra Armand at remotene ikke var klare på et par uker. For å slippe to lengre turer så ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake om ca 14 dager og hente det samlet så du burde kanskje tenke på deg selv og ikke blande deg mellom kunde og forhandler
    Det viser igjen gang på gang hvor hårsåre en del av folkene er på denne tråden ser ut som noe her er på en annen planet.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.044
    Torget vurderinger
    8
    Har en bytteavtale inkl en remote! Ventet en del mnd. Hvor lenge andre evt har ventet henger jeg meg ikke opp i. Men har avtalt henting flere ganger og min 23.5 var klar til henting men er plutselig gitt til noen andre!!! Gidder ikke mer rett og slett.
    Den var jo ferdig, men du hentet den ikke, så slutt og klag.
    Stemmer det! så rett før jeg skulle dra så fikk jeg høre fra Armand at remotene ikke var klare på et par uker. For å slippe to lengre turer så ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake om ca 14 dager og hente det samlet så du burde kanskje tenke på deg selv og ikke blande deg mellom kunde og forhandler
    Det viser igjen gang på gang hvor hårsåre en del av folkene er på denne tråden ser ut som noe her er på en annen planet.
    Ja akkurat nå finner jeg det meget merkelig at noen i det hele tatt prøver å vri dette over på kunder og at det er de som er problemet!!! Jeg har hatt tålmodighet og gitt skryt til RM her inne men det får da være grenser...
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Som sagt, RM arbeider meg bekjent HARDT med restanselista si.

    Han var på Hokksund i alle fall på fredag, og holdt på med å skru MI. Eg gjorde da avtale om ein hot-rod av ein MI 15, som de skal få vite meir om når den kjem i produksjon utpå nyåret! :)

    Dei som har venta desidert lengst, er såvidt meg bekjent undertegnede og Caddilacman, med snart ein håndfull år kvar med tålmodighet på konto. Men de finn ikkje oss i hylekoret.

    Ja, eg finn det også urimelig at det blir gjort avtaler som ikkje blir holdt! Sånn skal det ikkje være! Men det er begrensa kor mykje ein mann kan klare å produsere!

    Og eg finn det ikkje rart om f.eks ein MI 23.5 blir solgt, og bringer friske penger i kassen, heller enn å bli lånt ut. Uten at eg veit om det faktisk er det som har skjedd når det gjeld amason.

    Men eg veit at det er tomt for MI-fjernkontroller (venter på leveranse) og trur det er tomt for MI 23.5 for tida, men at det er planlagt innsats der når dei teknisk utfordrande monster-forsterkerane til caddilacman og carisma tar mindre hjerne- og produksjonskapasitet!

    Men no er det helg. Og alle som har kjent RM ei stund veit at da er det helg! Så nyt heller eit glas med noke godt i, og spar frustrasjonen til mandag!

    Mvh Arild
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.044
    Torget vurderinger
    8
    Fjernkontroller skulle komme for mange uker siden! Jeg og forrige eier har ventet på remote så vi snakker vel over 2 år! Dere kan ikke regne med at alle synes flere mnd, et år eller flere år er noe alle burde forholde seg til og når det hele tiden blir gjort nye avtaler samt at man ikke får svar fra vedkommende på evigheter er ikke ok!
    Gidder ikke krangle men forholder meg til meg selv akkurat her! jeg er svært irritert akkurat nå så de som ikke deler den oppfatningen slipper svare...
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Som sagt, RM arbeider meg bekjent HARDT med restanselista si.

    Han var på Hokksund i alle fall på fredag, og holdt på med å skru MI. Eg gjorde da avtale om ein hot-rod av ein MI 15, som de skal få vite meir om når den kjem i produksjon utpå nyåret! :)

    Dei som har venta desidert lengst, er såvidt meg bekjent undertegnede og Caddilacman, med snart ein håndfull år kvar med tålmodighet på konto. Men de finn ikkje oss i hylekoret.

    Ja, eg finn det også urimelig at det blir gjort avtaler som ikkje blir holdt! Sånn skal det ikkje være! Men det er begrensa kor mykje ein mann kan klare å produsere!

    Og eg finn det ikkje rart om f.eks ein MI 23.5 blir solgt, og bringer friske penger i kassen, heller enn å bli lånt ut. Uten at eg veit om det faktisk er det som har skjedd når det gjeld amason.

    Men eg veit at det er tomt for MI-fjernkontroller (venter på leveranse) og trur det er tomt for MI 23.5 for tida, men at det er planlagt innsats der når dei teknisk utfordrande monster-forsterkerane til caddilacman og carisma tar mindre hjerne- og produksjonskapasitet!

    Men no er det helg. Og alle som har kjent RM ei stund veit at da er det helg! Så nyt heller eit glas med noke godt i, og spar frustrasjonen til mandag!

    Mvh Arild
    Ja skål og god helg nyt musikken godt en har nok av utstyr.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det finnes de som har ventet veldig lenge.. som Carisma og Caddilacmannen.. og jeg kan til dels skjønne at slike ekstrem produkter som de venter på fort kan ta litt mer tid enn normale produksjonsmodeller.. dog er år med venting litt hardt :)

    Personlig er jeg nok ikke den som har ventet lengst.. men noen ting skurrer for min del.

    Jeg har bestilt mi23.5 og mi21 monoblokker.. rimelig straight orginal produkter. ventetid ble avtalt ved handel. mi23 skulle være klar i oktober. mi21 i november.
    Så ble anlegget jeg hadde solgt kjappere enn ventet, så jeg avtalte da kjøp av en MI7 som venteforsterker, dette ble vel avtalt i september.. denne sto mer eller mindre ferdig og skulle da sendes iløpet av noen dager..

    etter et par uker purret jeg vennlig på i en av våre alltid trivelige samtaler om både hifi og livet.. den ble da lovt sendt dagen etter.. samme neste uke.. osv..

    Mi7 er enda ikke sendt å jeg har forsåvidt nå avbestilt den og sagt at pengene heller legges i stor strømforsyning til mi23.5

    Forsinkelser var noe jeg forventet, og sjokkerer meg ikke.. det som gjør meg litt betenkt og bekymret er at plutselig ramler all kommunikasjon bort.. telefon død, sms ikke svar og mail.. nei den blir ikke besvart den heller.

    Jeg har mitt på det tørre, har aldri vært ufin eller noe som helst. samt at alt er gjort opp.. så ja jeg håper Roar kan gi meg respons på mailen han fikk for en uke siden eller 2.. :)

    alt jeg vil vite er ca nårti jeg kan forvente produktene som er kjøpt og betalt :)


    Det kjedelige her er også at mens jeg purret på mi7 og satt her med nevroser uten lyd så måtte man bare gi opp å gå ut på markedet å handle andre produkter bare for å få lyd.. dette setter jo et skår i økonomien osv som strengt tatt burde vært helt unødvendig når man har en avtale og produktet har stått klar til sending i 2-3månder....

    Jeg håpet i det lengste at jeg ikke skulle bli en av de som klaget, men håper i allefall jeg holder meg mer saklig enn tidligere diskusjoner her inne har vært.


    Så kjære Roar.. jeg er ikke sint, jeg er bare frustrert :) og håper du tar kontakt med meg slik at vi kan fortsette den gode tonen vi har hatt og bare løse dette :)


    Og til Oks.. jeg velger å mase litt nå før jul, da dette tross alt var en julegave til meg selv.... :)
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Det finnes de som har ventet veldig lenge.. som Carisma og Caddilacmannen.. og jeg kan til dels skjønne at slike ekstrem produkter som de venter på fort kan ta litt mer tid enn normale produksjonsmodeller.. dog er år med venting litt hardt :)

    Personlig er jeg nok ikke den som har ventet lengst.. men noen ting skurrer for min del.

    Jeg har bestilt mi23.5 og mi21 monoblokker.. rimelig straight orginal produkter. ventetid ble avtalt ved handel. mi23 skulle være klar i oktober. mi21 i november.
    Så ble anlegget jeg hadde solgt kjappere enn ventet, så jeg avtalte da kjøp av en MI7 som venteforsterker, dette ble vel avtalt i september.. denne sto mer eller mindre ferdig og skulle da sendes iløpet av noen dager..

    etter et par uker purret jeg vennlig på i en av våre alltid trivelige samtaler om både hifi og livet.. den ble da lovt sendt dagen etter.. samme neste uke.. osv..

    Mi7 er enda ikke sendt å jeg har forsåvidt nå avbestilt den og sagt at pengene heller legges i stor strømforsyning til mi23.5

    Forsinkelser var noe jeg forventet, og sjokkerer meg ikke.. det som gjør meg litt betenkt og bekymret er at plutselig ramler all kommunikasjon bort.. telefon død, sms ikke svar og mail.. nei den blir ikke besvart den heller.

    Jeg har mitt på det tørre, har aldri vært ufin eller noe som helst. samt at alt er gjort opp.. så ja jeg håper Roar kan gi meg respons på mailen han fikk for en uke siden eller 2.. :)

    alt jeg vil vite er ca nårti jeg kan forvente produktene som er kjøpt og betalt :)


    Det kjedelige her er også at mens jeg purret på mi7 og satt her med nevroser uten lyd så måtte man bare gi opp å gå ut på markedet å handle andre produkter bare for å få lyd.. dette setter jo et skår i økonomien osv som strengt tatt burde vært helt unødvendig når man har en avtale og produktet har stått klar til sending i 2-3månder....

    Jeg håpet i det lengste at jeg ikke skulle bli en av de som klaget, men håper i allefall jeg holder meg mer saklig enn tidligere diskusjoner her inne har vært.


    Så kjære Roar.. jeg er ikke sint, jeg er bare frustrert :) og håper du tar kontakt med meg slik at vi kan fortsette den gode tonen vi har hatt og bare løse dette :)


    Og til Oks.. jeg velger å mase litt nå før jul, da dette tross alt var en julegave til meg selv.... :)
    Støtter meg til denne.
    Jeg har heller ingen ønsker om å sverte Roar. Jeg har stor respekt for det han kan.
    Historien min er ganske lik x-cell sin. Jeg bestilte dette beistet til meg selv som en tidlig julegave i 2017. Den skulle bli ferdig i begynnelsen av november 2017. Siden denne var mye dyrere enn den jeg opprinnelig bestilte så solgte jeg min Bladelius Ymer Mk 2. Han som kjøpte den lo litt og sa jeg ikke får noen forsterker før 2019. Husker jeg ble fornærmet og hadde lyst til å gi han en fik [emoji3].
    Det som var dumt var at jeg solgte denne ganske så tidlig. Da den var lettere å selge enn forventet.
    Og typisk audiophile som jeg er, så klarte jeg ikke å høre på det jeg satt igjen med. En receiver.
    Så jeg haste kjøpte en MI18B. Den fikk jeg etter 5-6uker. Skulle ta en uke. Men det hadde jeg forventet og er sånn noenlunde innenfor. Når denne ble bestilt så hadde Roar allerede avklart at beistet ville ta mer tid. Noe som var helt ok. Spesielt nå som jeg hadde Mi18B.
    Jeg og Roar har hatt en god tone hele veien. Litt utålmodig har jeg vært noen ganger. Men jeg har alltid holdt meg saklig. Selv når jeg har forklart hva jeg synes. Det er nemlig ikke alt han kan få gjort så mye med.
    Derfor er kommunikasjon veldig viktig. Og at denne går begge veier. Jeg innrømmer glatt at jeg har sutrett . Men som regel til Roar direkte. Og det er sikkert ingen hemmelighet at Roar faktisk forstår min "sutring".

    Når det gjelder kompleksiteten til beistet så har Roar ifølge han selv løst dette for flere måneder siden. Han har forsåvidt vist meg mye av dette. Selvfølgelig er det heller ikke slik at Roar ønsker å lure meg. Det har ihvertfall ikke jeg påstått. Han kjøper ikke inn kabinetter for moro skyld heller. Ikke borer han over 60 hull i en kjøleribbe heller ,bare for moro.
    Så jeg vet han kommer til å fullføre.
    Jeg vet Roar holder på med å få i gang telefonen sin. Så derfor har han kun vært tilgjengelig på e-mail. Og kanskje har de siste dagene med taushet vært pga problemer med internett også, ikke vet jeg.
    Men jeg blir jævlig rastløs når jeg forventer tilbakemeldinger og ikke får det. Denne rastløsheten pleier å forsvinner når Roar tar kontakt igjen. Og han pleier å være forståelsesfull for slik rastløshet. Som regel så går han videre som ingenting har hendt. Og det er jo en god ting.

    Det nærmer seg jul. Og også Roar skal sikkert ha noen fridager da. Det sliter jeg ikke med. Men han har lovet min forsterker ferdig så mange ganger de siste ukene. Og månedene. Derfor prøver jeg og få tak i han. Nå jobber heldigvis Roar ofte i helgene. Og som oftest har han bedt meg hente ting hos han på søndager. Også denne helgen så håpet han å bli ferdig. Og selvfølgelig blir jeg litt på tuppa når helgen er her og jeg ikke har hørt noe siden tirsdag. Hvem hadde ikke blitt det med ett MI beist som venter i andre enden.
     

    Tresor

    Medlem
    Ble medlem
    19.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    24
    Sted
    Norge
    Himla lang leveringstid

    Stiller meg pent i rekke sammen med de andre som venter.. Jeg har lenge vært i den oppfatningen av at det beste er å holde tyst. La mannen bruke den tiden han trenger... Men nå begynner det vel snart å nærme seg???

    Personlig har jeg bare måttet slutte å lese denne tråden da det er lett å bli fysisk dårlig... Men idag klarte jeg bare ikke mer, måtte bare inn og kikke. Frem til jeg får noe tilbakemelding og da regner jeg med at det er to stykker før meg i køen skal jeg bare ta det helt med ro. Jeg orker ikke mer engstelse, ringing, mailing og etterlysning. Penger betalt inn på forskudd, effekttrinn levert tilbake med sprakelyd i ene kanalen(garantisak), levert inn forsterker i innbytte, bestilte en ny balansert pre... Sitter ikke igjen med annet enn bekymring, dårlig erfaring og negative vibrasjoner.

    Jeg vet han rydder opp etter seg sier jeg til meg selv..
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Har dere betalt hele beløpet da?
    En får ikke noe uten å betale
    Hvorfor blander du deg opp i dette?
    Hva folk har for avtaler har vel ikke du noe med.
    Jeg har betalt ca halvparten up front. Og avtalen var å betale resten når det er ferdig.
    Ingen vare , ingen betaling er vel det som burde være riktig.
    Var et generelt spørsmål.
    Tenkte bare at det kunne være årsaken.
    Men ser ut fra hva du skriver at det ikke er grunnen.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Har dere betalt hele beløpet da?
    En får ikke noe uten å betale
    Hvorfor blander du deg opp i dette?
    Hva folk har for avtaler har vel ikke du noe med.
    Jeg har betalt ca halvparten up front. Og avtalen var å betale resten når det er ferdig.
    Ingen vare , ingen betaling er vel det som burde være riktig.
    Var et generelt spørsmål.
    Tenkte bare at det kunne være årsaken.
    Men ser ut fra hva du skriver at det ikke er grunnen.
    Ok.
    Mulig jeg tok det litt personlig [emoji56]
    Roar tar normalt alltid noe forskudd på produkter. Det har jeg i utgangspunktet heller ingen problemer med. Da det er en del materiell kostnader. Så at han ikke vil sitte med for mye av det er fullt forståelig.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jadda..
    Kan nå hende jeg og blir hylekoret senere. Vet jo aldrig.
    :rolleyes:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kanskje Roar ikke burde ta i mot bestillinger og betalinger før han vet det er mulig å ferdiggjøre produktet innenfor rimelig tid?

    Jeg forstår han er en travel mann, som sikkert har andre problemer i livet som tar både tid og energi, som alle oss andre. Men det er likevel ikke veldig vanskelig å skjønne mye (ikke alt) av det som foregår i kulissene.
    Jeg tror Roar gjerne vil, men at han tar i mot alt, alt for mange bestillinger på en gang.
    Ekstra frustrende blir det når han svarer raskt og hyppig i starten og ved bestilling/betaling, men etter hvert blir vanskeligere og vanskeligere å få tak i. Dette er min erfaring.

    Jeg synes også det er viktig at dere som har venta lenge belyser det i denne tråden, slik at folk som sitter på gjerdet ang. MI kan få mest mulig informasjon før de tar en avgjørelse.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.365
    Antall liker
    9.630
    Torget vurderinger
    2
    Pussig hvor ulike erfraringene er.
    1. Meldte på Hifi sentraler/Torget at jeg ønsker en brukt MI Klasse A.
    2. Etter noen dager senere får jeg medling fra RM ,men et godt tilbud på en delvis ferdig MI-10 med bilder av chassis og innmat og kretskort, . dato 5 februar 2017
    3. Bestiller på mail for levering om 2- uker. Betaling ved leveranse.....
    4. Etter et 1-2 uker forsinkelse( litt fram og tilbake på mail før bestilling kan ha bidratt til det) tropper RM opp hos meg med forsterkeren min i bilen. Jeg betaler.
    5. Musikk og fryd. Datoen er ca 28 februar 2017
    sånn kan det også gå.

    1.jpg

    5.jpg
     
    Sist redigert:

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    Byggd i en Chapter Audio boks:confused: får man det som finnes av chassi når man bestiller en MI?
    Ikke nå lenger.
    Vanligvis får/fikk alle i MI kabinett. Men om man hadde noe gammelt liggende og ikke hadde mye penger. Så var dette av og til en nødløsning.

    Roar har nå gått bort fra denne praksisen av flere grunner.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Balle: joda sånn kan det også gå.. og sånn gikk det med min første handel...

    kjøpte en MI12 preamp.. den ble bestilt mandag, bygget og sendt innen fredag.. så joda han kan vis han vil.. :)

    Men men :)

    som sagt, det jeg etterlyser er tilbakemelding.. ikke bare stillhet. jeg kan godta forsinkelser osv, og blir ikke sur så lenge man får ærlige svar.. når man møter bare stillhet .. ja da blir fort en snøball til et snøskred :)

    dette vet jeg da jeg har jobbet i service yrke i en del år nå.. :)
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    529
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    En liten oppdatering:
    Tirsdag-onsdag og torsdag i forrige uke - prøve å komme til enighet med offentlige etater om disposisjon av arv-hus på usolgt gård etc etc. Ikke særlig vellykket. Fredag forsøk på en grei ukesavsluttning - inviterte Cadillacman på lutefisk, jc han kan spise. Kom kl 1900, mat ferdig 1915, jeg ferdig kl 2000. Måtte kaste han ut og legge meg selv, en time senere - ambulanse til sykehus, hjerteflimmer så det holdt. Kom ut litt før middag i dag.

    De som ikke har fått svar på telefon eller mail er velkomne til å ringe utover kvelden. 99496000

    R
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    En liten oppdatering:
    Tirsdag-onsdag og torsdag i forrige uke - prøve å komme til enighet med offentlige etater om disposisjon av arv-hus på usolgt gård etc etc. Ikke særlig vellykket. Fredag forsøk på en grei ukesavsluttning - inviterte Cadillacman på lutefisk, jc han kan spise. Kom kl 1900, mat ferdig 1915, jeg ferdig kl 2000. Måtte kaste han ut og legge meg selv, en time senere - ambulanse til sykehus, hjerteflimmer så det holdt. Kom ut litt før middag i dag.

    De som ikke har fått svar på telefon eller mail er velkomne til å ringe utover kvelden. 99496000

    R
    Vi får håpe du ikke har lest alle innlegene over her Malmin, det kan påfalle mer enn hjerteflimmer.

    Fatter ikke, alle som med viten og vilje bestiller spesiallagede forsterkerier av Malmin som de VET låter som forventet den dagen det står i stua.
    ...Og sammenligner dette med Tivoli radioen som kan kjøpes nesten hvor som helst, hva leverigsdyktighet og responstid til selger angår.

    Godtfolk, jeg har selv sittet ved kjøkkenbordet til Malmin. Sett han har etse ut printkort. Påbegynt montering av noen hundre komponenter han knapt trenger skjema over, da de nærmest har etset seg fast i hjernen hans - hvor de skal sitte og hvorfor de er der. Han er så god på alt dette at han nesten kan det i blinde...
    ...Allikevel; tviler på at han kan det i kistebunnen, mens MI menigheten står over og synger salmer som om det kom ut av en Clas Ohlsson radio...

    Takk skal De ha, Malmin, for at De lever. Så får vi håpe dine kunder også overlever - overlever ventingen på MI stuff from Hokksund, Norway :)
    Pssst: hadde de konjakk og pinnekjøtt på sykehuset, forresten? Spør, siden du er hjemme igjen :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.730
    Antall liker
    35.940
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker bare god bedring, personlig har jeg aldri før opplevd så bra kundebehandling som den du gav meg. Håper du kan bruke adventstiden til å fylle på batteriet igjen.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    En liten oppdatering:
    Tirsdag-onsdag og torsdag i forrige uke - prøve å komme til enighet med offentlige etater om disposisjon av arv-hus på usolgt gård etc etc. Ikke særlig vellykket. Fredag forsøk på en grei ukesavsluttning - inviterte Cadillacman på lutefisk, jc han kan spise. Kom kl 1900, mat ferdig 1915, jeg ferdig kl 2000. Måtte kaste han ut og legge meg selv, en time senere - ambulanse til sykehus, hjerteflimmer så det holdt. Kom ut litt før middag i dag.

    De som ikke har fått svar på telefon eller mail er velkomne til å ringe utover kvelden. 99496000

    R
    God bedring.
     

    carisma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2014
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    914
    En liten oppdatering:
    Tirsdag-onsdag og torsdag i forrige uke - prøve å komme til enighet med offentlige etater om disposisjon av arv-hus på usolgt gård etc etc. Ikke særlig vellykket. Fredag forsøk på en grei ukesavsluttning - inviterte Cadillacman på lutefisk, jc han kan spise. Kom kl 1900, mat ferdig 1915, jeg ferdig kl 2000. Måtte kaste han ut og legge meg selv, en time senere - ambulanse til sykehus, hjerteflimmer så det holdt. Kom ut litt før middag i dag.

    De som ikke har fått svar på telefon eller mail er velkomne til å ringe utover kvelden. 99496000

    R
    Takk for praten Roar[emoji106]
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Slår på tråden i morgen. Familiekrise avverget i kveld. God bedring
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.791
    Antall liker
    11.292
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    "Like" er for å komme ut igjen med pumpa i takt!
    Lutefisk er jo godt, den middagen må du jo bare ta på nytt! :)
    God bedring!
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.971
    Antall liker
    7.037
    Sted
    Kongsberg
    "Like" er for å komme ut igjen med pumpa i takt!
    Lutefisk er jo godt, den middagen må du jo bare ta på nytt! :)
    God bedring!
    Det må tilføyes at Roar lot halve middagen stå igjen.
    Da er det tid for bekymring. På de middagene jeg har hatt hos Roar. Er det laaaangt mer enn normale porsjonsstørrelser og talerknene er alltid renslikkede før de går inn på kjøkkenet. Forsterkere er ikke det eneste denne mannen kan lage!
    God jul.
    Godt å høre at ting helsemessig ser ut til å ordne seg før jul.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fikk besøk av Roar i dag, da han var på mine kanter. Har hatt litt problemer med 23.5, han målte litt på den og tok den med. Han sa det kunne ta litt tid, da han trengte litt hjelp av Armand som var reist på ferie. Roar ringte meg senere og sa han skulle bygge en ny til meg. Det kaller jeg service.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Jeg har også snakket med RM idag gode greier da er vi igang igjen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke passet å ringe Roar enda, men fikk trivelig mail nå med at min Mi7 er på vei :) så da får vi håpe mi23.5 ikke er langt etter.. og ikke minst mi21 monoblokkene :)

    Det kan i allefall sies at å se innmaten i mi7 nesten er litt pornografisk for en over middels interessert nerd! :)

    IMG_6052.jpg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    2.044
    Torget vurderinger
    8
    Ikke passet å ringe Roar enda, men fikk trivelig mail nå med at min Mi7 er på vei :) så da får vi håpe mi23.5 ikke er langt etter.. og ikke minst mi21 monoblokkene :)

    Det kan i allefall sies at å se innmaten i mi7 nesten er litt pornografisk for en over middels interessert nerd! :)

    Vis vedlegget 522120
    Du er vel bak meg i køen og jeg fikk nå beskjed om siste halvdel av Januar. Håper han følger lista
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Som nordlæning så nekter jeg å følge noe køsystem! ;) neida, roar har vel kontroll :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ikke passet å ringe Roar enda, men fikk trivelig mail nå med at min Mi7 er på vei :) så da får vi håpe mi23.5 ikke er langt etter.. og ikke minst mi21 monoblokkene :)

    Det kan i allefall sies at å se innmaten i mi7 nesten er litt pornografisk for en over middels interessert nerd! :)

    Vis vedlegget 522120
    Flott utsikt dette. Solide saker! MI17 vel? Blir nok storveis dette. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke passet å ringe Roar enda, men fikk trivelig mail nå med at min Mi7 er på vei :) så da får vi håpe mi23.5 ikke er langt etter.. og ikke minst mi21 monoblokkene :)

    Det kan i allefall sies at å se innmaten i mi7 nesten er litt pornografisk for en over middels interessert nerd! :)

    Vis vedlegget 522120
    Flott utsikt dette. Solide saker! MI17 vel? Blir nok storveis dette. :)
    Nei, mi7 med mk2 kort. En sak Roar hadde stående på lur :)

    Husker ikke helt data på den.. men 2x750va? Ca 2x200w.. klasse ab.. Roar får korrigere :) veide vel ca 24kg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.316
    Antall liker
    9.153
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må vel redigere meg litt etter en alltid trivelig samtale med Roar :)

    Min mi7 har 2x500va trafoer. Justert til å yte ca 2x10w klasse A og 2x120w klasse ab :)

    Burde funke fint til å drive toppen på olympica :)

    Som sagt alltid trivelig å snakkes Roar. Du er velkommen til å ringe for en prat både i tid og utid min venn :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn