lassemann
Hi-Fi freak
Begynner ikke på Mos heller.. Begynner på r.. :
mvh
lassemann
mvh
lassemann
ri...olisn skrev:..... rør :
ole g
Stemmer det ja.. Men ikke den nye du tenker på.. Dette er en "enkel" MM riaa som Roar bygget på bestilling for noen år siden. Og det er igjen bare å ta av seg hatten.. Den spiller fabelaktig sammenliket med Audion på flere punkter, men forstå meg rett, Audion også er et svært godt produkt Aldri har jeg hørt en slik bass på vinyl. Den er også veldig detaljert i hele frekvensområdet med en flott oppløsning. Den satt meg rett i tenkeboksen for å si det sånn.. Jeg kjenner igjen mye av det man finner i forsterkerene hans, masse musikalitet og kraftslartibartfast skrev:må være riaa, da-
gratulerer med knallbra riaa!
Bilder?
Vel, ikke helt min denne her da Kun på lån foreløpig. Skulle nesten ønsket det, men "time will show".. Må ta en prat med Roar tenker jeg..SaltyDog skrev:Gratulerer med en super MI RIAA, lassemann! ;D
Jeg er faktisk enig!slartibartfast skrev:foreslå Roar at han burde bygge riaa'n i lignende kabinett som MI11- (hvis han ikke har tenkt på det allerede) - hadde gjørt seg utmerket på toppen av en MI11 ;D
gratulerer en gang til- MI riaa's er svært gode saker!
leter selv etter en skikkelig bra PU som matcher riaa'n- har tenkt på en VDH Colibri, men jeg er ikke sikkert fordi den er best egnet til akustisk jazz og klassik - hadde vært bedre med en litt mere allround PU...
Hmm, ble ikke lenge i tenkeboksen denne gangen gitt.. Da er en lik Malmin riaa du har med trinnløs motstansregulering over MC-inngangen bestilt hos Roar. I tillegg får jeg også en MM-inngang i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert Gjett om jeg gleder meg ;D ;Dslartibartfast skrev:foreslå Roar at han burde bygge riaa'n i lignende kabinett som MI11- (hvis han ikke har tenkt på det allerede) - hadde gjørt seg utmerket på toppen av en MI11 ;D
gratulerer en gang til- MI riaa's er svært gode saker!
leter selv etter en skikkelig bra PU som matcher riaa'n- har tenkt på en VDH Colibri, men jeg er ikke sikkert fordi den er best egnet til akustisk jazz og klassik - hadde vært bedre med en litt mere allround PU...
Slartibartfast!slartibartfast skrev:Bilder! Bilder! Bilder! 8)
lassemann skrev:Nei, dette var saker gutter
Kjøp dere platespiller og gi riaa-ansvaret til Malmin, jeg har egentlig ikke mer og si foreløpig!
Spiller rett og slett helt fantastisk bra! Dette blir sen kveld, for en dynamikk og 3Dslartibartfast skrev:lassemann skrev:Nei, dette var saker gutter
Kjøp dere platespiller og gi riaa-ansvaret til Malmin, jeg har egentlig ikke mer og si foreløpig!
;D
I know what you're talking about!
+1
;D ;D
Ja, få deg en MI 10.1 så skal du se at høsten bøir både varmere og lysere enn det man kanskje er vant med... ;Dlassemann skrev:Takk, takk..
Mangler bare en 10.1 her nå så nærmer vi oss målgang tenker jeg ;D Vel, en DAC med skikkelige utgangstrinn hadde vært saker ja, helt enig!
mvh
lassemann
Artig lesning, lassemann!lassemann skrev:Detaljnivået er helt enormt uten at det går på bekostning av fylde og varme.. Sjeldent at jeg lar meg så til de grader rive med, men denne riaa'n er vanvittig god.. Høyden, bredden og dybden i lydbildet er noe av det beste jeg har hørt noen gang Også roen da.. Føles som musikken går mye saktere eller mindre stressende om man vil..
More to come
"I tilfelle", du liksom! ;Dlassemann skrev:i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert
He, he.. Ille lyst på en Jelco 750 - 10 tommer da vet du :Dazed skrev:"I tilfelle", du liksom! ;Dlassemann skrev:i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert
Jaja, det er jo lov å late som man har selvdisiplin nok til å ikke løpe og kjøpe.
Artig historie, Arild. Og jeg tviler ikke på at den får en lykkelig slutt.arild skrev:Hei igjen.
Nok eit litt OT innlegg..
DVD-plate med NEVO STUDIO PRO 3.0 dukka opp dagen etter frå NCMS! Glitrande service derfrå!!
Installerte programmet straks, men måtte også installere Windows Mobile Device Center, for å kunne få kobla opp fjernkontrollen med USB mot PC.
Fjernkontrollen hadde gammel firmware, og eg prøvde å oppdatere denne. Dette innebar restart av fjernkontrollen, og da gjekk ikkje oppkoblinga mellom denne og pc i orden.
Etter eit par mislykka forsøk, så restarta eg på nytt, og prøvde å laste inn IR-koden for Philips til fjernkontrollen uten ny firmware. Men fekk då opp ein dialogboks om at det ikkje gikk i det moduset som fjernkontrollen stod i!!??
For å gjere ei lang historie kort - RM vart kontakta, og han vil programmere opp ein ny, og sende over! Nok ein gong FRAMIFRÅ SERVICE!! frå den mannen!!
Så no er det berre å smøre seg inn med litt meir tålmodigheit her, så blir det nok lyd til slutt!!
Arild