Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med MI RIAA! ;D

-hos oss MI-Folket, gleder vi oss på vegne av alle MI-Eiere. Det er fest hver dag!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    slartibartfast skrev:
    må være riaa, da- :)

gratulerer med knallbra riaa!

Bilder? :)
    Stemmer det ja.. Men ikke den nye du tenker på.. Dette er en "enkel" MM riaa som Roar bygget på bestilling for noen år siden. Og det er igjen bare å ta av seg hatten.. Den spiller fabelaktig sammenliket med Audion på flere punkter, men forstå meg rett, Audion også er et svært godt produkt ;) Aldri har jeg hørt en slik bass på vinyl. Den er også veldig detaljert i hele frekvensområdet med en flott oppløsning. Den satt meg rett i tenkeboksen for å si det sånn.. Jeg kjenner igjen mye av det man finner i forsterkerene hans, masse musikalitet og kraft :)

mvh
    lassemann

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    foreslå Roar at han burde bygge riaa'n i lignende kabinett som MI11- (hvis han ikke har tenkt på det allerede) - hadde gjørt seg utmerket på toppen av en MI11 ;D

gratulerer en gang til- MI riaa's er svært gode saker!

leter selv etter en skikkelig bra PU som matcher riaa'n- har tenkt på en VDH Colibri, men jeg er ikke sikkert fordi den er best egnet til akustisk jazz og klassik - hadde vært bedre med en litt mere allround PU...

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    Gratulerer med en super MI RIAA, lassemann! ;D
    Vel, ikke helt min denne her da :( Kun på lån foreløpig. Skulle nesten ønsket det, men "time will show".. Må ta en prat med Roar tenker jeg..

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det som nok skiller seg ut fra den rørbaserte Audion er nok fylden i mellomtonen som den innehar.. Malmin sin er hakket slankere, men detaljene da.. Her gjør den sakene en del bedre faktisk. Og oppløsningen i hele frekvensområdet er litt bedre tror jeg.. Annerledesheten er lett å tolke som bedre i begynnelsen på et nytt produkt, så en konklusjon vil jeg vente med foreløpig..

mvh
    lassemann

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    slartibartfast skrev:
    foreslå Roar at han burde bygge riaa'n i lignende kabinett som MI11- (hvis han ikke har tenkt på det allerede) - hadde gjørt seg utmerket på toppen av en MI11 ;D

leter selv etter en skikkelig bra PU som matcher riaa'n- har tenkt på en VDH Colibri, men jeg er ikke sikkert fordi den er best egnet til akustisk jazz og klassik - hadde vært bedre med en litt mere allround PU...
    Jeg er faktisk enig!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    slartibartfast skrev:

Hmm, ble ikke lenge i tenkeboksen denne gangen gitt.. Da er en lik Malmin riaa du har med trinnløs motstansregulering over MC-inngangen bestilt hos Roar. I tillegg får jeg også en MM-inngang i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert ;) Gjett om jeg gleder meg ;D ;D

mvh
    lassemann

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    skal gjøre det sås snart jeg finner kameraen.

håper den du skal få ser litt penere ut enn den jeg har ::)

venter med spenning til RM kommer med den nye RIAA'n sin i en skikkelig kabinett.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    664
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    ENDELIG!!! - tenkte eg, då XLR-kablane frå BJC ankom med postmannen i går! Søk på det norske sporingsnummeret viste at dei hadde komme til kongeriket 15.8, og vart altså utlevert i går 18.8. Gjekk i det minste brukbart fort når dei endelig kom til landet.

Forventningsfull, og uten vidare oppvarming, satte eg straks i gang med tunge løft og diverse C-moment, og fekk kobla opp herlighetene. Men Murphy var sjølvsagt på besøk i går også! Lita tue kan velte stort lass, heiter det vel. Ein liten detalj skulle hindre godlyden i å strømme ut av høgtalarane.

Det viser seg at MI12 går i MUTE ved oppstart, og dette kan kun løysast ved å slå av mute med ein fjernkontroll. Eigentlig ein genial detalj, men no var den akk så frustrerande. Og den gamle ARCAM fjernkontrollen, som hadde vore perfekt til dette, var jo blitt levert inn til RM med resten av dei gamle komponentane.

Så då var det berre å sette i gang med å prøve å installere software til den flotte nye NEVO Q50 fjernkontrollen min. Men eg oppdaga fort at den medfølgande versjon 1.1 softwaren sjølvsagt ikkje støtta Windows 7 eller 64-bit! Søk på nettet åpenbarte at versjon 3.0 fiksa dette, men for å få tilgang til denne softwaren, så måtte eg han ein kode frå distributøren NCMS! Og det var no sjølvsagt langt etter stengetid der. Det vart ein lang og frustrert kveld...

Ringte NCMS kl. 0815 i dag. Men kompetansepersonen på dette var sjølvsagt i møte til kl. 1000.

To be continued...

Arild

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.946
    Torget vurderinger
    2
    ^Arild, om du tilfeldigvis har en Marantz fjernkontroll med mute-funksjon, så fungerer den også.

Mvh
    Håkon Rognlien

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Kod en Logitech Harmony remote med f.eks. Arcam og det fungerer like godt. Til jeg får tilgang på ny software til Revo'en må jeg bruke den selv. Helt glimrende.

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    664
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen.

Nok eit litt OT innlegg..

DVD-plate med NEVO STUDIO PRO 3.0 dukka opp dagen etter frå NCMS! Glitrande service derfrå!! :D

Installerte programmet straks, men måtte også installere Windows Mobile Device Center, for å kunne få kobla opp fjernkontrollen med USB mot PC.

Fjernkontrollen hadde gammel firmware, og eg prøvde å oppdatere denne. Dette innebar restart av fjernkontrollen, og da gjekk ikkje oppkoblinga mellom denne og pc i orden.

Etter eit par mislykka forsøk, så restarta eg på nytt, og prøvde å laste inn IR-koden for Philips til fjernkontrollen uten ny firmware. Men fekk då opp ein dialogboks om at det ikkje gikk i det moduset som fjernkontrollen stod i!!??

For å gjere ei lang historie kort - RM vart kontakta, og han vil programmere opp ein ny, og sende over! Nok ein gong FRAMIFRÅ SERVICE!! frå den mannen!! :D

Så no er det berre å smøre seg inn med litt meir tålmodigheit her, så blir det nok lyd til slutt!!

Arild

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Nei, dette var saker gutter :eek: :eek:

Kjøp dere platespiller og gi riaa-ansvaret til Malmin, jeg har egentlig ikke mer og si foreløpig! En blodfersk riaa som ble hentet 17.30 hos Roar i ettermiddag står å spiller hos meg nå..

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Da kan jeg (nok en gang) si: Gratulerer med en super MI RIAA, lassemann! ;D
    (og jeg blir nok nødt til å kjøpe meg platespiller nå...)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer igjen.

Men sku vært en DAC også. Men det kanskje blir stor spredning på programmet.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Takk, takk..

Mangler bare en 10.1 her nå så nærmer vi oss målgang tenker jeg ;D Vel, en DAC med skikkelige utgangstrinn hadde vært saker ja, helt enig!

mvh
    lassemann

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    lassemann skrev:

Kjøp dere platespiller og gi riaa-ansvaret til Malmin, jeg har egentlig ikke mer og si foreløpig!

;D
    I know what you're talking about!

+1

;D ;D

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    slartibartfast skrev:
    lassemann skrev:

Kjøp dere platespiller og gi riaa-ansvaret til Malmin, jeg har egentlig ikke mer og si foreløpig!

;D
    I know what you're talking about!

+1

;D ;D
    Spiller rett og slett helt fantastisk bra! Dette blir sen kveld, for en dynamikk og 3D :eek: :eek:

Bare gleden dette herda... ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Takk, takk..

Mangler bare en 10.1 her nå så nærmer vi oss målgang tenker jeg ;D Vel, en DAC med skikkelige utgangstrinn hadde vært saker ja, helt enig!

mvh
    lassemann
    Ja, få deg en MI 10.1 så skal du se at høsten bøir både varmere og lysere enn det man kanskje er vant med... ;D

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    MI RIAA - jeg er målløs... Hadde sist en ARC PH3 her og ble bergtatt - dette her trodde jeg ikke var mulig.. Og riaa har kun stått på en drøy time, hvordan vil den da spille etter 150...?? Gleden er stor her i kveld ;D ;D

mvh
    lassemann

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    selv om jeg har en knallbra MIdifisert CDspiller her, så går det nesten utelukkede på vinyl her i huset-
    RIAAn er den beste "kilden" jeg har noensinne hatt, den la platespilleren leverer lyd som jeg ikke trodde den var i stand til.
    husker når jeg koblet den opp for første gang- hakesleppen er der fortsatt ;)

hmmm, lurer på om en MIhead hadde vært en prosjekt 8)
    (synd bare at jeg solgte hodetelefonene :p)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Detaljnivået er helt enormt uten at det går på bekostning av fylde og varme.. Sjeldent at jeg lar meg så til de grader rive med, men denne riaa'n er vanvittig god.. Høyden, bredden og dybden i lydbildet er noe av det beste jeg har hørt noen gang :eek: Også roen da.. Føles som musikken går mye saktere eller mindre stressende om man vil..

more to come ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.299
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som noe Roar Malmin har laget..! :D

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    lassemann skrev:
    Detaljnivået er helt enormt uten at det går på bekostning av fylde og varme.. Sjeldent at jeg lar meg så til de grader rive med, men denne riaa'n er vanvittig god.. Høyden, bredden og dybden i lydbildet er noe av det beste jeg har hørt noen gang :eek: Også roen da.. Føles som musikken går mye saktere eller mindre stressende om man vil..
    More to come ;)
    Artig lesning, lassemann!
    Ser du har lagt ut bilder i din egen tråd; vi tåler noen her i MI-tråden også... ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    lassemann skrev:
    i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert ;)
    "I tilfelle", du liksom! ;D

Jaja, det er jo lov å late som man har selvdisiplin nok til å ikke løpe og kjøpe. :)

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    lassemann skrev:
    i tilfelle det blir to armer på Spacedecken min etterhvert ;)
    "I tilfelle", du liksom! ;D

Jaja, det er jo lov å late som man har selvdisiplin nok til å ikke løpe og kjøpe. :)
    He, he.. Ille lyst på en Jelco 750 - 10 tommer da vet du ::)

mvh
    lassemann

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vel, ikke bare spiller MI RIAA veldig flott. Den er også svært brukervennlig. Med hjulet foran på boksen justerer man impedansen for MC og den er trinnløs. I følge Roar starter laveste verdi på 47 ohm. 360 graders dreining på hjulet øker denne verdien til 147 ohm osv. 10 runder gir 4700 ohm. Halv runde øker med 50 ohm. Dette er jo helt genialt og Roar har selv utviklet denne patenten. Dette gir jo lytteren den unike muligheten til å fintune seg frem til best mulig lyd/arbeidsbelastning for enhver lavutgang MC-pickup. I tillegg fikk jeg montert en MM inngang også.. Må jo ha muligheten for litt rock'en roll med en morsom MM etterhvert ;)

MM tilkoples med to enkle vendere på baksiden over rca-kontaktene.

mvh
    lassemann

Vedlegg

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.963
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    arild skrev:
    Hei igjen.
    Nok eit litt OT innlegg..
    DVD-plate med NEVO STUDIO PRO 3.0 dukka opp dagen etter frå NCMS! Glitrande service derfrå!! :D
    Installerte programmet straks, men måtte også installere Windows Mobile Device Center, for å kunne få kobla opp fjernkontrollen med USB mot PC.
    Fjernkontrollen hadde gammel firmware, og eg prøvde å oppdatere denne. Dette innebar restart av fjernkontrollen, og da gjekk ikkje oppkoblinga mellom denne og pc i orden.
    Etter eit par mislykka forsøk, så restarta eg på nytt, og prøvde å laste inn IR-koden for Philips til fjernkontrollen uten ny firmware. Men fekk då opp ein dialogboks om at det ikkje gikk i det moduset som fjernkontrollen stod i!!??
    For å gjere ei lang historie kort - RM vart kontakta, og han vil programmere opp ein ny, og sende over! Nok ein gong FRAMIFRÅ SERVICE!! frå den mannen!! :D
    Så no er det berre å smøre seg inn med litt meir tålmodigheit her, så blir det nok lyd til slutt!!
    Arild
    Artig historie, Arild. Og jeg tviler ikke på at den får en lykkelig slutt.
    I likhet med de fleste MI-ere er du en tålmodig mann, og vi andre MI-ere venter tålmodig på dine inntrykk av MI-kraftverket ditt... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn