Ja, det er veldig kult å handle norsk når produktene holder så høy standard på både komponenter og bygget i seg selv, -er jo en fryd å kikke under panseret, toppet med slik service Bare dra innom sjefen selv liksom.Det med «følsom» volumkontroll - hugser eg godt! Det er fleire som har opplevd det samme.
Men Hokksund er jo ikkje langt unna for deg.
Så ta kontakt med RM, og avtalt ein service for å få optimalisert «gainstrukturen» i mellom komponentane i anlegget ditt.
Ei slik optimalisering vil garantert forløyse meir godlyd enn du forventar!
Min første MI var sjelden over « kl 9», før det vart for høg lyd. Dette var før justering.
Men når «0-forsterkningspunktet» vart flytta til «kl 3», vart det noko heilt anna. Ikkje berre vart volumjusteringsmuligheitene betre, men det vart også betre lyd!
Så ikkje nøl med å kontakte RM!
Mvh Arild
Edit: Ser du har fått svar/fått erfare den unike kundeoppfølginga vi venner av MI set så veldig pris på! DS
Ligger en MI 25 på Finn nå!Da ble man plutselig MI venn igjen om noen dager.. Må si at det er noe jeg ser fram til
Om noen skulle ha en Mi11 eller lignende preamp liggende til rundt samme sum som den som nylig gikk på torget så er det bare å rope ut
Vet, er fra samme kar jeg kjøpte effektamp fra Desverre utenfor budsjettetLigger en MI 25 på Finn nå!
Da ble man plutselig MI venn igjen om noen dager.. Må si at det er noe jeg ser fram til
Om noen skulle ha en Mi11 eller lignende preamp liggende til rundt samme sum som den som nylig gikk på torget så er det bare å rope ut
Var jeg som tok den som lå på torget her, stuet vekk på lager inntil videre for fremtidig bruk.Da ble man plutselig MI venn igjen om noen dager.. Må si at det er noe jeg ser fram til
Har jo lidd veldig av byttesyken på både amp og høytalere.. Men nå har Proac DB1 stått her en uvanlig lang tid kontra mye annet så tror jaggu de skal få stå en stundJa den var det, grattis !
Funderte litt, men klarte å holde meg til Doxa planen. Inntil videre vaffal..
Hvilke HT skal spre ut godlyden da?
Ja det er det. Alltid likt små høyttalere som kan imponere. B&W pm1 sto her før disse og det er en høytaler jeg virkelig likte på alle områder. MEN den klarte ikke de siste små decibelene når jeg ville dra på litt.Det er en skikkelig god høyttaler ja
htb? Du har fem rca innganger - og en rca utgnag (i par altså)Har nettopp handlet en MI 16 men sliter med og få koblet den opp. Hvor er htb inngang og utgang på den?
Svært takknemlig for svar
Hvor er utgangen? Har jo totalt 9 rca par.htb? Du har fem rca innganger - og en rca utgnag (i par altså)
Det er en forforsterker...
Home theatre bypass er mulig å få som tilvalgI følge linken jeg la ut så har ikke mi-16 htb....
Second that Arild!MI 1, 6, 11, 12, 16 og 25 har vel alle utgang på høgre sida - sett forfra, altså motsatt side av strøm-inngang.
Og kontaktane rett ved sidan av utgangs-kontaktane kan også gjerast om til utgang, eller HTB-inngang.
Min MI 12 har to xlr-utgangskontakter + to RCA-utgangskontakter. Og derfor ‘kun’ 4 innganger.
Gratulerer @Dalemark med ny forforsterker! Gleder meg til å høyre din vurdering av den!
Mvh Arild
Om du les gjennom heile denne vennetråden, vil du nok finne ein del eksempel på HFS-medlemmer som meiner MI og Doxa er ein god match! Til dømes @lovemusikk .Second that Arild!
Her vil Dalemarks feedback gi meg en pekepinn på om faktisk MI forforsterker og Doxa ER en god match. Klart det finnes mange modeller innen de respektive merker, men familie er familie (?)
Kan bekrefte det ja. Testet ørten rør-pre og andre vanlige, men mest rør-pre. Mange gode, men ikke 1 rørpre som var støyfri på daverende Spendor A9.Om du les gjennom heile denne vennetråden, vil du nok finne ein del eksempel på HFS-medlemmer som meiner MI og Doxa er ein god match! Til dømes @lovemusikk .
Mvh Arild
Ææ... Jeg har ikke 61 light.. Bare snakket om det såååå lenge... Vert så mye annet som er prioritert siden jeg har MI18. 2For mye å lese, men Love sa det samme i Doxa tråden når jeg hadde 70b i eie. Nå får vi se om han selger sin 61 light
Jeg har MI 13 forforsterker og Doxa 61 effektforsterker. Synes det er en supermatch.Second that Arild!
Her vil Dalemarks feedback gi meg en pekepinn på om faktisk MI forforsterker og Doxa ER en god match. Klart det finnes mange modeller innen de respektive merker, men familie er familie (?)