Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.314
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    RM skrev:
    Guttær, få bort den RØDE lysdioden. Noen ubefestede sjeler kunne få feil inntrykk. Spesielt i dag.
    Roar
    Hehe, produksjonsmodellen av Mosfet har grønne lysdioder. ;D
    Kan vi trekke den slutning at RM anbefaler å stemme grønt...? ???
    Nå er mitt forøvrig eminente eksemplar av MI-9 utstyrt med en BLÅ lysdiode...

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    .retteP skrev:
    SaltyDog skrev:
    RM skrev:
    Guttær, få bort den RØDE lysdioden. Noen ubefestede sjeler kunne få feil inntrykk. Spesielt i dag.
    Roar
    Hehe, det ser ut til at den godeste Malmin har helgardert seg... ;)

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    Nå spør jeg dumt, lager denne Malmin-kroppen rene kl.A forsterkere? F.eks. Mono?
    Nå svarer jeg sikkert like dumt:
    Jeg har to klasse A stereo effektforsterkere fra Muslcal Innovation: MI 10.1 (25W klasse A) og MI 9 (60W klasse A).
    Hvor "rene" de er, tør jeg ikke uttale meg om. MI klasse A monoblokker tror jeg ikke finnes (ennå).

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.314
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    pengesluk skrev:
    Nå spør jeg dumt, lager denne Malmin-kroppen rene kl.A forsterkere? F.eks. Mono?
    Nå svarer jeg sikkert like dumt:
    Jeg har to klasse A stereo effektforsterkere fra Muslcal Innovation: MI 10.1 (25W klasse A) og MI 9 (60W klasse A).
    Hvor "rene" de er, tør jeg ikke uttale meg om. MI klasse A monoblokker tror jeg ikke finnes (ennå).
    De ( MI-9 og 10-variantene ) er jo rene i den forstand at de kun opererer i klasse A, motsatt forsterkere som gir f.eks. de første 10 wattene i klasse A og siden slår over i klasse B. Strømbesparende, men ikke like kult.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    SaltyDog skrev:
    .retteP skrev:
    SaltyDog skrev:
    RM skrev:
    Roar
    Hehe, det ser ut til at den godeste Malmin har helgardert seg... ;)
    Man kan kanskje få den fargen man vil? -men det tryggeste er å ta "Roar Malmin standard grønn". Det passer godt i mørket, har jeg funnet ut. SaltyDog, gratulerer med 5-stjerners status. Det er det ikke mange generaler i USA som har en gang. Under siste krig var det vel bare 3 av dem.

Jaerbu, med godlyd fra MI 10 monoblokkene sine, det i seg selv er interessant. Nesten så man skulle gjort det selv, med min MI 10.1. arild, har ikke du MI 11/12 som pre-amp? Så har vi en som har skjønt det: eddie1 har fått ordnet med Mosfet'en sin. Og lassemann har fått høre godlyden fra en MI 10.1, og den samt andre MI produkter som Roar Malmin lager er No-Nonsese-High-End.

Jeg har det i hvert fall veldig kos. Med eller uten Cola. Men tar gladelig et glass vin, øl eller brunt ildvann om nødvendig.

Forresten, dette med valg. Det er slik at kommunevalgene ikke er så "nasjonale" i karakter som man lett får inntrykk av. Som oftest er det lokale saker som har størst interesse, og at man har politikere som kan fronte lokalsamfunnet utad på en god måte og sørge for tilvekst økonomisk, kulturelt og tilflytting. I sannhet er mesteparten av pengene allerede bundet opp i lover og vedtak fattet av Stortinget, så kommunene har ikke veldig stort handlingsrom. Så det koker ned til f.eks. eiendomsskatt, kø-prising, renovasjonsavgifter, nytt skolebygg, lokalisering av svømmehaller og barnehager, kulturhus og slike saker.

Slik sett er fokuset på "utdanning", "eldreomsorg", "barnehager", egentlig ikke noe kommunen har andre plikter enn å sørge for at det er godt utbygd, folk blir tilsatt og virksomheten er forsvarlig etter lover og bestemmelser. Det høres ut som om politikerne i kommunevalget kan intervenere i pedagogikk, innhold og læreplaner i skoler og barnehage men det stemmer ikke når man snakker om utdanning, men dette er spørsmål som hører rikspolitikken til i langt større grad. Lokalt handler det om å tilrettelegge bygg, lokalisering, personell mm. Da handler det om penger, og det må de bevilge uansett. Så fremt de har penger... Har de ikke det nytter det neppe å vedta et nytt og fancy kommunehus.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kunne noen ha satt opp en oversikt med specs? Hvilken modell er hvilken strønstyrke osv. Samt pre. Alt dette i kronologisk orden hadde det vært glimrende.. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    Det er det nok kun Roar Malmin selv som kan gjøre.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    SaltyDog skrev:
    Jøss, jeg har vært borte en dag, og her skjer det mye...

- Jaerbu rapporterer om godlyd fra MI 10 monoblokkene sine.
    - arild har endelig fått startet MI-kraftverket sitt (med ny pre foran).
    - eddie1 har fått ordnet med Mosfet'en sin.
    - lassemann har fått høre godlyden fra en MI 10.1.
    - Destiny vurderer noe annet enn Destiny.
    - RM vil ikke lage integrerte forsterkere.
    - slartibartfast tar en øl, mens bjornh foretrekker cola.

- og jeg har passert 1000 innlegg, og blitt en Hifi Freak...! ;D

Trivelig med aktivitet på MI-tråden.
    Gratulerer Salty! ;)

Kan bare si at 10.1 så langt låter svært flott ;D Bare nytelse her i gården.... :)

mvh
    lassemann
    MI 10.1 låter svært flott. Jeg skriver under på det! ;D

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    HCS skrev:
    Kunne noen ha satt opp en oversikt med specs? Hvilken modell er hvilken strønstyrke osv. Samt pre. Alt dette i kronologisk orden hadde det vært glimrende.. ;D
    Enig med bjornh: "Det er det nok kun Roar Malmin selv som kan gjøre."

Det er bare å håpe at RM får de nye hjemmesidene til Musical Innovation opp og stå snart.
    Dette er det naturlige stedet for modellbeskrivelser, med specs etc.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    Ja jeg håper Roar får fart på prosjektet sitt med de nye hjemmesidene.

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, en hjemmeside men "one click ordering" ville vært fint 8)

Det bjornh skriver om no-nonsense high end er jeg veldig enig i.. Det slår meg hvordan disse produktene så til de grader leverer high end med alle de parametre det innebærer.. Jeg sitter fortsatt med haken i fanget etter en nærmest søvnløs natt med MI 10.1 fra i går til i dag. Til tross for at forsterkeren ennå ikke er innspilt står den frem med en voldsom majoritet og kraft og rom. Det er altså nok en gang et fantastisk produkt fra Malmin jeg sitter på nå og er nesten målløs.. Sammen med MI RIAA og min nyervervede eldre GamuT CD1 CD-spiller er det bare kos her i gården ;D Og til prisen må jo også denne forsterkeren være et kupp!

mvh
    lassemann

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Dette er rene klasse A (hvis ikke har jeg kjøpt katta). Det som er fint, er at RM kan bygge det meste. Det kommer vel ann på pris tror jeg. Det er flere eksempler på bygging av forsterkere "out of the box" i denne tråden. Spør ham om muligheter i en PM.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    lassemann skrev:
    Ja, en hjemmeside men "one click ordering" ville vært fint 8)

Det bjornh skriver om no-nonsense high end er jeg veldig enig i.. Det slår meg hvordan disse produktene så til de grader leverer high end med alle de parametre det innebærer.. Jeg sitter fortsatt med haken i fanget etter en nærmest søvnløs natt med MI 10.1 fra i går til i dag. Til tross for at forsterkeren ennå ikke er innspilt står den frem med en voldsom majoritet og kraft og rom. Det er altså nok en gang et fantastisk produkt fra Malmin jeg sitter på nå og er nesten målløs.. Sammen med MI RIAA og min nyervervede eldre GamuT CD1 CD-spiller er det bare kos her i gården ;D Og til prisen må jo også denne forsterkeren være et kupp!

mvh
    lassemann
    Hardcore No-Nonsense High-End!

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    675
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Ja, hadde vært virkelig interessant om noken av horn/rør/diy-entusiastane (som sluket) hadde prøvd eit dertil egna MI sett, og gitt tilbakemelding på kva dei opplevde! :)

Arild

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Ser for meg Slukets Vrede (c) nå, idet han faktisk kjører ren klasse A allerede, og ikke rør ;D Men det skulle vært interessant om han ville testet klasse A fra Malmin kontra Accuphase (noe jævlig tunge 160W klasseA tunge greier) tror jeg.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , er det noen som vet om 25 wattern er tyst på horn , ? og da mener jeg TYST-når den skal , altså INGEN hørbar sus fra lytteposisjon 2-4 meter unna.

Kan den benyttes med preamp som har 15 db gain ?( rør)

Er det muligheter for å låne slikt på test fra konstruktøren ?

Mvh Espen

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har MI-10 (15W), og en følsomhet på 97db på høytalerene (horn), og selv ikke med øret inntil kan jeg høre støy. Vet ikke om preen har noe å si her, men har en MI-11 også. Tyst som graven.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    Hei , er det noen som vet om 25 wattern er tyst på horn , ? og da mener jeg TYST-når den skal , altså INGEN hørbar sus fra lytteposisjon 2-4 meter unna.

Kan den benyttes med preamp som har 15 db gain ?( rør)

Er det muligheter for å låne slikt på test fra konstruktøren ?

Mvh Espen
    Nå har jeg Mosfeten med MI12 pre på RF7mkll(101db) tyst som graven der ihvertfall...

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    Så MI fungerer godt på Klipsch?

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke MI er kjent for noe særlig støy nei... Men nå er jo mine 86dB's kanskje ikke helt rettferdiggjørende her, men totalt tyst er det nå her da.. ;) Gjelder både Mosfet og 10.1 det da, med rørpre :)

mvh
    lassemann

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    Så MI fungerer godt på Klipsch?
    Hei har ikke hatt mulighet til å kjøre på for fult men det er foreløpig den beste matchen jeg har hatt på mine RF7mkll.Har jo selv hvert en av de som sverger til rør og klasse A men dette er bare helt rått

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.948
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ikke bare hadde Lassemann med seg en 10.1 hjem, han hadde også med seg en MI RIAA til meg!
    Gleder emg til å teste denne over de nærmeste dagene!

;D

Morten

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    4.961
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    jeg hadde MI10.1 (25W) på AN-e, ikke akkurat horn, da. men tross alt med 98db/m. de var helt stille, ikke noe støy her.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    slartibartfast skrev:
    jeg hadde MI10.1 (25W) på AN-e, ikke akkurat horn, da. men tross alt med 98db/m. de var helt stille, ikke noe støy her.
    Hatt 2stk mi10 på khorn, ikke noe problem med støy. Noe høy gain men det kan justeres på de der fikk jeg beskjed om fra RM.
    Skal sies at mosfet var også tyst.

/jan

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    SaltyDog skrev:
    HCS skrev:
    Kunne noen ha satt opp en oversikt med specs? Hvilken modell er hvilken strømstyrke osv. Samt pre. Alt dette i kronologisk orden hadde det vært glimrende.. ;D

Det er bare å håpe at RM får de nye hjemmesidene til Musical Innovation opp og stå snart.
    Ja, det hadde hjulpet merket å fått et større nedslagsfelt en den lille menighet som vi er en del av. Samt enkelre når en kan se hvilke modeller som har hvilke specs , utseende mm.

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    HCS skrev:
    SaltyDog skrev:
    HCS skrev:
    Kunne noen ha satt opp en oversikt med specs? Hvilken modell er hvilken strømstyrke osv. Samt pre. Alt dette i kronologisk orden hadde det vært glimrende.. ;D
    Ja, det hadde hjulpet merket å fått et større nedslagsfelt en den lille menighet som vi er en del av. Samt enkelre når en kan se hvilke modeller som har hvilke specs , utseende mm.
    Jeg stakk innom Roar Malmin i ettermiddag, blant annet for å pushe ham litt mht de nye hjemmesidene.
    Prototypen på disse har vært klar en god stund, men det har hengt litt på Roar for å fylle sidene med innhold.
    Han har nå nesten ferdig en oversikt over produktporteføljen, både aktuelle produkter og "for arkivet".
    Så det er grunn til å tro at de nye hjemmesidene til Musical Innovation vil se dagens lys om ikke alt for lenge... :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Veldig bra det med hjemmesider. Hadde v'ært å håpe at omsetningen da vil øke ytterligre.

For min egen del kunne jeg tenke meg å teste ut forsterker når jeg får kommet meg iorden etter hussalg mm. På 99db horn er vel kanskje 2x25 overkill ? Eller hva sier du jaerbu ? ;)

ps..må ha monoblokker da... 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HCS skrev:
    Veldig bra det med hjemmesider. Hadde v'ært å håpe at omsetningen da vil øke ytterligre.

For min egen del kukke jeg tenke meg å teste ut forsterker når jeg får kommet meg iorden etter hussalg mm. På 99db horn er vel kanskje 2x25 overkill ? Eller hva sier du jaerbu ? ;)
    Ikke noe som heter overkill. Kjørt med 2x70w rør blokker her på 105db ht's ;)
    Funka det au.

/jan

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    583
    HCS skrev:

For min egen del kukke jeg tenke meg å teste ut forsterker når jeg får kommet meg iorden etter hussalg mm. På 99db horn er vel kanskje 2x25 overkill ? Eller hva sier du jaerbu ? ;)
    Har 2x60 nå, og synes igrunnen det er akkuratt passe. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    HCS skrev:

Akkurat nå spiller jeg på 2 x 150W kl.A inn på Altec 288 / LeCleach 200Hz. horn - 116 dB følsomhet. Dønn tyst, reserver nok.

Har denne Malmin noen fornuftige kl.A monoblokker eller har han ikke??

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette med stillhet uten sus er noe som tiltrekker meg. Med rør kan det være en jobb å få til, noe transistorer ser ut til å mestre bedre. Det som , for meg , er det store spm, er om klangfargene , ivaretas på en god måte slik jeg opplever med 300b.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Reine regnbuen her, serru.... ;D ;D og 150W er egentlig ikke så vettløst mye som det høres ut til. Marginalt høyere SPL enn f.eks. en 50-watter, som ingen ville tenke på som overkill.

Dersom en spiller mye klassisk musikk, og gjerne orkester/opera er det en lidelse å ha støy på utstyr når en hører på de svake partiene og ønsker et realistisk lydbilde av disse.

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    2
    Pr i dag har jeg ikke monoblokker på programmet, men MI 9 kan konfigureres som monoblokk hvis du har balansert preamp. Da får du godt i overkant av 200W pr kanal. Jeg har levert både MI 9 og MI 10 som monoblokker.

Roar

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    pengesluk skrev:
    Reine regnbuen her, serru.... ;D ;D og 150W er egentlig ikke så vettløst mye som det høres ut til. Marginalt høyere SPL enn f.eks. en 50-watter, som ingen ville tenke på som overkill.

Dersom en spiller mye klassisk musikk, og gjerne orkester/opera er det en lidelse å ha støy på utstyr når en hører på de svake partiene og ønsker et realistisk lydbilde av disse.
    Hehe, du fant gullkista i enden tydeligvis ettersom hva det berettes om lyden hos deg sluket.. ;D.. Men det med headroom kan ikke underdrives og jeg tror du har rett i det du skriver om svake partier som blir til graut på lave volum uten nok pondus fra start ... :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    Ja, 116 dB / 150W er akkurat lagom. I virkelighetens verden er det jo enda mye større så hvorfor skal ikke vi som prøver å drive med Illusjionsgjenskaping (c) Sluket rå over tilsvarende omsetningsforhold? Vi får jo aldri nok effekt i andre sammenheng, ref biler, båter osv.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    RM skrev:
    Pr i dag har jeg ikke monoblokker på programmet, men MI 9 kan konfigureres som monoblokk hvis du har balansert preamp. Da får du godt i overkant av 200W pr kanal. Jeg har levert både MI 9 og MI 10 som monoblokker.

Roar
    Ach so - der finnes muligheter! Få siden opp og stå da, så det blir litt fart! ;D ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:

For min egen del kunne jeg tenke meg å teste ut forsterker når jeg får kommet meg iorden etter hussalg mm. På 99db horn er vel kanskje 2x25 overkill ? Eller hva sier du jaerbu ? ;)

Nei , det er ikke overkill , det vil gi deg en god dynamikk-.

Espen

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    RM skrev:
    Roar
    Ach so - der finnes muligheter! Få siden opp og stå da, så det blir litt fart! ;D ;D
    Hør, hør...
    Potensialet er der. ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.352
    Torget vurderinger
    1
    Nå... Mine herrer..! ;D

Tar meg et glass Cola mens vi venter.

Så di sei utpå Sænja; gje mæ en SkrauColea me rau ætikætt..!

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.794
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg et glass vin til den nye MI 10.1.. Gud hjelpe og flott denne forsterkeren spiller!! :'(

mvh
    lassemann

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn