SaltyDog skrev:
.retteP skrev:
SaltyDog skrev:
RM skrev:
Guttær, få bort den RØDE lysdioden. Noen ubefestede sjeler kunne få feil inntrykk. Spesielt i dag.
Roar
Hehe, produksjonsmodellen av Mosfet har
grønne lysdioder. ;D
Kan vi trekke den slutning at RM anbefaler å stemme grønt...? ???
Nå er mitt forøvrig eminente eksemplar av MI-9 utstyrt med en BLÅ lysdiode...
Hehe, det ser ut til at den godeste Malmin har helgardert seg...
Man kan kanskje få den fargen man vil? -men det tryggeste er å ta "Roar Malmin standard grønn". Det passer godt i mørket, har jeg funnet ut. SaltyDog, gratulerer med 5-stjerners status. Det er det ikke mange generaler i USA som har en gang. Under siste krig var det vel bare 3 av dem.
Jaerbu, med godlyd fra MI 10 monoblokkene sine, det i seg selv er interessant. Nesten så man skulle gjort det selv, med min MI 10.1. arild, har ikke du MI 11/12 som pre-amp? Så har vi en som har skjønt det: eddie1 har fått ordnet med Mosfet'en sin. Og lassemann har fått høre godlyden fra en MI 10.1, og den samt andre MI produkter som Roar Malmin lager er
No-Nonsese-High-End.
Jeg har det i hvert fall veldig kos. Med eller uten Cola. Men tar gladelig et glass vin, øl eller brunt ildvann om nødvendig.
Forresten, dette med valg. Det er slik at kommunevalgene ikke er så "nasjonale" i karakter som man lett får inntrykk av. Som oftest er det lokale saker som har størst interesse, og at man har politikere som kan fronte lokalsamfunnet utad på en god måte og sørge for tilvekst økonomisk, kulturelt og tilflytting. I sannhet er mesteparten av pengene allerede bundet opp i lover og vedtak fattet av Stortinget, så kommunene har ikke veldig stort handlingsrom. Så det koker ned til f.eks. eiendomsskatt, kø-prising, renovasjonsavgifter, nytt skolebygg, lokalisering av svømmehaller og barnehager, kulturhus og slike saker.
Slik sett er fokuset på "utdanning", "eldreomsorg", "barnehager", egentlig ikke noe kommunen har andre plikter enn å sørge for at det er godt utbygd, folk blir tilsatt og virksomheten er forsvarlig etter lover og bestemmelser. Det høres ut som om politikerne i kommunevalget kan intervenere i pedagogikk, innhold og læreplaner i skoler og barnehage men det stemmer ikke når man snakker om utdanning, men dette er spørsmål som hører rikspolitikken til i langt større grad. Lokalt handler det om å tilrettelegge bygg, lokalisering, personell mm. Da handler det om penger, og det må de bevilge uansett. Så fremt de har penger... Har de ikke det nytter det neppe å vedta et nytt og fancy kommunehus.