Hallo godtfolk! Etter lang tid med grubling over hva MI kunne gjøre i oppsettet mitt, fikk jeg endelig sjangsen etter et børskjøp og en mail fra Roar. Har spillt på rør i noen år nå, men fikk tak i en densen dm10 for et års tid siden og da var igrunn savnet av rør ganske liten. Praktisk var det og
Nok om det og over til det tråden handler om.
Sitter nå med en Mi12 i et 17 år gammelt kabinett og en Mosfet. Dette er et sett til oppunder 30 000, og jeg pønsket jo litt på om det var grunn til å bruke såpass med kroner på et forsterkersett, eller om jeg skulle fortsette med dm10 og heller ta meg en to-ukers sydentur i februar.
Har koblet opp mi-settet med von schweikert vr-4jr i stua, og for å si det sånn, det finnes ikke et sted jeg heller vil være i februar, enn foran anlegget med fyr på peisen
Det låter virkelig bra! Instrumenter låter tydelig, stemmer låter troverdig og drivet nedover er til å ta og føle på. Von schweikert har evnen til å spille dypt, og det er tydelig at høyttalerene våkner til liv med mi-settet.
En annen ting som er litt artig er at jeg ikke har gravd meg ned i platehaugen for å finne referanseskiver. Jeg har bare spillt den musikken jeg har hatt lyst til å høre, og ikke tenkt på å spille de gamle nerdeplatene. Stort pluss i boka. Når det er sagt, har jeg vel aldri hørt større forskjell på platene i samlinga
No-nonsense hi-fi lagd i hokksund.
Grattis