Hei SaltyDog ingen tvil om at det er spennende å ha et stort rom bak høyttalerne, det skaper en illusjon av et enda større panorama!SaltyDog skrev:Flott og ryddig oppsett, Destiny! ;D
Moro å høre om dine lytteerfaringer så langt; og det blir spennende å følge med videre.
Jeg skjønner at MI-settet virkelig må prestere for å vippe Creek Destiny av pinnen...
... og etter det jeg hørte av Creek'en, så er ikke utfallet gitt på forhånd.
Salty
PS
Jeg klarer ikke helt å komme over 3D-lydbildet i stua di. Det klarer ikke mitt lille lytterom (3x4 m) å gjenskape.
Nyttig erfaring å ta med seg inn i det neste lytterommet.
DS
Og vi må jo bli flere!RM skrev:Da MI 9 og MOSFETen ble ferdigstillt, hadde jeg Usher BE20 som arbeidsverktøy. Syns å huske en fotosession med Lagga. De spilte begge to to helt nydelig på denne høyttaleren. Selvsagt var spillestilen forskjellig, men jeg tror bestemt at Swans også skal gå bra på MOSFETen. Du kan beregne nivå i området 105-108dB. Det burde holde for de fleste.
Ellers lurte RoDa på fjernstyring av MI12. MI11 og MI12 har fjernstyring av mute og volum.
Det er hyggelig å konstatere at MI familien stadig vokser. Velkommen skal dere være.
Roar
min spådom er at mi sikkert holder, men at swans blir noe for kjedelig for deg eddieeddie1 skrev:Hei skulle jo bruke Mosfeten på RF7mkll som jeg er 100% fornøyd med men med tanke på at jeg har la scala i kjellern så ville jeg ha en litt annen lyd i stuen og digger utseendet på Swansene samt det jeg leser om de men liker å spille høyt en gang i blandt så er spent på om det holder med krefter
Er litt redd for det ja! digger utseendet på de samt at jeg kunne tenkt meg to forskjellige lydsignaturer.Er 100% fornøyd med RF men har en sykelig trang til å bytte ut hele tiden.jokris skrev:min spådom er at mi sikkert holder, men at swans blir noe for kjedelig for deg eddieeddie1 skrev:Hei skulle jo bruke Mosfeten på RF7mkll som jeg er 100% fornøyd med men med tanke på at jeg har la scala i kjellern så ville jeg ha en litt annen lyd i stuen og digger utseendet på Swansene samt det jeg leser om de men liker å spille høyt en gang i blandt så er spent på om det holder med krefter
;D ;Deddie1 skrev:Er litt redd for det ja! digger utseendet på de samt at jeg kunne tenkt meg to forskjellige lydsignaturer.Er 100% fornøyd med RF men har en sykelig trang til å bytte ut hele tiden.jokris skrev:min spådom er at mi sikkert holder, men at swans blir noe for kjedelig for deg eddieeddie1 skrev:Hei skulle jo bruke Mosfeten på RF7mkll som jeg er 100% fornøyd med men med tanke på at jeg har la scala i kjellern så ville jeg ha en litt annen lyd i stuen og digger utseendet på Swansene samt det jeg leser om de men liker å spille høyt en gang i blandt så er spent på om det holder med krefter
Henter et sett uansett så kan jeg teste de side om side så vil en av de forsvinne ut dørene
nå blir det vist et par cornwall lll fremfor swans så da blir det litt testing mellom de og rf7mkll samt la scala.swans er litt tilbakelent i mellomtonen noe som ikke passer meg heltjokris skrev:min spådom er at mi sikkert holder, men at swans blir noe for kjedelig for deg eddieeddie1 skrev:Hei skulle jo bruke Mosfeten på RF7mkll som jeg er 100% fornøyd med men med tanke på at jeg har la scala i kjellern så ville jeg ha en litt annen lyd i stuen og digger utseendet på Swansene samt det jeg leser om de men liker å spille høyt en gang i blandt så er spent på om det holder med krefter
Vise ordbjornh skrev:Jeg tror du kan slappa av og glede deg over hva du har fått. Innmaten er godt kvalitetssikret, godt utover det man finner i mange "High-End produkter". Det er helt naturlig at folk søker bekreftelse og anerkjennelse hos andre. Glem status faktoren, og stol på ørene og følelsen du får når du tar i forsterkerne.
Jaja. Her holder nå 300B fortsatt stand mot MI. Og ja jeg har sammenligna. Den MI10 jeg hadde her kunne på langt nær måle seg mot min 300B amp. Det bare er sånn det.pengesluk skrev:Morsomt å se at en haug med Øssfoll-rørnisser plutselig "oppdager" transer...
Ikke lenge siden jeg nærmest ble grisebanka og hånfliret av, som holdt på med slikt.. også sammen med horn da! Uhørt! Flere hundre Watt også
Nei, bare gå og pant flaskene deres gutter, bla om kalenderen og kjøp transer for alle penga! Men de ruller selvsagt ikke like enkelt som rør..
(gleder meg til Øssy's rasende Smiley's med finger og alt tilbehør)
Ja som JanR sier så kommer du med vise ord bjornh men det alltid artig å høre hva andre syns, og om de er enige i egne oppdagelser.bjornh skrev:Jeg tror du kan slappa av og glede deg over hva du har fått. Innmaten er godt kvalitetssikret, godt utover det man finner i mange "High-End produkter". Det er helt naturlig at folk søker bekreftelse og anerkjennelse hos andre. Glem status faktoren, og stol på ørene og følelsen du får når du tar i forsterkerne.
Jeg mener at komboen MI Mosfet og MI 12 er noe av det beste du får for penger i dag. Skrur du f.eks. av frontplata, kan du slå i hjel folk med den og skru den på plass igjen uten at den har blitt deformert. Ser man under topplokket på produktene så er layout og komponenter av svært høy kvalitet. Det er ikke alt som selges i den prisklassen som er i nærheten av det. Hadde jeg ikke hatt MI 10.1 og MI 11, så hadde definitivt MI Mosfet/12 stått i hylla her.
pengesluk skrev:Morsomt å se at en haug med Øssfoll-rørnisser plutselig "oppdager" transer...
Ikke lenge siden jeg nærmest ble grisebanka og hånfliret av, som holdt på med slikt.. også sammen med horn da! Uhørt! Flere hundre Watt også
Nei, bare gå og pant flaskene deres gutter, bla om kalenderen og kjøp transer for alle penga! Men de ruller selvsagt ikke like enkelt som rør..
(gleder meg til Øssy's rasende Smiley's med finger og alt tilbehør)
Jeg er glad i rørlyd men kan jeg få tilnærma godlyd med transistor så sier jeg takk for detSaltyDog skrev:Takk for et velformulert og godt innlegg, lassemann! ;D
(... og jeg får mer og mer lyst til å prøve en god rørpre foran mine MI 9 og MI 10.1 ...)
Lykke tilDestiny skrev:Jeg er glad i rørlyd men kan jeg få tilnærma godlyd med transistor så sier jeg takk for detSaltyDog skrev:Takk for et velformulert og godt innlegg, lassemann! ;D
(... og jeg får mer og mer lyst til å prøve en god rørpre foran mine MI 9 og MI 10.1 ...)
Destiny..
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dbjornh skrev:Jeg mener at komboen MI Mosfet og MI 12 er noe av det beste du får for penger i dag. Skrur du f.eks. av frontplata, kan du slå i hjel folk med den og skru den på plass igjen uten at den har blitt deformert. Ser man under topplokket på produktene så er layout og komponenter av svært høy kvalitet. Det er ikke alt som selges i den prisklassen som er i nærheten av det. Hadde jeg ikke hatt MI 10.1 og MI 11, så hadde definitivt MI Mosfet/12 stått i hylla her.
;D ;DRoDa skrev:;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dbjornh skrev:Jeg mener at komboen MI Mosfet og MI 12 er noe av det beste du får for penger i dag. Skrur du f.eks. av frontplata, kan du slå i hjel folk med den og skru den på plass igjen uten at den har blitt deformert. Ser man under topplokket på produktene så er layout og komponenter av svært høy kvalitet. Det er ikke alt som selges i den prisklassen som er i nærheten av det. Hadde jeg ikke hatt MI 10.1 og MI 11, så hadde definitivt MI Mosfet/12 stått i hylla her.
Ler så jeg griner, det er finurlige måter man skal sjekke kvaliteten på forsterkere på nå til dags... :
Mvh
R - som har hatt MOSFET siden 2007
TakkerJanR skrev:Lykke tilDestiny skrev:Jeg er glad i rørlyd men kan jeg få tilnærma godlyd med transistor så sier jeg takk for detSaltyDog skrev:Takk for et velformulert og godt innlegg, lassemann! ;D
Destiny..
/jan
Prøver meg med ei hjemmesnekra prisliste, alt er veiledende priser (uten ansvar for mulige feil):RoDa skrev:Alt dette skrytet gir jo interesse...
Er det en prisliste tilgjengelig på MI-produktene?
EDIT: Fant noe her:
http://www.norskhificenter.no/musical_innovation_mosfet.html
MI 15 det dabjornh skrev:Ønsker meg en MI DAC der...
Ja der har du en del å velge i SaltyDog mye snacks der...SaltyDog skrev:Hehe... Etter å ha vært uten platespiller i snart 20 år gjelder det å stille med et åpent sinn, uten fordommer, osv... ;D
Klart. Det er mange veier til Rom. Jeg liker VPI-en, men liker kanskje VPI Aries enda bedre. Har ikke hørt dem, så "liker" betyr i dette tilfellet "synes de ser bra ut".SaltyDog skrev:Hehe... Etter å ha vært uten platespiller i snart 20 år gjelder det å stille med et åpent sinn, uten fordommer, osv... ;D