Musical Innovation

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • dapdip

    Fersking
    Ble medlem
    24.02.2007
    Innlegg
    1
    Antall liker
    8
    Etter en stund med manuelt kabelbytte for å veksle mellom film og musikk (Auralic DAC rett i monoblokkene) ble det MI venn av meg også. Det ble en 23.5 med standard PSU (ja, jeg vet den store er bedre men har noen begrensninger i økonomien). Forresten noen som vet hvordan man endrer tekst i dispayet? Har sett bilder av andre som har kildenavn. Spiller forøvrig helt ypperlig foran rørforsterkerne.

    photo_2023-11-27 18.31.28.jpeg
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Jeg vurderer et par Musical Innovation Mosfet II monoblokker som ligger til salgs på Finn. Finner lite info om disse? Er dette noe som ble/blir bygd på bestilling? Hvor gamle kan de være? Noen som har lyttet til dem?

    Takker for alle svar 😊
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Hei! Jeg vurderer et par Musical Innovation Mosfet II monoblokker som ligger til salgs på Finn. Finner lite info om disse? Er dette noe som ble/blir bygd på bestilling? Hvor gamle kan de være? Noen som har lyttet til dem?

    Takker for alle svar 😊
    Be selger om bilde innvendig, så kan folket svare deg på hva dette faktisk er.
    Knut :)
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Og noen som vet om det kan byttes til sorte fronter og evt ca pris? Igjen, takk for svar 🙏🏻
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.718
    Torget vurderinger
    1
    De første forsterkerne kom med svarte fronter, litt usikker på om det er mulig nå. Men det kan Roar svare på.
     

    JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har sorte fronter på mine MI komponenter, så det lar seg nok skaffe. Det enkleste er å kontakte RM angående dette.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med konstruksjonen? 😊
    Ikke eksakt den du har avbildet, men:
    Jeg har eid en eldre utgave av Mi MosFet, samt hørt og prøvd flere andre modeller fra Mi. Med MosFet monoblokker får du MYE kraft, du får en ganske mørk stemming, brutal kraft, og god kontroll. Kan drive det meste, og vil eksellere med tung musikk som heavy eller stor orkestermusikk. Disse forsterkerne fortjener god forforsterker, alternativt vil de selvsagt også være helt usedvanlig heftige til filmlyd om de får drive frontene.
     

    nadanick

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    25
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Ikke eksakt den du har avbildet, men:
    Jeg har eid en eldre utgave av Mi MosFet, samt hørt og prøvd flere andre modeller fra Mi. Med MosFet monoblokker får du MYE kraft, du får en ganske mørk stemming, brutal kraft, og god kontroll. Kan drive det meste, og vil eksellere med tung musikk som heavy eller stor orkestermusikk. Disse forsterkerne fortjener god forforsterker, alternativt vil de selvsagt også være helt usedvanlig heftige til filmlyd om de får drive frontene.
    Takk for svar! Hvordan er det med oppløsning og lydbilde?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar! Hvordan er det med oppløsning og lydbilde?
    Disse har god kontroll over høyttalerelementer, og vil kunne skape store, presise lydbilder, gitt at høyttalerne har de egenskapene i seg. Det finnes mer oppløste forsterkere der ute, blant annet fra Mi, men disse har en lei tendens til å koste en del mer. Ser vi på prisklassen disse befinner seg i, er det utvilsomt solid stoff for pengene. Det sagt, jeg ville forsøkt å prute dem ned til 20 lapper for paret, og da har du gjort en veldig godt kjøp. :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Gledelig Jul alle vener av Musical Innovation!
    Var det noken som fekk MI-pakkar under treet i år? 🤔🎅🏻🥳
    Mvh Arild 😊
    Jeg slenger meg på her, og ønsker god romjul til alle venner av Musical Innovation!
    Om det lå noen MI-pakker under treet i år...? Svaret er nei. Oppsettet mitt har vært uforandret i lang tid nå.
    Årsaken til det? Jeg er svært fornøyd med forsterkerkomboen MI 23.5 A og MI 17 Balanced Mono.
    Så det vil nok se sånn ut i lytterommet mitt en god stund fremover!

    Mancave_005.jpg


    Mvh Salty
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Jeg slenger meg på her, og ønsker god romjul til alle venner av Musical Innovation!
    Om det lå noen MI-pakker under treet i år...? Svaret er nei. Oppsettet mitt har vært uforandret i lang tid nå.
    Årsaken til det? Jeg er svært fornøyd med forsterkerkomboen MI 23.5 A og MI 17 Balanced Mono.
    Så det vil nok se sånn ut i lytterommet mitt en god stund fremover!

    Vis vedlegget 981254

    Mvh Salty

    God jul til deg, også, Salty! Men si meg, har du både en Marantz og Esoteric nå? :)
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    God jul til deg, også, Salty! Men si meg, har du både en Marantz og Esoteric nå? :)
    Takk for det, montesi! Ja, jeg har en Marantz streamer, og en Esoteric cd-spiller.
    Streameren bruker jeg for å høre om jeg liker ukjent (for meg) musikk.
    Og siden jeg foretrekker fysiske medier, ender jeg ofte opp med musikken på cd eller lp. I noen tilfeller begge.
    Mvh Salty
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Tre MI pre i hus. MI 15 B, MI 23 og MI 25 med headphone output :) Herlig kvalitet!

    Nå går jo tankene på på å oppgradere MI 23 til
    MI 23.5 A med stor strømforsyning 🤔

    Angrer på at jeg solgte den forrige, så nå er ny reserve forsterker i hus igjen MI 9.
    Gleder meg til å få lyttet til denne. 🤗

    Fortsatt God Jul og et Godt Nytt År!

    Knut :)
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Vurderer om jeg skal ta steget inn i MI verdenen. Er vel MI17 mono som frister mest. Kan noen kanskje si noe om lyden på disse, og kanskje også opp mot noen andre kjente merker?
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    669
    Antall liker
    743
    Vurderer om jeg skal ta steget inn i MI verdenen. Er vel MI17 mono som frister mest. Kan noen kanskje si noe om lyden på disse, og kanskje også opp mot noen andre kjente merker?
    Rett og slett fenomenale forsterkere. Organiske, oppløste, dybde og alle de andre hififloskler du kan tenke på. Dønn tyste. Til prisen helt uslåelige etter min mening, men de må selvsagt matches med passende høyttalere. Har MI 17,4 selv og har hatt forsterkere til noen hundre tusen. Ikke noe å lure på.
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Rett og slett fenomenale forsterkere. Organiske, oppløste, dybde og alle de andre hififloskler du kan tenke på. Dønn tyste. Til prisen helt uslåelige etter min mening, men de må selvsagt matches med passende høyttalere. Har MI 17,4 selv og har hatt forsterkere til noen hundre tusen. Ikke noe å lure på.
    De forsterkerne som står her nå er vel i tre hundretusen klassen, men kjenner jeg har lyst til å prøve om dette kan være like bra eller bedre.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    911
    Antall liker
    531
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    De forsterkerne som står her nå er vel i tre hundretusen klassen, men kjenner jeg har lyst til å prøve om dette kan være like bra eller bedre.
    Hei @staker!

    Det som KAN være utfordrande med MI 17 - er utgangsimpedansen/‘dempefaktoren’ til meir tungdrevne høgtalere.
    Det fekk vel @montesi erfare med 1.gen MI 17 på sine Von Schweichert.

    Men det gjorde at MI 21 vart utvikla!
    MI 21 har vel 4 transistorer pr fase (?), mot MI 17 sine 3, og ellers ganske likt. Det står litt om det tidligare i tråden.

    Og eg har kun høyrt lovord om begge! 😊

    Så ta ein prat med @RM, og få veiledning på kva for ein modell du treng til dine høgtalere!

    Mvh Arild 😊
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.338
    Torget vurderinger
    8
    Hvor mye gain har 23.5? Noen som vet?
    Mvh
     

    elta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    166
    Antall liker
    34
    Torget vurderinger
    2
    Nokon som veit korleis MI 17.4 monoblokker vil fungere på Martin Logan (esl11)?bør ein gå opp i 21.1?
     

    RM

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    526
    Antall liker
    1.440
    Torget vurderinger
    2
    Med en fra ML oppgitt minimumimpedans på 0,6R ved 20KHz er MI 21 å foretrekke. En oppgitt følsomhet på 91dB er vel også ganske optimistisk.
    MI 21 har også i kraft av sin mye høyere varmekonveksjon fordeler av høyere tomgangsstrøm alt annet likt.

    R
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Bare det at man kan enkelt kommunisere direkte med konstruktøren er gull verdt,
    Har kun 23,5 nå, men det blir sikkert en effektforsterker etterhvert.

    Hva kan man bruke til en TAD ET703 kompressjonsdriver i et aktivt oppsett?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn