(Det er kanskje ikke lurt av meg å fortelle denne historien - men uansett, her kommer den...)
I dag tidlig stod jeg i dusjen som vanlig, da min kone kom løpende, lett hysterisk ropende - "Kom med en gang; de nye duppedingsene dine durer noe helt infernalsk!!!"
"Duppedingsene" hun refererte til er de nye MI-forsterkerne mine, som står trygt plassert i rack på "gutterommet".
Jeg hoppet ut av dusjen, og løp mot åstedet - Hadde jeg glemt å slå av anlegget i går - og er det så farlig da... har MI-boksene brent opp...? ???
Og ganske riktig - inne på rommet var det en infernalsk dur, nesten som et trykkluftbor. Hva er dette da - komponentene var da avslått... Kan de dure sånn allikevel da - ut med støpslene, fort... ???
Trykkluftboret forsvant ikke - ta det med ro; ingen panikk nå! Få overblikk over situasjonen - ro deg ned. Hvor kommer lyden fra? Fra hvilken komponent - kanskje fra høyttalerne...? Jeg går litt grundigere til verks, og et skap ved siden av racket fanger oppmerksomheten min. Men kan et skap dure sånn da...? ???
Og ganske riktig, på toppen av skapet lå det det en batteridrevet dings, der en av hovedhensiktene er å vibrere...
. Den hadde av uforklarlige grunner klart å slå seg selv på, og satte dermed hele skapet i vibrasjon. Og tro meg; det hørtes ut som et trykkluftbor...
Panikken ble raskt avløst av lettelse, og en lett nervøs latter... Dette forteller vi ikke til noen! :-[
(men godt skjult bak anonymitetens kappe deler jeg historien med dere) ;D
Salty